• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Op de Nordschleife: liever een Scirocco R of Focus RS?

Auteur: Alwood, gepost 15 april 2012 om 18:09 – 94 Reacties

Get out of the way Golf GTI!


De twee kunnen zich aardig met elkaar meten in de Grüne Hölle. Video!

In ongeveer 8 minuut 40 rijden ze het rondje. Een Golf 6 GTI laten ze ver achter zich. Af en toe kruipt de Volkswagen Scirocco R (camera auto) naar de Ford Focus RS toe, even later pakte de laatste weer een paar meters. Voor de snelheid hoef je dus niet direct een keus te maken. Op aandrijving en grove afmetingen na zijn de auto’s echter tamelijk verschillend.

Om te beginnen nemen we de Ford Focus RS onder de loep. Inmiddels helaas niet meer nieuw te verkrijgen. Van de twee het meest ‘collectible’ vanwege de bijzondere uitwerking en gebrek aan een opvolger. Een spannende ‘revoknuckle‘ voorwiel ophanging en vooral fantastische Volvo vijfcilinder voorin. Een 2,5 vijf-in-lijn turbomotor die er in RS-trim zelfs 305pk uit perst. Plaats een slim differentieeltje tussen de voorwielen en het vermogen is nog redelijk op de weg te krijgen ook. Op de gigantische uitlaten en vette spoilers na is de Focus wel de meer ‘gewone’ van de twee.

Een Volkswagen Scirocco R ziet er op de parkeerplaats in ieder geval sneller uit. Op papier heeft de 2.0 viercilinder turbo iets minder vermogen, te weten: 265pk. De sprint naar 100km/u is desondanks vrijwel identiek (duurt 5,8 tot 6 seconden). Net als de Focus heeft de Scirocco aandrijving op de voorwielen.

Het filmpje is gemaakt vanuit een handgeschakelde Scirocco R. Natuurlijk kan je ook voor de eindeloze souplesse van de 4-turbo met DSG kiezen, win je mogelijk nog wat snelheid ook. Een Focus RS is daarentegen altijd handgeschakeld. Welke wordt het?

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-rs, Ford, nurburgring, scirocco, scirocco-r, Video, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Wouter & Rutger over trajectcontrole op de A2
Volgend bericht: Raar. Maserati beukt Jeep tegen klassieke Porsche »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    15 april 2012 om 18:11

    Voor op de lange termijn de Scirocco R, maar voor de fun en op de Ring Focus RS!

    Login om te reageren
    • minifan zegt

      15 april 2012 om 19:41

      -edit: ip-ban-

      Login om te reageren
      • theblackstig zegt

        15 april 2012 om 20:26

        @minifan: Zo, dat heb je goed voor mekaar! Nu ben ik wel benieuwd wat hier stond eigenlijk…

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          15 april 2012 om 23:44

          @theblackstig: Anders ik wel! Ik heb bonte dingen gezien die niet zo werden beloond.

          Login om te reageren
  2. albers zegt

    15 april 2012 om 18:11

    Is een golf ?

    Login om te reageren
    • albers zegt

      15 april 2012 om 18:12

      @albers: Ow sorry zag het te laat lees nooit :x

      Login om te reageren
      • bartjuh zegt

        15 april 2012 om 18:14

        @albers: waarom reageer je dan… Ik zou voor de focus gaan. Maar in het wit vind ik hem niet echt mooi doe mij die uitvoering in t groen maar.

        Login om te reageren
        • agera zegt

          15 april 2012 om 18:16

          @bartjuh: Heerlijk zo’n Kawasaki groene Focus RS nice :P

          Login om te reageren
          • TSI-tje zegt

            16 april 2012 om 07:10

            @agera: Dat ‘lime’op de RS is géén ‘Kawasaki groen’. Niet schelden a.u.b. :P

            Login om te reageren
            • bartjuh zegt

              16 april 2012 om 10:00

              @TSI-tje: het is wel dezelfde kleur? Het het bijkbaar niet zo.. maar in die kleur ga ik er wel echt van watertande..=)

              Login om te reageren
              • bartjuh zegt

                16 april 2012 om 10:00

                @bartjuh: het heet#

  3. Jochempie zegt

    15 april 2012 om 18:14

    Leuk dat ze zo retesnel gaan, maar voor zo’n bedrag wil ik graag oversturend de bocht verlaten. Geen van beiden dus.

