• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opvolger Lambo Murciélago heet Aventador LP700-4!

Auteur: ricardo, gepost 13 november 2010 om 11:58 – 54 Reacties

Opvolger Lambo Murciélago heet Aventador LP700-4!

Het is zo goed als zeker: de opvolger van de Lamborghini Murciélago (codename: Jota) krijgt de naam Aventador LP700-4 mee.

Het uiterlijk van deze nieuwe Italiaan wordt nog angstvallig geheim gehouden. Toch sijpelen de details over de roemruchte Murciélago-opvolger beetje bij beetje binnen. We zagen al regelmatig spyshots voorbij komen, die werden onlangs aangevuld door een prettig lijstje met de (vermoedelijke) specificaties. Toen kwam het getal 700 (pk) al duidelijk naar voren, en dat lijkt nu helemaal te kloppen.

Op 22 oktober heeft Lamborghini S.p.A in de VS namelijk patent aangevraagd op de merknaam Aventador. En die naam kan eigenlijk maar voor één model zijn weggelegd: de supercar formerly known als Jota. Dit wordt bevestigd door een insiders op Ferrarichat die meldt dat de Aventador LP700-4 onlangs is voorgesteld aan een select clubje klanten in Duitsland.

De auto werd gepresenteerd in mat geel en volgens ooggetuigen heeft ‘ie veel weg van de Reventon. Ook schijnt het interieur enorm te zijn verbeterd vergeleken met de huidige Lambo’s. Toch was niet iedereen gecharmeerd van zijn voorkomen.

De ooggetuige vat het als volgt samen:

The design may provoke and Reventon buyers may think Lambo joked with them by launching a car for less than half the price that is faster, more innovative. For the buyers of the LP 700-4 I think they will make a bargain as the only comparable cars are going to be the new Pagani and Enzo successor

Hieronder de specificaties (die al bekend waren):

6.5L, 700Bhp, 680Nm @ 5500rpm & redlines @ 8250.
New 7 speed single clutch gearbox with two automode & 50 ms shifts!
But get this, Carbon monoque chassis & F1 style suspension on the rear
Car is 229kg lighter & 70% more rigid! 4WD. 0-100 in 2.9 secs & 350Km/h top speed

Nu is het wachten op de eerste spyshots die uitlekken van deze nieuwe stier. Aventador, wen er maar vast aan.

Ook interessant!

  • Lamborghini Aventador opvolger krijgt bijzondere uitlaten
    Lamborghini Aventador opvolger krijgt bijzondere uitlaten
  • Dit kun je verwachten van de allerlaatste Aventador
  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, jota, Lamborghini, lp700-4, Supercars

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe dubbeldekker voor Londen
Volgend bericht: Belastingdienst onderzoekt BPM-fraude »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    13 november 2010 om 12:03

    Kijk, dát is nog eens een mooie naam ! Had ik maar patent aangevraagd op alle stoere stierennamen…. ;-)

    Volgens mij een ‘waardig’ opvolger van de eeuwig roemruchte en supergave Murcièlago…snif…we zullen je niet vergeten…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      13 november 2010 om 12:10

      @Megakix: Volledig eens past gewoon weer bij de auto. klinkt dat toch beter als 458 ITalia of 911 GT3 RS Turbo carrera

      Login om te reageren
    • massarati zegt

      13 november 2010 om 12:20

      @Megakix: Eens! Zo blij dat het geen Jota is geworden.
      @E34M5Touring: 458 Italia klinkt toch ook lekker hoor.

      Login om te reageren
  2. JPM zegt

    13 november 2010 om 12:04

    Het is in ieder geval over duidelijk dat Lamborghini van Audi is. Ik vraag me af of ze de Murcielago kunnen overtreffen wat betreft uiterlijk. Ik vond die hele Reventon maar niets, dat was gewoon een Murcielago met heel veel plastic flappen en uitbouwsels. Kan ook hier nog niet erg warm van worden.

    Login om te reageren
    • ExOtiC zegt

      13 november 2010 om 12:14

      @JPM: “dat was gewoon een Murcielago met heel veel plastic flappen en uitbouwsels.”

      Wait what? Plastic? Ga even wat research doen jij, foei!

