• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dutch Design REVIEW #1

Auteur: michiel, gepost 17 oktober 2008 om 11:00 – 50 Reacties

Dutch Design


Allemaal hartelijk dank voor jullie inzendingen voor m’n Dutch Design ‘contest’. Jullie hebben Autojunk.nl enthousiast gevuld met jullie schetsen, krabbels en hersenspinsels van uiteenlopende kwaliteit. Zoals gezegd zou ik aandacht besteden aan de beste inzendingen en met enige vertraging is het nu dan zo ver. Het is een ontwerpwedstrijd zonder eind en zonder een individuele winnaar en daarom zal ik de drie meest interessante ontwerpen tot nu toe onder de aandacht brengen en van feedback voorzien.

Te beginnen bij de nummer 3: Omar Pasha.

Omar Dutch Design

Omar schrijft: “Ik heb wat beter nagedacht wat echt Nederlands is en ik kwam op de fiets. Er zijn wat kenmerken in de auto terug te vinden zoals: De spaakwielen, de ronde koplampen en het buizenframe bij de deur.”

Ik vind de fiets als inspiratiebron eigenlijk best heel goed! Bijna iedereen denkt dat de auto is ontstaan als evolutie van de koets, maar als je het technisch bekijkt, hadden de eerste auto’s meer overeenkomsten met de fiets. De eerste auto’s hadden namelijk een chassis dat met exact dezelfde technieken was geconstrueerd als de fiets, namelijk stalen buizen aan elkaar gesoldeerd met lugs. De fiets kreeg een motor in het frame en dat werd de motorfiets en met 1 of twee wielen erbij kreeg men vervolgens de eerste auto. Meerdere autofabrikanten hielden zich als fietsfabrikant of fietsenmaker eerder bezig met fietsen alvorens ze met auto’s aan de slag gingen, zoals Peugeot, Rover en Opel. Peugeot gebruikte voor zijn eerste auto’s het frame zelfs als een soort van radiator door de koelvloeistof door de holle buizen te laten circuleren. Dit werkte redelijk goed, want het buizenframe was, net als in het ontwerp van Omar, grotendeels onbedekt door een carrosserie.

Veel moderne autobouwers gebruiken nog steeds een buizenframe zoals Donkervoort en natuurlijk de Ariel Atom. Het ontwerp van Omar is een funky karretje in de categorie van de laatste. Voor de spaakwielen zou Omar eens kunnen kijken naar die nieuwe retro spaakwielen van Borrani.

Borrani

Een tip voor Omar: probeer eens wat minder gebruik te maken van de bevel/emboss functie van Photoshop, want nu zijn alle rondingen overal ongeveer even groot en het model wordt er een beetje te ‘zacht’ door. Breng glans en schaduw liever met de hand aan, zodat je zelf met de scherpte van de randen en hoeken kan variëren. Ik ben benieuwd hoe je dit model verder kan ontwikkelen tot een uniek gestyled concept. Het zou leuk zijn als je ermee verder gaat, zodat we je vorderingen over enige tijd weer kunnen bespreken.

Ontwerp nummer 2 is van Bob van Houten.

Bob van Houten Dutch Design

Bob schrijft: “Ik liep al een tijdje rond met dit idee, en nou werd het eens tijd om deze op papier te zetten.”

Inderdaad hoog tijd, want het is gewoon een lekkere schets, Bob. Jammer dat je er geen uitleg bij gegeven hebt over wat je inspiratiebronnen waren, welk merk het eventueel zou kunnen zijn, enzovoorts. Het ontwerp is niet echt typisch Amerikaans, Japans of Europees en dat vind ik wel interessant. Ik kan eigenlijk niet veel meer bespreken dan wat ik zie. En ik zie een lekker scherpe Coupé die me wel nieuwsgierig maakt naar hoe hij er van de andere kanten uit ziet. Ik zou graag meer schetsen van je zien, Bob. En dat mogen best meerdere vormvarianten zijn. Het is tenslotte pas een eerste schets van een idee. Dit idee is het wat mij betreft waard om uit te kristalliseren.

