• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opvolger voor Lotus Esprit gespot

Auteur: Wouter, gepost 25 juni 2006 om 12:50 – 20 Reacties

Lotus Esprit mule


Toen de huidige Lotus Esprit werd ontworpen liep het meerendeel van onze lezers nog rond in pampers, dus zo langzamerhand is de tijd rijp voor een opvolger. Dynamisch kan de Esprit nog wel mee, maar o.a. de interieurruimte en veiligheid zijn niet meer van deze tijd.

Lotus Esprit impressieDus werkt Lotus hard aan een opvolger, de getoonde foto’s zijn van een mule voor de nieuwe Esprit. Onder de kap zal een V8 te vinden zijn die afkomstig is van BMW. Natuurlijk zal Lotus er voor zorgen dat het gewicht laag blijft en zodoende zou de nieuwe Esprit een stevige concurrent voor Porsche en Ferrari kunnen worden. In een interview met AutoCar geeft Lotus baas Mike Kimberley aan dat de productie van Lotus verdubbeld worden van 4000 naar 8000 auto’s per jaar. De nieuwe Esprit moet daarbij helpen, maar wellicht zal ook een opvolger voor de 377pk sterke en 282km/u snelle Lotus Omega worden ontwikkeld.

Bron: Edmunds.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Marktplaats Lotus
    Deze oude Lotus op Marktplaats heeft bijna geen kilometers
  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, esprit, Lotus, Supercars

Vorig bericht: « Gespot bij Le mans: deel 2
Volgend bericht: MINI met minimale wijzigingen »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    25 juni 2006 om 13:07

    BMW motor?Bye Bye befaamde betrouwbaarheid…

    Waarom blijven ze niet gewoon bij toyota

    Login om te reageren
  2. Remco zegt

    25 juni 2006 om 13:29

    Wow…een agressieve front. Dat mag ik wel!!

    Login om te reageren
  3. Coeshee zegt

    25 juni 2006 om 13:35

    De auto doet me een beetje aan een Lambo denken

    Login om te reageren
  4. Heyhuub zegt

    25 juni 2006 om 13:35

    Befaamde betrouwbaarheid met een renault 25 versnellingbak op 350PK? Dacht het niet. De v8 was trouwens van Lotus zelf.

    Login om te reageren
  5. Remco zegt

    25 juni 2006 om 13:47

    Het doet me ook een beetje aan Lambo denken, en ook aan Carrera GT…vanwege de ronde front.

    Kom maar op…de tijd is wel rijp voor nieuwe Esprit.

    Login om te reageren
  6. Stylez zegt

    25 juni 2006 om 14:15

    Gallardo/F430 kruising, in andere woorden: de voorkant is schitterend.

    Login om te reageren
  7. Z-Rider zegt

    25 juni 2006 om 14:20

    Ziet er egr goed uit! Laat de rest van de foto’s maar komen!

    Login om te reageren
  8. silasse zegt

    25 juni 2006 om 14:43

    Ja lijkt wel een beetje op de Lambo.

    Login om te reageren
  9. JeffreyG zegt

    25 juni 2006 om 14:50

    beetje een kruising tussen een Esprit en Gallardo :?
    opzich niet verkeerd
    maar een beetje teveel plagiaat als je het mij vraagt :roll:

    Login om te reageren
  10. Stylez zegt

    25 juni 2006 om 15:26

    plagiaat, hoe kom je erbij…!? :D hehe

    Neemt wel niet weg dat ie er erg strak uitziet.

    Login om te reageren
  11. JeffreyG zegt

    25 juni 2006 om 16:18

    handig dat je eventjes die foto’s naast elkaar hebt gezet om het nog duidelijker te maken :D

    Login om te reageren
  12. fiat zegt

    25 juni 2006 om 17:58

    coeshee he ebt elemaal gelijk geen lotus maar maar een lammmmbo!!!!!

    jeffeyg esprit en murcielago

    Login om te reageren
  13. KeeZ zegt

    25 juni 2006 om 21:42

    Gelukkig is er volgens mij wel een aantal verklaringen te noemen waarom auto’s (supercars in het bijzonder) steeds meer op elkaar lijken en die niets te maken hebben met gebrek aan creativiteit.
    Ten eerste zijn alle supercars gemaakt om zo min mogelijk luchtweerstand (hogere topsnelheid) te genereren. Omdat de wetten van de aerodynamica voor iedere autofabrikant gelijk zijn en er maar één vorm is die de minste weerstand heeft moet uiterlijk verschil (en vergrootte luchtweerstand) worden gemaakt in de details.
    Ik denk dat luchtweerstand de grootste boosdoener is.. hoewel, boosdoener…
    de echt boosdoeners zijn alle veiligheidseisen die door overheden (in het bijzonder de Amerikaanse) worden gesteld aan nieuwe auto’s. Voetgangersveiligheid in het bijzonder, bepaalt in grote lijnen de vorm van de voorkant… kijk maar eens in je straat naar alle nieuwe auto’s: allemaal bolle voorkanten die er voor moeten zorgen dat de testdummy niet beschadigd wanneer deze door een auto wordt geraakt (mits deze beweegt met een vastgestelde snelheid).

    Het wordt, vooral door de regeldrang, mijns inziens steeds moeilijker om met echte passie en liefde voor plaatwerk, een mooie, originele en verkoopbare auto te ontwerpen. Hoe lang zou het nog duren voordat wij allemaal in generieke, inspiratieloze apparaten voortbewegen>?

    Login om te reageren
  14. Stylez zegt

    26 juni 2006 om 01:37

    @JeffreyG

    De opmerking was ook bedoeld als sarcasme, zou ik ook goed kunnen dat jou opmerking dat ook was hoor. Is vaak moeilijk op te maken uit getypte text, maaja ik dacht ik vermeld het even. :p

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    26 juni 2006 om 20:23

    Wie origineel uit de hoek wil komen moet maar gaan shoppen bij fabrikanten van kleine sportwagens. Ik denk bv. aan Wiessmann, Spyker , Donkervoort,
    Pagani en kleinere Engelse modellen. Ik hoop dat de Lotus iets apart wordt
    en dat er deze keer plaats is voor mensen van +1,9meter!!
    Hopelijk nog meer spyshots binnenkort.

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    26 juni 2006 om 21:36

    de eigenaar van die oude lotus zal ook wel verwonderd zijn dat foto’s van zijn voiture overal op het internet staan

    Login om te reageren
  17. DonDiedCorleone zegt

    27 juni 2006 om 13:57

    Het mooiste van Lotus is gewoon het gewicht!
    T is karten op de straat, wie weet misschien biedt ie wel meer rij plezier dan al z’n concurenten… en als er toch een bmw blok in komt… FREUDE AM FAHREN dan maar!

    Login om te reageren
  18. Rob zegt

    30 juni 2006 om 21:22

    wow mooie auto! hij ziet er alleen inderdaad een beetje het zelfde uit als een lambo maar het is wel een prachtig agresief front!

    Login om te reageren
  19. Rijk zegt

    4 augustus 2006 om 17:26

    Khoop alleen dat et niet weer zoon klein karretje wordt..

    Die europa, exige en elise zijn allemaal 1 pot nat voor mij, zelfde auto, ander omhulsel. Dat vind ik beetje jammer, hij moet dan ook zo dik en breed worden als een ferrari/lambo :D dan wordt et een stoere bak

    Login om te reageren
  20. fiat coupe turbo+ zegt

    12 mei 2009 om 16:57

    Tss…tis net een witte smiley…ik zal alleen maar lachen als ik hem in mijn spiegel zie achter me..oude model is much better !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North