• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Astra GTC bodykit door Ibherdesign

Auteur: Dennis, gepost 17 oktober 2008 om 10:25 – 21 Reacties

Opel Astra GTC Ibherdesign


Hoewel de Portugese tuner Ibherdesign eerder al tal van merken en modellen onder handen nam, is het bij ons geen hele bekende speler. We zagen van hun hier slechts één keer eerder een creatie voorbijkomen en dat was bijna twee jaar geleden een bodykit voor de Citroën C2. Ditmaal weten ze onze aandacht te trekken met hun laatste creatie, een bodykit voor de Opel Astra GTC. Jazeker, nu al!

Ik zal in het midden laten of dit resultaat een upgrade of juist een downgrade is (dat mogen jullie bepalen), maar ingrijpend is het in ieder geval wel. De bumpers voor en achter werden geheel herzien, de wielkassen uitgeklopt, sideskirts gemonteerd en een dikke dakspoiler aangemeten. De Astra GTC werd verder 35 mm verlaagd, hetgeen samen met de forse 19 inch velgen moet zorgen voor een nog betere wegligging. De ingrepen zijn uitsluitend visueel, want onder de motorkap blijft alles bij het oude. Dat wil zeggen instappen bij een 90 pk 1,4 liter blok en als topmodel de OPC met een 240 pk 2,0 liter turbomotor. Prijzen voor de bodykit zijn nog niet bekend. (bron: ibherdesign)

Opel Astra GTC Ibherdesign

Opel Astra GTC Ibherdesign

Ook interessant!

  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine
  • Compleet nieuwe Opel Astra
    [Update] Compleet nieuwe Opel Astra, elektrisch pas in 2022
  • Prijzen Opel Astra
    Prijzen Opel Astra bekend (nog scherp ook!)

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, Opel, tuning

Vorig bericht: « Prijs vat ruwe olie onder 70 dollar en Belgen gefopt
Volgend bericht: Dutch Design REVIEW #1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joerek zegt

    17 oktober 2008 om 10:27

    Die happers voor en achter beetje erg geinspireerd op een standaard bodykit voor de Leon.

    Login om te reageren
  2. jurrian zegt

    17 oktober 2008 om 10:29

    Zonde van die mooie GTC, het lijkt wel een seat leon met zo’n spoilerkit. verschrikkelijk!

    Login om te reageren
  3. RobertJ zegt

    17 oktober 2008 om 10:30

    Volgens mij is het gewoon een slechte soep… Zo niet, dan steekt het wel erg slecht in elkaar…

    Login om te reageren
  4. BVO zegt

    17 oktober 2008 om 10:31

    @ Joerek

    dat is ook het enige wat mooi is aan deze kit (ja ok de velgen gaan nog)
    maar de uitsparing voor de kentekenplaat is alweer vern….

    voorkant vind ik op een oude focus rs lijken en past totaal niet

    Login om te reageren
  5. GWBoes zegt

    17 oktober 2008 om 10:32

    om maar weer een discussie op gang te brengen:

    veel slechter kon het toch al niet worden.

    maar als je dat middelste deel in de voorbumper zwart maakt is het net een focus RS.

    Login om te reageren
  6. Joost zegt

    17 oktober 2008 om 10:38

    [sarcasme] Hey, die ene schuine lijn lijkt op die van een Lamborghini! [/sarcasme]

    ongeveer een samenvatting van alle domme vergelijkingen die weer gemaakt zullen worden..

    OT: Ik houd niet zo van opels, helemaal niet als ze versiert zijn.. Deze is gewoon ‘over the top’…

    Login om te reageren
  7. dotternetta zegt

    17 oktober 2008 om 10:44

    Wat een slechte rendering! Dit is nep.

    Login om te reageren
  8. autofans.be zegt

    17 oktober 2008 om 10:50

    Te john, zeker omdat er wééral wit gebruikt wordt. Correct, het is een populaire kleur nowadays… maar ik begin het beu te worden. Of het echt is of niet, geen idee, maar deze kit koop ik liever niet ;)

    Login om te reageren
  9. Venom zegt

    17 oktober 2008 om 11:25

    vind de voor- en achterbumper net wat te. vind de flanken heel mooi aangepakt.

    Login om te reageren
  10. Laue zegt

    17 oktober 2008 om 11:27

    resultaat: een beetje te…

    Login om te reageren
  11. kadett rijdt beter zegt

    17 oktober 2008 om 11:49

    Ibherdesign?

