• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!

Auteur: ricardo, gepost 13 november 2015 om 08:03 – 60 Reacties

Afbeelding Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!Afbeelding Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!Afbeelding Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!Afbeelding Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!Afbeelding Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!Afbeelding Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!Afbeelding Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!Afbeelding Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!

Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!
Tegen de tijd dat je dit artikel uit hebt heeft de Zonda Revolucion er al een half rondje ‘Ring opzitten.

Heugelijk nieuws uit supercarland. Het Italiaanse Pagani heeft volgens de grapevine haar eigen Nürburgringrecord aan diggelen gereden. Vijf jaar geleden zette coureur Marc Basseng een tijd van 6:47.50 minuten neer met de Pagani Zonda R. Met zijn opgevoerde derivaat in de vorm van de Zonda Revolucion is daar nu een haast onmogelijke 18 seconden vanaf gegaan.

Daarmee zet Pagani zich voor de tweede maal bovenaan de recordlijst met non-series/non-road-legal vehicles, aangezien de in een oplage van vijf stuks gebouwde Zonda Revolucion niet zonder aanpassingen op kenteken is te zetten. Het zou ook betekenen dat de snelheidslimieten op de Nürburgring zijn opgeheven. Het nieuws over de 6:30-tijd is (nog) niet door Pagani naar buiten gebracht, maar werd de wereld ingeholpen door insider Love Cars, en later bevestigd door Shmee150.

Hoestende Italiaan in regenjas gaf ons net deze foto:
Pagani Zonda Revolucion pakt Nürburgringrecord: 6:30!

De Zonda Revolucion heeft de bekende 6.0-litre V12 van AMG achter de carbon-titanium monocoque liggen, met een vermogen 800 pk, 50 paarden meer dan in de Zonda R. Schakelen gaat met een zestraps sequentiële bak, die het vermogen naar de immense achterwielen leidt. De €2,2 miljoen kostende supercar is voorzien van een DRS-systeem, waarbij de bestuurder de achtervleugel automatisch of handmatig open en dicht kan laten klappen, voor desgewenst minder of meer downforce.

Nou Pagani, laat die recordvid maar komen. Daar zijn we dol op.

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • Hamilton rijdt V12
    Hamilton belooft ALLEEN EV's te rijden, rijdt toch V12

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

nurburgring, pagani, record, revolucion, Supercars, zonda-r

Vorig bericht: « Rolls-Royce introduceert twee nieuwe speciaaltjes
Volgend bericht: GP van Brazilië krijgt grid boys en grid girls »

Lees Interacties

Reacties

  1. 1001pk zegt

    13 november 2015 om 08:07

    Chapeau

    Login om te reageren
  2. ziekegeest zegt

    13 november 2015 om 08:08

    En ik heb zojuist jullie record verbroken, heel het artikel gelezen in minder dan 1 min

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      13 november 2015 om 09:49

      @ziekegeest: 52,56 sec!

      Login om te reageren
      • boogieman zegt

        15 november 2015 om 13:12

        @wildbeest: na 3 pogingen lukte het mij niet sneller dan 52,97 ik neem genoegen met deze sterke 2e plaats

        Login om te reageren
  3. pudi zegt

    13 november 2015 om 08:09

    Holy shit!

    Login om te reageren
    • smoothoperator zegt

      13 november 2015 om 09:10

      @pudi: waarom is dit zo bijzonder? Oké die auto is snel… Maar wat heb je er aan? Kom je ook zonder hernia aan in zuid Spanje of krijg je dat sowieso niet omdat je constant moet tanken?

      Login om te reageren
      • trident zegt

        13 november 2015 om 09:14

        @smoothoperator: volgens mij moet je een deurtje verder naar de anwb autotesten, kan je gelijk kijken of er een caravan achter kan.

        Login om te reageren
        • smoothoperator zegt

          13 november 2015 om 10:19

          @trident: waarom? Ik wil helemaal niet weten of er ergens een caravan achter kan!

