• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oppassen met benzine tanken in Frankrijk

Auteur: ricardo, gepost 8 juli 2009 om 22:07 – 67 Reacties

In dit pittoreske dorpje was alles pittoresk, behalve de auto.


Alle Francofielen die nog op vakantie gaan opgelet! In Frankrijk worden steeds meer benzinepompen uitgerust met de brandstof E10. Dit als vervanger voor Euro95. Volgens de ANWB kan dit schade aanrichten bij oude auto’s

De nieuwe Franse peut E10 staat voor ‘ethanol 10′, wat betekent dat er 10% ethanol aanwezig is in Euro95. Dat er benzine met ethanol wordt gemixed is niet heel vreemd, in veel Europese landen wordt het al gedaan. Alleen daar is gekozen voor 5.75% ethanol, een dusdanige hoeveelheid die niet schadelijk is voor auto’s ongeacht leeftijd. Maar bij de 10% ethanol van E10 wordt het een stuk spannender voor oude auto’s. De grens ligt volgens de Fransen op het bouwjaar 2000, auto’s die daarvoor zijn gefabriceerd hebben meer risico op gescheurde pakkingen en leidingen. Volgens de ANWB is er bij veelvuldig gebruik van E10 ook kans op motorschade.

Wie wil checken of zijn of haar auto wel/niet geschikt is voor biomeuk kan dat HIERRR doen. En HIER (PDF-alert) een lijst van geschikte auto’s. Euro98-tankers hoeven niet te vrezen, deze brandstof blijft wel volop beschikbaar in Frankrijk. (bron: Nu.nl)

Ook interessant!

  • Record: een liter benzine was nog nooit zo duur
  • BREEK: brandstofaccijns al over paar weken omlaag!
    Tankstation Eindhoven laat klanten benzine tanken voor 1,45 euro per liter
  • benzineprijs boven 2 euro
    Benzineprijs BOVEN 2 euro per liter!
  • snelheidscontroles frankrijk
    Particuliere snelheidscontroles in Frankrijk worden uitgebreid

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

e85, frankrijk, tanken, Verkeer

Vorig bericht: « Video: Toyota-medewerker jat auto leeg en kijkt porno
Volgend bericht: Politie heeft tijd genoeg en start jacht op illegale vulpistolen »

Lees Interacties

Reacties

  1. _WJ_J_ zegt

    8 juli 2009 om 22:08

    Altijd weer die fransen :P

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    8 juli 2009 om 22:14

    Had niet beter getimed kunnen zijn. Bedankt autoblog! :D Morgen ga ik namelijk met een auto uit 1956 naar Frankrijk…

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    8 juli 2009 om 22:15

    Oeps, linkje mislukt… :oops:

    Login om te reageren
  4. York zegt

    8 juli 2009 om 22:15

    Hoeveel van de auto’s die de fransen zelf bezitten gaan wel samen met die brandstof?:s

    Login om te reageren
  5. AMG Powerrr zegt

    8 juli 2009 om 22:15

    @_WJ_J_,

    inderdaad. Die mensen kunnen volgens mij ook echt helemaal niets, behalve stokbrood bakken.

    Login om te reageren
  6. stefan zegt

    8 juli 2009 om 22:15

    kutstreek

    maargoed, 98 tanker present

    Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    8 juli 2009 om 22:19

    Vreemd verhaal Ricardo, hier kan ik me niet in vinden.
    Juist de moderne motoren gaan muiten met hun hoge inspuit-drukken en kwetsbare katalysatoren.

    Sterker nog, ook met diesel is dat het geval; Wij hebben ooit een G290 diesel (kuch!) gehad waar je de tank met alcohol, stookolie of benzine kon aanlengen. Dit stond zelfs met verhoudingen in de gebruiksaanwijzing beschreven.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    8 juli 2009 om 22:19

    en zoals altijd loopt nederland weer helemaal achteraan ..
    blijft een apenland ..

    maar Wubbo Okkels komt in 2026 met een oplossing .. ethanol ..
    helemaal zelf uitgevonden .. revolutionair ..

