• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peroni overleeft bizar ongeluk tijdens race op Monza

Auteur: willeme, gepost 7 september 2019 om 11:49 – 29 Reacties

Alex Rossi - Monza crash


De schrik zat er goed in.

Vorige week werden de autocoureurs, autosportliefhebbers en alle andere belanghebbende pijnlijk met de neus op de feiten gedrukt. Tijdens de Formule 2 race op Spa Francorchamps verongelukte Anthoine Hubert.

Dit weekend zijn we aanbeland op Monza. Bij de Formule 3 race maakte Alexander Peroni een kleine fout. Hij naam de bocht ietsje te wijd tijdens ronde 21. Daardoor raakte de Australiër de zogenaamde ‘sausage Kerb’. Dit om te voorkomen dat coureurs de baan af snijden of zoals in dit geval, te ruim nemen. Er moet natuurlijk wel een incentive zijn om óp de baan te blijven.

Door de enorm hoge kerbstone ging de neus van zijn Campos Racing F3-auto de lucht. Dankzij de enorm hoge snelheid raakte de lucht onder de auto waardoor de bolide in rap tempo het luchtruim koos. De 19 jarige Peroni kon gelukkig zonder kleerscheuren uitstappen, waardoor nog een drama dit weekend ons voorlopig bespaard is gebleven.

Check this out. Peroni got LAUNCHED. (@darcyf1)#F3 pic.twitter.com/hqMC5JRvBR

— sestra anna (@Gubrach) September 7, 2019

That is ridiculous #FIAF3 #ItalianGP pic.twitter.com/3JGKodAQCP

— Mattzel89 (@Mattzel89) September 7, 2019

Ook interessant!

  • toiletten
    Bizar: Alfa Romeo overleeft door minder toiletten
  • Hamilton
    Video: Hamilton ELIMINEERT Verstappen uit de race
  • Junkyardrace is de verrassing van Zandvoort Race Classics
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

alexander-rossi, Formule 3, italie, monza, Racing

Vorig bericht: « Deze vrachtwagen is een absolute nachtmerrie
Volgend bericht: Deze in Nederland leverbare Audi S5 heeft géén TDI motor »

Lees Interacties

Reacties

  1. spacemoon24 zegt

    7 september 2019 om 11:56

    Heftig! Hier heeft de Halo wel zijn werk gedaan.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      7 september 2019 om 12:00

      @spacemoon24: het lijkt er op als of de Halo helemaal niet geraakt word.

      Login om te reageren
      • f40racer zegt

        7 september 2019 om 12:13

        @kennone: Als je het mij vraagt wordt die vol geraakt.

        Login om te reageren
    • donald zegt

      7 september 2019 om 14:51

      @spacemoon24: holy pepperoni!

      Login om te reageren
  2. iannuzi zegt

    7 september 2019 om 12:11

    Die kerb moet weg!

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      7 september 2019 om 12:40

      @iannuzi: vandaar dat Massi voor de F1 heeft aangekondigd wie buiten de witte lijn gaat met 4 wielen tijdens de FP3 en kwalificatie is zijn tijd kwijt, ook de ronde erna!
      Tijdens de race volgen er direct straffen, géén waarschuwingen.

      Login om te reageren
      • Nemus zegt

        7 september 2019 om 13:46

        @erik2907: dan heb je het dus niet begrepen als organisatie… Wat een bullshit-regel. Niet iedereen ‘kiest’ ervoor om buiten de baan te gaan.

        Circuits moeten zo ontworpen worden dat buiten de baan gaan niet een nog groter gevat oplevert! Dan moet je niet gaan zwaaien met het vingertje: “zie dat je niet buiten de lijntjes kleurt kindertjes!”

        *zucht*

        Login om te reageren
        • bassx zegt

          7 september 2019 om 15:06

          @nemus: Als er gras ligt ga je er veel te hard af in parabolica. Run-offs zijn er juist om crashes te voorkomen en niet om rondentijden te verbeteren. Daarom een hele gepaste straf omdat je veel tienden kan pakken door buiten de lijnen te rijden.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            7 september 2019 om 22:59

            @bassx: allemaal best maar dit soort drempels in een run off zone is natuurlijk te gek voor woorden.

            Login om te reageren
            • bassx zegt

              8 september 2019 om 14:17

              @davelepeef: Helemaal mee eens, een zware penalty in plaats van een crash is naar mijn idee altijd beter.