    Login om te reageren
    • 2SLOW4ME zegt

      15 april 2012 om 18:29

      @Jochempie: Deze mening deel ik. Als er dan toch gesmeten gaat worden met dat soort bedragen, heb ik liever iets dat achterwiel aangedreven is.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      15 april 2012 om 19:27

      @Jochempie: helemaal mee eens.

      Maar moest ik dan toch kiezen, dan uiteraard de RS.

      Login om te reageren
    • ilovecar zegt

      15 april 2012 om 23:24

      @Jochempie: focus rs heeft overstuur, maar ik snap wat je bedoelt

      Login om te reageren
  4. MAB zegt

    15 april 2012 om 18:15

    Sirocco R voor mij

    Login om te reageren
  5. Tommy2 zegt

    15 april 2012 om 18:15

    Focus RS omdat vijfcilinder. Maar beide voorwielaandrijving dus liever wat anders. :P

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      16 april 2012 om 19:23

      @Tommy2: inderdaad, vanwege de 5 cilinder de focus, in lime green en een beetje gekieteld

      Login om te reageren
  6. qoekje zegt

    15 april 2012 om 18:16

    ik zou beide laten staan en zou voor een STI kiezen

    Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    15 april 2012 om 18:16

    De Ford heeft bovendien nog een mechanisch limited-slip differentieel. Je ziet ook in het filmpje dat hij na de apex iets wegloopt van de Scirocco.
    Bij het remmen loopt de VW dan de verloren meters weer in. Hier valt nog wat te winnen voor de Ford … of hij kan gewoon niet rijden zoals het hoort:
    http://www.youtube.com/watch?v=vcSAiRxmm0w

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      15 april 2012 om 18:20

      @JanJansen: De Volkswagen heeft dit ook maar dan elektronisch, zowat hetzelfde effect.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        15 april 2012 om 18:26

        @Tommy2: Die technieken staan mijlenver uit elkaar. De VW heeft geen elektronisch aangestuurd slip differentieel zoals dat in een Lancer EVO wordt toegepast.
        De vw remt alleen een doorslaand wiel met de remmen af; daar ga je alleen langzamer van. Is dus alleen een veiligheids-feature.

        Login om te reageren
    • SCscreamGT2 zegt

      15 april 2012 om 22:25

      @JanJansen: Nice! Ga ik met Forza eens proberen! :)

      Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    15 april 2012 om 18:18

    Focus RS….of 2 x Megane RS :lol:

    Login om te reageren
  9. agera zegt

    15 april 2012 om 18:18

    Mensen deze auto’s zijn ook niet mijn eerste voorkeur :P, maar er wordt gevraagd om te kiezen tussen de Scirocco of de Focus. Dus graag een van die twee, dus geen andere opnoemen : P

    Login om te reageren
  10. rijbewijzer zegt

    15 april 2012 om 18:22

    Focus RS no doubt! qua looks sowieso mooier dan de Scirocco (wat ik dan wel weer de mooiste VW van dit moment vind) en dat mechanische sperdifferentieel spreekt mij wel aan :)

    Login om te reageren
  11. michelyman zegt

    15 april 2012 om 18:26

    De RS natuurlijk, het liefst gifgroen. Want het geluid alleen verpletterd de de Golf R.

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      15 april 2012 om 18:27

      @michelyman: Whoops zat, met Golf in mn hoofd, bedoel natuurlijk de Scirocco R. (basis is hetzelfde)

      Login om te reageren
  12. audilord zegt

    15 april 2012 om 18:27

    Hoef ik geen seconde over na te denken: de Focus RS
    Geniale auto en prachtig om te zien.
    En als het ff kan een RS500 xD

    Login om te reageren
  13. bugsbunny zegt

    15 april 2012 om 18:30

    Heeft scirocco geen 4wd ? Net zoals golf R

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      15 april 2012 om 18:32

      @bugsbunny: Nope, en 5 pk minder.

      Login om te reageren
  14. tjorque zegt

    15 april 2012 om 18:44

    De focus, want ik vind de sirocco een lelijk onding…

    Maar als ik echt moet kiezen een dikke einzer van de vorige generatie… 130i hatch ofzo lijkt me leuk genoeg.
    Of een 123d dan valt het aan de pomp ook mee :)

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    15 april 2012 om 18:51

    Ford natuurlijk .Blijft nog heel ook …

    Login om te reageren
  16. mellie zegt

    15 april 2012 om 18:53

    Doe mij maar de amerikaan

    Login om te reageren
  17. spylegion zegt

    15 april 2012 om 19:04

    In Duitsland gaan wonen, voor hetzelfde geld een RS3 kiezen (en evt. van carrière wisselen..)

