• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: de vernieuwde Mercedes-AMG S63 en S65

Auteur: Author, gepost 18 april 2017 om 14:59 – 35 Reacties

Gallery: de vernieuwde Mercedes-AMG S63 en S65


Uiteraard werden ook de rappe versies van de S-klasse op punt gezet.

Zoals we in het vorige artikel meldden krijgt de S63 AMG hetzelfde aantal pk’s uit de bekende biturbo 4.0 V8 als de E63S AMG, te weten 612 stuks. 0-100 duurt 3,5 tellen de 9-traps automaat vervangt de vorige versie die het met zeven verzetten moest stellen.

De S65 met V12 is vooral in esthetisch opzicht lichtjes aangepakt. De krachtbron, een biturbo 6.0 V12, bleef gelijk, evenals het vermogen van 630 pk bij een koppel van 1.000 Nm. Deze versie behoudt wel de 7-traps automaat en sprint naar 100 km/u in 4,3 seconden.. De S63 weegt trouwens 1995 kg, de S65 doet er met 2.175 kg een schepje bovenop.

Beide versies krijgen de nieuwe Multibeam LED-koplampen en iets gewijzigde sierstukken voor de uitlaten. Verder wordt de S63 uitgerust met AMG Cylinder Management, waarmee diverse cylinders kunnen worden uitgeschakeld voor een lager verbruik. 4Matic+ is standaard op de S63. Dit systeem kan het koppel verdelen tussen voor- en achteras, al naar gelang de situatie.

Verder kun je uit je stekker met AMG Dynamic Select driving modes. Te kiezen valt uit Comfort, Sport, Sport+ en Individual. In die laatste stand kun je zelf selecteren hoe motor, transmissie, vering, stuurinrichting, ESP en AWD op je input reageren.

Bij de S63 (rijtest) ligt de nadruk meer op sportiviteit dan bij de S65, maar dat mag geen nieuws heten. Zo krijgt de S63 de Race Start-functie. De bestuurder hoeft nu alleen nog rem- en gaspedaal tegelijkertijd in te trappen. Vervolgens kiest de elektronica het perfecte toerental en zodra je het rempedaal loslaat, vertrekt de S63 op de snelst mogelijke wijze richting de horizon.

Nog een laatste interessante feature op de S63. Deze versie krijgt namelijk de AMG Track Pace-app, waarmee je rondetijden in de gaten kan houden via de flinke schermen op het dashboard. Het systeem stelt je op deze manier in staat om die laatste tienden van je rondetijd af te knabbelen, voor zover eigenaren van een S63 zich daar druk om maken.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
    Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
  • Zeldzame S63 AMG met V12
    Zeldzame S63 AMG met V12 te koop voor weinig
  • Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
    Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL

Nieuwste artikelen

  • Mercedes CLA Shooting Brake is de perfecte vakantie-EV!
  • Blijf weg uit de trein. Als je ergens wil komen tenminste
  • Loop maar door. Hier heb jij niks te zoeken
  • Jij raadt nooit welke auto antwoord heeft op al jouw vragen…
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, facelift, Mercedes, mercedes-amg, s-klasse, s63, s65, shanghai-2017

Vorig bericht: « Kablam: de gefacelifte Mercedes S-klasse!
Volgend bericht: Hier, de Audi e-tron Sportback Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    18 april 2017 om 15:05

    Gaaf dat er een groot verschil in het ontwerp van de S63 en de S65 zit. Dat verdient de S65 koper ook wel, met zo’n prijsverschil.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      18 april 2017 om 15:25

      @jochempie: Zal wel aan mij liggen maar behalve de kleur en het afgrijselijke kippengaas zie ik geen verschil.

      Login om te reageren
      • treinrukker zegt

        18 april 2017 om 16:07

        @mercedesclk350: zal wel aan mij liggen maar volgens mij heet dat sarcasme …

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          18 april 2017 om 17:37

          @treinrukker: Nee, ik keek gewoon niet goed. Ze blijken inderdaad toch wat overeen te komen….

          Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    18 april 2017 om 15:08

    Ik persoonlijk zie de meerwaarde er niet van in bij een S-klasse om er een AMG-versie van te hebben. En dan ook nog eens twee versies…

    Mijn keuze zou zijn een chique S600. Maar helaas zijn die niet leverbaar tenzij je een Maybach wilt… Ach, dan maar op zoek naar een ‘Kathedraal’. Feitelijk de dikste S-klasse die Mercedes ooit heeft gedurfd te produceren.

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      18 april 2017 om 15:18

      @viezefreddyw: Huh, de S600 “niet-Maybach” bestaat toch ook? Heb er ooit in gereden zelfs. Of is die uit productie?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        18 april 2017 om 15:30

        @kapiteinaudi: Ik wist dat er van de W222 een 600-versie beschikbaar was. Maar volgens mij zijn ze niet meer leverbaar. Althans, niet meer via de website van Mercedes-Benz. Of ik moet mij vergissen natuurlijk…

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 april 2017 om 07:11

      @viezefreddyw: als ze die L6 motoren goed hebben gemaakt dan draait dat net zo soepel z’n rondjes als een v12. Met de turbo’s erbij kom je ook geen vermogen tekort.

      Persoonlijk zal ik altijd voor een V8 kiezen. Een beetje een roffel mag van mij wel, zelfs bij zo’n luxe sloep.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        19 april 2017 om 07:41

        @lekbak: Heb je gelijk in. Voor mij heeft het meer een soort van gevoel ofzo…? Heerlijk, een V12 in zo’n sloep. Zoals bij de W140. Stationeer geruisloos en zeer comfortabel op de Autobahn. Vond ik wel wat hebben.

        Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    18 april 2017 om 15:28

    Doe mij maar een ingetogen uitgevoerde Mercedes-Maybach S560 4-matic. Qua motoriseringnaam historisch verantwoord en hij staat daarnaast mooi op de oprit naast mijn denkbeeldige GLS500.

    Login om te reageren
  4. smoked zegt

    18 april 2017 om 15:32

    Wat een ontzettende lelijke voorbumper zeg.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      18 april 2017 om 19:48

      @smoked: bumperS

      Login om te reageren
  5. Kvgorp zegt

    18 april 2017 om 15:41

    Je bent nu toch gek als je die S65 koopt. Ouderwets blok en ouderwetse bak. Ton meer ofzo?

    Login om te reageren
  6. persian1 zegt

    18 april 2017 om 15:44

    The top of the food chain!!!

    Login om te reageren
  7. jobberns zegt

    18 april 2017 om 15:52

    Wacht. De S65 is dus 0.8 langzamer naar de 100 dan de S63? Beetje jammer, koop je de duurste versie, is het niet eens de snelste…

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      18 april 2017 om 16:22

      @jobberns: opvallend groot verschil ook

      Login om te reageren
    • basvspr zegt

      18 april 2017 om 16:36

      @jobberns: dat viel mij ook al op ja… mocht t (in een of andere emiraat) toevallig tot een stoplichtsprintje komen tussen 2 jurken, wil ik niet achter de klantenservice telefoon in Stuttgart zitten die dag…

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        18 april 2017 om 17:19

        @basvspr: @apriliarsv: @jobberns:

        Een woord: V12.

        In het buitenland is een twaalfcilinder nog altijd onwaarschijnlijk statusrijk, ook al is ie langzamer dan een kleinere motor.

        Het gaat om de beleving van het blok. Een twaalfcilinder schijnt ook veel soepeler te rijden dan een achtcilinder, voor zover het nóg beter kan.

        Het verschil tussen een SL500 en een SL600 schijnt echt groot te zijn. Ik zou dan ook de voorkeur hebben voor de ‘reguliere’ 600, in plaats van die opgefokte AMG 65.

        Login om te reageren
        • heat59 zegt

          18 april 2017 om 23:39

          @granlusso: De V12 inderdaad. Eindhoven > Amsterdam in de S65 AMG mogen doen. Niks kan zo’n comfort evenaren. Heerlijk

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          19 april 2017 om 07:13

          @granlusso: kies dan voor een zes in lijn, die zijn mits goed ontworpen, net zo soepel als een goede v12.

          Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        18 april 2017 om 17:38

        @basvspr: de 65 weegt ook 180kg meer tov de 63. Groot verschil en dat merk je

        Login om te reageren
        • basvspr zegt

          18 april 2017 om 17:43

          @lekkerlinksrijden: dat blijkt uit de cijfers, die liegen meestal niet. Desalniettemin verbaast het mij.

          Login om te reageren
        • nhcars zegt

          19 april 2017 om 19:35

          @lekkerlinksrijden: vooral in je portemonnee

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 april 2017 om 18:48

      @jobberns: De S63 heeft 4matic en is veel lichter.

      Login om te reageren
  8. vandijkbv zegt

    18 april 2017 om 16:20

    Had eigenlijk wel verwacht dat Mercedes de S65 wel wat meer vermogen zou gaan geven. Een gezonde 650 of 670 pk net als in de SL65 BS. Nu heeft ie al bijna 10 jaar t zelfde vermogen…

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      18 april 2017 om 23:47

      @vandijkbv: en ook bijna tien jaar hetzelfde blok.

      Login om te reageren
  9. matonias zegt

    18 april 2017 om 16:47

    Lijkt nu nog meer op de E-klasse…

    Login om te reageren
  10. reistje zegt

    18 april 2017 om 17:01

    Neeeeeee, niet ook de 4.0 in de S63…. De 5.5 had veel meer potentie.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    18 april 2017 om 17:08

    Totaal zinloos, maar heel lekker.

    Login om te reageren
  12. 730ld zegt

    18 april 2017 om 17:45

    Wat een onzin feature. Je koopt ook echt een dikke V8 of V12 om een cilinder uit te schakelen om zo te besparen. Waardeloos gewoon. Leuk voor de pleps met een Polo of Golf: van 3 cilinders naar 2

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      18 april 2017 om 18:25

      @730ld:
      Waardeloos zelfs… Tis toch gewoon een slimme manier om brandstof te besparen? En al die cilinders heb je toch niet nodig als je 120 km/u op de cruise control hebt ingesteld?
      Daarbij 1, één keer het gaspedaal vloeren en alle cilinders doen weer vrolijk mee. In 30 milliseconde volgens Mercedes. Daarbij 2, Mercedes kennende kun je met een beetje prutsen in de instellingen het systeem gewoon uitzetten.

      Login om te reageren
  13. vo2max zegt

    18 april 2017 om 19:50

    Wat een belabberde voorbumpernzeg. Lijkt wel aftermarket. Vind ik echt totaal niet passen in deze klasse. #misser

    Login om te reageren
  14. kennone zegt

    18 april 2017 om 19:53

    Heeft de S65 nou 0,2 sec ingeleverd naar de 100??

    Login om te reageren
  15. rvds15 zegt

    18 april 2017 om 20:16

    Thanks! M’n E-Klasse lijkt nu nog meer op de S. Hoef ik niet nog meer te betalen voor een S ?

    Login om te reageren
  16. aJackie zegt

    19 april 2017 om 07:57

    Pffffff de S65 is echt tè porno met nare kleurstelling qua interieur en het bumperwerk qua gaten en rondingen past wat mij betreft minder goed bij het ranke, verder elegante uiterlijk van de limousine. Beetje opnieuw aangeplakt ofzo ….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North