Mijn favoriete inzending tot nu toe is het ontwerp van Tom.
Tom Dutch Design

Tom heeft een Spyker getekend, dat moge duidelijk zijn. Knap gedaan, want er zitten helemaal geen uiterlijke kenmerken van het moderne Spyker in. (Gelukkig…)
Hier is teruggegrepen naar de originele ronde grille van de eerste Spykers en dat is geen eenvoudige keuze. Het is vaak namelijk best gevaarlijk om items uit een te ver verleden te hergebruiken, want dan wordt het mogelijk al snel te kitch…
Maar hier heeft Tom de ronde grille redelijk goed in het ontwerp weten te integreren. Net als dat de coachbuilders van vroeger hun vormentaal aanpasten aan de vorm van de gegeven radiator, zo heeft Tom ook heel goed de ronde vorm consequent in de rest van de body doorgezet. De ronde luchthapper boven de grille en de bolle spatborden met scherpe rand kloppen prima in het verhaal. De horizontale rechte lijn die de auto vlak boven de koplampen over de hele lengte doorsnijdt maakt het tot een strak en modern geheel.

Het is altijd lastig om een ouderwetse grille door te ontwikkelen tot iets moderns. Kijk maar eens naar dat enigszins misplaatste hoefijzer in de neus van de Bugatti Veyron… Maar om die grille nu platter en breder te maken is ook geen succes… Overigens is bij de C8 Spyder het enige kenmerk wat het nieuwe Spyker van de klassieke Spykergrille heeft overgenomen de V-vorm in het gaaswerk. De buitenrand van de luchthapper is afkomstig van Maarten’s Silvestris prototype. Bij de Laturbie moest, als evolutie van de klassieke ronde radiator, de grille een echt ovaal worden, wat ik absoluut niet bij de rest van de carrosserie vond passen… En logischerwijs werd deze grote gapende grille in nog extremere vorm toegepast op de SSUV. Nee, dan heeft Tom dat beter opgelost. Riskant, dat wel, maar in dit geval pakt het verrassend goed uit.

De meeste verticale radiatoren van vroeger werden in de loop der jaren steeds platter en breder, wat onder andere goed te zien is bij Mercedes, Bentley, Rover en Lancia. Alleen Rolls-Royce heeft haar radiator redelijk verticaal weten te houden. In de jaren ’70, ’80 en ’90 moest het allemaal plat en breed, maar nu heeft Audi die trend succesvol richting verticaal getekende luchthappers weten te keren met hun “single frame grille”. Meerdere fabrikanten volgen deze trend, zoals Fiat, Lancia, Chevrolet en nu zelfs ook Mitsubishi.

Als we deze trend nu ook eens zouden volgen, dan vind ik het kleine potloodschetsje onder de rode auto van Tom haast nog mooier. Daar is de ronde grille ver naar onder opgerekt tot een achterover hellend ovaal. Het heeft haast iets van een hotrod! En het maakt het aangezicht van de auto ook iets minder mollig.

Tom sketch Dutch Design

Tom, ga zo door! Als je het thema van de ronde vormen met de doorsnijdende horizontale lijn vasthoudt, dan kan je daar zeer veel varianten op bedenken met behoud van de optische identiteit. Je kan dan nog genoeg spelen met de radiator. Afhankelijk van het concept en de proporties kan je de grille de ene keer verticaal oprekken en de andere keer leg je hem er horizontaal in, als dat beter uitkomt.
Ik zou het erg leuk vinden als je dit ontwerp eens wat verder uit zou werken. En voor later kan je vast ook wel een mooie supersaloon, een Grand Turismo en/of een hypercar in dezelfde lijn bedenken!

Blijft allen alsjeblieft jullie designs uploaden, want over vier weken wil ik weer de beste designs van commentaar voorzien. Voor diegenen die het kick-off artikel van deze contest gemist hebben; lees ‘m HIER. Alle schetsen die al geplaatst zijn blijven meedoen, maar… de lat komt dankzij schetsen als die van Tom en Bob wel steeds hoger te liggen. En dat is precies wat ik wil. Verras me maar! Tot de volgende keer!

Ook interessant!

  • Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
    Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
  • Dutch GP
    Dutch GP: Dutch GP heeft geen fouten gemaakt
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Porsche 911 Edition 50 Years Porsche Design
    Porsche 911 Edition 50 Years Porsche Design: nu al tijdloos?

