• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pagani Huayra Nürburgring Edition wordt de feestversie?

Auteur: CasperH, gepost 10 juni 2014 om 16:02 – 18 Reacties

Pagani Huayra
Er komt een limited edition versie van de Pagani Huayra die erg leuk gaat worden.

De limited Huayra wordt Nürburgring Edition genoemd en zal waarschijnlijk voor circtuitgebruik bedoeld zijn. Dit heeft testrijder Davide Testi in een gesprek laten weten tijdens de oplevering van één van de eerste klantenauto’s in Amerika. De Nürburgring Edition wordt in een oplage van 15 tot 25 auto’s gebouwd en zou volgens Testi een “Competition model” zijn. Klinkt als een opvolger voor de Zonda R Evo en God weet dat dat de ultieme Pagani is tot op heden, hoe fabeltastisch de Huayra ook moge zijn.

Verder merkte Testi in het gesprek op dat er 110 coupés en 110 (van de nog te onthullen) Roadsters gebouwd zullen worden. Dat is meer dan de oorspronkelijk aangekondigde 100 auto’s per model, wellicht hebben ze wat extra orders kunnen schrijven in San Cesario Sul Panaro voor hun lekker verkopende Huayra. Laten we hopen dat de geruchten over de “Nürburgring Edition” waar zijn want sinds de Zonda R ben ik eigenlijk niet meer verliefd geweest op projecten die Pagani aan de wereld toonde.

Ook interessant!

  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
  • Pagani Huayra R
    Video: Pagani Huayra R wordt best klinkende auto van 2022
  • Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
    Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
  • Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
    Eerste actiebeelden Pagani Huayra R hebben een 'maar'

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

davide-testi, Huayra, pagani

Vorig bericht: « Gespot: Veyron en Ghost pakken parkeerboetes in Londen
Volgend bericht: Nissan toont teaser van nieuwe GT-R »

Lees Interacties

Reacties

  1. fant zegt

    10 juni 2014 om 16:04

    Ik ben wél smoorverliefd op de Huayra :) Ik zit zelf vooral te wachten op die Roadster. Ben heel benieuwd hoe die eruit gaat zien, gezien de Huayra toch wel lastig is om mooi te houden zonder dak volgens mij. Maar ik vertrouw Pagani volledig dat het ze gaat lukken.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 juni 2014 om 16:08

      @fant: Voor mij geldt hetzelfde. Ben ook heel erg benieuwd naar de roadster. Ik vind het een geweldige auto.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    10 juni 2014 om 16:11

    Als bij een circuit versie dat potsierlijke interieur wat zakelijker gemaakt is dan is dat een enorme verbetering. Grappig trouwens dat Pagani aan de limited modellen begint. Alsof ze normaal gesproken zo ontzettend veel standaard serie producten maken.

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      10 juni 2014 om 19:10

      @mashell: Zo een limited badge brengt waarschijnlijk 100k of meer op ten opzichte van een gewone.

      Login om te reageren
      • Rice09 zegt

        10 juni 2014 om 20:27

        @fejjie: een normale Huayra heeft ook al zo’n badge ;) http://teamspeed.com/forums/attachment.php?attachmentid=126999&d=1400711382

        Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    10 juni 2014 om 16:12

    Ik hou van de huayra, de looks maar vooral ook de motor en het guild. Maar de naam nürburgring edition?Op een amg,bmw m, audi rs of brabus niet verkeerd maar toch niet op een huayra. Gewoon niet. Doe dan maar gewoon r, tricolore etc. Klinkt en past gewoon beter bij de huayra

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 juni 2014 om 16:18

      @henkhupelschoten: over de uiteindelijke naam is nog niets zeker he, de naam die ze er nu aan geven geeft alleen aan waar die voor bedoeld zal zijn.

      Login om te reageren
  4. maseratizzzzzzzz zegt

    10 juni 2014 om 16:14

    Het wordt toch wel weer een pagani dyson R, jammer…

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 juni 2014 om 16:19

      @maseratizzzzzzzz: Zelden zo’n kortzichtige domme ondoordachte reactie gezien. Ik zou je bijna een compliment geven voor je extreme domheid..

