• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Over en uit: de laatste Bentley Mulsanne is een feit

Auteur: machielvdd, gepost 25 juni 2020 om 18:02 – 14 Reacties

De een-na-laatste Bentley Mulsanne

Dit betekent niet alleen het einde van de Mulsanne, maar ook het einde van de echte toplimousines van Bentley.

De Bentley Mulsanne moet het veld ruimen en krijgt geen opvolger. Dat treurige nieuws maakte Bentley begin dit jaar bekend. Om er nog een positieve draai aan te geven ging het nieuws gepaard met een uitzwaaimodel. Inmiddels is het dertigste en laatste exemplaar van de 6.75 Edition ook van de band gerold. Dat markeert definitief het einde van de Mulsanne.

De een-na-laatste Bentley Mulsanne

De Mulsanne werd geïntroduceerd in 2010. In 2017 kreeg het model nog een facelift, maar nu is het over en uit. Bij elkaar heeft het model dus tien jaar gediend. De auto nam het stokje over van de Arnage, die sinds 1998 op de markt was. De Mulsanne zag er een stuk moderner uit dan de zeer traditionele Arnage, zonder de statige uitstraling te verliezen.

Hoewel de Mulsanne anno 2020 nog zeker niet verouderd oogt, bleek een dergelijk model toch een beetje achterhaald te zijn. In de huidige markt is er niet genoeg behoefte meer aan een auto als deze. Het ontwikkelen van een opvolger voor de Mulsanne is ook niet rendabel, liet CEO Adrian Halmark in een interview weten.

In totaal zijn er 7.300 exemplaren gebouwd van de Mulsanne. Daarvan hebben er 32 in Nederland een baasje gevonden. De auto op de foto’s is overigens niet de laatste Bentley Mulsanne, maar de een-na-laatste. Dit exemplaar is uitgevoerd in Rose Gold en Tungsten en gaat naar een klant in de VS. De details over de laatste Mulsanne wil Bentley liever geheim houden.

De nieuwe Flying Spur mag nu het stokje als vlaggenschip over te nemen. Er is natuurlijk weinig mis met een Flying Spur, maar je kunt deze auto toch niet met een Phantom vergelijken. De Phantom bevindt zich nu dus op eenzame hoogte.

Ook interessant!

  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12
  • Gespot - De laatste 'echte' Bentley in een perfecte kleur
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/twaalfcilinder-limousines-door-de-jaren-heen-894390
    Bentley Flying Spur Mulliner moet Mulsanne doen vergeten

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, mulsanne

Vorig bericht: « Huracán Performante 20 minuten na aflevering total loss
Volgend bericht: Elektrische occasion: dit zijn zeven subsidie knallers »

Lees Interacties

Reacties

  1. davelepeef zegt

    25 juni 2020 om 18:26

    Shit, toch niet op tijd klaar met sparen :|

    Login om te reageren
    • christian85 zegt

      25 juni 2020 om 19:30

      @davelepeef: je kan er altijd nog één tweedehands aanschaffen

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        25 juni 2020 om 20:02

        @christian85: deksels, je hebt gelijk! Ik ga gewoon door!

        Login om te reageren
  2. jaapiyo zegt

    25 juni 2020 om 18:32

    https://media.tenor.com/images/18ea3cbdbb500f1389eda159c0dfc24d/tenor.gif

    Login om te reageren
  3. E550 zegt

    25 juni 2020 om 19:28

    Ik weet nog toen die in 2010 op de markt kwam. Wat een ongelooflijk lelijk ding vond ik het ten op zicht van de Arnage. Dat komt voornamelijk door die lelijke vis ogen. 15 auto’s in 10 jaar is is erg weinig. Ik ben eigenlijk best wel verbaasd. Had een stuk meer verwacht, als ik het vergelijk met hoe veel supercars er in Nederland op kenteken staan.

    Login om te reageren
    • none zegt

      25 juni 2020 om 20:26

      Je verwacht van supercar eigenaren die niet fatsoenlijk Nederlands kunnen, dat ze ook een Mulsanne aanschaffen?

      Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      25 juni 2020 om 20:48

      Ik heb het nog even nagekeken: 15 is inderdaad te weinig, want daarbij waren de Speed-versies niet meegerekend. Het totaal komt uit op 32.

      Login om te reageren
  4. christian85 zegt

    25 juni 2020 om 19:31

    Ik heb dit altijd een machtige bak gevonden, net als de Flying Spur.

    Login om te reageren
  5. alfalfa zegt

    25 juni 2020 om 20:05

    Ik heb eenmaal een Mulsanne in mijn wasstraat mogen ontvangen. Ik was zwaar onder de indruk. Wát een imposante auto.

    Login om te reageren
  6. none zegt

    25 juni 2020 om 20:28

    Jammer dat het aanbod alsmaar blijft convergeren naar youtube smaak.

    Login om te reageren
  7. madvillain zegt

    25 juni 2020 om 20:30

    De beste meneer is per ongeluk tegen de natte lak gaan hangen…

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    25 juni 2020 om 23:21

    Niet zo erg. De Flying Spur is veel mooier. Misschien een klasse lager, maar het oog wil ook wat.

    Login om te reageren
  9. marcus1963 zegt

    26 juni 2020 om 07:33

    Heel erg jammer. Vraag me af waarom steeds een nieuw model ontwikkelen ? Dit is toch een klassiek model dat jaren kan blijven. Alleen de techniek met de tijd laten meegaan. Dat kan toch niet zo duur zijn.

    Login om te reageren
  10. michaelcorleone zegt

    26 juni 2020 om 09:43

    De Mulsanne van voor de facelift vind ik mooier, helemaal in de Speed uitvoering.
    Ondanks dat je ze niet veel ziet vind ik het jammer dat ze ermee stoppen, was een waardige opvolger van de Arnage vind ik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North