• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Coureur Anthoine Hubert overlijdt tijdens F2 race

Auteur: jaapiyo, gepost 31 augustus 2019 om 19:29 – 49 Reacties

Anthoine-Hubert


Het slechtst mogelijke nieuws dat je kan krijgen vanaf het circuit.

Na de F1 kwalificatie van vanmiddag ging ik er eens goed voor zitten. Met een raceluwe periode achter de rug, was het een mooi vooruitzicht om de F2 feature race te zien, met Nyck de Vries op pole. Wat volgde was echter een tragedie. Het ene moment zit je nog dom te praten met een collega over hoe Nyck kampioen is nu Latifi eruit ligt, het volgende moment bekruipt je dat nare gevoel dat je zojuist getuige was van een vreselijke gebeurtenis.

Heel even liet de regie de restanten van twee auto’s zien bij Eau Rouge, alvorens snel weg te schakelen. Er volgde een rode vlag en daarna de mededeling dat de race niet herstart zou worden. Dan weet je eigenlijk al dat het goed mis is. Vervolgens is het afwachten en -misschien tegen beter weten in- hopen op goed nieuws. Dat leek er even te komen, maar net als destijds bij Senna, bleek het goede nieuws prematuur. Zojuist werd namelijk duidelijk dat Anthoine Hubert op 22-jarige leeftijd overleden is. Wederom een zwarte dag voor de autosport dus.

Op beelden die we zelf niet zullen delen na dit nieuws, is te zien dat Hubert bij het bestijgen van Raidillon de controle over zijn Arden verliest en rechts de muur inknalt. Het ongeluk doet heel erg denken aan dat van Magnussen in de F1 enkele jaren geleden. Hubert heeft echter de pech dat zijn auto terug op het circuit stuitert, precies in de baan van de aanstormende Juan Manuel Correa, die geen enkele kans heeft om hem ontwijken. Correa, die zelf over de kop sloeg na de touché, is naar verluidt gelukkig wel in goede doen.

Hubert was de regerend GP3 kampioen en een protegé van Renault. Voorheen kwam de Fransman ook uit voor het team van Van Amersfoort Racing in de F3. Onlangs won hij in de F2 twee sprintraces en leek hij sowieso steeds beter zijn draai te vinden in de klasse onder de F1. Op dit moment is er echter niet echt een betere manier om dit bericht af te sluiten anders dan te stellen dat we meeleven met iedereen die Anthoine persoonlijk kende. Rust zacht, Anthoine.

Ook interessant!

  • Nederlander Nyck de Vries wint eerste Formule E-race
  • Nederlandse coureur twijfelt aan toekomst Formule E
  • moedige coureurs
    Moedige Formule 1-coureurs worden straks beloond
  • Dit kun je verwachten van de sprintraces in de Formule 1

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Formule 2, Racing

Vorig bericht: « Special: Ferdinand Piëch
Volgend bericht: Bij Harley Davidson is het nu al 2020 »

Lees Interacties

Reacties

  1. lompey zegt

    31 augustus 2019 om 19:33

    Vreselijk nieuws! Rust zacht Anthoine

    Login om te reageren
  2. henketank zegt

    31 augustus 2019 om 19:35

    Wij altijd maar klagen dat we meer crashes willen zien ( waar ik mezelf ook schuldig aan maak ) maar dit gun je niemand. Rust zacht.

    Login om te reageren
    • luittinke zegt

      31 augustus 2019 om 20:08

      @henketank: Meer crashes? Doe normaal man! Meer actie, meer inhalen. Dat wel.
      Niet meer crashes

      Login om te reageren
    • 917 Porsche + Audi zegt

      31 augustus 2019 om 20:13

      @henketank: Mensen die autosport kijken om crashes te zien, hebben geen recht zich autosport fan te noemen. Mijn innige deelneming aan de familie Hubert.

      Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        1 september 2019 om 11:29

        @vwaudiporsche: zijn dat diezelfde mensen die joelen op de tribunes als Hamilton de bandenstapel induikt?

        Login om te reageren
        • 917 Porsche + Audi zegt

          1 september 2019 om 18:43

          @blo3to3t: Als Lewis de bandenstapel induikt en zijn voorvleugel aan diggelen rijd, en vervolgens zonder enig letsel uitstapt heb ik er geen enkel probleem mee.Waar ik wel een probleem mee heb is dat LH vrijwel de enige piloot was die geen rouwband droeg

          Login om te reageren
    • fred zegt

      1 september 2019 om 01:36

      @henketank: wie is “wij”?
      Schaam je eens diep kerel!