    Login om te reageren
  9. AudiRs6Avant zegt

    8 juli 2009 om 22:20

    Iedereen is meteen zo negatief over Frankrijk. Bekijk het eens van een andere kant: Wij Nederlanders rijden allemaal in oude barrels….

    Login om te reageren
  10. Sorcerer zegt

    8 juli 2009 om 22:26

    Er staat toch ook SP96-E10 bij? Dat valt toch wel op? Je krijgt ook al tijdenlang speciale diesel in Frankrijk, die het ook niet goed doet bij oude auto’s geloof ik.

    Weet iemand of je ook meer vermogen hebt met E10? :+ (bij Saab ethanolmotoren was dat wel zo)

    Login om te reageren
  11. ricardo zegt

    8 juli 2009 om 22:28

    @ JanJansen

    Waarschijnlijk zijn pakkingen, rubbers en brandstofleidingen van oudere auto’s niet berekend op het ethanolgeweld. Vandaar de waarschuwing vanuit Frankrijk.

    Login om te reageren
  12. vla zegt

    8 juli 2009 om 22:28

    @ Citrofiel
    Hah! Ik moest ook onmiddellijk aan je denken! :P We zijn toch één grote AB-familie hé. :mrgreen:

    Login om te reageren
  13. AlexAlmera zegt

    8 juli 2009 om 22:29

    Kan iemand me dan uitleggen waar het probleem zit bij oudere motoren? Ik neem aan dat de ontbrandingstemperatuur van ethanol hoger ligt, of dat de druk op de cilinderkoppen (en dus de koppakkingen) groter wordt?

    Login om te reageren
  14. AlexAlmera zegt

    8 juli 2009 om 22:32

    Voor de vakantieganger; van de ANWB site;

    —- —- —-

    E10 vervangt Euro 95 in groot deel Frankrijk

    In Frankrijk is sinds kort de brandstof E10 verkrijgbaar bij de tankstations. Bij sommige pompen is dit ter vervanging van de bekende Euro 95. Bij oudere auto’s is er bij structureel gebruik kans op schade aan leidingen en pakkingen

    Bij diverse benzinepompen is de ‘ouderwetse’Euro 95 verdwenen en vervangen voor E10. Vooral bij toeristen kan dit voor verwarring zorgen. Want kunt u nu gewoon E10 tanken?

    De meeste auto’s vanaf pakweg het jaar 2000 kunnen probleemloos permanent op E10 rijden. Bij oudere auto’s is er bij structureel gebruik kans op schade aan leidingen en pakkingen.

    Wilt u weten of uw auto op E10 kan rijden? Raadpleeg dan de website http://www.carburant.e10.fr of bel met ANWB Auto Advies, telefoon (088) 269 50 00. Staat uw auto er niet bij en heeft u toch E10 getankt? Geen nood, bij incidenteel gebruik verwachten wij niet dat het problemen zal opleveren.

    —- —- —-

    Dat betekent dus dat er pompen zijn die E10 naast de normale euro95 gaan verkopen, maar dat er ook pompen gaan zijn die alleen nog maar de E10 zullen verkopen. Dat laatste lijkt me zwaar onhandig, de fransen zullen immers zelf ook rijden in auto’s van voor 2000…

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    8 juli 2009 om 22:38

    @ lincoln; Je bent er! Ik moest je toch aan Arras, dat internationale Traction-evenement, herinneren? Bij dezen. :P

    @ vla; Fijn dat je zo nadenkend bent. Als ik hier overheen had gelezen, had je me vast gewaarschuwd. ;)

    Login om te reageren
  16. Withgold zegt

    8 juli 2009 om 22:40

    Of misschien een nieuwe manier om oude auto’s op de sloop te krijgen (A)

    Login om te reageren
  17. Wilco zegt

    8 juli 2009 om 22:42

    Wel typisch dat de fransen E10 nu al massaal verkopen. Gaat denk ik veel ellende opleveren als de anwb gelijk heeft. Best wel typisch dat de fransen daar geen rekening mee houden hahaha.

