• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oude Fiat 500 + 450 pk Chevy V8 = Humor

Auteur: Dennis, gepost 27 december 2007 om 23:37 – 31 Reacties

Fiat 500 Chevy V8


Onderstaand filmpje circuleert al een poosje op internet, maar aangezien de Fiat 500 de laatste tijd zwaar hot is, wilde ik ‘m jullie niet onthouden.

Een paar DuitsersBritten lepelden een dikke Chevy V8 in de vorige generatie Fiat 500. Je hebt niet veel fantasie nodig om je voor te kunnen stellen dat dit geinig speelgoed oplevert, dat in ieder geval garant staat voor witte rookwolken en de lucht van verbrand rubber.

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Eindelijk officieel: Lexus IS 500 met dikke V8
  • Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk
    Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk
  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

500, Fiat, tuning

Vorig bericht: « Autoblog 2007 Flashback: week 52
Volgend bericht: Toyota A-BAT Concept (hybride pickup) »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenesisHP zegt

    27 december 2007 om 23:41

    Een beetje vreemd, maar wel lekker.

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    27 december 2007 om 23:42

    Oude Fiat 500 + 450 pk Chevy V8 = vloeken in de kerk :)

    Login om te reageren
  3. AppieFlappie zegt

    27 december 2007 om 23:43

    Ehm duitsers? Het commentaar is duits, maar de bouwers zijn engels/amerikaans ;)

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 23:44

    “Een paar Duitsers lepelden een dikke Chevy V8”

    Weet je dat zeker? Want hij spreekt wel heel goed British voor een Duitser….

    En Engelse platen….

    Login om te reageren
  5. AppieFlappie zegt

    27 december 2007 om 23:44

    Zie kenteken – Britten dus :)

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 23:45

    Nou, als AppieFlappie en Rick dos het zeggen. Dan is het ook zo! ;) :P

    Login om te reageren
  7. Jandepandaman zegt

    27 december 2007 om 23:50

    Na het zien van dit fantastische 500tje dat nog straatlegaal is ook— Hm… Ik denk toch dat ik eens overwegen moest om het motorblok uit die gecrashte R8 te lepelen en in mijn Koekblikje te transplanteren… :D

    Login om te reageren
  8. AppieFlappie zegt

    27 december 2007 om 23:50

    Haha zo is het Rick Dos ! k dacht al : alleen duitsers kunnen zo slecht nasynchroniseren :D

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    27 december 2007 om 23:58

    Net zo absurd als die smartuki. http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/09/video-smart-vs-ferrari

    Login om te reageren
  10. CasperH zegt

    28 december 2007 om 00:37

    @ Jandepandaman; in NL ook? Volgens de 1/3 regeling? Denk dat dit onderstel vrij heftig is aangepast namelijk…

    Login om te reageren
  11. six trey zegt

    28 december 2007 om 00:45

    goede manier om een Chevy V8 te verkachten :p
    maar is wel best grappig om een Fiat muscle car te zien

    Login om te reageren
  12. Jandepandaman zegt

    28 december 2007 om 01:50

    Wat denk jij Casper- Zou er in zo’n geval wat te regelen zijn met die keuringsjongens van de RDW…? Ik moest laatst bij ze zijn vanwege een paar nieuwe lassen aan mijn motorfiets en toen werd ik al teruggestuurd- Lassen waren niet uitgevoerd door een gecertificeerde lasser…

    Login om te reageren
  13. Juppe zegt

    28 december 2007 om 01:58

    @Jandepandaman,
    Ik denk dat er wel sprake is van een vermogenstoename van meer dan 40%. Dan moet je een complete keuring doen, inclusief controle van weggedrag en geluidsmeting etc.
    Aantal cilinders klopt ook niet meer trouwens, en dat schijnt sinds al die Golf-Mk1 -met-VR6-blok-ombouw projecten nogal moeilijk te zijn.

    Ach, kratje bier in de kofferbak doet wonderen ;)

    Login om te reageren
  14. epo zegt

    28 december 2007 om 02:53

    Hier ombouwen gaat dus niet werken, maar in hoeverre mag je die dingen importeren als ze in het buitenland reeds ‘streetlegal’ zijn? Op zich heeft dat ding dan toch al een typegoedkeuring en een kenteken?

    Login om te reageren
  15. CasperH zegt

    28 december 2007 om 03:45

    Ik weet dat bijvoorbeeld voor kitcars geldt dat je 1 van de drie basisonderdelen (onderstel, carrosserie, motor) van de auto mag wijzigen. Vraag is hoe strak men bij het origineel moet blijven.