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Columns, Schetsen

Vorig bericht: « Opel Astra GTC bodykit door Ibherdesign
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, de uitlaat [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Appieflappie zegt

    17 oktober 2008 om 11:07

    Ik denk dat Omar Pasha de skills mist van de nummer 2 en 1 om een prachtige auto op papier te zetten. Dus omar pasha, veel oefenen zodat je ook mooie schetsen en photoshops kunt maken zoals de nummer 1 en 2 .

    Succes

    P.S: Nummer 2 en 1 zijn precies zoals het hoort. Respect!

    Login om te reageren
  2. Appieflappie zegt

    17 oktober 2008 om 11:08

    Btw Michiel

    Hoe zit het met de ontwikkeling van de GTO?

    Login om te reageren
  3. Ferdinand zegt

    17 oktober 2008 om 11:12

    Nr. 2 is mijn favo. Het straalt iets Brits uit… Knap gedaan!

    Login om te reageren
  4. Nijntje zegt

    17 oktober 2008 om 11:14

    wow, nice! alle 3!

    Login om te reageren
  5. erik zegt

    17 oktober 2008 om 11:19

    is er al iemand op het idee gekomen om iets realistischere velgen/banden onder zijn of haar concept te plakken? dit ziet er echt belachelijk overdreven uit

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    17 oktober 2008 om 11:26

    maak eens een stadswagentje ipv hypersportwagens! eens iets anders laten passeren mag wel :-)

    Login om te reageren
  7. kees zegt

    17 oktober 2008 om 11:27

    wat is er niet realistisch aan de velgen van de 2e auto
    die auto moeten ze trouwens productierijp gaan maken zo mooi!!!
    en die laatste moeten wel ff gewone velgen onder een een photoshop met die langere grill laten zien. maar die laatste is ook heel mooi!!

    Login om te reageren
  8. D zegt

    17 oktober 2008 om 11:32

    @ Ferdinand
    ….Het straalt iets Brits uit…
    was juist niet de bedoeling volgens mij :P Dutch design toch….

    Maar k zal de wacom ook maar weer eens onder het stof vandaan trekken, s toch wel lache competitie :D

    Login om te reageren
  9. Suprageex zegt

    17 oktober 2008 om 11:58

    Zijn Belgische inzendingen ook toegestaan?

    Login om te reageren
  10. Michiel_vd_Brink zegt

    17 oktober 2008 om 12:00

    @ Suprageex: Ja, zolang je inspiratiebronnen maar wel Nederlands zijn, zoals in het kick-off artikel beschreven staat.

    Zie: http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/19/ontwerpwedstrijd-dutch-design

    Login om te reageren
  11. Damoklets zegt

    17 oktober 2008 om 12:11

    Mooie ontwerpen en ben het helemaal met Michiel eens. Ik denk mijn ontwerp bij de volgende ronde ook ver genoeg af te hebben om te posten. Ben benieuwd wat er verder nog aan ontwerpen zullen volgen nu de kop eraf is!

    @erik:
    De velgen zoals, bijvoorbeeld in de tekeningen van Tom, zijn product van de evolutie in autoontwerpschetsen. Door de jaren heen is er een stijl ontstaan in concepttekeningen waardoor het ontwerp dramatischer op papier komt. Zo worden ontwerptekeningen een karikatuur van de emotie die een het ontwerp bezit.
    Ik denk daarom dat je juist zelf moet leren hoe je dergelijke tekeningen moet “lezen”. De ontwerpschetsen en tekeningen zijn niet bedoeld om een productierijpe realistische auto neer te zetten. Dat komt later pas.

    Dus ja, er zijn lang geleden al mensen op dat idee gekomen. Alleen is het ook geblekend dat dat idee niet de lading dekte.

    Login om te reageren
  12. Damoklets zegt

    17 oktober 2008 om 12:13

    excuses voor de taalfouten :)

    Login om te reageren
  13. kowalsk zegt

    17 oktober 2008 om 12:16

    Nr. 2 vind ik het mooist, omdat het een wat volwassener ontwerp is.

    Ik heb gisteren weer eens wat geschetst, misschien ga ik het uitwerken en inzenden.

    Kan iemand mij trouwens vertellen hoe zo’n tablet met geïntegreerd beeldscherm heet?

