• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Insignia: binnenkort ook met 195 pk/400 Nm diesel

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 december 2011 om 17:49 – 53 Reacties

Opel Insignia


De benzinemotoren hebben ze al gedaan, nu zijn de diesels aan de beurt. Omdat je altjd meer pk’s kunt gebruiken.

De Insignia is een aardig verkoopsucces, want je ziet hem aardig veel rond rijden. Omdat de zakelijke markt voor deze auto erg belangrijk is, is hij verkrijgbaar met een assortiment aan oliestokers. Althans, het is 1 motor (de 2.0 CDTI) met 130 of 160 pk (de 110 pk variant is met pensioen). Hier komt aan de bovenkant nu een derde smaak bij: 195 pk, waarvan Opel Nederland ons de komst naar ons land heeft bevestigd. Bovendien karnt het blok er maximaal 400 Newtonmeters uit, waarmee het een best leuke optie is voor de leaserijder die graag een beetje reserve onder zijn rechtervoet heeft.

Omdat je uitstoot je leasemodel tegenwoordig maakt of breekt hebben de engineers van Opel er weer flink wat grammetjes doorheen gejaagd bij de ontwikkeling van de motor. Resultaat: een uitstoot van 129 gr/km. Daar kan je mee thuis komen.

De BiTurbo oliestoker levert 35 pk en 50 Nm bovenop het huidige topmodel, en is daarmee in staat in 8,2 seconden van 0-96 km/u te sprinten. Mocht je over een zeer geduldige rechtervoet beschikken, dan kom je er achter dat de auto nog iets zuiniger te berijden is dan zijn 160 pk broertje. Als je je best doet kan je er namelijk 4,9 liter/100 km mee scoren.

De 2.0 CDTI

De motor is uitgerust met een sequentiële turbo (in tegenstelling tot een parallele turbo). De kleinere turbo helpt in dit geval met het voorkomen van een turbogat op lage toeren, zodat je lekker met maximaal 1.500 tpm kunt rond blijven tuffen als je dit wilt. Als dit doet zit je echter nog niet in het ultieme koppelbereik, want alle Nm’s krijg je pas tussen de 1750 en 2500 tpm.

Wanneer deze nieuwe Insignia-variant bij de dealer staat weten we nog niet. Daarvoor wachten we nog even op het persbericht van Opel Nederland. Wel denken we dat de Insignia hierdoor een optie wordt voor de leasers voor wie de 160 pk-variant net iets te tam was. En een groter bereik is natuurlijk precies wat je wilt als autofabrikant.

Update 06-12 – Het Nederlandse persbericht is inmiddels ook binnen. Bij deze een paar Europese waarden: hij doet 0 tot 100 km/u in exact 8,7 seconden en heeft een topsnelheid van 230 km/u.


Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, insignia, Opel

Vorig bericht: « Autoblog video: Bloopers 2011 deel 1
Volgend bericht: Maak kennis met het nieuwe Bentley-geluid [V8] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ukbob zegt

    5 december 2011 om 17:52

    Yes, er is nog hoop!
    Een artikel over een dikke diesel met lekker veel PK’s en het woord “BIJTELLING” is eens een keer niet gevallen!!
    Wat een prachtige afronding van deze werkdag ;)

    Login om te reageren
  2. audi18 zegt

    5 december 2011 om 17:54

    eerst maar eens afwachten over hoe hij rijdt, met mooie praatjes kom je er niet. Zo is wel gebleken bij de benzineturbomotoren van opel

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      5 december 2011 om 21:22

      @audi18: Ja, maar dit is wel de beste auto die “ze” ooit gemaakt hebben hoor!

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      6 december 2011 om 01:01

      @audi18: Het blok is al even beschikbaar (bij Saab), maar ik geloof dat Opel op start-stop aan ’te wachten was. De 1.9 met sequentiële turbo kan je nu al met behoud van Saab’s fabrieksgarantie krijgen tot 200 pk en 430 Nm. Niet echt nieuws, dus, want GM produceert het blok al een jaar.