      Login om te reageren
      • henketank zegt

        1 september 2019 om 04:56

        @fred: ken geen schaamte, sla even over

        Login om te reageren
        • fred zegt

          1 september 2019 om 09:32

          @henketank: ja… dat blijkt inderdaad!

          Jammer dat er mensen zijn die geen respect hebben en voor een ander bepalen wat ze willen zien. Vervolgens stoer reageren dat het eigenlijk alsnog niks boeit! #doesnormaal

          Login om te reageren
          • henketank zegt

            1 september 2019 om 10:59

            @fred: als een tokkie je tijd verspillen aan een ander zn radicale reactie #doesnormaal en zoek een leven

            Login om te reageren
  3. soundgarden zegt

    31 augustus 2019 om 19:35

    Damn!! En het is al zo veilig tegenwoordig. Het kan dus toch nog, en niet eens in een F1 bolide.. Zeer en zeer triest

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      31 augustus 2019 om 19:37

      @soundgarden: alles kent helaas zijn grens. Zwarte dag voor de autosport

      Login om te reageren
  4. sander1980 zegt

    31 augustus 2019 om 19:38

    RIP ?

    Login om te reageren
  5. boriske zegt

    31 augustus 2019 om 19:38

    Vreselijk nieuws. Rust in vrede. Sterkte aan de nabestaanden.

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    31 augustus 2019 om 19:41

    Heb het gezien op tv en het zag er afschuwelijk uit. Ondanks dat ik rekening hield met het ergste komt dit nieuws toch hard aan. Op een of andere manier ben ik er door aangegrepen. Verschrikkelijk…

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      31 augustus 2019 om 20:33

      @viezefreddyw: ik heb het ook gezien, maar dat geluid vond ik nog het ergste

      Login om te reageren
  7. gertjan2012 zegt

    31 augustus 2019 om 19:43

    Het bewijst helaas het gene wat velen nog wel eensvergeten, autosport is en blijft gevaarlijk…. sterkte voor de familie en vrienden van Anthoine.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      31 augustus 2019 om 23:32

      @gertjan2012: autosport is en blijft inderdaad gevaarlijk, maar, ik heb met een zeer goede wielrenner gesproken die nu enkele jaren “op pensioen” is en zijn sportieve carrière verder zet in de autosport. Hij beweert dat wielrennen veel gevaarlijker is.

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        1 september 2019 om 11:34

        @saxoke: Gelet op het aantal doden in de wielrennerij vs. de autosport is dat ook zo helaas…

        Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    31 augustus 2019 om 19:48

    Ik zit het net terug te kijken. Heel heftig. De race is meteen totaal niet relevant meer….

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    31 augustus 2019 om 19:49

    @soundgarden: Dat had helaas geen verschil gemaakt. Formule 2 monocoques worden volgens dezelfde veiligheidseisen als Formule 1 monocoques ontworpen, en zijn aan dezelfde crashtests onderhevig. Dit is gewoon zo’n ongelukkige samenloop van omstandigheden… Net in die bocht de controle over de auto verliezen, precies zo de bandenstapel in klappen dat de auto terug het circuit op geslingerd wordt en dan ook precies in de baan van een met hoge snelheid aanstormende Correa… Dan is geen enkele racewagen veilig.

    Login om te reageren
  10. vaakbenjetebang zegt

    31 augustus 2019 om 19:49

    We vergeten het tegenwoordig welhaast omdat het gelukkig nog zo zelden voorkomt, maar de dood racet altijd mee. Vreselijk als zoiets dan toch weer gebeurt. Bovenaan Raidillon ga je ook serieus hard, ik kan me nog herinneren hoe Jolyon Palmer er echt enorm hard vanaf ging daar en dat ik toen nog dacht: hoe is het mogelijk dat je daar gewoon van weg kunt wandelen, en die raakte slechts de bandenstapels. Laat staan als je dan ook nog eens een auto met volle vaart op schoot krijgt… Bah.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      31 augustus 2019 om 20:16

      @vaakbenjetebang: Eigenlijk een verkeerde topic om iemand te corrigeren, maar het was Magnussen in de Renault die er daar hard af ging. Inderdaad wonderbaarlijk dat hij er zo van weg kon lopen.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        31 augustus 2019 om 20:24

        @viezefreddyw: Je hebt volkomen gelijk, in mijn herinnering was het Palmer maar in werkelijkheid was het Magnussen. Maar evengoed: dat was een klapper van jewelste, daar schrok ik toen eigenlijk wel een beetje van.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          31 augustus 2019 om 20:26

          @vaakbenjetebang: Ja, verschrikkelijk ongeluk. Je weet dat de dood altijd om het hoekje kijkt maar als je zoiets ziet schrik je er altijd van. Ik word er altijd stil van.

