
De kleine sportautofabrikant Wiesmann mag natuurlijk ook niet ontbreken op de autosalon in Genève. De Duitsers nemen wederom de GT MF4-S mee. Een uiterlijk aangescherpte en een motorisch meer indrukwekkende variant van de GT MF4 coupé.
In het donker zal het te zien zijn wanneer je met de opperversie van de Wiesmann GT MF4 te maken hebt: de GT MF4-S is voorzien van bi-xenon koplampen. In het daglicht herken je hem aan een nieuwe frontspoiler. Een andere uiterlijke toevoeging is de achterspoiler die automatisch omhoog schuift wanneer het beest op snelheid komt. Wie de spoiler ook wil tonen op lagere snelheden kan een knopje indrukken om het ding te laten uitschuiven.
De krachtbron van de GT MF4-S is de 4,0-liter achtcilinder die we kennen uit de MF4-S roadster en de BMW M3. Met 420 pk is de MF4-S 53 pk sterker dan de MF4 (4,8 liter), die gewoon in productie blijft. De coupé van Wiesmann ‘roaarrrt’ in 4,4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en de coupé blijft versnellen tot de grens van 300 km/h is bereikt.
De Wiesmann GT MF4-S is voor het eerst te zien in Genève (plaatje hierboven is normale GT…). De prijs, evenals de verdere specificaties maakt de Duitse autobouwer daar ook bekend.
leuk, maar ik hoef hem niet….
-edit: nutteloze bijdrage-
Geinige auto’s altijd, die Wiesmann’s.
Altijd al zalige auto’s gevonden. Gelukkig dat ze niet massa geproduceert worden.
Mooie exclusieve auto, leuke foto-edit met die motor en dat pijltje :).
Wat doet die van 0 naar 200? Dat zal wel BMW M6 achtige zijn.
@CSL: Heel snel rijden :? N.n.b. ;)
Ik vind dit een van de mooiste auto’s die er is, ziet er klassiek uit maar gaat als de brandweer.
Als ik door Ouderkerk a/d Amstel rijd hoop ik altijd dat die daar langs de weg staat bij een huis om even lekker te kunnen kwijlen.
Ben benieuwd, ze bouwen altijd mooie en technisch goede auto’s die Wiesmänner.. ;)
Is die ‘foto-shop’ hierboven om aan te geven dat de motor voorin ligt?
Want ik vroeg me al af waar hij zou kunnen zitten..
Er is toch ook een Wiesman met de v10 van de M5?
-edit: klopt, eea is aangepast in het artikel-
@Max-autoblogger: Dat is de MF5 geloof ik.
“Met 420 pk is de MF4-S 53 pk sterker dan de MF4 (4,8 liter), die gewoon in productie blijft.”
Ik snap het niet goed, in de M3 ligt een 4,0 liter met 420 pk. In de MF4-S ligt dezelfde motor veronderstel ik. En in de MF4 ligt een 4,8 liter V8 met 367 pk (dus niet de M3 motor)???
Dat is echt wel weinig voor een 4,8 hoor..
@lodewijk:
Sommige mensen houden van koppel en souplesse. ;)
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: check, bedankt-
wiesmann is toch echt wel kunst op wielen.. nog echt met liefde gemaakt…
het zijn speciaaltjes, maar je mag er altijd eentje voor men deur zetten ;)
lodewijk
Maar nog altijd beter dan de 388 pk uit de 5.4 liter V8 van Mercedes-Benz zullen we dan maar zeggen hè?
Max-autoblogger & BananaFlip
Als ik het goed heb heet dat ding zelfs MF5 GT…
Heb Wiesmann’s altijd al mooie auto’s gevonden, hopelijk blijft dat zo!
@autokat15,
jij weet duidelijk niet waar je over praat. MB V8 ftw!
prijs..?
Ook altijd leuk om er eentje tegen te komen op de weg, echt een auto voor de liefhebber…
@Geert Schoots:
Dat is mij helaas nog nooit gebeurd.
Alleen op beurzen gezien.
Hetzelfde geld voor een “moderne” Morgan.
Ik heb dit altijd al een leuk merk gevonden….
Leuk en eigenzinnig ontwerp met een vinnige motor….
Goed voor een goed concept ;)
AMGPowerrr
Ik zeg ook niet dat er een Mercedes-Benz V8 in de Wiesmann ligt…
@autokat15:
Nope. Dit was jouw exacte uitspraak.
“Maar nog altijd beter dan de 388 pk uit de 5.4 liter V8 van Mercedes-Benz zullen we dan maar zeggen hè?”
Ik denk dat AMGPowerrr daar op doelde. ;)
kost da?
@RenesisHp
Ik niet -))
@lodewijk:
Koppel?.. Nope.
Souplesse?.. Dat zeker.
Wankelmotoren blijven grappig. ;)
Hadden ze niet even een M3 GTS blok met 400cc meer in kunnen lepelen? (456HP en 4.4L V8) :twisted:
Geweldig ding, leuk bedrijf. Binnenkort maar weer eens op de koffie in Coesfeld…
RenesisHP
Ha, verkeerd opgevat dus. Ik bedoelde gewoon dat de pk/liter verhouding van de 5.4 V8 van Mercedes-Benz slechter was dan die van de 4.8 V8 van BMW, ondanks dat de 5.4 V8 krachtiger is.;)
Een van de meest ultieme en pure autootjes die “betaalbaar” zijn, echt geweldig!
@autokat15 & RenesisHP,
juistem. Misverstand opgelost :D Dank u!
had ik de centen maar, ik zou niet twijfelen
@autokat15
De pk/nm verhouding van zelfs de C63 AMG is slechter dan de oude 4.8blok van BMW, laat maar staan de M moddelen die 30jaar geleden ook al 100pk/liter hadden.
@CSL: Het blok uit de C63 AMG is hetzelfde blok uit de E63 AMG welke 525pk heeft. Het C63-blok is gedowntuned om het zo maar te zeggen. Men zegt dat maximaal 580pk haalbaar is.
Kun je nagaan..
@BananaFlip klopt ja de wiesman mf5