    Vandaar mijn opmerking, ik zou echt niet weten of dit op de weg mag hier. Ik gok van niet, maar zeker weten doe ik het niet.

    Login om te reageren
  16. bob zegt

    28 december 2007 om 04:36

    Doodzonde .. hadden ze niks beters met dat blok kunnen doen? (misschien in een Porsche of zo gaan hangen?)

    Login om te reageren
  17. JANUS zegt

    28 december 2007 om 07:24

    Een Chevy V8 in een Prsche hangen….
    Over oneerbare voorstellen gesproken !

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    28 december 2007 om 07:31

    Tja, http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/22/porsche-911-met-chevy-small-block-v8

    Login om te reageren
  19. JANUS zegt

    28 december 2007 om 07:39

    Oh sorry Autoblogger, ik blijk toch niet helemaal op de hoogte te zijn van mijn klassiekers…

    Ik blijf het overigens een onsmakelijk idee vinden ;-)

    Login om te reageren
  20. bob zegt

    28 december 2007 om 08:26

    bob kent zijn autoblog klassiekers :D

    Login om te reageren
  21. The Devil Tuner zegt

    28 december 2007 om 08:33

    gekkenwerk…..

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    28 december 2007 om 09:10

    tuurlijk zijn dat eilanders ..
    alleen hun voeren ook echt uit wat ze verzinnen ..
    ongehinnerd door gezeur van mensen die het zonodig zonde vinden ..
    daar zijn vastelanders op een of andere manier te bang voor ..

    Login om te reageren
  23. RubenBaeten zegt

    28 december 2007 om 09:12

    @Jandepandaman en Juppe: Er is ook een NL’er geweest die een Chevy V8 in een 2CV heeft gehangen en die auto op kenteken heeft gekregen, dus dit moet ook wel lukken. Weet niet hoe makkelijk/moeilijk het is, maar hij heeft er zo te lezen hulp bij gekregen (zie onderaan de laatste alinea).

    Login om te reageren
  24. wimbers zegt

    28 december 2007 om 09:39

    een vriend van me heeft vroeger een ford v8 in een volkswagen transporter t3 gehangen (die vierkante) dat was ook vrij eng. (met typegoedkeuring trouwens)

    Login om te reageren
  25. Jandepandaman zegt

    28 december 2007 om 09:54

    Wel wel….! Dus in dit kleine landje zijn er toch nog wel dingen mogelijk…!
    Bedankt Ruben Baeten…!

    @Lincoln- De Britten hebben een ander systeem voor de keuring van hun wagenpark en daardoor is er met minder geld meer mogelijk. En daarin zit hem het verschil, niet zozeer in wat Vastelanders minder zouden durven of zo. Het loont hier gewoon minder de moeite als je ziet hoeveel je hier extra moet neertellen en hoeveel regels je echt strikt moet navolgen, wil je nog los van onderdelen en te besteden tijd zo’n projekt van de grond krijgen. Meeste mensen hebben daar hier de combi tijd/geld/kennis niet voor in huis.

    Login om te reageren
  26. richard zegt

    28 december 2007 om 11:49

    dat is super , dat dat ook nog kon dat wist ik niet maar als je ook nog op de weg mag rijden dan is het super cool

    Login om te reageren
  27. Rikus zegt

    28 december 2007 om 12:21

    Dit is zelfs voor autoblog niet meer orgineel.. bezoek een locale dragrace waar wat buitenlanders aan meedoen en er staan zowiezo 3 tot 5 fiatjes.. met chevy V8

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    28 december 2007 om 13:50

    De motor paste niet meer achterin… Of zouden ze het gedaan hebben voor de gewichtsverdeling?

    @ Ruben Baeten; Stoer hè!? :D Lijkt me echt super!

    Login om te reageren
  29. RubenBaeten zegt

    28 december 2007 om 14:04

    @Citrofiel: De ultieme sleeper, geweldig. Vooral dat hij de buitenkant helemaal origineel heeft gelaten, de achterste wielkasten naar binnen verbreed etc. Echt een prachtproject. :)

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    28 december 2007 om 14:12

    @ Ruben; Motorkap was dacht ik iets verlengd, en zoals je zei die wielen zal je ook wel zien. Interieur is heel anders. Maar die dingen zijn voor een leek nog niet te zien.
    Het geluid zegt echter genoeg! Je hoort een dikke Amerikaanse gorgelmachine (niet beledigend bedoeld, ik houd van dat geluid!) aankomen, en ziet een 2CV. :D

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    29 december 2007 om 07:19

    @Jandepandaman .. zeker waar wat je schrijft .. zweden hebben ook een hele goede (geen) regelgeving voor dat soort dingen ..
    maar toch .. eilanders zijn anders ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North