• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opvolger Fiat Bravo wordt in Turkije gebouwd

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 november 2014 om 14:33 – 29 Reacties

Fiat Bravo (2010)


Afgelopen juli beëindigde Fiat de productie van de Bravo in zijn Italiaanse fabriek te Cassino. De opvolger gaat echter aan de neus van de Italiaanse fabrieksarbeider voorbij, want deze rolt per 2016 namelijk in Turkije van de band.

Banden tussen Fiat en Turkije bestaan al decennia, de Tofasjes die massaal in Turkije rondrijden zijn in de basis allemaal Fiats, en de Italianen hebben samen met partner Koç Holding dan ook een meerderheidsbelang in Tofas.

800 miljoen euro

Voor de totstandkoming van de Bravo-opvolger investeert Fiat ongeveer 800 miljoen euro in de fabriek in het Turkse Bursa, zo vond Automotive News uit. Dit betekent een verdere boost voor de auto-industrie daar, dat met een jaarlijkse output van 1,25 miljoen exemplaren al de vijfde producent van ‘Europa’ is. Naast de nieuwe Bravo gaat Tofas ook een sedan bouwen die de (hier niet-verkrijgbare) Linea vervangt.

De beslissing zal ongetwijfeld kwaad bloed zetten bij de Italiaase vakbonden: de 500L wordt al in Servië geproduceerd, en alle 500’jes rollen nog steeds in Polen van de band. Echter: Cassino produceert momenteel de Giulietta, en de faciliteit in Melfi kreeg als toevoeging de 500X en de Jeep Renegade.

Update: aanvankelijk werd foutief vermeld dat de Bravo in Melfi geproduceerd werd. Dit is aangepast naar Cassino.

Ook interessant!

  • Fiat Uno uit productie
    Ook deze Fiat uit productie zonder opvolger
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

bravo, Fiat, Turkije

Vorig bericht: « Deze blubberdikke Lexus RC laat onze onderkaak zakken
Volgend bericht: Audi Q7 – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. rdamnn zegt

    6 november 2014 om 14:42

    Turkij altijd nummer 1

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      6 november 2014 om 15:11

      @rdamnn: spellingscheck altijd nummer 1…

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      6 november 2014 om 15:14

      @rdamnn: In de corruptie statistieken wellicht.

      Login om te reageren
      • drugsrunner zegt

        6 november 2014 om 15:37

        @sketcher: Nee, in de heroïne. Al dat goudbruine heerlijkheid wat uiteindelijk in de aderen van de Nederlander belandt.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          6 november 2014 om 16:45

          @drugsrunner:

          Jij kan het weten.

          Login om te reageren
      • rdamnn zegt

        6 november 2014 om 17:06

        @sketcher: Over corruptie gesproken.. De politici in NL zijn totaal niet corrupt! Toch? Het volk uitmelken met domme regeltjes etc. etc. etc.

        Login om te reageren
        • gerjanm zegt

          6 november 2014 om 17:29

          @rdamnn: Ik wist niet dat we ook turken op autoblog hadden, ik geloof niet dat er geen turkse autoblog/forums zijn, ga daar lekker nederland afzijken. Nederland is natuurlijk veel slechter dan jullie land die IS helpt.

          Login om te reageren
          • drugsrunner zegt

            6 november 2014 om 19:46

            @gerjanm: Kerel. Hij heeft gelijk. Doen PON, politie en de landmacht je niet ergens aan denken? Dat is geen corruptie toch?

            Wat is dat trouwens voor achterlijke opmerking. Is autoblog alleen voorbehouden aan Nederlanders? Nu is het mijn beurt, in iedere Nederlander schuilt er racisme.

            Login om te reageren
          • roppp zegt

            6 november 2014 om 21:33

            @gerjanm: wat ben jij voor halve randdebiel?

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            7 november 2014 om 01:02

            @gerjanm: Wat voor kutreactie is dat nu?? De grootste NederlandAfzijkers zijn de Nederlanders zelf…

            Login om te reageren
            • gerjanm zegt

              7 november 2014 om 18:48

              @Esprit_de_Flandre: En ’turkije altijd nummer 1′ is wel een leuke opmerking? Sorry maar ik kan daar echt niet tegen. Vergeleken andere landen mogen we blij zijn hoe het is hier. Mijn laatste zin was misschien niet gepast, maar het is wel zo. http://joostniemoller.nl/2014/08/het-vuile-isis-spel-van-turkije-in-10-punten/

              Login om te reageren
              • Esprit_de_Flandre zegt

                9 november 2014 om 11:44

                @gerjanm: Ik zie geen enkel probleem als iemand zegt “Turkije nr 1”, of “NL nr 1”, of “BMW nr 1”. Het lijkt me een weinig waardevolle mening en een simplistisch statement, maar daarom hoef ik me er nog niet aan te storen. En al zeker niet alle Turken negatief af te schilderen.