    Ik ga er toevallig ook naartoe op vakantie. Met een auto van voor 2000. Dus zal wel 98 tanken dan. Het zij zo.

    Login om te reageren
  18. nero155 zegt

    8 juli 2009 om 22:52

    Is het dan niet beter om dan maar euro98 te tanken ipv e10?
    Voor auto’s na 1990 moet dit toch niet noemenswaardige problemen opleveren lijkt mij.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    8 juli 2009 om 22:55

    Haha! Dat checken of je auto geschikt is, is echt onzinnig. Je moet de soort motor invoeren, en dan het merk. Voor alle normale motoren (geen Mazda RX dus :P ) moet je dan een datum invoeren: Na 2000 of Andere, als je Andere doet, is hij niet geschikt. :lol: Zouden er echt mensen zijn die niet zelf kunnen concluderen dat als hun auto voor 2000 is, dat hij dan niet geschikt is? Als erbij staat dat hij niet geschikt is als hij van voor 2000 is… :roll:

    Login om te reageren
  20. Fortuna zegt

    8 juli 2009 om 22:55

    Die fransen rijden anders ook nog dikwijls met oude auto’s.

    Het probleem ontstaat wel pas wanneer er terug van E10 op gewone super 95 overgeschakeld wordt, hoewel de kans klein is, aangezien al sinds 1985 rekening gehouden wordt met E10 in het ontwerp van de benzineleidingen.

    Login om te reageren
  21. AMG zegt

    8 juli 2009 om 23:01

    Ik ga niet naar Frankrijk, en gelukkig maar. Bezit een Volvo 440 1.6 van 1995…

    Login om te reageren
  22. Ibexx zegt

    8 juli 2009 om 23:03

    Ik begrijp het probleem niet. Je kan dus gewoon 98 tanken, ook als je normaal op 95 rijdt. Of gaat het allemaal om die paar Euro?

    Login om te reageren
  23. badidea zegt

    8 juli 2009 om 23:08

    Ook een manier om de verkoop van nieuwe auto’s te stimuleren.

    Login om te reageren
  24. vla zegt

    8 juli 2009 om 23:10

    @ Citrofiel
    Morgen stond er voor je deur in kiezels een URL geschreven! :D

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    8 juli 2009 om 23:15

    @ Ibexx; Als iedereen met een auto van voor 2000 (dat zijn er veel) die normaal 95 tanken gedwongen worden over te stappen naar 98, waarop mogelijk meer winst gemaakt wordt, is het wel een vieze zaak…

    @ vla; :lol: Dankjewel. ;)

    @ badidea; Zou het…?

    Login om te reageren
  26. Laue zegt

    8 juli 2009 om 23:16

    heeft campingboy al problemen ondervonden?

    Login om te reageren
  27. Joost zegt

    8 juli 2009 om 23:17

    Toch wel beter, een Saab rijden, dan heb je nergens last van! ”Saab : tous les modèles en circulation à partir du 1er janvier 1979.”

    Login om te reageren
  28. Alwood zegt

    8 juli 2009 om 23:21

    bah, ik hou niet van biomeuk… en mijn auto ook niet!

    Login om te reageren
  29. Joske zegt

    8 juli 2009 om 23:23

    Zat gisteren nog te twijfelen welke ik moest kiezen.. dacht E10 was dat nou weer… dus maar gewoon de 95 erin gegooit voor 1,22 euri.

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    8 juli 2009 om 23:35

    Ah, laat mijn reactie van 22:55 maar zitten. Bij sommige merken is er wel degelijk een opsplitsing in modellen, of andere grensjaren. Maar waarom zit de grenswaarde bij Smart vanaf 1993? Toen bestond Smart nog niet eens… :?