    Login om te reageren
  14. Michiel_vd_Brink zegt

    17 oktober 2008 om 12:18

    @ kowalsk: Wacom Cintiq. http://www.wacom.com/cintiq/index.cfm
    Een prachtig mooi stukje techniek en een echt hebbeding. Ik heb er een tijdje mee gewerkt, maar moet toegeven dat mijn ‘gewone’ Wacom tablet fijner werkt…

    Login om te reageren
  15. Colocatie Belgie zegt

    17 oktober 2008 om 12:26

    nummer 1 en 2 kunnen op zoeek gaan naar een baan in de autoindustrie zouk zo zeggen :p heel wat talent

    Login om te reageren
  16. Michiel_vd_Brink zegt

    17 oktober 2008 om 12:33

    Even een verzoek aan alle deelnemers: willen jullie Autojunk een beetje ontzien en opgeruimd houden door niet steeds losse schetsjes te posten? Ik raak al snel het overzicht kwijt, namelijk.

    Beter is om je serie schetsen te bewaren tot je ontwerp goed duidelijk uitgewerkt is en dan pas alle aanzichten en presentatieplaten in 1 map te uploaden.

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    17 oktober 2008 om 12:35

    Bij ’typisch Nederlands’ denk ik aan de VOC tijd. Slavenhandel.
    Een galeischip, maar dan op wielen? Dat kan natuurlijk tegenwoordig niet meer.

    Dijken, water… Een amfibievoertuig!
    Verdorie… Is Peter Wheeler me met z’n Scalamander nét weer voor! :( ;)

    Ik vind het idee van de auto met fiets-elementen erg leuk!

    Login om te reageren
  18. Antoon zegt

    17 oktober 2008 om 12:39

    @ erik

    De velgen onder het 2e ontwerp zijn gewoon van brabus en dus ook voor jou gewoon te bestellen! Behoorlijk realistisch lijkt me zo :D

    On topic: Wow er zitten best mooie auto’s tussen. Zelf niet zo bedreven met het potlood, dus ik laat het voor de rest mooi aan jullie over.

    Login om te reageren
  19. Tom# zegt

    17 oktober 2008 om 12:43

    Wow.., dit had ik echt niet verwacht te lezen toen ik autblog.nl typte en een ram op mijn ‘enter’ gaf!

    Michiel, heel erg bedankt voor de aandacht, en vooral de ’tips and tricks’ (om het zo maar te noemen) voor mijn design! Waardeer ik zeer!
    Ik heb nu een weekje vakantie.., dus tijd genoeg om het eens verder uit te werken!

    Succes allemaal voor de komende maand, en bedankt voor de leuke reacties!!

    Login om te reageren
  20. Christophe zegt

    17 oktober 2008 om 12:45

    @Erik: De band velgcombo op nr 2 is perfect mogelijk.

    voor mij zo eentje graag. No worries voor’t interieur. Gewoon een state of the art rolkooi ;)

    Login om te reageren
  21. Thelis zegt

    17 oktober 2008 om 12:45

    Nr. 2 zou heel goed italiaans kunnen zijn. Ik zie er een Lancia Coupe in.
    Heeft wel iets te maken met grille.

    Wat betreft nr. 1 ben ik het met Michiel eens dat het “tweede” tekeningetje beter geproportioneerd is.

    Nr. 2 geeft wat mij betreft meer realiteitsgevoel dan nr. 1. Maar dat was geen eis.

    Login om te reageren
  22. JzAero zegt

    17 oktober 2008 om 12:47

    @ michiel van den brink, ik werk nu met een Wacom Intuos 3 A5 Wide ^^
    Ik moet zeggen dat dit ding me prima bevalt!
    Ik heb alleen nog geen echte tekeningen neergezet.
    Maar je kan wel een kijkje nemen door een klikje op mijn naam te doen ;)

    Login om te reageren
  23. Michiel_vd_Brink zegt

    17 oktober 2008 om 12:51

    @ JzAero/Vanquish/Roy: Ik ken je werk ook via het Autovisie forum. Het zou leuk zijn als je ook mee deed, maar dan wil ik je wel vragen om niet zomaar 1 van je bestaande ontwerpen te posten, maar eens goed in de opdracht te duiken en met iets nieuws te komen.