      Login om te reageren
  3. kliko zegt

    5 december 2011 om 17:54

    Opel Insignia vind ik echt een prachtige auto om te zien. Dit was de auto destijds waarmee opel liet zien dat ze het toch wel konden… Ik vind em nog steeds lekker smoelen!
    Staat er hier 1 in het wit met getinte ramen en zwarte velgen. wat een snoepje!

    Login om te reageren
  4. autogedrocht zegt

    5 december 2011 om 17:55

    Wellicht niet zo’n snuggere vraag, maar waarom word de ene keer verbruik aangegeven in liters per km, en de andere keer aantal km per liter?

    Login om te reageren
    • laurensl zegt

      5 december 2011 om 17:58

      @autogedrocht: Wat de marketeers het leukst vinden.

      Login om te reageren
    • Renesis zegt

      5 december 2011 om 18:31

      @autogedrocht: waar de fabrikanten/marketing afdeling zin in hebben 4,9 liter/100km is dus 1 op 20,4 (100 delen door 4,9).
      Het liefst heb ik dat ze altijd 1 op X vermelden ipv X liter op 100km … ik bedoel wat boeit me die 100km.

      Login om te reageren
      • autogedrocht zegt

        5 december 2011 om 18:39

        @Renesis: Dat snap ik :) De vraag was echter waarom men voor de een of voor de ander kiest.

        Gewoon een keuze per fabrikant schijnbaar?

        Login om te reageren
        • mout zegt

          5 december 2011 om 21:48

          @autogedrocht: ‘We’ worden verondersteld op internationale standaard over te gaan. En dat is l/100 km.
          Maar zo denkt bijna niemand, dus als de marketeers meer aan de doelgroep denken, staat er weer gewoon km/l.

          Login om te reageren
          • poeperman zegt

            5 december 2011 om 22:56

            @mout: in Belgie zeggen we l/km, in Nederland is 1 op …km de norm

            Login om te reageren
  5. alloallo zegt

    5 december 2011 om 18:00

    nu de binnenzijde nog op het niveau van VW brengen en we hebben een echte topper

    Login om te reageren
    • Sm0keGun zegt

      5 december 2011 om 19:50

      @alloallo: wat vind jij dan niet goed aan het interieur ? ik heb een paar keer in een golf enz.. gezeten en die voelen veel plastiekerig aan hoor .

      Login om te reageren
  6. Tommy2 zegt

    5 december 2011 om 18:01

    Vind het nog altijd geen mooie auto. Zwaar vormgegeven neus, en de station heeft een gigantische achterkant met een laadklep van een vliegtuig. Blijkbaar storen de kopers zich niet aan de vormgeving want je ziet ze idd veel op straat.

    Maar deze diesel is een goede aanvulling nu de V6 CDTI er niet meer gaat komen. Natuurlijk haalt hij het niet bij de V6, maar toch.

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    5 december 2011 om 18:02

    Ach premium zal het niet worden.

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      5 december 2011 om 18:27

      @norge: hoe erg ze het ook proberen, merken als opel zullen nooit kunnen concurreren met Audi, BMW of MB al staat er 1000 keer ‘premium’ in de folder.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        5 december 2011 om 18:36

        @audi18: Heritage is toch wat iets “premium” maakt?

        Login om te reageren
    • masterstig zegt

      5 december 2011 om 18:49

      @norge: Kan je één keer in je post het woord ”premium” niet noemen :D

      Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 december 2011 om 18:19

    Knappe techniek die sequentiële Turbo… Goed werk van Saab!

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    5 december 2011 om 19:00

    durf het bijna niet te vragen ..

    maar is dit een Fiat blok of eigen makelij ??

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      5 december 2011 om 19:03

      @lincoln: en waarom denk jij dat het een fiat blok zou zijn?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 december 2011 om 19:49

        @audi18:

        ken je de nieuwe Opel Combo ??

        Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      5 december 2011 om 19:10

      @lincoln: gezien de specs Fiat

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 december 2011 om 19:33

        @alfamannetje:

        yep .. + het feit dat Opel niet vies is van Fiat torretjes ..