          Login om te reageren
          • bassx zegt

            13 november 2015 om 10:47

            @smoothoperator: waarom zou je anders met de auto naar zuid Spanje willen?

            Login om te reageren
            • smoothoperator zegt

              13 november 2015 om 13:06

              @bassx: Omdat ik autorijden gewoon leuk vind :). en gelukkig mag ik dat minimaal 50.000 km per jaar doen :)

              Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        13 november 2015 om 09:17

        @smoothoperator: dit is natuurlijk een fantastische marketing stunt. In de praktijk heb je er niets aan. Dan kan je beter een Caterham R620 kopen die makkelijk te repareren en wel straatlegaal is.

        Login om te reageren
      • pudi zegt

        13 november 2015 om 10:03

        @smoothoperator: hij is ook niet gemaakt om zuinig te zijn of lange ritten te kunnen iedere auto kan iets anders goed, en deze zoals je ziet kan snelheidsrecords breken

        Login om te reageren
      • g40freak zegt

        13 november 2015 om 12:01

        @smoothoperator: als je deze auto kan betalen ga je waarschijnlijk met je prive vliegtuig met je zonda erin naar spanje.
        Je gaat toch niet als een pauper op de snelweg zitten??

        Login om te reageren
      • naamloos3 zegt

        13 november 2015 om 21:21

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
    • werf76 zegt

      13 november 2015 om 14:24

      @pudi: Wat is er met de poep van de paus?

      Login om te reageren
  4. Dylan zegt

    13 november 2015 om 08:10

    Wat een prachtige wagen is dat toch ook he!

    Login om te reageren
  5. g40freak zegt

    13 november 2015 om 08:13

    Heeft het ding ook op het top gear circuit gereden??

    Login om te reageren
    • alfaitak zegt

      13 november 2015 om 08:16

      @g40freak: ja, er staat geloof ik een filmpje van op youtube.

      Login om te reageren
      • g40freak zegt

        13 november 2015 om 08:20

        @alfaitak: dat is specifiek deze? Of was dat de “r” waar het eerdere ring record is gezet?
        Kan me deze totaal niet herinneren en dacht dat ik alle top gears wel gezien had.
        Ff youtube doorspitten.

        Login om te reageren
        • g40freak zegt

          13 november 2015 om 08:24

          @g40freak: na een kleine speurtocht is (volgens mij) die top gear tijd gezet door de R en niet deze revolucion.
          Kan me vergissen, maar ik vind het verwarrend

          Login om te reageren
        • alfaitak zegt

          13 november 2015 om 08:24

          @g40freak: nee klopt, heb nog eens gekeken en het was inderdaad de zonda R. T is nog vroeg he.

          Login om te reageren
  6. logistiek zegt

    13 november 2015 om 08:13

    1.08 op top gear track dat is pas echt snel !

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    13 november 2015 om 08:20

    Zolang er geen kenteken op zit is het niet echt…

    Login om te reageren
    • baap zegt

      13 november 2015 om 08:35

      @norge: Als je nu ff beter leest had je opgevallen dat dit record voor de ‘non-series/non-road legal’ auto’s gereden is. Dus telt WEL

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        13 november 2015 om 08:40

        @baap:
        Ik ben het met Norge eens. Met deze auto kan je alleen maar individueel een beetje racen. Je mag er niet de straat mee op en er is geen raceklasse waarin je competitief kunt doen. Er is GEEN auto waar je tegen kunt strijden. Dus lijkt mij er geen bal aan. Doe me dan maar een ‘zielige’ Twingo RS. Minder pk’s maar je kan in ieder geval een gelijkwaardige auto uitdagen voor een rondje om het snelst.

        Login om te reageren
        • Foramen zegt

          13 november 2015 om 08:45

          @Original_Arnoud: Ferrari FXX is zo’n zelfde gevalletje en er zijn genoeg racewagens die vermogens begrenzer of extra gewicht moeten hebben om aan de pk/kg eisen van een bepaalde klasse te komen. Zonder aanpassingen zijn die dus ook niet toegestaan.

