• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Cascada komt met pk-escalatie

Auteur: maru, gepost 12 september 2013 om 16:29 – 13 Reacties

Opel Cascada 200 pk


Die blokjes kunnen best nog wel wat meer vermogen leveren.

De Cascada werd officieel onthuld in Genève, maar voor de IAA hadden ze iets leukere versie meegenomen. De sterkste motor die in de cabrio zal worden geleverd, de 1.6 Turbo met 170 pk, heeft een upgrade gekregen en kan nu ook 200 pk ophoesten. De koppel is met 70 Nm toegenomen naar 300 Nm, maar het verbruik van 6,7 liter per 100 kilometer (158 gram CO2 per kilometer) is vrijwel gelijk gebleven.

Helaas is dit niet zomaar een stukje motormanagement, dus eenvoudig zelf ’tunen’ is uitgesloten. Opel heeft een nieuw type zuiger in het blok geplaatst waarmee de compressieverhouding is verlaagd. De snelle Cascada komt deze herfst op de markt.



Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Cabrio, cascada, grijs, iaa, iaa-2013, Opel

Vorig bericht: « Crisis: minder dealers, minder onderhoud, minder auto’s!
Volgend bericht: Subaru VIZIV Concept ziet ze vliegen »

Lees Interacties

Reacties

  1. pleiades zegt

    12 september 2013 om 16:40

    De koppel?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      12 september 2013 om 16:41

      @pleiades: De koppelkromme? De koppelberg? .. :-)

      Login om te reageren
      • pleiades zegt

        12 september 2013 om 16:42

        @406_v6: “De koppel vriend, in mijn vijfdertig deee”

        Login om te reageren
    • autobart zegt

      12 september 2013 om 22:25

      @pleiades: Inderdaad, wel een tikkeltje slordig.

      Login om te reageren
  2. Gideon zegt

    12 september 2013 om 16:45

    Met andere woorden, de moderne Opels zijn te zwaar. Ze hebben het zelf ook al toegegeven.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 september 2013 om 17:15

      @Gideon: Weegt 1700 kg als ik mij niet vergis…In ieder geval, ben met een kameraad er mee naar Duitsland geweest, en voelde allesbehalve snel aan..Moet wel zeggen, er zaten 3 personen in de auto ( bestuurder inbegrepen), en een stampvolle koffer.

      Maar in ieder geval, vermogenstoename is in deze meer dan welkom, want zelfs met z’n 170 pk geraakt hij amper onder de 10 seconden naar de 100…

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 september 2013 om 19:26

      @Gideon: 1700 kg vind ik voor een auto van dit formaat normaal. De Astra en Insignia zijn iets aan de zware kant maar zo extreem is het ook weer niet.

      Login om te reageren
  3. BaRa zegt

    12 september 2013 om 16:49

    Wordt steeds interessanter als vervanger voor m’n huidige Saab Cabrio. 200 PK uit een zestienhonderdje en 300 NM aan koppel, dan gaat al de juiste richting uit. Ben wel benieuwd naar het turbogat bij dit blok.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      12 september 2013 om 18:15

      @BaRa: je loopt achter. Turbogat is niet meer van deze tijd bij dit formaat turbo.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        13 september 2013 om 11:53

        @jeffreym3: laat het me dan anders formuleren. Ik ben benieuwd hoe het blok voelt onderaan het toerenbereik. Met een grotere cilinderinhoud en meer cilinders is het nu eenmaal makkelijker om ook onderin voldoende comfort te leveren. Bij een kleiner blok kan je dat niet zomaar compenseren door er een of meerdere turbo’s op te schroeven. Een cabrio van dat formaat dient om te cruisen, daar hoort een schakellui gedrag bij. Ergo: kan het blok dat leveren.

        Login om te reageren
  4. awesome zegt

    12 september 2013 om 20:24

    De enige Opel waar je in gezien wil worden. Vandaar dakloos…
    Zelfs als Opelhater moet ik zeggen dat ik het er mooie auto vind.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      12 september 2013 om 22:55

      @awesome: heb hem alleen nog nooit gezien…

      Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    12 september 2013 om 22:57

    Erg leuke wagen, zeker! En die vermogenstoename? 200pk op 1700kg klinkt imo wel fijner dan 170pk. Heb er geen ervaring mee, dus.. Maar goed

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North