• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opgefrist! De Mercedes S-klasse Coupé en Cabriolet

Auteur: Author, gepost 5 september 2017 om 07:49 – 38 Reacties

Opgefrist! De Mercedes S-klasse Coupé en Cabriolet


Na de gewone S-klasse zijn nu ook de minder zakelijke varianten strakgetrokken.

Ongeveer een half jaar geleden werd de gefacelifte S-klasse aan het grote publiek voorgesteld, inclusief de AMG’s. Meer autonome techniek, nieuwe motoren, een opgefrist uiterlijk en een interieur dat weer even mee kan dankzij grotere schermen. Dat waren zo’n beetje de belangrijkste wijzigingen voor wat betreft de über Benz.

Voor de coupé en de cabriolet geldt ongeveer hetzelfde, waar we voor deze versies wijzen op de oled-achterlichten. Die komen immers niet naar de gewone S-klasse. Verder nieuw: de biturbo V8 in de S 560 Coupé en de S 560 Cabrio. Deze versie is goed voor 469 pk en 700 Nm, waarmee de standaardsprint in 4,6 tellen achter de rug is. Bovendien komt de S 500 door de komst van de S 560 te vervallen.

De S 400 met V6 heet vanaf nu S 450 en krijgt een zogeheten zeil-functie, waarmee de motor bij lage belasting stationair gaat draaien. Ook krijgt deze instapper een 9-traps automaat in plaats van een 7-traps exemplaar. Het vermogen van deze versie bedraagt 367 pk waarmee je in 5,5 tellen de 100 km/u haalt.

De belangrijkste wijziging in het interieur is net zoals bij de gewone S de komst van twee 12,3 inch schermen die samenkomen als widescreen cockpit. Deze digitale cockpit kent drie weergavestijlen, te weten Classic, Sporty en Progressive. Verder vind je de belangrijkste knoppen op het stuurwiel zodat je je handen tijdens het rijden in principe niet meer van het stuur hoeft te halen.

Dan nog even de AMG’s. De S 63 en S 65 zijn qua uiterlijk lichtjes opgefrist met iets meer chroom en een gewijzigde grille. De S 63 deelt het blok (de 4.0 V8) met de S 560 en krijgt net als bijvoorbeeld de E 63S (rijtest) een vermogen van 612 pk bij een koppel van 900 Nm. De S 65 met V12 doet daar met 630 pk en 1.000 Nm een toefje bovenop. Overigens is de S 63 met 3,5 tellen sneller bij 100 km/u dan de V12, die er 4,1 seconden over doet.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Coupe, facelift, iaa-2017, Mercedes, mercedes-amg, s-klasse, s63, s65

Vorig bericht: « 911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koop
Volgend bericht: Groningen krijgt Volvo XC90 ambulances? »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    5 september 2017 om 07:54

    De S-klasse Coupe en Cabrio vind ik twee schitterende auto’s. Wel echt onwijs zwaar met ruim 2000 kilo, maar ontzettend fraai. De AMG’s laat ik voor wat het is. Ik zou gaan voor een S560. V8, genoeg vermogen dus snel zat en klinkt ook best goed. Zo in het bruin als op de foto’s. Prachtige auto.

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      5 september 2017 om 08:29

      @viezefreddyw: denk dat dit idd de beste keuze is. Heerlijk ingetogen maar toch snel genoeg kilometers maken.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      5 september 2017 om 08:36

      @viezefreddyw: En zonder AMG-pakket, meer elegantie imo

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        5 september 2017 om 10:24

        @87sandyd: Held, dat vind ik nou ook. Ziet er veel eleganter uit. Alleen nog die chromen strip aan de achterzijde boven de achterlichten eraf, dan is ie perfect voor mij.

        Overigens moet ik zeggen dat de configuratie in deze fotoserie, de auto met lichte bekleding, er werkelijk fantastisch uitziet.

        Login om te reageren
      • mercedesw140 zegt

        5 september 2017 om 18:11

        @87sandyd: Jij snapt het!

        Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      5 september 2017 om 08:46

      @viezefreddyw: de eerste “s500” coupe’s hadden hun tekst niet links op de achterklep staan maar onder de Mercedes sterne. Snap niet dat ze daar mee gestopt zijn. Maar wat lijkt mij dat lekker. Een groene s500 met witte kap. Zo zie ik hem het liefst.