              Login om te reageren
  3. johnhert zegt

    7 september 2019 om 12:11

    Lekker veilige oplossing…

    Login om te reageren
  4. rutger97 zegt

    7 september 2019 om 12:18

    Dus om te zorgen dat er niet te wijd wordt gestuurd leggen ze iets meer waarop je gewoon je graf in wordt gelanceerd. Ik neem toch aan dat ze deze curb nu wel weghalen voor de overige races

    Login om te reageren
    • dieselaer zegt

      7 september 2019 om 12:37

      @rutger97: geef dan maar gewoon 5sec aan iedereen die te wijd gaat, dat weerhoudt iedereen er ook van wijd te gaan

      Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    7 september 2019 om 12:22

    ???

    Login om te reageren
  6. Robert zegt

    7 september 2019 om 12:26

    Geen persoonlijk leed, dus kom maar op:
    – tweeënhalve draai om de lengte-as en anderhalve salto achterwaarts voor de verhoging van de moeilijkheidsgraad
    – slordige afzet en landing levert helaas weer puntenaftrek op
    – eindscore na juryoverleg: 7/10

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      7 september 2019 om 13:47

      @RRRobert: noemen we dit vanaf nu de ‘Peroni’?

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        7 september 2019 om 16:32

        @okdoei: Ik hoop van wel. De opvolger van Jan Pirouette en Mika Salto…

        Login om te reageren
  7. 8cylinder zegt

    7 september 2019 om 12:32

    Niet gehinderd door enige vorm van kennis brult iedereen “nou dat MOET de Halo geweest zijn”.

    Ja. Of niet.

    Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      7 september 2019 om 13:04

      @8cylinder: als je naar de tweede tweet kijkt zie je dat de auto over de hele “bovenzijde” (die op dat moment naar beneden gericht is) afrolt over de bandenstapel op het moment dat de neus de grond raakt. Daarbij heeft de halo dus ook zijn bijdrage geleverd om de coureur re beschermen.

      Login om te reageren
  8. TimmiX zegt

    7 september 2019 om 13:21

    Wow. Dit vergeet ik niet snel meer.
    Wat een ongelooflijke crash zeg. Echt een wonder dat hij niet zwaargewond of erger is.

    Login om te reageren
  9. karhengst zegt

    7 september 2019 om 13:25

    Let op, drempels!

    Login om te reageren
  10. Dizono zegt

    7 september 2019 om 14:05

    Heftig, gelukkig loopt het goed af.

    V.w.b. de crash vorige week: Correa’s situatie is verslechterd en hij is in een kliniek in het VK in een kunstmatige coma gebracht. Laten we hopen dat hij volledig zal herstellen.

    Login om te reageren
  11. theladystig zegt

    7 september 2019 om 14:06

    Red Bull [Campos Racing] geeft je vleugels!
    Die curbs mogen ze meteen wegtrekken.

    Gelukkig is hij er zonder al te ergere verwondingen vanaf gekomen.

    Login om te reageren
  12. cabriohater zegt

    7 september 2019 om 14:23

    Tjs de eeuwige kerbs discussie. Dat deze niet goed is voor dit type auto is duidelijk. Maar goede kerbs maken valt niet mee, maak je ze te vlak gebruiken de coureurs het als extra asfalt. Maak ze te bruut en dan kan je ze niet raken zonder in de problemen te komen. Vaak lossen ze dat op met 2 verschillende kerbs maar dan word deel weer gebruikt als extra asfalt.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      7 september 2019 om 14:38

      @cabriohater: wat dacht je van een kuiltje in de plaats, net diep genoeg om lichte schade op te lopen, if iets dat de banden beschadigd zonder lek te prikken ? hadden ze op pail richard niet ooit zo een verf/belijning dat ht bandoppervlak beschadigde ?

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    7 september 2019 om 14:59

    Dat is geen kerb maar een skischans!

    Login om te reageren
  14. mc96 zegt

    7 september 2019 om 15:07

    Pffft, dat is ook een heftige. Doet mij een beetje denken aan de crash waarbij de zeer talentvolle Marcel Albers het leven liet. Ik vond het maar niets toen de Halo werd ingevoerd, maar het het is de juiste veslissing geweest.

    Login om te reageren
  15. mc96 zegt

    7 september 2019 om 15:09

    Pffft, dat is ook een heftige. Doet mij een beetje denken aan de crash waarbij de zeer talentvolle Marcel Albers het leven liet. Ik vond het maar niets toen de Halo werd ingevoerd, maar het het is de juiste beslissing geweest.

    Login om te reageren
  16. kees66 zegt

    7 september 2019 om 20:40

    Als we daar nou toch gewoon iets neer konden leggen dat een auto direct goed afremt in plaats van zo’n idiote kerb… zoals een flinke bak grind ofzo :S

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North