    Vijf cilinder, natuurlijk de ford..

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      16 april 2012 om 19:28

      @spylegion: t jammere van de RS3 8PA is dat hij alleen in 5 deurs is en met s-tronic wordt geleverd:'( of wel die motor in een 3 deurs A,S3 met handbak of de Focus RS

      Login om te reageren
  18. kraakensmaak zegt

    15 april 2012 om 19:14

    Scirocco met DSG graag.

    Login om te reageren
  19. waxweazel zegt

    15 april 2012 om 19:15

    Moraal van het verhaal: …. Koop een Renault Megane RS265 (of zelfs RS250) en je maakt gehakt van deze 2 zogenaamde hothatches ..

    Beiden aangekondigd met veel blabla, maar geen van de 2 kan hun blabla waarmaken tegenover het zogenaamde mindere Fransoosje ..
    Beide pure losers dus ;)

    Login om te reageren
    • spylegion zegt

      15 april 2012 om 19:23

      @waxweazel: met dat grote verschil dat je in rs niet hoeft te stampen om lol te hebben..
      (geluid is beleving..)

      Login om te reageren
    • technopatat zegt

      15 april 2012 om 19:44

      @waxweazel: de Megane is dan wel de betere allrounder, de focus is beter in drama en fun in mijn ogen! Veel leuker interieur, veel speelsere wegligging en beter geluid (langs binnen toch)! De Megane mag dan beter zijn, ik zou de focus kiezen om meer fun op de ring te hebben! Want daarvoor doe je het toch? Als je echt snelle tijden wil koop dan voor hetzelfde geld ergens een 135i, Impreza of Evo…

      Brw: de autofans.be waxweazel die ik hier tegenkom?

      Login om te reageren
      • waxweazel zegt

        15 april 2012 om 19:59

        @technopatat:

        Jep, that’s me :p

        Toch wel leuk om die Hollanders eens wat verstand in hun kopke te shotten ? :p

        Login om te reageren
        • technopatat zegt

          15 april 2012 om 20:10

          @waxweazel: ik doe ook mn best om het niceau wat omhoog te shotten :P!

          Login om te reageren
      • Revvji zegt

        15 april 2012 om 20:18

        @technopatat: De nagel op de kop! Ik ben al met 2 verschillende Focus RS’en over de ‘Ring mogen meerijden, echt brute apparaten (zeker die getunede, 380 pk!), zo lekker die vijfcilinder. Erg agressief en Die Megane is zo kaal vanbinnen.. Het moet toch ook een beetje leuk toeven blijven op de rit van en naar de ‘Ring ;)

        Login om te reageren
        • Revvji zegt

          15 april 2012 om 20:19

          @Revvji: Hmm, ik ben precies wat vergeten :P “Erg agressief en een zeer leuk geluid”, moest dat zijn :P

          Login om te reageren
        • waxweazel zegt

          15 april 2012 om 20:23

          @Revvji:

          Als jij de tijd hebt om naar je interieur te kijken en “genieten” terwijl je over de ring aan het racen bent … Dan kan ik enkel maar zeggen dat de auto waarin je zat gewoonweg niet snel en agressief genoeg was ;)

          Login om te reageren
          • Revvji zegt

            15 april 2012 om 21:00

            @waxweazel: Tot het laatste zinnetje lezen hé :P “Het moet toch ook een beetje leuk toeven blijven op de rit van en naar de ‘Ring”. Niet iedereen heeft extra geld voor een remorque en bijbehorend rijbewijs ;) Als je het geld hebt om er een circuitspeeltje op na te houden, dan verandert de zaak misschien wel.. Dat die sneller is, dat denk ik wel, maar leuker? Geen idee.. De Mégane RS heb ik nog niet kunnen ervaren, dus ik kan er ook niet van meespreken.
            En niet iedereen is een toprijder die altijd het onderste uit een auto kan halen, ik geef toe dat ik dat alleszins niet ben :P Dus wie weet haal ik misschien wel snellere PERSOONLIJKE tijden met een auto die wat makkelijker te besturen valt? Het hangt ervan af waar je je plezier uithaalt: gewoon fun hebben of altijd snellere tijden willen halen terwijl je het gevoel hebt dat je je leven riskeert. Ik ga voor het eerste alleszins. Noem me dan maar gerust een watje :P

