
Onderstaand filmpje circuleert al een poosje op internet, maar aangezien de Fiat 500 de laatste tijd zwaar hot is, wilde ik ‘m jullie niet onthouden.
Een paar DuitsersBritten lepelden een dikke Chevy V8 in de vorige generatie Fiat 500. Je hebt niet veel fantasie nodig om je voor te kunnen stellen dat dit geinig speelgoed oplevert, dat in ieder geval garant staat voor witte rookwolken en de lucht van verbrand rubber.





Een beetje vreemd, maar wel lekker.
Oude Fiat 500 + 450 pk Chevy V8 = vloeken in de kerk :)
Ehm duitsers? Het commentaar is duits, maar de bouwers zijn engels/amerikaans ;)
“Een paar Duitsers lepelden een dikke Chevy V8”
Weet je dat zeker? Want hij spreekt wel heel goed British voor een Duitser….
En Engelse platen….
Zie kenteken – Britten dus :)
Nou, als AppieFlappie en Rick dos het zeggen. Dan is het ook zo! ;) :P
Na het zien van dit fantastische 500tje dat nog straatlegaal is ook— Hm… Ik denk toch dat ik eens overwegen moest om het motorblok uit die gecrashte R8 te lepelen en in mijn Koekblikje te transplanteren… :D
Haha zo is het Rick Dos ! k dacht al : alleen duitsers kunnen zo slecht nasynchroniseren :D
Net zo absurd als die smartuki. http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/09/video-smart-vs-ferrari
@ Jandepandaman; in NL ook? Volgens de 1/3 regeling? Denk dat dit onderstel vrij heftig is aangepast namelijk…
goede manier om een Chevy V8 te verkachten :p
maar is wel best grappig om een Fiat muscle car te zien
Wat denk jij Casper- Zou er in zo’n geval wat te regelen zijn met die keuringsjongens van de RDW…? Ik moest laatst bij ze zijn vanwege een paar nieuwe lassen aan mijn motorfiets en toen werd ik al teruggestuurd- Lassen waren niet uitgevoerd door een gecertificeerde lasser…
@Jandepandaman,
Ik denk dat er wel sprake is van een vermogenstoename van meer dan 40%. Dan moet je een complete keuring doen, inclusief controle van weggedrag en geluidsmeting etc.
Aantal cilinders klopt ook niet meer trouwens, en dat schijnt sinds al die Golf-Mk1 -met-VR6-blok-ombouw projecten nogal moeilijk te zijn.
Ach, kratje bier in de kofferbak doet wonderen ;)
Hier ombouwen gaat dus niet werken, maar in hoeverre mag je die dingen importeren als ze in het buitenland reeds ‘streetlegal’ zijn? Op zich heeft dat ding dan toch al een typegoedkeuring en een kenteken?
Ik weet dat bijvoorbeeld voor kitcars geldt dat je 1 van de drie basisonderdelen (onderstel, carrosserie, motor) van de auto mag wijzigen. Vraag is hoe strak men bij het origineel moet blijven.
Vandaar mijn opmerking, ik zou echt niet weten of dit op de weg mag hier. Ik gok van niet, maar zeker weten doe ik het niet.
Doodzonde .. hadden ze niks beters met dat blok kunnen doen? (misschien in een Porsche of zo gaan hangen?)
Een Chevy V8 in een Prsche hangen….
Over oneerbare voorstellen gesproken !
Tja, http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/22/porsche-911-met-chevy-small-block-v8
Oh sorry Autoblogger, ik blijk toch niet helemaal op de hoogte te zijn van mijn klassiekers…
Ik blijf het overigens een onsmakelijk idee vinden ;-)
bob kent zijn autoblog klassiekers :D
gekkenwerk…..
tuurlijk zijn dat eilanders ..
alleen hun voeren ook echt uit wat ze verzinnen ..
ongehinnerd door gezeur van mensen die het zonodig zonde vinden ..
daar zijn vastelanders op een of andere manier te bang voor ..
@Jandepandaman en Juppe: Er is ook een NL’er geweest die een Chevy V8 in een 2CV heeft gehangen en die auto op kenteken heeft gekregen, dus dit moet ook wel lukken. Weet niet hoe makkelijk/moeilijk het is, maar hij heeft er zo te lezen hulp bij gekregen (zie onderaan de laatste alinea).
een vriend van me heeft vroeger een ford v8 in een volkswagen transporter t3 gehangen (die vierkante) dat was ook vrij eng. (met typegoedkeuring trouwens)
Wel wel….! Dus in dit kleine landje zijn er toch nog wel dingen mogelijk…!
Bedankt Ruben Baeten…!
@Lincoln- De Britten hebben een ander systeem voor de keuring van hun wagenpark en daardoor is er met minder geld meer mogelijk. En daarin zit hem het verschil, niet zozeer in wat Vastelanders minder zouden durven of zo. Het loont hier gewoon minder de moeite als je ziet hoeveel je hier extra moet neertellen en hoeveel regels je echt strikt moet navolgen, wil je nog los van onderdelen en te besteden tijd zo’n projekt van de grond krijgen. Meeste mensen hebben daar hier de combi tijd/geld/kennis niet voor in huis.
dat is super , dat dat ook nog kon dat wist ik niet maar als je ook nog op de weg mag rijden dan is het super cool
Dit is zelfs voor autoblog niet meer orgineel.. bezoek een locale dragrace waar wat buitenlanders aan meedoen en er staan zowiezo 3 tot 5 fiatjes.. met chevy V8
De motor paste niet meer achterin… Of zouden ze het gedaan hebben voor de gewichtsverdeling?
@ Ruben Baeten; Stoer hè!? :D Lijkt me echt super!
@Citrofiel: De ultieme sleeper, geweldig. Vooral dat hij de buitenkant helemaal origineel heeft gelaten, de achterste wielkasten naar binnen verbreed etc. Echt een prachtproject. :)
@ Ruben; Motorkap was dacht ik iets verlengd, en zoals je zei die wielen zal je ook wel zien. Interieur is heel anders. Maar die dingen zijn voor een leek nog niet te zien.
Het geluid zegt echter genoeg! Je hoort een dikke Amerikaanse gorgelmachine (niet beledigend bedoeld, ik houd van dat geluid!) aankomen, en ziet een 2CV. :D
@Jandepandaman .. zeker waar wat je schrijft .. zweden hebben ook een hele goede (geen) regelgeving voor dat soort dingen ..
maar toch .. eilanders zijn anders ..