• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Op 12 november gaan we naar het laboratorium van BP

Auteur: autoblogger, gepost 29 oktober 2014 om 10:40 – 10 Reacties

BP babe


En we hebben de antwoorden op de vragen die we jullie stelden!

Vele bezoekers hebben meegedaan aan deze laatste actie, waarbij 2 vragen werden gesteld:
– BP Ultimate heeft een octaangetal van minimaal 98. Waarom is het octaangetal belangrijk? Het octaangetal geeft de verbrandingskwaliteit van benzine aan en voorkomt kloppen van de motor.
– BP Ultimate reinigt ook de motor. Waarom is dat belangrijk en voor hoeveel procent reinigt BP Ultimate gemiddeld? 95 procent.

De zes gelukkige winnaars mogen op maandag 12 november mee naar het brandstof laboratorium van Aral/BP in Bochum Duitsland, samen met Wouter. De betreffende personen maken dan tevens kans op 1 jaar* gratis BP Ultimate brandstof! Uiteraard maken we een video van die dag, welke je tzt kan vinden op deze pagina!

Ook interessant!

  • Albert Heijn nu ook langs de snelweg te vinden
    Albert Heijn nu ook langs de snelweg te vinden
  • Een widebody Delorean DMC-12, mag dat?
  • delorean collectables
    DeLorean DMC-12
  • Video: de Red Bull RB18 in actie!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, bp, bp-actie

Vorig bericht: « TomTom gaat je auto om (sneeuw-) buien heen leiden
Volgend bericht: GroenLinks: maximumsnelheid bebouwde kom naar 30 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. xiran zegt

    29 oktober 2014 om 10:46

    Wat heb je aan een hoog octaan getal in een normale auto.

    Login om te reageren
  2. riddertevoet zegt

    29 oktober 2014 om 10:51

    Ik heb altijd al eens het brandstof laboratorium van Aral/BP in Bochum Duitsland willen bezoeken.

    Login om te reageren
  3. valluik zegt

    29 oktober 2014 om 10:52

    En wie zijn de winnaars? :)

    Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    29 oktober 2014 om 10:56

    Lijkt me super leuk, helaas een beetje ver weg.

    Mijn vraag: Zeker in de Ultimate diesel zitten al diverse toevoeging die de motor schoon zouden moeten maken en ook schoon houden dus vraag ik me af of het nog zin heeft om er af en toe injector cleaner bij te gooien.

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    29 oktober 2014 om 11:04

    Hopelijk worden de vragen dan wat uitgebreider beantwoord.

    Login om te reageren
  6. gash zegt

    29 oktober 2014 om 11:33

    Zouden jullie me het exacte tijdstip en locatie nog even door willen geven? Bij voorbaat dank.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    29 oktober 2014 om 11:57

    mijn vraag ..

    waarom is de “normale” brandstof in NL van dan tegenwoordig van erbarmelijk slechte kwaliteit ..

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      29 oktober 2014 om 14:09

      @lincoln: – BP Ultimate heeft een octaangetal van minimaal 98. Waarom is het octaangetal belangrijk? Het octaangetal geeft de verbrandingskwaliteit van benzine aan en voorkomt kloppen van de motor.

      Ergo: De student of stagiaire heeft van de klok geen hete soep gegeten.

      Pingelen (kloppen) van de motor komt voor bij spontane zelfontbranding van de benzine, nog vóór de zuiger het bovenste dode punt (BPD) heeft bereikt. Lager octaangetal = hogere kans op zelfsontbranding.
      Echter:
      Het gros van de auto’s die sinds de jaren 60 (!) rond rijden in Nederland zijn geschikt voor RON91 ( dus nog 4 punten lager dan Euro95 ) en daarbij draagt een hoger octaangetal ook niet bij voor hogere prestaties of een betere verbranding.
      Voor specifieke ‘snelle’ auto’s met turbo of hogere compressie vereisen vaak wèl RON98, maar de bereiders van dit soort auto’s weten heus wel wáár ze dat kunnen tanken en weten ook dat de diverse merken de afgelopen jaren overal de ‘Super Plus (98)’ juist uit de schappen hebben gestrokken. Ik heb zelf zo’n vehikel en moet echt zoeken om aan de juiste brandstof te komen.

      Relatief recente auto’s ( jaren 90/2000 ) zijn voorzien van een klopsensor om zo eventueel kloppen te detecteren en het motormanagent er op aan te passen.

      Moderne motoren (met directe injectie) hebben helemaal geen kans op pingelen, simpelweg omdat de brandstof direct in de cilinder wordt gespoten en dus niet voortijdig kán ontbranden.

      Ergo: Ron98 is heel fijn; Ik ben er zelf blij mee omdat mijn stok oude verhikel er om vraagt (hoge compressie verhouding) maar om nou te zeggen dat ‘de verbrandingkwaliteit’ verbeterd,…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        29 oktober 2014 om 18:51

        @stamp:

        heel veel problemen gehad met een T-bird uit 2002 ..
        dikke vette gore bagger sludge in mijn blok ..
        verbranding die maar slechter en slechter werd ..
        leek soms wel of die op 5 pitten liep ..

        V-Power was het antwoord ..
        en schijnt van dezelfde kwaliteit als “normale” benzine in de states ..

        Login om te reageren
  8. rotarypowah zegt

    29 oktober 2014 om 14:01

    “Waarom is dat belangrijk en voor hoeveel procent reinigt BP Ultimate gemiddeld? 95 procent.”

    Dus de reden dat het belangrijk is is 95%? Waarom niet 42?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North