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        10 juni 2014 om 18:13

        @lambo4all: Gelukkig barst jouw reactie van de intelligentie.

        Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      10 juni 2014 om 18:26

      @maseratizzzzzzzz: Misschien hebben ze nog wat atmosferische V12’s liggen :p. Dat zou de ultieme auto zijn, een Huayra met een Zonda motor.

      Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      11 juni 2014 om 14:55

      @maseratizzzzzzzz: heerlijk toch die turbokleppen? En ze hebben na de test versies ook al iets aan de uitlaat gedaan, dus je hoort de brul echt wel. Verder zijn Maserati’s (je nickname) niet echt een goede referentie, die donder die daar uitkomt vind ik echt iets specifieks voor dat merk dat niet gekopieerd dient te worden door anderen!

      Login om te reageren
  5. mclarenf1lm zegt

    10 juni 2014 om 16:57

    Eigenlijk vraag ik mij af of ze nou echt minder circuit versies zouden verkopen als ze het net als met de zonda R de geluidsnormen van de meeste circuits niet halen. Zo’n huayra/zonda R koop je toch niet om in een klasse mee te racen.
    Ik ben ook zeer benieuwd naar het eind product.

    Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    10 juni 2014 om 17:05

    Dus eigenlijk zegt ie dat de normale editie: die dus eigenlijk een limited editie van 100 stuks een stukje minder limited wordt.
    En ach, na die 220 stuks worden er een ongelimiteerd aantal nieuwe limited edities bedacht zolang er een vraag is. Het zal wel belagrijk zijn voor dat soort volk om te kunnen zeggen dat je een limited editie van een supercar hebt.
    Mooie baan (en toepasselijke naam) heeft die Testi overigens.

    Login om te reageren
    • Rice09 zegt

      10 juni 2014 om 20:26

      @gregorius: volgens mij zijn de woorden van Testi wat verdraait, er worden maximaal 100 van de normale Huayra gebouwd, dat is al lange tijd bekend en kreeg ik ook meerdere keren te horen tijdens mijn bezoek aan de fabriek. Iedere Huayra heeft tussen de stoelen een plaatje zitten waarop duidelijk staat 54, 55, 56 etc of 100 met daaronder de handtekening van Horacio, zie http://teamspeed.com/forums/attachment.php?attachmentid=126999&d=1400711382

      Ik denk eerder dat hij bedoeld dat er 10 speciale versies komen van de open en dichte Huayra, net zoals bij de Zonda met de Cinque, Tricolore etc. De 1e echte 1 of 1 Huayra is al een feit en is momenteel in aanbouw. Die gaat naar Amerika naar de eigenaar van de groene Veneno

      zie ook http://teamspeed.com/forums/supercars/83019-my-pagani-huayra-build-delivery.html

      Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    10 juni 2014 om 23:01

    De Huyara is de enige hypercar die het fenomeen ‘auto’ naar kunst weet te verheffen. Als ik één hypercar mocht kiezen, dan werd het de Hyuara. De P1, LF en 918 zijn dan vrij ordinaire schepsels, enkel genouwd om zo snel mogelijk te gaan. De Huyara is iets totaal anders. Zie de Docu van NatGeo op YT.

    Login om te reageren
  8. fit4fun zegt

    10 juni 2014 om 23:14

    Samen met de Laferrari de enige met een V12, lijkt mij toch meerwaarde hebben qua exclusiviteit en geluid. Dat gedweep met de Zonda begrijp ik, de Huayra oogt wat mij betreft stukken meer verfijnd, volwassen en fraaier (Helaas nog niet in het echt gezien uiteraard)
    Misschien kunnen ze die edition beter naar een Italiaans circuit vernoemen?

    Login om te reageren
  9. Sciurida zegt

    11 juni 2014 om 14:51

    Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat als een zandbak bewoner een zak geld op tafel gooit, ze niet gewoon nummer 101 maken, desnoods geven ze dat kreng een speciale naam, maar je gaat toch niet nee zeggen tegen een miljoen euro extra?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North