      Login om te reageren
      • JPM zegt

        13 november 2010 om 12:36

        @ExOtiC: Plastic, carbon reinforced plasic is allemaal hetzelfde. Waar het om gaat is dat het een Murcielago was die gewoon wat lelijker gemaakt is.

        Login om te reageren
        • Dawg zegt

          13 november 2010 om 17:10

          @JPM: Tja, smaken verschillen. Ik vind de Reventon juist prachtig :) Wat een megastrak ontwerp, het schreeuwt ook echt jet-fighter …

          Login om te reageren
          • JPM zegt

            13 november 2010 om 18:00

            @Dawg: Maar dat is het hem nou juist, het is geen ontwerp, de Murcielago is een ontwerp de Reventon is een Murcielago met extra spoilertjes. Maar goed dat je hem mooi vind is prima.

            Login om te reageren
  3. Atenza zegt

    13 november 2010 om 12:09

    Tegenwoordig moet elke auto overdreven en apart. Ben benieuwd, van mij hoeft het allemaal niet nog extremer. Al die afkortingen achter de naam hoeft van mij ook niet. Noem het gewoon Aventador en hou het daarbij

    Login om te reageren
  4. midasracer zegt

    13 november 2010 om 12:18

    Mijn god, 700pk. Hoe willen ze dat in de hand gaan houden? Dat worden veel RIP advertenties van eigenaren. Eigenlijk niet te bevatten dat 25 jaar geleden 200pk al een giga berg vermogen was. Een Ferrari met 245pk was een supersportauto. Tegenwoordig hebben Volvootjes dat al.

    Login om te reageren
    • M-lover zegt

      13 november 2010 om 13:13

      @midasracer: Vroeger… in de tijd dat ze nog met de tuinslang benzine vernevelden in een buis ;o) De techniek is er ferm op vooruit gegaan, zowel mechanisch als elektronisch, maar ik vrees dat we nu ongeveer op de top zitten (tja, meer dan 1000 pk heb je toch nix aan in een auto, maar kom, gewoon omdat het kan! ieder diertje zijn pleziertje :p)

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        13 november 2010 om 13:43

        @M-lover: Ja het is triest. Ik zit ook al te denken om de verdeler en carburatteur op mijn roadster te vervangen door een Megasquirt systeem met Edis module. Meteen 20% meer vermogen, betere stationairloop, sneller in toeren en een beveiliging voor overtoeren. Je kunt er zelfs een automatische watersproeier voor de intercooler op aansluiten. Maar het romantische van prutsen met de ontsteking en SU carburatteur zal ik missen.

        Login om te reageren
  5. wes zegt

    13 november 2010 om 12:23

    200 pk ligt tegenwoordig in een beetje alle grote middenklassers omdat ze anders het gewicht niet goed kunnen verplaatsen.

    300 km/h dan telt.

    Login om te reageren
  6. KaCh1ng zegt

    13 november 2010 om 12:27

    700PK heerlijk :D

    Login om te reageren
  7. Jokkebrok zegt

    13 november 2010 om 12:27

    Wat een opluchting dat ie geen Jota heet!

    Login om te reageren
  8. VWFreak zegt

    13 november 2010 om 12:42

    Go VAG Go…
    Wat een heerlijke cijfertjes…
    Als Lambo zo door gaat, wie weet krijgen we ook wel een
    Lamborghini Veyrona LP2000-SV :P
    We Love VAG !!!

    Login om te reageren
    • pordon zegt

      13 november 2010 om 13:08

      @VWFreak: Uhm YOU love VAG, not WE

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 november 2010 om 18:19

        @pordon: VWfreak is, net als VAG, schizofreen. Vandaar, WE.

        Login om te reageren
  9. zimbab zegt

    13 november 2010 om 12:45

    F1-style rear suspension?

    Mag hopen dat ze daar goed over hebben nagedacht, want dat betekent volgens mij nog steeds dat het motorblok aan de monocoque vast zit en de achterwielophanging aan het motorblok. Dit is licht en stijf, maar zorgt ook voor veel vibraties in het interieur. Niet erg als je een F1 piloot bent, wel erg als je een oude knakker met veel geld bent. Ferrari heeft dat toch ook al eens gedaan met de F50? En bij de Enzo zijn ze er weer van af gestapt…….

    Login om te reageren
  10. XRI6 zegt

    13 november 2010 om 12:53

    Yes! Dikke naam!

