911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koop

Auteur: , 42 Reacties

Een andere 911 dan je buurman.

Behoefte aan een Porsche, maar geen zin in een dertien-in-een-dozijn-variant? Wellicht is deze 911 wat voor je. Deze occasion verliet in 2008 de fabriek uit Zuffenhausen als een 911 997 (mk2) GT3. Met 435 pk, een sprint naar de honderd in 4,1 tellen en een top van 310 km/u geen lullig apparaat. De 911 kreeg echter een kuurtje. En wat voor één. De auto werd omgetoverd door 9ff in een beestachtige machine.

Het blok werd onder andere voorzien van luchtgekoelde turbo’s en het vermogen nam explosief toe. De laatste eigenaar was echter niet geheel tevreden over de auto. De GT3 werd daarom opnieuw aangepakt. De luchtgekoelde turbo’s werden vervangen voor watergekoelde turbo’s. Daarnaast kreeg de auto een paintjob. De 911 was oorspronkelijk wit van kleur, maar werd door de voormalige eigenaar in de tint Sport Classic Grey gespoten. De wielen, ducktail en bumpers tonen dat de 911 een ware Sport Classic-transformatie heeft ondergaan.

Volgens de adverteerder is de bijzondere Porsche goed voor een vermogen van 1.000 pk. De auto eist een ervaren rijder, want dat krankzinnige vermogen is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. De 911 heet bijna 20.000 kilometer op de teller staan en staat te koop voor een prijs van 189.000 euro.



42 reacties

Gratis wheelspin tot 250 k/h.
@yipikaye: Als je er dan toch zoveel geld inpompt, had hij wel even PCCB mogen aan ik en op de optielijst.
@atrak: *aanvinken
@atrak: voegt op straat niets toe, dus zou puur voor de heb zijn. Wat dat betreft kan ik bij deze Porsche niet zoveel ontdekken
Ideale Porsche: mooi van buiten, mooi van binnen.
1.000 PK en een handbak… ik ben benieuwd, maar erg lekker zal het niet rijden denk ik.

Verder vind het het ducktail spoilertje niet erg overtuigend voor 1000PK en de wielen beetje te kitcherig… maar ja… ik denk ook niet dat ik 189.000 aan een auto uit mag geven.
@airc: Denk dat dat wel mee valt. Als ze hem goed afgesteld hebben valt hier prima mee te rijden.
@airc: Kitsch? Valt wel mee toch. Zijn gewoon standaard Fuchs velgen.
@rollingstoned: gewoon standaard? Nee. Gewoon standaard waren fuchsen zijdeglans zwart met aluminium rand. Geen hoogglans met gelopijste randen.
@airc: het is gewoon het uiterlijk van de 911 sport classic. Dus als je dit niet overtuigend vindt, dan is een fabrieks Porsche dat dus ook niet.
@airc: Het us gewoon om en nabij het uiterlijk van de 997 sport classic. Dus kitcherige velgen en ducktail komen rechtstreeks van de tekentafel uit Zuffenhausen.
@piquet1986: Niet alles wat Porsche doet hoeft toch bedekt te worden met de mantel der liefde? Ik vind merkenblindheid storend. Je mag ook van een merk wat je graag ziet nog steeds kritische opmerkingen hebben toch?
@airc: ja dat zeker! Helemaal gelijk heb je. Kwam alleen over alsof je dacht dat het uiterlijk door een tunert verzonnen is.
Autoblog rijtest?
Stijlvolle tuning. Ben altijd wel fan van een ducktail, je ziet ze helaas zo weinig op 911’s.
Deze is wel heel geslaagd. Erg mooi gedaan.

Technisch vraagje: Ik vraag me wel af hoe dat zit met turbo’s en een begrenzer boven de 8000 rpm. Dat is niet echt gebruikelijk. Dat kan voor de slijtage wel eens een puntje zijn.
@c350cdi: dat hoeft geen probleem te zijn, kijk naar japan.