          Verder laten ze hier natuurlijk gewoon zien wat ze kunnen met de kennis en techniek die ze in huis hebben.

          Login om te reageren
          • Arnoud zegt

            13 november 2015 om 10:14

            @Foramen:
            Maar van de FXX, 599XX en de FXX K zijn meerdere exemplaren waardoor je in ieder geval in amateur verband een beetje competitie kan maken. Van deze Revolucion is er slechts één…

            Login om te reageren
            • Foramen zegt

              13 november 2015 om 10:31

              @Original_Arnoud: vijf ?

              Login om te reageren
      • norge zegt

        13 november 2015 om 08:41

        @baap: hold your horses….Heb ik gelezen, kun je net zo goed een Formule wagen over de ring jagen …

        Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    13 november 2015 om 08:27

    Stefan Bellof komt in zicht! 6:11 in een 956 kwalificatie rondje en 6:25 tijdens de race.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      13 november 2015 om 08:43

      @Original_Arnoud: Juist Stefan Bellof….De enige echte super duper record houder…

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      13 november 2015 om 09:51

      @Original_Arnoud: Was dat op hetzelfde circuit als er nu ligt? Ik meen me te herinneren dat er het een en ander is aangepast sinds die tijd, maar ik kan me vergissen.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        13 november 2015 om 10:04

        @Gulli:
        De Nordschleife is niet aangepast. Ik denk dat jij in de war bent met het circuit de la Sarthe, oftewel Le Mans. Dat is wel meerdere malen aangepast omdat ze op het Mulsanne Straight snelheden van over de 400km/h haalden.

        Login om te reageren
        • 63amg99 zegt

          13 november 2015 om 13:11

          @Original_Arnoud: gebruikte ze die tijd niet de steilstrecke inplaats van carrousel ?

          Login om te reageren
          • 63amg99 zegt

            13 november 2015 om 13:13

            @63amg99: karussel

            Login om te reageren
          • Arnoud zegt

            13 november 2015 om 17:20

            @63amg99:
            Effe voor je nagezocht. De Steilstrecke is tot in de jaren ’60 in gebruik geweest. Stefan Bellof reed zijn recordronde in 1983.

            Login om te reageren
  9. 850t5r zegt

    13 november 2015 om 08:40

    En dit is pas een hypercar…

    Login om te reageren
  10. autodrome zegt

    13 november 2015 om 08:46

    Wie is die dikke, bevallige kip bij die supercar?

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      13 november 2015 om 11:28

      @autodrome: Ik mag toch hopen dat dat z’n moeder is. Iemand die elk schroefje van zijn creaties nog ‘sexy’ krijgt zal toch niet zo’n sloopkogel accepteren zeker?

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    13 november 2015 om 08:55

    Ik ben geen fan van het merk, maar dit maakt mij toch wel erg hebberig!

    Login om te reageren
  12. stfu zegt

    13 november 2015 om 08:56

    Maar het was toch over en uit met records rijden?

    Login om te reageren
    • mperformance zegt

      13 november 2015 om 09:45

      @stfu: Misschien nemen ze de sancties voor lief?

      Login om te reageren
  13. volvoturbo zegt

    13 november 2015 om 09:05

    Wat n bruut apparaat blijft de Zonda toch!

    Login om te reageren
  14. dwersbongel zegt

    13 november 2015 om 09:11

    Ik vind dit echt een hele gave kar met al die spoilers. Kan ‘ie goed hebben.

    *Filmpje van de R bij Top Gear starten doet*

    Login om te reageren
  15. WoutH zegt

    13 november 2015 om 09:11

    Petje af voor het neerzetten van deze tijd, serieus. Ook eigenlijk wel voor Pagani an sich. Maar foeii waarom zijn die auto’s zo druk vormgegeven? Deze lijkt op een pokemon (en nee al m’n 6 kaartjes zijn al 15 jaar de deur uit).