    Űberdesign!

    Login om te reageren
  12. monk zegt

    17 oktober 2008 om 12:32

    voorkant is me iets te veel sneeuwschuiver, zijkant ziet er goed uit achterkant is een vet gezicht dat tussen de deuren van een lift vast zit.

    Login om te reageren
  13. GOD zegt

    17 oktober 2008 om 12:54

    zijkant is supernetjes
    spiegels zijn ook mooi
    de rest vind overdreven ik te overdreven

    Login om te reageren
  14. CSL zegt

    17 oktober 2008 om 13:22

    Best wel lekker hoor.

    Login om te reageren
  15. Ramshoek zegt

    17 oktober 2008 om 13:25

    Dat mensen opmerken dat de luchthappers van een wagen wel erg lijken op die van een andere wagen, zegt wellicht iets over het nivo van de gemiddelde tuning fan.

    Vroeger, toen Tuning nog echt Tuning was, dus het afstellen (= tunen) van je wagen door aanpassinkjes aan carburatie, ontsteking, kleptiming (lees: scherp nokkenasje) e.d. werden er ook nog wel aanpassingen gedaan aan het onderstel (andere veren, andere stabi of dempers) en soms werd er een verbetering (ik herhaal: verbetering) doorgevoerd aan het koetswerk; Een spoilerlipje onder de voorbumper of een spoilertje achterop om de lift van het koetswerk bij hogere snelheden te beperken.
    Ergens in de ‘evolutie’ van de tuning is de nadruk komen te liggen op carosserie aanpassing (het woord verbetering probeer ik angstvallig te vermijden). Tupperware is het woord waar we het hier ook wel over hebben.

    Hoewel deze aanpassingen vaak niet functioneel zijn – happers zijn vaak geen echte happers – doen de ontwerpers nog wel een beetje hun best deze happers er realistisch uit te laten zien. O.a. door nog iets van een functionele vormgeving er in te stoppen. Zelf hebben ze die expertise vaak niet, maar je kunt je prima laten inspireren door hetgeen er op de circuits gebeurd.

    Dat het resultaat van dat ‘creatieve’ proces leidt tot ‘happers’ die wel erg lijken op de ‘happers’ van andere ’tuners’ spreekt daardoor voor zich.

    Maar het blijft tupperware. Tuning is het echter zeker niet…

    Login om te reageren
  16. Ben zegt

    17 oktober 2008 om 13:38

    Blijft een Sjonnie-Opel..
    De voorkant is bijna Ford-like.
    De achterkant is iets beter, maar nog steeds een boetseerwerkje van iemand die te hard probeert van een hoop afval wat moois te maken..

    Login om te reageren
  17. Jerry zegt

    17 oktober 2008 om 14:09

    Meer Liebherr-design….lijkt wel een koelkast op wielen…!!!

    Login om te reageren
  18. Robert zegt

    17 oktober 2008 om 16:07

    Wat een verkrachting…
    Ik zie dan liever een standaard GTC.

    Login om te reageren
  19. JD zegt

    17 oktober 2008 om 20:02

    @Ramshoek

    Gelukkig zijn er duizenden tuners in Nederland die het niet eens zijn met jou. Tuning is gewoon een way of style. Het transformeren van een standaard 1 uit 1000 auto naar een eigen creatie… een eigen style… ofwel jouw eigen auto. Veel mensen begrijpen dat niet en beginnen dan met woorden te gooien als tupperware en het is geen tuning en bla bla bla. Dat tuning niet meer JOUW zin van het woord weergeeft wil niet zeggen dat het al niet JAAAAAREN een gewoon is wat het is.

    Anyway in tuningland is Ibherdesign een behoorlijk bekende tuner die vaak de wat oudere auto’s een bodykit geeft. Toegegeven vaak wat over the top, maar niet verkeerd.

    Login om te reageren
  20. Cooper S zegt

    17 oktober 2008 om 20:38

    nog een keer dan

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    18 oktober 2008 om 00:38

    Ze begonnen goed met de voorkant, de zijkanten werden zo mogelijk nog beter, maar die achterkant is compleet verneukt :?
    Die velgen mogen er trouwens ook zijn, maar voor een complete package ga je beter langs Irmscher ;) Die pakt ook het blok aan :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North