• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Panoz Esperante Spyder: 25 nieuwe feestcabrio’s in aantocht

Auteur: ricardo, gepost 6 september 2014 om 08:59 – 31 Reacties

Afbeelding Panoz Esperante Spyder: 25 nieuwe feestcabrio’s in aantochtAfbeelding Panoz Esperante Spyder: 25 nieuwe feestcabrio’s in aantochtAfbeelding Panoz Esperante Spyder: 25 nieuwe feestcabrio’s in aantochtAfbeelding Panoz Esperante Spyder: 25 nieuwe feestcabrio’s in aantochtAfbeelding Panoz Esperante Spyder: 25 nieuwe feestcabrio’s in aantochtAfbeelding Panoz Esperante Spyder: 25 nieuwe feestcabrio’s in aantochtAfbeelding Panoz Esperante Spyder: 25 nieuwe feestcabrio’s in aantochtAfbeelding Panoz Esperante Spyder: 25 nieuwe feestcabrio’s in aantocht

Panoz Esperante Spyder: feestcabrio in een oplage van 25 stuks
We hebben hier geregeld aandacht besteed aan de Abruzzi, maar laten we niet vergeten dat het kleine Panoz al meer dan 15 jaar de Esperante in elkaar schroeft. Dit is daarvan de nieuwste versie. Een feesteditie.

De Esperante Spyder 25th Anniversary is ter wereld gekomen om te vieren dat het merk sinds 1989 auto’s in elkaar schroeft in het pittoreske Hoschton, Georgia. Inderdaad, dit is een 100% Amerikaans merk, ondanks de Italiaanse tongval bij de modelnamen.

De tot 25 stuks gelimiteerde oplage van de Esperante Spyder Anniversary-editie heeft een nieuwe bodykit en een vers interieur dat met twee displays weer redelijk bij de tijd is. Door aanpassingen aan het subframe zou de stijfheid van de tweezitter zijn toegenomen, waardoor je de atmosferische V8 van Ford onder de kap beter tot zijn recht kan laten komen.

De V8 levert in standaardtrim 430 pk, voor wie daar geen genoegen mee neemt is er ook een variant met 560 paardenkrachten. Mocht je de Michelin-banden om de 19-inch velgen graag binnen een dag opgerookt hebben, dan biedt Panoz samen met Elan Power Products een 800 pk-optie aan. De Panoz Esperante komt standaard met een handgeschakelde zesbak, optioneel is deze te vervangen voor een zestraps automaat met stuurflippers.

Prijzen voor deze Amerikaanse zonaanbidder beginnen bij 189.000 dollar, en lopen op tot 229.000 dollar. Niet goedkoop, wel exclusief. En met een gewicht van 1.418 kg allesbehalve zwaar, voor een V8-aagedreven cabrio van dit formaat.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!
  • GTO Engineering California Spyder
    GTO Engineering California Spyder is duur én goedkoop
  • Video: Porsche 718 Spyder RS in actie

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, panoz, spyder

Vorig bericht: « Steel de show met een gifgroene Bentley Continental GTC V8
Volgend bericht: 5 redenen waarom Mercedes Aston Martin moet overnemen »

Lees Interacties

Reacties

  1. lau_verbeek zegt

    6 september 2014 om 09:07

    Wat een gedateerd model.
    Zoveel geld voor iets wat lijkt alsof het uit 2000 op de markt is gekomen, exterieur een wannebee ferrari en een kaal interieur dashboard.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      6 september 2014 om 17:07

      @lau_verbeek:

      Dat lijkt niet zo, dat is zo.
      Letterlijk in productie sinds het jaar 2000.

      Login om te reageren
  2. draadloos zegt

    6 september 2014 om 09:14

    Gaat deze wel de hoek om?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      6 september 2014 om 14:02

      @draadloos:
      Het is geen Audi, natuurlijk gaat dit de hoek om. Zelfs enthousiaster dan je waarschijnlijk zou willen..

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      6 september 2014 om 17:13

      @draadloos:

      LMGT2 klasse-overwinningen op Sebring en Le Mans in 2006, toen het model al 6 jaar oud was. Dus hoeken kan ie zeker wel.

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    6 september 2014 om 09:14

    189k….. Damn. Liever een ZO6 Corvette en een Challenger HellCat. Hou je nog geld over. Vind het design van dit ding echt 3x niks.

    Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    6 september 2014 om 09:18

    Och, de dagen van Midtown Madness… Daar is Panoz bij mij toch van bekend :)

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      6 september 2014 om 11:32

      @Jochempie: de Panoz’en waren zo makkelijk te slopen. Niet normaal. Een goede botsing met m’n F350 Super Duty en je Panoz is stuk. Ook kut: de handling. Snel maar vaak tricky.

      Speel het echter nog met veel plezier: de originele Midtown Madness. Lachen hoe je dezelfde Panoz makkelijk kon ownen in een bochtige race met je New Beetle.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      6 september 2014 om 11:57

      @Jochempie:
      O, ik ken ze gewoon van Le Mans, dat waren wel veel brutere auto’s dan dit misbaksel.
      Als ze hier nou een straatversie van hadden gemaakt..

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        6 september 2014 om 17:18

        @tupperware:

        Ah, de Panoz LMP, de enige prototype met de motor voorin.
        Wat een geweldig absurd ding.

        Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    6 september 2014 om 09:39

    Heel cool, voor 1995

    Login om te reageren
  6. griffendahl zegt

    6 september 2014 om 09:41

    Dat dit dan nog bestaat en dat Wiesmann over de kop is, het leven is niet eerlijk…

    Login om te reageren
  7. camillionaire zegt

    6 september 2014 om 09:49

    Haha al lang niks meer van dit merk gehoord. Ken het nog van vroeger van de game Midtown Madness. Was een grappige wagen die Panoz Roadster

    Login om te reageren
  8. rd1991 zegt

    6 september 2014 om 09:52

    Lelijk hok! Niet te geloven dat het nog steeds gemaakt en schijnbaar óók nog verkocht wordt, en dan helemaal voor die prijs…

    Login om te reageren
  9. reistje zegt

    6 september 2014 om 09:53

    Lijkt wel een mislukte kitcar versie van een Ferrari 599 op de eerste foto.

    Maar ehh no way voor 189.000Dollar.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      6 september 2014 om 17:21

      @reistje:

      De 599 kwam zes jaar later, dus misschien is die wel afgekeken ;)

      Login om te reageren
  10. dikdraak zegt

    6 september 2014 om 10:13

    Prachtige auto voor het tijdperk waarin ze geïntroduceerd is, maar voor dat geld kun je tegenwoordig zoveel mooier (en minder gedateerd) spul kopen.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      6 september 2014 om 10:43

      @dikdraak: Eh, pardon? ook in 2000 kon je wel iets mooiers dan dit krijgen voor je geld hoor :-)

      Login om te reageren
      • dikdraak zegt

        6 september 2014 om 10:51

        @baasbas: Ik vind de retro-achtige carrosserie wel iets hebben (hoewel ik natuurlijk een Wiesmann zou hebben gekocht).

        Login om te reageren
  11. enrique zegt

    6 september 2014 om 10:20

    Ik lees de hele tijd “Penoza”.
    Afgezien daarvan vind in het een afzichtelijk ding. Had er nog nooit van gehoord, hoeft in de toekomst ook niet zo nodig meer.

    Login om te reageren
  12. series2 zegt

    6 september 2014 om 10:21

    Schitterend! Is tenminste iets unieks! Het valt ook niet onder een moederbedrijf en dat is goed! De Autowereld zal een stuk saaier (of nog saaier) als dit soort bedrijfjes verdwijnen. Van wiesmann is het idd ook jammer……

    Login om te reageren
  13. ukbob zegt

    6 september 2014 om 10:26

    Belangrijk detail dat nog niet in t artikel staat; het ding is lelijk! (Of in ieder geval niet bepaald mooi..)

    Wat knap is, want de basis van f ontwerp is best gaaf! Alleen die bodykit geeft t ding wel heel erg een ‘plastic fantastic’ uitstraling…

    Interieur vind ik voor zo’n kleine fabrikant juist weer heel netjes!

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      6 september 2014 om 11:02

      @ukbob: Dat is inderdaad wat ik ook al dacht bij het zien van de foto’s. In de basis is het eigenlijk een belachelijk mooie auto, vooral het middenstuk tussen voor en achterwiel doet denken aan de Alfa 8c. Het zijn alleen de sideskirts en de voor- en achterbumper die het geheel aardig verpesten.

      Om over die uitlaat nog maar te zwijgen…

      Login om te reageren
  14. trolle zegt

    6 september 2014 om 11:44

    Blijven toch mooie wagens, ik herinner mij vooral nog de panoz racewagen uit gran turismo 3

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      6 september 2014 om 12:00

      @trolle:
      Dat was de GTR.

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        6 september 2014 om 14:45

        @tupperware: Toen deze jongen in 1998 kampeerde langs de baan op camping Karting Nord, ging het auto-alarm van onze buren telkens af wanneer de Panoz-en langsreden :D

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          6 september 2014 om 17:21

          @Vincegail:
          Mooi hè..
          Dat had je begin jaren 90 ook met de Aston Martins, die deden de bouten bijna uit de vangrails trillen, als bulderen je ding is gaat er niets boven een lompe V8.

          Login om te reageren
  15. jaapiyo zegt

    6 september 2014 om 11:57

    Het is niet zomaar de eerste de beste ‘kitcar’ bouwer gezien hun Le Mans deelnames in het verleden maar dat zou je wel denken als je deze auto ziet.

    Hier het geluid van een van hun Le Mans auto: https://www.youtube.com/watch?v=U86lf-LRXiE&list=PLUSCVrBAeBsQHevsFbS2ewsWPs9dTau-k (begin klinkt een beetje matig, vanaf 1:11 hoor je die diepe brom een paar keer)

    Login om te reageren
  16. Vincegail zegt

    6 september 2014 om 14:46

    Panoz Esperante GTR-1 is ook nog te koop. Streetlegal. Prijs op aanvraag :)
    http://panoz.com/cars/gtr1

    Login om te reageren
  17. estoque zegt

    6 september 2014 om 18:09

    Niet mijn type auto, voor dat geld koos ik zeker wat anders.

    maar er zit wel een nederlands tintje aan deze auto. De digitale teller, die op de foto te zien is, is ontwikkeld en ontworpen bij ID4Motion in Almelo.

    Login om te reageren
  18. autoblaag zegt

    8 september 2014 om 00:58

    Panoz? O ja! Midtown Madness anyone? ;) Lekker kontje btw, maar kun je hem ook bestellen met een neus die niet uit de Autostyle catalogus komt?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North