    Login om te reageren
  31. Kevski-Style zegt

    8 juli 2009 om 23:46

    9 van de 10 auto’s reageren hier prima op. Het enige wat er verkeerd kan gaan als dat de koolafzetting loslaat. Vandaar dat oudere auto’s het minder vinden. Maar goed, dat geld ook voor V-power en dergelijke. Waar speling opgevuld wordt met kool is het link. Dit laat namelijk los met alcohol. Verder lost het sommige soorten plastic op, en droogt het rubber sneller uit.
    Kortom: Motorschade die ontstaan is was er eigenlijk al, maar treed op omdat de koollaag los is gaan laten met overtollige speling tot gevolg. De E10 zorgt er alelen voor dat het sneller gebeurt, thats all.
    E10 als benzine is op zich best interessant. Het heeft nagenoeg dezelfde eigenschappen van 98, maar kost minder.Noem het groen wat je wilt, maar ethanol zorgt ook voor hele goede racebenzine. 120 octaan is haalbaar met het spul…..

    Login om te reageren
  32. nibor zegt

    9 juli 2009 om 00:04

    Tank zelf altijd V-Power… Zit dat daar nu ook in? Is wel gewoon RON95.

    Login om te reageren
  33. KlaasB zegt

    9 juli 2009 om 00:31

    doe mij eens vertellen wat Sascha met een G55 moet :D ??

    bovendien snappen fransen toch al weinig van auto’s dus is het ook niet verwonderlijk dat ze weer met idiote benzine komen :D

    Login om te reageren
  34. Donstil zegt

    9 juli 2009 om 01:13

    ik tank altijd en overal vpower eigenlijk. geen last van dus.

    Login om te reageren
  35. Jinxed zegt

    9 juli 2009 om 03:24

    @Citrofiel,
    Prettige vakantie en veel plezier met je prachtige auto.

    Waarom niet gewoon beide brandstoffen naast elkaar voeren? Er staan ook maar drie merken motorfietsen in, nog een reden om Frankrijkte vermijden.

    Login om te reageren
  36. Bob zegt

    9 juli 2009 om 03:49

    Lekkere vage website .. mijn autos staan er niet eens in vermeld terwijl het toch Europese bakkies zijn.

    Een van de problemen is dat Ethanol water aantrekt .. niet zo goed voor je motor dus, maar veelal waren het nieuwere autos die de problemen hadden in de VS.

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    9 juli 2009 om 07:20

    @Citrofiel .. bon voyage mon ami .. (ofzo) ..

    maak alsjeblieft een hoop foto,s ..
    en dan niet voor autojunk .. maar voor een column ..
    ik weet zoooooo zeker dat je het kan ..
    en als ik de tijd kan vinden van het weekend ga ik er zeker naar toe ..

    Login om te reageren
  38. hanz zegt

    9 juli 2009 om 08:49

    fijn, wilde net deze zomer met mijn 98er die kant op )-:

    ach ja dan maar 98 tanken (-:

    Login om te reageren
  39. TheEdge zegt

    9 juli 2009 om 09:08

    hebben die franzosen land rover er niet tussen gezet….

    Login om te reageren
  40. ferrari zegt

    9 juli 2009 om 09:09

    gewoon RON98 tanken ben je van al dat gezeur af.

    Login om te reageren
  41. Simpson zegt

    9 juli 2009 om 09:26

    ja citrofiel, we verwachten natuurlijk wel een mooi reisverslag.

    van mooie dames, avonden met een goed glas wijn, dat ene pechgeval, en de mensen die zich kapot ergeren aan die ouwe rommel op de weg die je ontmoet hebt

    Login om te reageren
  42. Peugeot zegt

    9 juli 2009 om 09:52

    @ Simpson

    mensen storen zich niet aan oude rommel in Frankrijk, sterker nog!!
    Je wordt 2x zo snel geholpen omdat men het juist fantastisch vind als je in een oldtimer aan komt zetten en natuurlijk helemaal als je in een oude Fransoos rijd.

    zo reed ik 8 jaar geleden met mijn ouders in een zelf gerestaureerde Peugeot 403 ergens onder Lyon kregen pech, en binnen een kwartier stopt er iemand (toevallig een liefhebber) die ons gelijk weg wilde slepen.