    Login om te reageren
  24. vla zegt

    17 oktober 2008 om 13:00

    Goh, wat ben ik jaloers! :P Feit is: dat is idd een geniale schets. Ik weet nu eindelijk wat ik mis deed! :D

    Login om te reageren
  25. Michiel_vd_Brink zegt

    17 oktober 2008 om 13:05

    @ de vlaeminck: watch and learn. ;) En vooral blijven oefenen!

    Login om te reageren
  26. vla zegt

    17 oktober 2008 om 13:06

    Ik zal het over een heel andere boeg (moeten) gooien… Maarja, dat zie ik wel zitten. :)

    Login om te reageren
  27. JzAero zegt

    17 oktober 2008 om 13:07

    Ik zou sowieso neit iets ouds posten ;)
    Maar ik ben JzAeroxD haha Vanquish is roy =P
    Ik ga maar eens aan de slag denk ik

    Login om te reageren
  28. JosJ zegt

    17 oktober 2008 om 13:23

    De nummer 1 heeft wat van de Alfa GT! En dat is m.i. een groot compliment!

    Login om te reageren
  29. Waus zegt

    17 oktober 2008 om 14:03

    Cool, ik ga er eens voor zitten!

    Login om te reageren
  30. jeroen zegt

    17 oktober 2008 om 16:25

    ik vind het creatief van de nummer 3! ook al is het niet “het supercar design” wat je zou verwachten tijdens zo’n contest..

    Login om te reageren
  31. Omar Pasha zegt

    17 oktober 2008 om 17:23

    Ik zal het proberen verder uit te werken.

    Bedankt voor de 3e plaats, ik ben heel blij :D

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    17 oktober 2008 om 17:29

    Voor de spaakwielen zou Omar eens kunnen kijken naar die nieuwe retro spaakwielen van Borrani.
    … en daarmee blijft ’t geheel een Nederlands tintje houden, want Borrani is eigendom van het Nederlandse Zeta Europe BV (via een omweggetje)

    Login om te reageren
  33. Michiel_vd_Brink zegt

    17 oktober 2008 om 17:42

    Klopt helemaal, Wim! En bovendien is een familielid van de overbekende Sam van Lingen werkzaam bij het bedrijf van Paul Koot.

    Login om te reageren
  34. kees zegt

    17 oktober 2008 om 17:50

    als ze mij kunnen garanderen dat nummer 1 geproduceerd word ga ik nu vast sparen, maar dan wel met die 2e grill!

    Login om te reageren
  35. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 oktober 2008 om 20:08

    Knap, respect!
    Ik vind qua lijn inderdaad vooral de 2e schets van onze winnaar super!
    (en ik zou Master Michiel natuurlijk nooit durven tegenspreken :) )

    Het concept van nr. 3 ook top, goed over nagedacht.

    Nr. heeft het hoogste ‘dat kan ik ook tekenen’ gehalte. Met maar 1 verschil: ik kan het niet! LOL

    Login om te reageren
  36. Klassiekerrally zegt

    17 oktober 2008 om 22:32

    Slightly off-topic:
    Zit weer naar Overhaulin’ te kijken. Ik vind ’t geweldig hoe Chip Foose een auto tekent. Alleen dat is voor mij al een reden om te kijken. Verder heb ik diep respect voor de plaatwerkers.
    Michiel, ik wil echt ontzettend graag een keer naar Alwin! :)

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    17 oktober 2008 om 22:40

    @Klassiekerrally: ik vind Chip echt een meester… Hij ziet dingen voor zich die mooi staan, kan het erg goed afbeelden, maar weet ook mensen om zich heen te verzamelen die zijn extreme projecten tot achter de komma nauwkeurig vakkundig uit te voeren. Verder komt hij ook nog sympathiek over. Ik draag trouwens wel eens een t-shirt van hem…. erg fraai logo ;)

    Login om te reageren
  38. Klassiekerrally zegt

    17 oktober 2008 om 22:55

    Ben het eens met alle punten die je noemt…
    Het bijzondere is dat je niet eens ‘iets’ hoeft te hebben met Amerikaanse auto’s om ’t vakwerk te kunnen waarderen.