    Ik zag vorige week vrijdag in Almere een matzwarte Murci SV met taartschep langs mn huis rijden. Wat een ubergruwelijke bak is dat! Ben er achteraan gerend en hij stopte bij mij om de hoek. Daar stond een grijze Diablo gespinned half op t wegdek ivm slippery when wet. Linkerachterbumper beetje naar de klote: vrouwtje achter t stuur kon t blijkbaar niet helemaal handlen.
    Maar t starten en stationair draaien van de M. is al pikstaanderig!! Wat een bruut monster :D En heb m helaas nog niet voluit mogen aanhoren. De nieuwe Lamb zal iig nog vadsiger klinken.

    Login om te reageren
  11. XRI6 zegt

    13 november 2010 om 12:55

    De auto’s waren in Almere ivm van soort Doe een Wens stichting voor zieke kinderen.

    Login om te reageren
  12. Ricosuave zegt

    13 november 2010 om 12:59

    Dat is nog eens een gruwelijke Lambo naam!!

    Login om te reageren
  13. HDM zegt

    13 november 2010 om 13:11

    Dat klinkt heeeeeel goed die naam. Nu het uiterlijk tonen graag.

    Login om te reageren
  14. porsche911turbo2 zegt

    13 november 2010 om 13:11

    op de een of andere manier laat me dit nog steeds aan star wars denken.. ;)

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    13 november 2010 om 13:20

    Nu maar hopen dat de Testarossa dingen in de portieren ook het productie stadium halen. Maar dat zal wel niet.

    De naam doet me eigenlijk meer aan een chocolaatje denken dan aan een supersportwagen. Maar Audi zal er wel iets leuks van maken.

    Login om te reageren
  16. john zegt

    13 november 2010 om 13:43

    Ben benieuwd, vond net deze interpretaties op het internet.

    Login om te reageren
    • JPM zegt

      13 november 2010 om 15:28

      @john: Dat is op basis van de Gallardo.

      Login om te reageren
    • Patrick zegt

      13 november 2010 om 17:22

      @john: dat zijn ook 2 verschillende, kijk maar op de eerste foto zijn de koplampen horizontaal als ze murci en op de tweede verticaal á la gallardo

      Login om te reageren
  17. john zegt

    13 november 2010 om 13:45

    Hij heeft in de mock-up stiekum best een VAG bekkie… benieuwd of ze dat echt gaan gebruiken.

    Login om te reageren
  18. frarissimo zegt

    13 november 2010 om 14:00

    Iedereen heeft het al over VAG ipv Lamborghini.
    Terwijl ze in Italie worden ontworpen, en gebouwd door Italianen. Ze hebben alleen een penningmeester aan het roer die lelijke pakken draagt ( Winckelmann)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 november 2010 om 16:46

      @frarissimo: de hele parking staat vol met auto’s uit Ingolstad… dat is zekr omdat de Lambomedewerkers allemaal een auto rijdend op buitenlands kenteken? Of zouden er wellicht toch Audi mensen werken bij Lamborghini?

      Login om te reageren
  19. bakkerst zegt

    13 november 2010 om 14:02

    @ redactie, een patent op een naam is niet mogelijk,
    een registratie van een (vanaf dan) beschermde handelsnaam wel. Patenten of Octrooien hebben altijd betrekking op industriële uitvindingen, producten, processen of toepassingen.

    voor de rest blijft het natuurlijk giswerk en afwachten tot de uiteindelijke release.

    Login om te reageren
  20. karel zegt

    13 november 2010 om 14:30

    Meneer Touareg was daar erg succesvol mee een paar jaar geleden.

    Login om te reageren
  21. Tommy2 zegt

    13 november 2010 om 14:31

    Codenaam Jota?? Wie heeft dát nouweer bedacht!

    700 pk is wel lekker man, kom je al gauw uit bij de AM One-77, een Koenigsegg of Pegani Zonda R.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      14 november 2010 om 19:10

      @Tommy2: Jota is een oud model van Lambo uit 1970, is een doorontwikkeling van de Miura:
      http://www.2405.com/Press-Releases/Lamborghini-Miura-Jota-1970-070607.html

      Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    13 november 2010 om 15:10

    waar komt het gewicht dan op uit? 1400kg droog? dan is het ding ntuurlijk achterlijk snel maar de McLaren mp4 zit er niet zo ver achter… die zal bovendien flink goedkoper zijn. Het is maar waar je voor gaat: extreem uiterlijk en atmosferische v12 of turbo’s en ingetogen klasse. Ferrari kan aan de bak voor de opvolger van de 599… en Porsche moet het dan hebben van de 5ton kostende 918? Interessant gezelschap die groep auto’s.