            Login om te reageren
          • Revvji zegt

            16 april 2012 om 01:18

            @waxweazel: Ah, misschien voor de duidelijkheid. We zijn toen wel met die Focus RS’en van hier in België vertrokken, dus onderweg tijd genoeg gehad om van het interieur te “genieten” :P

            Login om te reageren
    • nickelb zegt

      15 april 2012 om 20:43

      @waxweazel: de megane kan je niet gebruiken voor het dagelijkse leven, daarom zo goedkoop. Je bemt er nog een auto bij nodig. Maar ik zou zonder twijfel voor de focus gaan. Mooier, snel, 5cilinder (need i say more). En heb je ze wel eens in je achterspiegel gehad. De focus valt meer op als welke andere niet sportauto. Vorige week a31 (d) een oranje in de spiegel (kwijllll)

      Login om te reageren
      • waxweazel zegt

        15 april 2012 om 21:17

        @nickelb:

        Geef eens het bewijs dat de Megane RS niet kan gebruiken als dagelijks vervoer … ?
        Uw uitleg is gewoon pure bullshit en puur gebaseerd op jaloezie ten opzichte van de Megane RS die wel degelijk sneller EN ! practischer is ..

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          15 april 2012 om 23:38

          @waxweazel: sneller, praktischer, maar ook betrouwbaarder tov ford en vw??

          Login om te reageren
        • Revvji zegt

          16 april 2012 om 00:49

          @waxweazel: Praktischer? Waarom? Volgens mij zijn ze beide even praktisch hoor.. En de Mégane is denk ik minder goed uitgerust. Het interieur ziet er alleszins kaal en spartaans uit, daar doet de Focus RS het toch beter hoor. In mijn ogen zijn het simpelweg vrijwel evenwaardige auto’s, maar met andere prioriteiten en sterke punten. En betrouwbaarheid, tjah, da’s de een buiten de ander. Gebruikt de huidige Mégane nog altijd die Multiplexbekabeling? Want uit eigen ervaring weet ik dat die de elektronica flink om zeep kan helpen. En anderen zullen dat ook wel kunnen beamen. Aan de andere kant durven Fords wel eens problemen hebben met hun diesels – hier niet van toepassing, maar toch..

          Login om te reageren
        • voytekbe zegt

          16 april 2012 om 07:50

          @waxweazel: it’s a shitbox, a fast one, but still a shitbox

          Login om te reageren
          • technopatat zegt

            16 april 2012 om 13:42

            Ben ik nu de enige die vind dat die scirocco slecht rijdt?

            Hij stuurt veel te bruusk in waardoor hij al ondersturend naar de buitenkant glibbert! En tegen de tijd dat hij gedaan heeft met ondersturen gaat hij als een malle op het gas… Dan rijdt de Focus veel mooier!

            Die Scirocco rijdt ook op totaal verkeerde plaatsen, de helft van de tijd hangt hij in het midden van de baan, of al aan de verkeerde kant van de weg om mooi te kunnen aansnijden…

            Maar remmen doet hij wel prima, een rempunt mist hij zelden, die focus daarentegen remt op het gemakske (wat ik ook doe overigens)! Daar zit de snelheidswinst van die scirocco dan ook! Maar in de technische stukjes rijdt de focus beetje bij beetje weg van de VW met z’n bucht electronisch diff (eigen ondervinding)! Geef me dan maar de mechanische diffen van de Focus RS! Of nog liefst van al m’n eigen Alfatje ;)!

            Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      16 april 2012 om 16:05

      @waxweazel: hoop dat je een grapje maakt. Megane RS is geweldig, daar niet van. Maar om de andere twee losers te noemen.. Dan heb je er dus niet mee gereden.

      Login om te reageren
  20. minifan zegt

    15 april 2012 om 19:40

    -edit: ip-ban-

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      15 april 2012 om 19:44

      @minifan: Wat een sneu doelloos leven moet je dan hebben, om zo’n reactie te posten.

      Login om te reageren
    • fiets zegt

      15 april 2012 om 19:57

      @minifan:
      ban plz dit kost me zoveel scroll werk :(

      Login om te reageren
    • theblackstig zegt

      15 april 2012 om 20:31

      @minifan: …Of wat hier stond. Maakt niet uit. Wat ik zou kiezen: Nogal moeilijk. Een Scirocco ziet er wel beter uit in zo’n gifgroene kleur, Maar een Focus heeft meer PK (Altijd belangrijk!) en naar mijn mening ook een veel beter geluid! Toch zou ik, als ik vrij was om zo’n wagen te kiezen, voor een Golf R gaan, vanwege vierwieraandrijving!