      Login om te reageren
  2. lolikbenbol zegt

    5 september 2017 om 08:01

    In tegenstelling tot de limousines vind ik deze update wel een verbetering!

    Login om te reageren
  3. imaginenl zegt

    5 september 2017 om 08:14

    Gaat de motor tijdens de zeilfunctie niet gewoon uit ipv stationair? Stationair gebruikt deze brandstof.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      5 september 2017 om 09:03

      @imaginenl: lijkt me niet aangezien je wel aan het rijden bent.

      Login om te reageren
      • imaginenl zegt

        5 september 2017 om 10:54

        @peug206: Porsche doet dat toch slimmer dan: “Bij hogere snelheden in combinatie met een lage motorbelasting kan de zeil-functie worden gebruikt. De benzinemotor wordt dan afgekoppeld en de elektromotor houdt de constante snelheid vast. Zodra het nodig is, schakelt de benzinemotor in fracties van seconden automatisch weer in”
        Een stationair draaiende motor gebruikt altijd brandstof dus dat zeilen kan je beter in de hoogste versnelling doen dan (want geen brandstofverbruik).

        Login om te reageren
        • gerwin420 zegt

          5 september 2017 om 12:43

          @imaginenl: de S heeft geen elektromotor en daardoor lijkt het mij toch lastig om die hoge snelheden vast te houden met stationair toerental

          Login om te reageren
          • imaginenl zegt

            5 september 2017 om 15:18

            @gerwin420: Je kunt ook zeilen als je uitrolt of bergafwaarts gaat. Maar “zeilen” doe je mi zonder een draaiende motor.

            Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      5 september 2017 om 17:36

      @imaginenl: uit het persbericht:

      “A new gliding function contributes to efficiency under real driving conditions. When the driving situation and charge level of the battery allow, the combustion engine is decoupled from the powertrain and runs at idle, so that the vehicle can coast freely.”

      Login om te reageren
  4. rednasnamsob zegt

    5 september 2017 om 08:25

    Oké…. Dus je betaald bijna een (euro)ton meer voor de S65, maar hij gaat ruim een halve tel langzamer naar de honderd….? Of mis ik iets?

    Login om te reageren
    • jaspervdwinden zegt

      5 september 2017 om 08:27

      @rednasnamsob: jep. Zo gaat dat. Maar reken er maar op dat hij wel anders rijdt…

      Login om te reageren
      • toronto416 zegt

        5 september 2017 om 18:28

        @jaspervdwinden: Binnen de doelgroep is er een behoorlijk klantensegment (Midden-Oosten, China) waar men per se een V12 wil. Puur prestige, de prestaties zijn ondergeschikt.

        Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      5 september 2017 om 08:28

      @rednasnamsob: nooit begrepen waarom ze niet investeren in dit blok en hem op 700pk zetten.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        5 september 2017 om 23:55

        @breinstein: Omdat het niet hoeft. De kopers van een V8 willen steeds meer vermogen, de kopers van een V12 willen gewoon een V12.

        Login om te reageren
    • remylahaye zegt

      5 september 2017 om 08:29

      @rednasnamsob: S63 heeft volgens mij ook 4-matic terwijl de V12 alles naar de achterwielen stuurt.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 september 2017 om 08:41

      @rednasnamsob: de S65 heeft alleen achterwielaandrijving, terwijl de S63 vierwielaandrijving heeft.

      De uitstoot van de S65 is ook ridicuul. Dat scheelt ook in prijs.

      En het is gewoon een marge die Metcedes erop heeft, waarschijnlijk. Het blok is inmiddels stokoud (2004…)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        5 september 2017 om 10:10

        @willeme: Is er een reden waarom die S65 geen 4matic heeft? Lijkt me toch wel fijn met 1.000 Nm.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          5 september 2017 om 10:50

          @berlinetta: Jazeker, een vrij simpele zelfs. Er is namelijk geen ruimte meer voor een as naar voeren. En omdat de basis van deze auto vrij oud is (2005), werd er nog geen rekening mee gehouden dat iedereen 4WD wil hebben.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            5 september 2017 om 11:21

            @willeme: Jammer. Een S65 met 4matic moet toch echt een kanon zijn.