          Mijn avond is zo een stuk minder gezellig in ieder geval.

          Login om te reageren
          • vaakbenjetebang zegt

            31 augustus 2019 om 20:35

            @viezefreddyw: Mijn avond ook, ik sta er zelf eigenlijk van te kijken dat zoiets me echt raakt. Het is niet zo dat ik Hubert echt volgde of een andere band met hem voelde, maar toch. Misschien omdat ik zelf wel eens op Spa rijd? Geen idee, maar het komt wel binnen.

            Het is ook heel dubbel. Aan de ene kant houd ik enorm van F1-circuits zoals Spa, die zoals dat dan clichématig heet ’traditie ademen’, ‘waar de mannen zich van de jongens scheiden’ en waar ‘fouten worden afgestraft’, maar aan de andere kant is het risico dan wel echt daar dat als het een keer allemaal de verkeerde kant op valt met dat ‘afstraffen’, er ernstig gewonden of erger te betreuren zijn.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              31 augustus 2019 om 21:00

              @vaakbenjetebang: Zo is het ook. Spa vind ik oprecht het mooiste circuit ter wereld. Bij elk nieuw seizoen kijk ik eerst wanneer er op Spa gereden gaat worden om daar vervolgens het hele seizoen naar uit te kijken. Dat zal voor mij niet veranderen, maar in de toekomst zal ik altijd een keer aan deze crash denken als het hele circus weer op Spa aankomt. En die paar keer per jaar dat ik op Spa zal zijn zal ik altijd even kijken naar Eau Rouge. Ja, kan wel zeggen dat het me aangrijpt.

              Login om te reageren
          • lekkerlinksrijden zegt

            31 augustus 2019 om 20:36

            @viezefreddyw: kubica in Canada was er ook 1 die je niet snel vergeet

            Login om te reageren
  11. shibby zegt

    31 augustus 2019 om 19:50

    Verschrikkelijk nieuws dit. Sterkte voor de nabestaanden

    Login om te reageren
  12. sirprize zegt

    31 augustus 2019 om 19:53

    Eerst Jessi Combs en nu Hubert… Het is een zwarte week voor auto(sport)liefhebbers. Sterkte voor alle nabestaanden.

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    31 augustus 2019 om 20:03

    Ik heb de beelden gezien had nog nooit een crash gezien waar een auto in de lengte doormidden ging. Wat een klap. R.I.P.

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      31 augustus 2019 om 20:32

      @rob5nismo: ik één keer. Martin Donnelly in de Lotus in Jerez, 1990. De klap was zo hevig dat de voorkant afbrak en Donnelly op de baan terecht kwam. Hij heeft het overleefd, maar is altijd last van zijn been blijven houden.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        31 augustus 2019 om 21:04

        @Alex_79: dat is ook best heftig

        Login om te reageren
  14. brammetjedeb zegt

    31 augustus 2019 om 20:04

    Vreselijke klapper! Vreselijk nieuws! Rip.

    Login om te reageren
  15. fastforward zegt

    31 augustus 2019 om 20:13

    Vreselijke beelden. Hubert raakt de muur, kaatst terug en witte vol geraakt door een auto die net volgas door Eau Rouge gegaan is. Verkeerde tijd, verkeerde plek. RIP

    Login om te reageren
  16. VeniVidiVici zegt

    31 augustus 2019 om 20:52

    Verschrikkelijk nieuws! Het zou de racewedstrijden van morgen sieren als ze vooraf even een minuut stilte houden!

    Login om te reageren
  17. schuimbekje3 zegt

    31 augustus 2019 om 21:01

    hij had ook kunnen uitglijden op het trappetje van zijn motorhome.
    Als je dan toch moet gaan dan beter bij iets wat je leuk vindt en nog liever waar je goed in bent.
    Niemand wens je het toe. Rip. Race in peace .

    Login om te reageren
  18. henkp1 zegt

    31 augustus 2019 om 21:11

    22 jaar pas man, echt triest.

