• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koop

Auteur: RubenPriest, gepost 4 september 2017 om 22:03 – 42 Reacties

Afbeelding 911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koopAfbeelding 911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koopAfbeelding 911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koopAfbeelding 911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koopAfbeelding 911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koopAfbeelding 911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koopAfbeelding 911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koopAfbeelding 911 GT3 met 1.000 pk staat in Nederland te koop

911
Een andere 911 dan je buurman.

Behoefte aan een Porsche, maar geen zin in een dertien-in-een-dozijn-variant? Wellicht is deze 911 wat voor je. Deze occasion verliet in 2008 de fabriek uit Zuffenhausen als een 911 997 (mk2) GT3. Met 435 pk, een sprint naar de honderd in 4,1 tellen en een top van 310 km/u geen lullig apparaat. De 911 kreeg echter een kuurtje. En wat voor één. De auto werd omgetoverd door 9ff in een beestachtige machine.

Het blok werd onder andere voorzien van luchtgekoelde turbo’s en het vermogen nam explosief toe. De laatste eigenaar was echter niet geheel tevreden over de auto. De GT3 werd daarom opnieuw aangepakt. De luchtgekoelde turbo’s werden vervangen voor watergekoelde turbo’s. Daarnaast kreeg de auto een paintjob. De 911 was oorspronkelijk wit van kleur, maar werd door de voormalige eigenaar in de tint Sport Classic Grey gespoten. De wielen, ducktail en bumpers tonen dat de 911 een ware Sport Classic-transformatie heeft ondergaan.

Volgens de adverteerder is de bijzondere Porsche goed voor een vermogen van 1.000 pk. De auto eist een ervaren rijder, want dat krankzinnige vermogen is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. De 911 heet bijna 20.000 kilometer op de teller staan en staat te koop voor een prijs van 189.000 euro.

Ook interessant!

  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, GT3, marktplaats, occasion, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Alsjeblieft, de NUOVA GT…
Volgend bericht: Opgefrist! De Mercedes S-klasse Coupé en Cabriolet »

Lees Interacties

Reacties

  1. yipikaye zegt

    4 september 2017 om 22:09

    Gratis wheelspin tot 250 k/h.

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      4 september 2017 om 23:06

      @yipikaye: Als je er dan toch zoveel geld inpompt, had hij wel even PCCB mogen aan ik en op de optielijst.

      Login om te reageren
      • atrak zegt

        4 september 2017 om 23:06

        @atrak: *aanvinken

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        5 september 2017 om 12:51

        @atrak: voegt op straat niets toe, dus zou puur voor de heb zijn. Wat dat betreft kan ik bij deze Porsche niet zoveel ontdekken

        Login om te reageren
  2. zweed zegt

    4 september 2017 om 22:10

    Ideale Porsche: mooi van buiten, mooi van binnen.

    Login om te reageren
  3. Boomer zegt

    4 september 2017 om 22:11

    1.000 PK en een handbak… ik ben benieuwd, maar erg lekker zal het niet rijden denk ik.

    Verder vind het het ducktail spoilertje niet erg overtuigend voor 1000PK en de wielen beetje te kitcherig… maar ja… ik denk ook niet dat ik 189.000 aan een auto uit mag geven.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      4 september 2017 om 22:32

      @airc: Denk dat dat wel mee valt. Als ze hem goed afgesteld hebben valt hier prima mee te rijden.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      4 september 2017 om 22:58

      @airc: Kitsch? Valt wel mee toch. Zijn gewoon standaard Fuchs velgen.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        5 september 2017 om 03:18

        @rollingstoned: gewoon standaard? Nee. Gewoon standaard waren fuchsen zijdeglans zwart met aluminium rand. Geen hoogglans met gelopijste randen.

        Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      5 september 2017 om 05:14

      @airc: het is gewoon het uiterlijk van de 911 sport classic. Dus als je dit niet overtuigend vindt, dan is een fabrieks Porsche dat dus ook niet.

      Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      5 september 2017 om 07:14

      @airc: Het us gewoon om en nabij het uiterlijk van de 997 sport classic. Dus kitcherige velgen en ducktail komen rechtstreeks van de tekentafel uit Zuffenhausen.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        5 september 2017 om 12:52

        @piquet1986: Niet alles wat Porsche doet hoeft toch bedekt te worden met de mantel der liefde? Ik vind merkenblindheid storend. Je mag ook van een merk wat je graag ziet nog steeds kritische opmerkingen hebben toch?

        Login om te reageren
        • piquet1986 zegt

          5 september 2017 om 13:18

          @airc: ja dat zeker! Helemaal gelijk heb je. Kwam alleen over alsof je dacht dat het uiterlijk door een tunert verzonnen is.

          Login om te reageren
  4. roberto zegt

    4 september 2017 om 22:14

    Autoblog rijtest?

    Login om te reageren
  5. Stylez zegt

    4 september 2017 om 22:14

    Stijlvolle tuning. Ben altijd wel fan van een ducktail, je ziet ze helaas zo weinig op 911’s.

    Login om te reageren
  6. c350cdi zegt

    4 september 2017 om 22:15

    Deze is wel heel geslaagd. Erg mooi gedaan.

    Technisch vraagje: Ik vraag me wel af hoe dat zit met turbo’s en een begrenzer boven de 8000 rpm. Dat is niet echt gebruikelijk. Dat kan voor de slijtage wel eens een puntje zijn.

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      4 september 2017 om 23:13

      @c350cdi: dat hoeft geen probleem te zijn, kijk naar japan.