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      13 november 2015 om 14:50

      @WoutH:

      Because downforce.

      Login om te reageren
    • heat59 zegt

      16 november 2015 om 01:30

      @wouth: because racecar

      Login om te reageren
  16. insomnia zegt

    13 november 2015 om 09:27

    Dat is serieus snel.

    Login om te reageren
  17. Gulli zegt

    13 november 2015 om 09:49

    Ha, eindelijk weer competitie! Ik had met de Zonda R al sneller dan 6:47.50 gereden op de ‘Ring. In Need for Speed Shift op de PS3 natuurlijk, dus nu heb ik er verstand van :) Overigens is dat al zweten in je comfortabele leunstoel met een colaatje naast je en het raam open, des te meer respect voor de lui die daadwerkelijk de G-krachten op hun lichaam krijgen terwijl ze die auto’s over het circuit hengsten.

    Hmm, misschien vanmiddag maar weer eens afstoffen, was toch altijd erg leuk :)

    Login om te reageren
  18. mitta86 zegt

    13 november 2015 om 09:59

    Bevestigd door Shmee, dus het is waar?

    Login om te reageren
  19. clarkson zegt

    13 november 2015 om 10:11

    Wat een ding zeg. Geweldig hoe Pagani zijn auto’s maakt. Ben ook zeer benieuwd naar het geluid dat deze schoonheid produceert.

    Login om te reageren
  20. Ram-G-maN zegt

    13 november 2015 om 10:50

    Ik denk dat de Revolucion vooral verschilt met de R qua bandensamenstelling. Met 50 PK erbij en extra aërodynamica ga je echt niet die nieuwe rondetijd zetten.
    Ze kunnen gebruik gemaakt hebben van de nieuwe superslicks techniek die Pirelli heeft ontwikkeld voor het volgende F1 seizoen. En Stefan Bellof deed vroeger allemaal zonder die nieuwe ontwikkelingen. Al moest hij, bij het verbeteren ervan, met de dood bekopen…

    Login om te reageren
  21. michaelcorleone zegt

    13 november 2015 om 11:55

    Pagani Zonda de droomwagen van velen.

    Login om te reageren
  22. thierryvth zegt

    13 november 2015 om 13:34

    ook raar, ik hoor van alle Koenigsegg fanboys dat je niet meer plankgas mag over de Nordschleife, dat is tenminste hun excuus dat ze het record voor roadlegal cars niet hebben

    Login om te reageren
  23. zondacinque zegt

    13 november 2015 om 14:02

    Deze mag toch ook nauwelijks op een circuit omdat er teveel geluid uit komt. Of was dat de r?

    Login om te reageren
  24. windhoekgokarting zegt

    13 november 2015 om 14:19

    Sorry maar als je het over non legal roadcars hebt, dan is het record 6.11.13 by Stefan Bellof in 1983 met een Porsche 956. Ik bedoel wat is het verschil tussen een Porsche sportscar en een Pagani in racing trim? Ga dan voor het ultieme record!

    Login om te reageren
  25. agera zegt

    13 november 2015 om 16:36

    Waarom doet een formule 1 team geen stunt en zet een nieuw record?

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      13 november 2015 om 17:26

      @agera:
      De Nordschleife van de Nürburgring is erg hobbelig. Een F1 auto zou erg hoog gezet moeten worden waardoor een groot deel van de downforce wegvalt en er dus veel op bochtsnelheid ingeleverd moet worden.

      En daarnaast: kom nog maar eens om een F1 coureur die dit aandurft en mag van zijn team, die ook nog eens een miljoenen kostende wagen wil uitlenen.

      Login om te reageren
  26. gemaskerdemuchacho zegt

    13 november 2015 om 20:17

    Wat een oneindig mooie auto is dit toch! Echt prachtig!

    Login om te reageren
  27. kareladmiraalszoon zegt

    15 november 2015 om 15:00

    Wauw dit is perfectie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North