      Login om te reageren
  21. jiry97 zegt

    15 april 2012 om 19:53

    na tuurlijk ford focus rs.veel mooier persoonlijk

    Login om te reageren
  22. dutchiehd zegt

    15 april 2012 om 19:56

    Renault megane RS Trophy :$

    Login om te reageren
  23. hakenhaai zegt

    15 april 2012 om 19:57

    Een Renault? die haalt niet eens de weg er naar toe! Van deze 2 eigenlijk alleen maar 1: De Focus. omdat die de 5Cylinder Volvo motor heeft. Deden ze die maar in een C30 … Maar met de Scirocco is ook weinig mis verder.

    Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      15 april 2012 om 20:24

      @hakenhaai:

      Eventjes de ADAC pannenstatistiek bekijken … Renault staat beetje heel erg ver BOVEN die rommen van VW en Ford .. ;)

      Login om te reageren
      • Revvji zegt

        16 april 2012 om 01:12

        @waxweazel: Pannenstatistieken vertellen niet het hele verhaal, elektronica kan ook een grote kostenveroorzaker zijn. Je hoeft niet in panne te staan om toch problemen te hebben ;) Auto’s zijn de dag van vandaag vrijwel even (on)betrouwbaar en de gevestigde waarden op dat vlak zijn lang niet meer wat ze geweest zijn. Om een beetje zeker te zijn van betrouwbaarheid ga je waarschijnlijk het best bij de Japanners shoppen, maar ook dan ben je niet zeker. Op heden is betrouwbaarheid een beetje een loterij geworden met hier en daar een uitzondering. Soms duikt er wel eens een sterk blok op dat onverwoestbaar (b)lijkt te zijn, maar voor de rest ga je waarschijnlijk het best voort op jouw eigen ervaringen.

        Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      15 april 2012 om 22:45

      @hakenhaai: haha zo jammer altijd, vandaar ook dat de megane de ring in 8:09 doet, en betrouwbaarder is dan vw’s, fords, audi’s en ga zo maar door.

      Login om te reageren
  24. towi1989 zegt

    15 april 2012 om 20:02

    Omg kan iemand die bestuurder vertellen dat je vóór een bocht moet schakelen en niet halverwege….

    Login om te reageren
  25. baasbas zegt

    15 april 2012 om 20:22

    Euhm.. Doe mij maar een 328i aub.

    Login om te reageren
  26. PeugeotGTI zegt

    15 april 2012 om 20:23

    De Focus RS
    Echt een no brainer
    Die platte Golf is best aardig hoor, maareuh

    Login om te reageren
  27. bacchus zegt

    15 april 2012 om 20:34

    Als we de keuze zo beperkt houden, uiteraard de RS. Voor 50 mille zijn er alleen héél wat betere deals dan deze twee.

    Login om te reageren
  28. jrmpower24 zegt

    15 april 2012 om 20:46

    Focus RS graag

    Login om te reageren
  29. jdmfan zegt

    15 april 2012 om 20:47

    De RS voor de 5 cilinder roffel. Maar als ik echt mocht kiezen een WRX.

    Login om te reageren
  30. rufctr01 zegt

    15 april 2012 om 20:53

    Ford natuurlijk!

    Login om te reageren
  31. Volvo_440_turbo zegt

    15 april 2012 om 20:54

    Die gast in die scirroco hoor je nog zeggen over de focus, hij remt veel te veel… volgens mij is degene in de vw de betere rijder.

    Login om te reageren
  32. rufctr01 zegt

    15 april 2012 om 20:56

    Maar het liefst de Megane RS, had graag gezien dat de Megane ook meedeed.

    Login om te reageren
  33. klicko zegt

    15 april 2012 om 21:30

    Jups, de Megane RS

    Login om te reageren
  34. jordy14 zegt

    15 april 2012 om 21:30

    Geef mij maar gewoon een 2de hands Subaru Impreza van 5.000 euro. Dan stop ik de rest wel in mijn zak.

    Login om te reageren
  35. badsaying zegt

    15 april 2012 om 22:02

    Doe mij de rs maar, ziet er vele malen beter uit dan de vw vind ik dan

    Login om te reageren
  36. crackdavid zegt

    15 april 2012 om 22:05

    Voor mij de RS zonder twijfel. Al was ie een minuut trager, het 5-cilinder geluid maakt alles goed.