      Er zijn skylines waarvan de RB26 de 10.000 aantikt, en toyota’s 2jz gaat ook graag over de 8.500 heen,

      Formaat turbo en mapping is key.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        5 september 2017 om 06:31

        @dutchiehd: dat zegt toch niets over de slijtage? Dit soort blokken zijn vrij rap toe aan een revisie. De veiligheidsmarge ben je met dit soort vermogens volledig kwijt.

        Login om te reageren
  7. roeldriesvink zegt

    4 september 2017 om 22:17

    Erg dik en ingetogen.

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    4 september 2017 om 22:20

    Waanzinnig gaaf! Een 9FF kan ik altijd wel waarderen!

    Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    4 september 2017 om 22:45

    Welke barbaar zet er nou turbo’s op zo’n atmosferische heerlijkheid….

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      4 september 2017 om 22:46

      @trustmeiamanengineer: vermogensfreak

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        4 september 2017 om 22:47

        @lekkaah: Tja, maar verkracht dan een doorsnee turbo….

        Login om te reageren
  10. davelepeef zegt

    4 september 2017 om 22:47

    Maar, hoe rijdt het? Kalmpjes aan en van 6000-7800 toeren wilde paniek tot bij 8000 de toerenbegrenzer erin beukt?

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      4 september 2017 om 22:52

      @davelepeef: mooie omschrijving

      Zal er niet ver vanaf zitten nee
      Maar ja, de 1 wil een lak van 10k op z’n auto, de ander kijkt enkel naar cijfers (vermogen)

      Zou dit in geen 1000 jaar kopen iig, kan net zo goed een LS7 blok op m’n skelter monteren als ik dood wil

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      5 september 2017 om 02:59

      @davelepeef: dat is het verschil tussen tuningbakken als deze, en de alomvertegenwoordige kracht over een breed toerentalgebied van pakweg een Chiron waar je een veel grotere motor en dubbel zoveel turbo’s voor nodig hebt. Kost ook iets meer…
      Voor mij veel liever een atmo GT3… Snel zat.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        5 september 2017 om 12:53

        @Onehp: en dat hebben we het nog niet over de soundtrack gehad ;)

        Login om te reageren
  11. shibby zegt

    4 september 2017 om 23:08

    Ducktail veel,
    4 banden 100 onderbroeken meenemen

    Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    4 september 2017 om 23:27

    Wauw. Deze is clean. I like.

    Login om te reageren
  13. steelfighter zegt

    4 september 2017 om 23:45

    Waar staat die ff voor…. fast forward?

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      5 september 2017 om 12:29

      @steelfighter: Fatthauer Fahrzeughersteller

      Login om te reageren
  14. baasbas zegt

    4 september 2017 om 23:56

    Leuk.. ja.
    Maar voor mij liever die Ruf Cayman 3400K

    Ik ben bescheiden…

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    5 september 2017 om 00:52

    Watergekoelde turbo’s, ducktail en ook nog 1000pk. Mocht ik dit aan kleingeld hebben liggen, dan was dit absoluut eentje die ik zou kopen

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    5 september 2017 om 05:09

    Die ziet er enorm lekker uit!

    Maar 1000pk en een handbak? Slik… Lijkt me niet superfijn

    Login om te reageren
  17. viezefreddyw zegt

    5 september 2017 om 07:26

    Lijkt mij niet echt een auto waarmee je lekker een toertje gaat maken. 1000 pk (wat heb je er aan?) met een handbak…

    En waarom moeten Sport Classics (of replica’s want dat is dit gewoon) altijd zo’n saai kleurtje hebben? Waarvoor je natuurlijk ook dik moet betalen…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      5 september 2017 om 12:56

      @viezefreddyw: leuk punt. Tijdens de Oldtimer GP op de Nurburgring is er ook een grote bijeenkomst van de Porscheclub. Per model over het terrein verdeeld, en je ziet de kleuren suffer worden naarmate de auto’s nieuwer worden, tot complete droevenis aan toe als je bij de SUV’s belandt. De echte klassiekers staan vooral te glimmen in rood, geel, groen, oranje… Doe dan dat…

      Login om te reageren
  18. vanwent zegt

    5 september 2017 om 07:58

    Als ik dan toch een bak geld ga uitgeven koop ik wel een nieuwe RUF Yellowbird

    Login om te reageren
  19. gietturbo zegt

    5 september 2017 om 08:59

    Heb je een GT3 , ga je er als nog turbo’s opzetten. Koop dan direct een turbo/ gt2.
    De logica ontgaat me een beetje

    Login om te reageren
  20. werf76 zegt

    5 september 2017 om 09:56

    Dikke auto. De buitenkant ziet er strak uit.
    @autoblog, luchtgekoelde turbo’s bestaan niet. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen twee soorten turbo’s. De oliegesmeerde/gekoelde turbo’s en de varianten die olie(gesmeerd) en water gekoeld zijn.

    Login om te reageren
  21. carpics zegt

    5 september 2017 om 12:19

    De turbo voorbumper maakt hem oud en lelijk

    Login om te reageren
  22. goodolddays zegt

    5 september 2017 om 15:37

    Ben ik een 911 fan? Nee. Wil ik een 911 met 1000pk? Ja.

    Login om te reageren
  23. hotze zegt

    5 september 2017 om 17:12

    Waarom zou dit niet te doen zijn met een handbak? Je zet ‘m in 2 en daarna hoef je in NL niet meer op te schakelen :-) Het meest tricky is denk het ontbreken van 4WD en te hard door bochten heen vliegen, als het wat te hard gaat letterlijk. En zou er inderdaad wel PCCB erop laten zetten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North