    Login om te reageren
  19. gebruikersnaam3 zegt

    31 augustus 2019 om 21:50

    Wat een getrut hier zeg. Racen is gevaarlijk. Dit hoort bij de sport. Persoonlijk vind ik dat het zelfs te veilig is geworden. Waar is de tijd dat er ieder jaar iemand om kwam. Je voordat je volgas eau rouge omhoog knalde effe twee keer nadacht of dat het je echt wel waard was. We leven in een Fischerprice maatschappij waar niemand meer om mag komen en alles beschermd moet worden met waarschuwingslabels omdat mensen tegenwoordig zelf biet meer nadenken.

    Deze man stierf tijdens zijn passie. Ik zou er voor tekenen!

    Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      1 september 2019 om 10:13

      @gebruikersnaam3: wensen dat er tijdens een sport ieder jaar coureurs omkomen vind ik wel tamelijk bizer

      Login om te reageren
    • henrie zegt

      1 september 2019 om 11:42

      @gebruikersnaam3: Misschien moet je dan overwegen om wielerfan te worden. Elk jaar wel minimaal één dode en meerdere zwaar gewonden. Echt iets voor jou dus. Maar doe het snel, ook die sport wordt langzaam maar zeker veiliger gemaakt…

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      1 september 2019 om 11:45

      @gebruikersnaam3: Dat coureurs tot en met zo’n beetje de jaren ’80 echt letterlijk de dood trotseerden door überhaupt in een auto te stappen maakte hen natuurlijk helden. Dat er destijds regelmatig doden te betreuren waren draagt in retrospectief bij tot een soort valse nostalgie ‘naar de tijd dat racen nog gevaarlijk was en seks veilig’. Die nostalgie bestaat echter alleen bij een bepaald deel van de fans en vast niet bij de coureurs.

      Niemand, maar dan ook niemand wordt enthousiast van de gedachte om bij de eerste rijdersbriefing van het seizoen te zitten, om zich heen te kijken en te weten: bij de laatste briefing van dit seizoen is de helft van deze mensen dood of levensveranderend gewond geraakt.

      Dat heeft niets te maken met rubber tegels, maar alles met mens zijn. Rijdersfouten mogen, nee, moeten misschien wel afgestraft worden. Maar dan wel graag met een uitvalbeurt, een hoop schade, een paar blauwe plekken, voor mijn part een gebroken enkel en een goed verhaal in de paddock. En daarna weer verder kunnen met leven en racen.

      Login om te reageren
    • jeroenm83 zegt

      1 september 2019 om 12:39

      @gebruikersnaam3: neem voortaan effe een pilletje uit dat andere doosje. Je zal zelf ook vast dat piepertje van je autogordel negeren en je airbag op Marktplaats hebben verkocht. Zo saai anders, die veiligheid. Man man man?

      Login om te reageren
  20. saxoke zegt

    31 augustus 2019 om 23:32

    Veel sterkte voor iedereen die Antoine gekend heeft. R.I.P.

    Login om te reageren
  21. harrie zegt

    31 augustus 2019 om 23:38

    Triest, en dit gaat Correa ook niet in de koude kleren zitten.

    Login om te reageren
  22. 8cylinder zegt

    1 september 2019 om 03:10

    Godverdomme. Met zwaar letsel in de autosport bekruipt mij altijd de vraag: was dit het nou waard? Voor ons entertainment?

    Natuurlijk weet ik dat het allemaal een stuk ingewikkelder ligt dan dat, maar toch. Rust zacht Anthoine Hubert.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      1 september 2019 om 06:25

      @8cylinder: in deze sport denk ik niet dat er veel coureurs zijn die ’t voor onze entertainment doen. Vrijwel elke topsport kent (in)directe gevaren en ’t is de mens met een ongeremd verlangen om telkens de lat hoger te leggen en nóg beter te presteren, die het tot zoiets bijzonders maken. Dat vinden wij, de toeschouwer, weer begerend en willen ons graag identificeren met de sporter in kwestie. OT: vreselijk ongeluk wat helaas nog steeds voorkomt en imo onoverkomelijk is.

      Login om te reageren
  23. artje zegt

    1 september 2019 om 09:55

    Vreselijk, mijn zoon stond er bijna met zijn neus op..

    Login om te reageren
  24. dreester zegt

    1 september 2019 om 11:38

    Hubert week uit naar rechts nadat Alesi weer terug de baan op kwam na een spin. Hij raakte de muur. Correa week eveneens uit naar rechts voor Alesi en reed op hoge snelheid in op Hubert. Dit allemaal op het uitloopvlak. Voor de geïnteresseerden is er een videoanalyse te vinden op YouTube. Een zwarte dag voor de autosport. Sterkte aan de nabestaanden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North