    Login om te reageren
  43. Appelscha zegt

    9 juli 2009 om 10:16

    Kun je eigenlijk ook half E10 en half euro 98 tanken, of zeg ik nou iets heel doms?

    Login om te reageren
  44. haakie zegt

    9 juli 2009 om 10:40

    Mijn auto staat er ook niet tussen. Gelukkig is het prijsverschil tussen 95 en 98 in Drankrijk niet zo heel groot…

    Login om te reageren
  45. N-Rico zegt

    9 juli 2009 om 10:41

    @ Simpson

    Mensen ergeren zich in Frankrijk niet kapot aan ouwe rommel op de weg, sterker nog!
    Men vind het juist fantastisch als je in een oldtimer rijd, en natuurlijk helemaal als het een oude fransoos betreft.

    zo reed ik ooit in een Peugeot 403, kreeg pech vlak onder Lyon. En binnen een kartier stond er iemand die ons naar zijn werkplaats wilde brengen.

    Login om te reageren
  46. GerreLekker zegt

    9 juli 2009 om 10:53

    Frankrijk, wat een kansloos land… altijd speciaal moeten doen, altijd van de norm willen afwijken, altijd een grote bek willen opzetten… wat is dat toch met die gasten? In hun souvereiniteit gekrenkt omdat ze de laatste paar honderd jaar geen wereldleider meer zijn? En wij Belgie moeten natuurlijk weer eens achter de gasten aanhuppelen….

    Login om te reageren
  47. Turbo zegt

    9 juli 2009 om 10:53

    Ik tankte per ongeluk deze bende met nog 20 liter gewone 98 in de tank. Mijn wagen is van 1995 en vast ‘officieel’ niet geschikt :(

    Anyway, niet te hard gas gegeven en het zal wel loslopen. Inderdaad gewoon 98 tanken bij twijfel.

    Login om te reageren
  48. calin zegt

    9 juli 2009 om 11:05

    Hier in Duitsland wilden ze vorig jaar E10 invoeren. Dat plan is uitgesteld omdat er zo veel ook nieuwere auto’s waren die E10 niet mogen. Bijvoorbeeld ook aluminium motoren, oudere generatie (tot 2004/5) direct injectie motoren, etc.

    Login om te reageren
  49. calin zegt

    9 juli 2009 om 11:06

    Kijk bv. maar in de lijst voor Opel. Alleen modellen na 1/3/2008 zijn volgens Opel geschikt voor E10.

    Login om te reageren
  50. Mika_Hakkinen zegt

    9 juli 2009 om 12:14

    @BartB dat is zijn eigen auto naast een sl 55 amg en s 55 amg?

    Sascha moet is een keer een filmpje van zijn G55 AMG maken echt te vette auto. bij Top Gear is ie ook al een keer geweest vond richard het de coolste auto ter wereld haha..

    Verder OT: ik kom niet in Frankrijk niks te zoeken.. ik pak lekker het vliegtuig..

    Login om te reageren
  51. tjacha zegt

    9 juli 2009 om 12:18

    Mijn importeur gemaild met vraag of mijn europese auto bouwjaar 5-2008 met 1.2 turbo-motor geschikt was voor E10.
    Kreeg als reactie “nee”
    De fransen modellen hebben een andere tank welke niet in de andere europese landen is ingebouwd.

    Login om te reageren
  52. dolie zegt

    9 juli 2009 om 12:35

    Heeft het gevolgen voor motoren met een turbo? Denk dan aan mijn 1.8 20VT 180 pk ???

