Haha, gefopt! Je dacht toch niet echt dat Suzuki, een fabrikant uit het land van de hybride, zomaar een spannende concept kon introduceren zonder daar een heel verantwoord muesli-model tegenover te zetten? Het is per slot van rekening wel 2011 hè?
En dus sleepte Soes ook een hybride Kizashi mee, waarmee de stand op een soort Jeckyl/Hyde vertoning lijkt.
Deze Kizashi heeft en tweeliter viercilinder aan boord, die wordt bijgestaand door een 15kW grote elektromotor en een 115-volt lithium-ion batterij. Volgens Suzuki moet dit leiden tot brandstofbesparingen van 25%. Verder is de Ecocharge uitgerust met start/stop, regenerative braking en banden met lage weerstand. Ik kan niet wachten tot ze dit als productiemodel presenteren. Gallery hieronder. Next.
Nog belastingvoordeeltjes met deze best leuke wagen?
Het ziet er beter uit dan een prius of honda nogwat, dat is ook alles
De Kizashi is nu alleen maar leverbaar met dikke motoren, wat minder mag ook wel. 2.0 met elektro, goed te doen lijkt me.
Ik vind deze er eerlijk gezegd beter uit zien dan die racer, die heeft mij te veel stickers. Vooral de velgen op deze zijn erg gaaf
de kizashi is wat mij betreft sowieso een faal, na die 3 prachtige concepts die ervan waren, en ja ik weet dat concepts niet 1 op 1 serie productie gebouwd kunnen worden, maar deze staat er wel erg ver vandaan
Ik vind dat de achterkant net zo goed op een Lantra van ’99 had kunnen zitten.
Het eerste wat ik zag, dacht meteen aan Skoda Octavia gepimpt. maar tis maar een suzuki :(
Kan er geen turbo op? Charge is toch zoiets als turbo geladen? Of bedoelen ze daar die batterijen mee. Ik wacht nog steeds op een direct ingespoten turbo hybride.
Ziet er goed uit voor een hybride!
Het Jeckyl&Hyde-idee is nog niet slecht gezien van Suzuki. Voor elk wat wils…