        Login om te reageren
        • alfamannetje zegt

          5 december 2011 om 19:36

          @lincoln: klopt , opel en motoren bouwen ….doe maar nie…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            5 december 2011 om 19:48

            @alfamannetje:

            de laatste 10 jaar idd een zorgenkindje van Opel ..
            ze komen er vast wel weer boven op ..

            Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      5 december 2011 om 19:16

      @lincoln: naar mijn idee is het eigen makelij (en Saab Turbotechniek…) sinds hij 2.0 heet ipv 1.9.

      Login om te reageren
  10. euro95 zegt

    5 december 2011 om 19:03

    Mooiste Opel ooit! Met de insignia aan de top :) Ik hoop dat ze hiermee een beetje hun merknaam – imago weten op te krikken. ;)

    Login om te reageren
  11. joh1 zegt

    5 december 2011 om 19:33

    Nee het zijn Fiat blokken die worden door VM motori gebouwd.
    En VM motori is 50% in handen van Fiat en de andere 50% van GM.Alle diesel van Fiat en GM komen nu van VM motori.
    GM zelf had nooit goeie diesels.

    http://www.autoedizione.nl/2011/03/31/eu-keurt-groot-aandeel-fiat-in-vm-motori-goed/

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 december 2011 om 19:40

      @joh1:

      dank u wel ..

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      5 december 2011 om 20:02

      @joh1: Ah, zo zit het dus. Weer wat geleerd

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      7 december 2011 om 14:07

      @joh1: Mja, wat kort door de bocht. Het ontwerp komt oorspronkelijk van VM Motori, maar de joint venture van begin 2000 tussen GM en Fiat had o.a. als resultaat dat wat bij Opel de CDTI heet en bij Saab de T(T)iD nu zowel in Protolla Sera (Italië, Fiat Powertrain) als in Kaiserlautern (Duitsland, Opel/GM) wordt geproduceerd.

      Login om te reageren
  12. alfamannetje zegt

    5 december 2011 om 19:35

    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDm 170 TI : zelfde !

    Login om te reageren
  13. joh1 zegt

    5 december 2011 om 19:39

    Hierbij de link van de Fiat 1.9 JTD M: New Twin Stage Turbo Diesel Engine.

    http://carscoop.blogspot.com/2007/06/fiat-19-jtd-m-new-twin-stage-turbo.html

    Login om te reageren
  14. lapoelkan zegt

    5 december 2011 om 19:49

    Quote “De Insignia is een aardig verkoopsucces, want je ziet hem aardig veel rond rijden.”

    Dat vind ik nogal meevallen, en de verkoopcijfers laten het volgende zien:
    2008: 15 stuks (introductie auto’s?)
    2009: 5165 stuks
    2010: 4139 stuks
    2011: 3387 stuks (tot nu toe)
    Totaal: 12706 Insignia’s in zeg maar 3 jaar, en het loopt per jaar flink terug.
    Maar goed, wie weet helpt deze nieuwe diesel!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      5 december 2011 om 19:52

      @lapoelkan: teruglopende cijfers kan komen door de ”crisis” maar wat zijn de cijfers dan van bijv. de Passat ? of heb je die cijfers verder niet ? :)

      vind de insignia trouwens wel een hele mooie wagen :)

      Login om te reageren
  15. lapoelkan zegt

    5 december 2011 om 20:05

    @Dennisr:
    de Passat heeft helaas geen crisis:
    2008: 8576 stuks
    2009: 7648 stuks
    2010: 6653 stuks
    2011: 9652 stuks

    Wel jammer, had het nog liever andersom gezien.
    Ow wat zeg ik nu? Ik ga snel mijn mond spoelen

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      5 december 2011 om 20:59

      @lapoelkan: is toch bijna 3 keer zo veel, en de Mondeo gaat idd ook slecht, men zal toch wel voor de betrouwbare merken gaan.. ach wij verkozen ook de Avensis boven de Insignia, ook vanwege het ”betrouwbare”.. denk dat het wel een belangrijke factor is..

      Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      6 december 2011 om 08:58

      @lapoelkan: “de Passat heeft helaas geen crisis”?!?
      Klopt, de Passat heeft een fikse facelift, die ze in geval van een Golf totaal nieuw zouden noemen. (Is meestal een verkoop-impuls)
      Even los van het feit dat de Passat het altijd al beter heeft gedaan dan de Vectra en nu de Insignia, is niks nieuws…

      Login om te reageren
  16. lapoelkan zegt

    5 december 2011 om 20:12

    Hmmm bij Ford gaat het ook hard, met de Mondeo:
    2008: 9958
    2009: 4975
    2010: 3711
    2011: 2430

    Daar heeft een snelle diesel ook niet echt geholpen ;-)

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      5 december 2011 om 20:24

      @lapoelkan: Hadden ze die vijfcilinder maar niet af moeten schaffen!

      Login om te reageren
    • mout zegt

      5 december 2011 om 21:55

      @lapoelkan: Die cijfers zijn wel indrukwekkend!
      Ford en Opel vallen keihard in elkaar, maar VW groeit lichtjes. Ik kan er ook niet blij van worden, maar we zullen het ermee moeten doen.
      Ik zie genoeg A-labels bij alle drie. Kan VW 14% bijtellers leveren, en de beide anderen niet, misschien?

      Login om te reageren
  17. gedwongenleaser zegt

    5 december 2011 om 20:52

    Ik ben nog altijd geen Opel-fanaat maar wat oogt die Insignia toch lekker, vooral die donkergrijze uitvoering met die 5-spaaks velgies, niets meer aan doen! Helaas ben ik nog altijd niet gecharmeerd van het interieur en materiaalgebruik, niet dat ik het direct ondermaats vind ofzo maar het is gewoon niet echt mijn ding.

    Login om te reageren
  18. Punk zegt

    5 december 2011 om 21:51

    BMW 6 Serie:

    2008: 6463
    2009: 7127
    2010: 7820
    2011: 8499

    Login om te reageren
    • mout zegt

      5 december 2011 om 21:56

      @Punk: Ehm, zijn dat de totalen, en dan ook nog wereldwijd?

      Login om te reageren
  19. lapoelkan zegt

    5 december 2011 om 22:37

    @Punk
    Mijn cijfers gingen over Nederland, voor het perspectief, dit zijn de cijfers van de 6 serie:
    2008 85
    2009 29
    2010 12
    2011 105

    Login om te reageren
  20. lapoelkan zegt

    5 december 2011 om 22:41

    En dan ook nog maar even de 3 serie, dan zie je pas echt hoe weinig Opels’s:
    2008 6463
    2009 5183
    2010 4398
    2011 4471

    Best veel eigenlijk!

    Login om te reageren
  21. jeanclaude zegt

    5 december 2011 om 22:41

    Is wel nodig, want de huidige zijn niet vooruit te branden, ookal heb je de 160pk versie.

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      6 december 2011 om 10:13

      @jeanclaude:klopt, dagelijks ben ik niet vooruit te branden , rijdt er weer een voor me. 100 pk is denk ik ook genoeg.

      Login om te reageren
  22. lapoelkan zegt

    5 december 2011 om 22:44

    @Tommy2:
    Welke 5 cylinder?
    De Mondeo heeft toch geen diesel 5 cylinder gehad welke nu is afgeschaft?
    De snelle diesel daar is toch een 2,2?

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      6 december 2011 om 14:49

      @lapoelkan: Wel een benzine, wat in het begin een aardig populaire motorisering was weet ik nog wel.

      Login om te reageren
  23. jeanclaude zegt

    6 december 2011 om 12:31

    @alfamannetje Ja man, de 130pk versie die gemiddeld in 11 seconden naar de 100 sprint en de 160pk versie die gemiddeld in 10 seconden naar de 100 sprint, wat een geweldige prestaties, die 360nm zal niet veel helpen hoor.

    Login om te reageren
  24. gerrelekker zegt

    7 december 2011 om 11:21

    Tjah, Opel; toen de Insignia op de markt kwam had ik zoiets van “woow” dat ziet er goed uit en nu reeds heb ik al een reactie van “mjah, duffe boel”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North