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    13 november 2010 om 15:22

    De naam klinkt wel een beetje als Russel Crow in Gladiator met een strakke broek ipv dat rokje en een spaanse snor…. is het niet maar makkelijker uit te spreken dan Murcielago.

    Login om te reageren
  24. janklaassen zegt

    13 november 2010 om 15:38

    wat wordt de Lamborghini URUS dan?
    (las ik een keer in een AW.)

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    13 november 2010 om 16:47

    Die 200 kg minder is eigenlijk de leukste verandering.

    De Murcielago was toch wel beetje een zwaar bakbeest.

    Login om te reageren
  26. frarissimo zegt

    13 november 2010 om 17:23

    @Woody lijkt me sterk dat ze allemaal een gallardo van de zaak rijden??

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 november 2010 om 19:00

      @frarissimo: het is je bekend dat Ingolstad niet in Italië ligt? Audi’s dat snap ik maar duitse kentekens zegt mij dat heth waarschijnlijk geen italianen waren die daarmee voor kwamen rijden.

      Login om te reageren
  27. 993 zegt

    13 november 2010 om 17:24

    patent aangevraagd op een naam? ahum…

    iemand moet even terug naar school

    Login om te reageren
  28. AGERA zegt

    13 november 2010 om 18:53

    In mijn ogen de enige supercar die enigzins in de buurt van de Koenigsegg Agera kan komen

    Login om te reageren
  29. AMG Powerrr zegt

    13 november 2010 om 19:58

    Er was vroeger toch al een Jota? Aventador klinkt in ieder geval mooier!

    Login om te reageren
  30. vale46 zegt

    13 november 2010 om 20:57

    Mijn smeekbeden zijn aanhoort!! Er bestaat een god!
    Dit beest heeft nu eindelijk een deftige mooie naam gekregen.
    De specs zijn echt om van de smullen! Ik kijk er echt naar uit :)

    Login om te reageren
  31. Alwood zegt

    14 november 2010 om 09:45

    Toch, met een slap aftreksel van Lambo-deuren kan het geen lamborghini zijn. Ze moeten gewoon scharen.

    Login om te reageren
  32. lamborgfan zegt

    14 november 2010 om 10:06

    Vet! What do you drive? I drive a lamborghini Aventador LP700 dash 4! Ik zou willen dat ik ooit is zoiets zou kunnen zeggen! :P

    Login om te reageren
  33. Dutch Peanut zegt

    14 november 2010 om 11:12

    LOL @ “testarossa” strepen

    Login om te reageren
  34. Vincenzo zegt

    14 november 2010 om 12:02

    Ti’s toch al bekend dat Lambo dood is…niks Italiaans meer aan. Ja ze zitten beter in elkaar geschroefd, maar dat is het dan ook. Dood als een pier…rip Lamborghini en leve de petjes en rappers.

    Login om te reageren
  35. norge zegt

    14 november 2010 om 12:20

    Jota vond ik wel een sterke naam ,uit de echte lamborghini tijd.

    Login om te reageren
  36. Dimglor zegt

    14 november 2010 om 14:08

    Waarom heetten ze dit ding niet gewoon Aventador…. Dat met die LP700-4 vind ik wat overdreven om er elke keer bij te zetten… ze maken die wagen zo net wat te klinisch en het klinkt gewoon niet…

    Login om te reageren
  37. klootzak1 zegt

    14 november 2010 om 20:14

    “New 7 speed single clutch gearbox with two automode & 50 ms shifts”

    Dat word dus 380-400 kmh topsnelheid.

    Login om te reageren
  38. frarissimo zegt

    14 november 2010 om 20:26

    @Dimglor die toevoeging LP 700-4 is de Duitse touch…

    Login om te reageren
  39. xilver zegt

    14 november 2010 om 21:49

    Goed dat ze die naam ‘Jota’ hebben afgeschaft oO Aventador! Dat klinkt tenminste goed in de mond!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North