    Login om te reageren
  39. kowalsk zegt

    19 oktober 2008 om 22:29

    Ik heb mijn ontwerp zojuist gepost:

    http://www.autojunk.nl/pix/view/147535

    De schetsen zijn niet van de beste kwaliteit maar probeer daar doorheen te kijken.
    Comments zijn welkom!

    Login om te reageren
  40. Frasker zegt

    20 oktober 2008 om 17:15

    Michiel? Telt de kwaliteit van de schets mee of alleen hoe het eruit ziet, anders heb je meer kans met een design als je pc progamma’s gebruikt.

    Login om te reageren
  41. JzAero zegt

    20 oktober 2008 om 17:19

    Hey ik ben nu hier mee bezig

    Ferrari F660
    http://www.vanquishdesign.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=286

    Of dat voor de Design contest wordt weet ik niet.
    Het is in ieder geval mijn impressie voor de opvolger van de 599GTB
    En aangezien die de opvolger is van de 330GT dacht ik is Dutch :P
    Maar das ver gezocht, dus ik ga denk ik gewoon apart van de contest verder =)

    Login om te reageren
  42. Michiel_vd_Brink zegt

    20 oktober 2008 om 19:04

    @ Frasker: Uiteraard werkt de presentatie altijd mee bij de beoordeling. Er zijn echter meer manieren om je werk mooi te presenteren dan alleen digitaal. Men ziet heus wel het verschil tussen een goede handschets en een wat minder goede digitale tekening.

    Login om te reageren
  43. kowalsk zegt

    21 oktober 2008 om 00:38

    @ Michiel van den Brink;
    Zou je even naar mijn ontwerp willen kijken en wat tips ofzo geven? Ik zou ’t erg waarderen! :)

    http://www.autojunk.nl/pix/view/147535

    Login om te reageren
  44. Frasker zegt

    21 oktober 2008 om 17:00

    @ Michiel
    Mag je dezelfde bronnen gebruiken voor een auto als anderen gebruikers…

    En mag je dingen zoals een ronde luchtinlaat ook in jouwn schets op dezelfde plaats zetten, of valt dat onder plagiaat?

    Login om te reageren
  45. Michiel_vd_Brink zegt

    21 oktober 2008 om 17:12

    @ Frasker: Inspiratiebronnen zijn altijd helemaal vrij om te gebruiken, ook al zijn ze reeds door anderen gekozen. Je ontwerp moet echter wel voor 100% van jezelf zijn, dus een ontwerpschets of rendering van iemand anders mag je niet aanpassen.

    Login om te reageren
  46. Frasker zegt

    23 oktober 2008 om 21:40

    Nou, ik weet nogsteeds niet uberhapt wat voor inspiratiebron ik zal nemen, dus het zal bij reveuw #2 of #3 komen… BTW de nr 1 is echt mooi, complimenten daarvoor… en succes iedereen die het gaat prberen…

    Login om te reageren
  47. Michiel_vd_Brink zegt

    6 november 2008 om 12:53

    @ Iedereen: Over een week wil ik weer een aantal designs bespreken. Er zijn de afgelopen weken echter nog niet zo veel nieuwe inzendingen op Autojunk bijgekomen… Laat deze week nog snel zien wat jullie bedacht hebben en wie weet vind je je eigen design terug in het artikel!

    Mochten er niet genoeg nieuwe inzendingen van kwaliteit zijn, dan schuift de nieuwe review vier weken door.

    Login om te reageren
  48. Frasker zegt

    11 november 2008 om 21:09

    @ Michiel… tellen ze ook mee voor review #2 als ze op 17 nov ingestuurd zijn, want eigenlijk zou de uitslag er vandaagom moeten komen… kun je een exacte datum noemen?

    Login om te reageren
  49. Michiel_vd_Brink zegt

    11 november 2008 om 21:14

    Alle ingezonden tekeningen blijven altijd meedoen. Inclusief alle vanaf het begin ingezonden ontwerpen. Mijn doel is om iedere vier weken de besten eruit te pikken om van feedback te voorzien, zodat een ieder er wat van op kan steken en de besten op een leuke en leerzame manier in de schijnwerpers komen.

    Login om te reageren
  50. autogroningen zegt

    5 februari 2010 om 16:28

    Hoe kun je plaatjes plaatsen van de tekening (otnwerp) wat je hebt gemaakt?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North