    Login om te reageren
  53. Henk he zegt

    9 juli 2009 om 13:15

    volgens de lijst is mijn bak uit 2003 niet compatibel met E10… weer een reden om Frankrijk te mijden…

    Login om te reageren
  54. Bas zegt

    9 juli 2009 om 13:16

    Beetje voedsel uit de mond van de minder bedeelde op deze planeet roven. Crimineel gewoon dat ethanol!!

    Login om te reageren
  55. Emile_Benz zegt

    9 juli 2009 om 13:44

    Aceton mensen…aceton…dat is die shit…

    Login om te reageren
  56. Mounir zegt

    9 juli 2009 om 14:11

    Hmmm wij hebben een vw sharan uit 96″. Op de tankdop staat er duidelijk “Euro 95″ maar wat nu? Moet mijn vader 98” tanken?

    P.S. wij weten niks over auto’s enfin wij komen niet verder dan het uiterlijk.

    Login om te reageren
  57. majinstar zegt

    9 juli 2009 om 14:30

    Maak een omweg en gooi je tank vol in Spanje ?

    Login om te reageren
  58. dolie zegt

    9 juli 2009 om 14:43

    @Mounir Je vader kan het beste 98 tanken. Is helaas wat duurder, maar weet ik iig zeker dat het geen problemen geeft.

    Login om te reageren
  59. dolie zegt

    9 juli 2009 om 14:43

    Ik denk dat ik dat zelf ook maar doe..

    Login om te reageren
  60. Mounir zegt

    9 juli 2009 om 15:05

    @dolie

    Mijn dank is groot voor jouw antwoord. Wat ons dwars zit is de schade die ons “oud beesje” kan oplopen. Maar kan het ook geen kwaad als je altijd al 95″ hebt gebruikt.

    Login om te reageren
  61. dolie zegt

    9 juli 2009 om 15:14

    @Mounir

    Nee, dat maakt niet uit. Ik heb dat zelf ook een hele tijd gedaan met een Leon 1.8T. De motor ging op een gegeven moment ‘pingelen’ dus nu gebruik ik al 1.5 jaar 98. Het ‘pingelen’ ging over en persoonlijk vond ik dat de motor soepeler ging lopen, en naar mijn idee ook betere prestaties. Voor mij dus nu altijd 98.
    Volgens mij kan dat met jullie Sharan van ’96 ook. Bij terugkomst kan je dan gewoon weer 95 tanken. Als tip, voor de zekerheid kan je het nog even navragen bij een VW dealer?!

    Login om te reageren
  62. JANUS zegt

    9 juli 2009 om 19:23

    Ik zou zowiezo de L*L zijn als ik E10 of EURO95/98 zou tanken….
    Ik hou het maar bij diesel ;-)

    Login om te reageren
  63. Topless zegt

    9 juli 2009 om 21:48

    @Mounir

    Brandstof met een hoger octaangetal dan voorgeschreven kan nooit kwaad. Lager wel, dan kan de motor gaan pingelen. 98 is natuurlijk wel duurder.

    Login om te reageren
  64. rosco zegt

    27 juli 2009 om 13:49

    Ik Rij gewoon op gas, veel goedkoper en nooit problemen

    Login om te reageren
  65. erik e bruyn zegt

    27 januari 2010 om 15:51

    Ik ga in mei dit jaar naar Spanje op vakantie en heb een Nissan bouwjaar 1995. Hij is nog in goede staat, maar ik wil uiteraard weten, wat de eventuele risico’s kunnen zijn bij tanken van SP95-E10 ? Graag info.
    Graag reactie vanaf maandag 1 februari 2010, aangezien ik op 28 en 29 januari vakantie heb. Dank u.
    Erik De Bruyn

    Login om te reageren
  66. Hugo zegt

    17 juni 2010 om 17:24

    Ik heb een toyota uban cruiser van 2010 kan ik probleemloos die e10 tanken ??????

    Login om te reageren
  67. e.tulfer zegt

    4 augustus 2010 om 10:57

    mooi verhaal etc, maar waarom niet meteen het advies om dan bijvoorbeeld E 98 te tanken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North