                Joost Niemöller, geloofwaardigheid, zucht…

    • bofkont zegt

      6 november 2014 om 20:01

      @rdamnn: Enkele reis terug dan aub!!

      Login om te reageren
      • Den zegt

        6 november 2014 om 20:11

        @bofkont: Well that escalated quickly…

        Login om te reageren
      • roppp zegt

        6 november 2014 om 21:34

        @bofkont: naar????

        Login om te reageren
  2. paddo zegt

    6 november 2014 om 14:55

    De Bravo werd in de Cassino fabriek gebouwd en niet in Melfi. In Cassino wordt op dit moment alleen de Giulietta gebouwd. In Melfi wordt op dit moment de Punto, 500X en Renegade gebouwd.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    6 november 2014 om 15:49

    Tja, gek dat een bedrijf dat het financieel moeilijk heeft niet blind kiest voor productie in fabrieken die geregeerd worden door communistische vakbonden… Heel gek, NOT!

    Login om te reageren
  4. joejojo2012 zegt

    6 november 2014 om 16:00

    Ik zie die Linea nog wel eens voorbij komen in Roemenistan. Vind het een van de weinige mooi gelijnde compact sedans i.t.t. een Skoda Fabea sedan.

    Die Tofas sedan zal waarschijnlijk een doorontwikkeling zijn van de Linea die op de Punto is gebaseerd en niet op de huidige Bravo.

    Login om te reageren
  5. Carreza zegt

    6 november 2014 om 16:19

    Verstandige keuze.

    Overigens jammer dat die Linea nooit hier verkocht werd. Is namelijk een leuk sedannetje.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    6 november 2014 om 16:20

    Wat is dat toch met die Italianen? Ze stoppen de levering van een model en laten je jaren wachten op een opvolger. Dat is toch geen manier om je klanten te behouden?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      6 november 2014 om 17:44

      @mashell: Geen productie van de Bravo meer = een verliespost minder…

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        6 november 2014 om 22:09

        @Esprit_de_Flandre: LOL, pas als ze alles opdoeken en Sergio naar huis sturen is er kans op winst,

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          7 november 2014 om 00:59

          @heidekonijn: En jij baseert je op welke cijfers?

          Of lul je gewoon wat uit je nek? SergioBashing is in tegenwoordig…

          Login om te reageren
  7. thetown zegt

    6 november 2014 om 17:44

    Doen meerdere merken hoor, zo heeft Toyota ook een fabriek in Turkije staan.

    Login om te reageren
  8. series2 zegt

    6 november 2014 om 20:30

    Als het maar geen 500 achtig ding word… de bravo was mooi!

    Login om te reageren
  9. Sracerr zegt

    7 november 2014 om 10:32

    Nog een paar jaar en dan wordt Turkije volledig met sancties geboycot!, kunnen de Italianen thuis gewoon weer hun eigen auto’s bouwen en de turken wederom in de Zastava’s vloot. incl. gerecyclede Mercedes verder tuffen.

    Login om te reageren
  10. lastbiltekniker zegt

    7 november 2014 om 18:10

    Oh oh, weer van die schaamteloze reacties over Turkije! Negative reacties over een trots volk die het werk doen wat verwende NLers niet willen/kunnen doen. Maar wel iedere vrijdag en zaterdag na het zuipen een broodje döner doen voor dat ze de taxi van een turkse chauffeur onder kotsen.
    OT; in Turkije liggen de lonen gewoon veel lager, dus meer marge voor FIAT.

    Login om te reageren
  11. bkw38 zegt

    8 november 2014 om 11:44

    Ik hoop dat Turkije eindelijk zijn eigen merk gaat uitbrengen. De bevolking zal er gegarandeerd achter staan zowel de Turkije die in Turkije wonen en de Turken die in andere landen wonen..

    Er word echter ieder keer een stokje voor gestoken door KOC en SA Holding en de andere..

    Login om te reageren
  12. pudi zegt

    10 november 2014 om 22:25

    In zweer ischh goedd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North