    Login om te reageren
  37. berkay zegt

    15 april 2012 om 22:24

    Vet die Ford. Tussen de 5.50 en 6.00 zie je mooi het binnenste achterwiel mooi van de grond los komen. Scirocco ook niet verkeerd uiteraard, persoonlijk van mening dat hij te vroeg terugschakelt zo nu en dan.

    Login om te reageren
  38. stiflermeister1 zegt

    15 april 2012 om 22:58

    die witte VW die je daar ziet op de foto is volgens mij wel geen sirroco r. Het is een Golf gti.. ik zou toch voor de ford rs gaan.

    Login om te reageren
  39. cosworth15 zegt

    15 april 2012 om 23:00

    Focus RS! Zowiezo wat iedereen al.zegt de 5 cilinder is gewoon top!

    Login om te reageren
  40. Lotus-Omega zegt

    15 april 2012 om 23:36

    Focus, puur beleving. de sirocco (of Golf) R is de beleving laag, de Focus 5 cilinder brult het uit van genot! meer ges je geeft, hoe meer hij dat laat blijken! heerlijk is dat! goed sturen doen ze allebei wel.

    Login om te reageren
  41. jeanclaude zegt

    16 april 2012 om 01:09

    Zo verkeerd klinkt die 4 cilinder van VW toch niet, maar ik zou voor de Scirocco gaan, alleen al omdat hij 1 cilinder minder nodig heeft voor ongeveer dezelfde prestaties. Niets ten nadele van de Focus RS lijkt me ook geen straf.

    Login om te reageren
  42. cesarestevao zegt

    16 april 2012 om 07:03

    Focus RS natuurlijk!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  43. TSI-tje zegt

    16 april 2012 om 07:14

    Geen van beide, ik ambieëer geen wandelende nieren.
    Moeten we tóch kiezen, dan de Focus. Inderdaad die 5-Pitter, magical !

    Login om te reageren
  44. syliaca zegt

    16 april 2012 om 08:37

    Zekerste weten de Focus RS.

    Login om te reageren
  45. xilver zegt

    16 april 2012 om 09:30

    Zo’n Scirocco R graag, die dingen zien er goed uit.

    Login om te reageren
  46. pier zegt

    16 april 2012 om 11:16

    Absoluut Focus RS. Alleen al voor de vijfcilinder. Dat stofzuigergeluid van de Scirocco is om te huilen.

    Login om te reageren
  47. MLTB zegt

    16 april 2012 om 12:39

    Die Focus RS accelereert ook als een malle die bochten uit. Wat een auto :)

    Veeel liever als de VW.

    VW vind ik meer een leuke leasebak.

    Login om te reageren
  48. Anoniem zegt

    16 april 2012 om 16:02

    FocusRS omdat Volvo B5234T4 motor :O

    Login om te reageren
  49. Ferdinand1 zegt

    16 april 2012 om 16:09

    Hoe het wel hoort:
    http://www.youtube.com/watch?v=7d7pYuMJBDk

    Login om te reageren
  50. Ferdinand1 zegt

    16 april 2012 om 16:13

    En hier nog een professioneel vergelijk:
    http://www.youtube.com/watch?v=9VqbsWzKJMo

    Login om te reageren
  51. Ferdinand1 zegt

    16 april 2012 om 16:22

    Ik heb zowel de Scirocco R als de Focus RS gereden. Moet zeggen, de motor van de Scirocco is heel indrukwekkend. Minder vermogen dan de Focus, maar dat verschil voel je amper. Mooi stukje techniek van vw. De Focus biedt hetzelfde motorgevoel, maar dan met 5 cilinders, wat dan weer iets beter klinkt. Het grootste verschil tussen deze twee is dat de Focus veel meer met je communiceert. Je voelt veel beter aan waar de grens ligt (die ligt verder in de Focus, met minder onderstuur). Mede dankzij het betere stuurgevoel. Maar ook de info die je via je stoel krijgt is gewoon beter. Komt erop neer dat ik het onderstel van de Focus beter vind. Maar de Scirocco doet het niet heel veel slechter. Je moet alleen uitkijken met smijten omdat hij iets minder voorspelbaar is.

    Login om te reageren
  52. driescuit zegt

    14 mei 2012 om 18:42

    wat een f*cking amateur die scirocco chauffeur. Ik heb geen favoriet van de 2 wagens maar dit is echt bullsh*t. Onderstuur, overstuur, kilometers de apex missen, man man man

    Login om te reageren
  53. davidf40 zegt

    14 september 2012 om 21:08

    Focus RS natuurlijk !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North