            Login om te reageren
            • kennone zegt

              5 september 2017 om 11:40

              @berlinetta: ja vast maar op een of andere manier vind ik 4wd in deze klasse niet horen. Misschien ben ik nog van de oude stempel en vergeet ik de extra paarden mee te rekenen die ze in deze klasse tegenwoordig hebben. Maar toch.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                5 september 2017 om 12:54

                @kennone: Maar dit is vooral een luxe wagen. Met 630 pk en 1.000 Nm op de achterwieltjes lijkt het me niet prettig rijden bij slechte weersomstandigheden.

              • granlusso zegt

                5 september 2017 om 23:57

                @berlinetta: ‘Maar dan laat ik mijn S65 toch staan?’

              • kennone zegt

                6 september 2017 om 11:04

                @granlusso: ja dan ga je met de G65 op pad

  5. henkhupelschoten zegt

    5 september 2017 om 08:27

    Tijd om gorden wagener te ontslaan. Jezus die gril kan echt niet op een S-klasse. Te veel spoilers en te “dik” gemaakt. De pre-facelift klopt 100 keer beter.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      5 september 2017 om 23:59

      @henkhupelschoten: Alleen die grill met verticale spijlen is niet om aan te zien. Plak dat lekker op een AMG GTC, zou ik zeggen.

      Voor de rest vind ik de auto er wel op vooruitgegaan. Wat stoort je precies eraan?

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        6 september 2017 om 00:01

        @granlusso: Precies in de zin van: die spoilers en het ‘dik’ maken komt vooral door het AMG-pakket. Laat die achterwege op de optielijst en het probleem is opgelost?

        Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    5 september 2017 om 09:22

    Ik vind het nou niet echt een verbetering, maar ik vind dat Mercedes na een paar goeie jaren sowieso wel weer een beetje de foute kant op gaat wat design betreft.
    Het interieur vind ik toch ook minder fraai dan in het begin. Het stoort me vooral dat het rechterscherm niet helemaal in het midden zit. Dat valt vooral op als je kijkt naar de roosters eronder.

    Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      5 september 2017 om 10:47

      @berlinetta: Had ook mijn bedenkingen o.b.v. De foto’s, maar als je erin zit dan voelt het allemaal heel speciaal aan, echt heel luxueus. Dan is een audi of bmw ineens heel kil en saai daarna.
      Moet natuurlijk wel je smaak zijn maar wat mij betreft zijn de mercedes interieurs een schot in de roos.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        5 september 2017 om 11:23

        @aarsgewei: Ja ik vond het interieur eigenlijk altijd best wel fraai. Maar na het goed bestuderen van deze foto’s kom ik toch tot de conclusie dat ik het toch wel een moeilijk design vind. Misschien moet ik er gewoon niet al te lang naar kijken ;)

        Verder geloof ik graag dat het heel erg luxueus is. Mercedes maakt wat mij betreft sowieso de mooiste interieurs op het moment.

        Login om te reageren
  7. dare2think zegt

    5 september 2017 om 11:50

    S63: V8 & 612 pk. S65: V12 & 630 pk + 100 Nm. Je zou bijna denken dat die V8 geknepen is zodat het aantal pk’s niet hoger zou worden dan de V12. Lijkt op marketing trickery, om de S65 kunstmatig iets hoger te positioneren qua power..

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      5 september 2017 om 12:43

      @dare2think: dat is uiteraard ook gewoon zo. Die V8 is veel moderner dan de V12.

      Login om te reageren
  8. jorden zegt

    5 september 2017 om 13:12

    Een witte Cabrio kap!? Los gezien van het feit dat het mij doet denken aan een partytent van de Blokker, zou ik helemaal de zenuwen krijgen van die vlekken (die je gegarandeerd krijgt).
    Dat bestel je toch niet? dat snapt toch iedereen?

    Login om te reageren
  9. hight96 zegt

    5 september 2017 om 13:18

    Al die updates, facelifts… Ik snap dat het nodig is om bij te blijven maar het gebeurt soms even te snel naar mijn mening..

    Login om te reageren
  10. mercedesbenzine zegt

    6 september 2017 om 02:04

    Kunnen we de volgende keer alsjeblieft NSFW in de titel zetten! Man man man wat een erotiek-stimulans van ’n bak zeg. Jeetje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North