Er zijn skylines waarvan de RB26 de 10.000 aantikt, en toyota’s 2jz gaat ook graag over de 8.500 heen,

Formaat turbo en mapping is key.
@dutchiehd: dat zegt toch niets over de slijtage? Dit soort blokken zijn vrij rap toe aan een revisie. De veiligheidsmarge ben je met dit soort vermogens volledig kwijt.
Erg dik en ingetogen.
Waanzinnig gaaf! Een 9FF kan ik altijd wel waarderen!
Welke barbaar zet er nou turbo’s op zo’n atmosferische heerlijkheid….
@trustmeiamanengineer: vermogensfreak
@lekkaah: Tja, maar verkracht dan een doorsnee turbo….
Maar, hoe rijdt het? Kalmpjes aan en van 6000-7800 toeren wilde paniek tot bij 8000 de toerenbegrenzer erin beukt?
@davelepeef: mooie omschrijving

Zal er niet ver vanaf zitten nee
Maar ja, de 1 wil een lak van 10k op z’n auto, de ander kijkt enkel naar cijfers (vermogen)

Zou dit in geen 1000 jaar kopen iig, kan net zo goed een LS7 blok op m’n skelter monteren als ik dood wil
@davelepeef: dat is het verschil tussen tuningbakken als deze, en de alomvertegenwoordige kracht over een breed toerentalgebied van pakweg een Chiron waar je een veel grotere motor en dubbel zoveel turbo’s voor nodig hebt. Kost ook iets meer…
Voor mij veel liever een atmo GT3… Snel zat.
@Onehp: en dat hebben we het nog niet over de soundtrack gehad ;)
Ducktail veel,
4 banden 100 onderbroeken meenemen
Wauw. Deze is clean. I like.
Waar staat die ff voor…. fast forward?
@steelfighter: Fatthauer Fahrzeughersteller
Leuk.. ja.
Maar voor mij liever die Ruf Cayman 3400K

Ik ben bescheiden…
Watergekoelde turbo’s, ducktail en ook nog 1000pk. Mocht ik dit aan kleingeld hebben liggen, dan was dit absoluut eentje die ik zou kopen
Die ziet er enorm lekker uit!

Maar 1000pk en een handbak? Slik… Lijkt me niet superfijn
Lijkt mij niet echt een auto waarmee je lekker een toertje gaat maken. 1000 pk (wat heb je er aan?) met een handbak…

En waarom moeten Sport Classics (of replica’s want dat is dit gewoon) altijd zo’n saai kleurtje hebben? Waarvoor je natuurlijk ook dik moet betalen…
@viezefreddyw: leuk punt. Tijdens de Oldtimer GP op de Nurburgring is er ook een grote bijeenkomst van de Porscheclub. Per model over het terrein verdeeld, en je ziet de kleuren suffer worden naarmate de auto’s nieuwer worden, tot complete droevenis aan toe als je bij de SUV’s belandt. De echte klassiekers staan vooral te glimmen in rood, geel, groen, oranje… Doe dan dat…
Als ik dan toch een bak geld ga uitgeven koop ik wel een nieuwe RUF Yellowbird
Heb je een GT3 , ga je er als nog turbo’s opzetten. Koop dan direct een turbo/ gt2.
De logica ontgaat me een beetje
Dikke auto. De buitenkant ziet er strak uit.
@autoblog, luchtgekoelde turbo’s bestaan niet. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen twee soorten turbo’s. De oliegesmeerde/gekoelde turbo’s en de varianten die olie(gesmeerd) en water gekoeld zijn.
De turbo voorbumper maakt hem oud en lelijk
Ben ik een 911 fan? Nee. Wil ik een 911 met 1000pk? Ja.
Waarom zou dit niet te doen zijn met een handbak? Je zet ‘m in 2 en daarna hoef je in NL niet meer op te schakelen :-) Het meest tricky is denk het ontbreken van 4WD en te hard door bochten heen vliegen, als het wat te hard gaat letterlijk. En zou er inderdaad wel PCCB erop laten zetten…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).