• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze in Nederland leverbare Audi S5 heeft géén TDI motor

Auteur: willeme, gepost 7 september 2019 om 12:01 – 21 Reacties

Audi S5 Cabriolet 3.0 TFSI


Goed nieuws voor milieu activisten en @jaapiyo.

Gisteren werd de geheel vernieuwde Audi A5 onthuld. Het is een modelupdate om er weer even tegenaan te kunnen gaan. We konden de foto’s en informatie vrijgeven van de Audi A5 Coupé, Audi A5 Cabriolet, Audi A5 Sportback, Audi S5 Coupé én de Audi S5 Sportback.

De oplettende lezer en plaatjesbekijker zal hebben gezien dat er één model nog ontbrak, namelijk de Audi S5 Cabriolet. Maar niet getreurd, de S5 Cabriolet komt er natuurlijk ook gewoon. We verwachten op latere termijn nog een complete fotoset van, tot nu toe wisten we één enkele afbeelding te vinden van Audi.

Nu hoor ik u denken: waarom is de open Audi S5 zo bijzonder? In principe niet direct, want de S5 Cabriolet ontvangt dezelfde visuele kenmerken en technische upgrades. Er is echter één essentieel verschil. De Audi S5 Cabriolet behoudt namelijk zijn motor. Dat betekent dat de S5 Cabrio de beschikking krijgt over een 3.0 TFSI zescilinder met 354 pk aan vermogen en 500 Nm aan koppel.

Mocht je per se een S5 Coupé od Sportback op benzine willen hebben, dan zul je gaan moeten importeren buiten Europa. Wil je een zescilinder diesel in je cabrio willen, dan kan dat trouwens wel. De ’50 TDI’ met 286 pk is leverbaar in de A5 Cabriolet. Maar wil je per se een nieuwe S5, maar geen diesel: dan ben je aangewezen op de Cabriolet.

Ook interessant!

  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Audi dealerschap onder water
  • Video: Nico Rosberg crasht motor tegen Audi e-tron
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, benzine, Cabrio, iaa-2019, quattro, s5

Vorig bericht: « Peroni overleeft bizar ongeluk tijdens race op Monza
Volgend bericht: Porsche schrokt extra stukje Rimac naar binnen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Friez zegt

    7 september 2019 om 12:09

    Kan iemand mij uitleggen waarom Audi zo vasthoudt aan de diesel motoren? Kennelijk leveren ze dus wel benzine motoren aan andere landen, terwijl diesel op het moment nog steeds veel kritiek te verduren krijgt in onze regionen.

    Pon moet dit toch ongetwijfeld terugzien in de verkoopcijfers?

    Login om te reageren
    • gilettelubbers zegt

      7 september 2019 om 12:13

      @friez: met name wij in Nederland moeten boeten voor het diesel gejank. Kijk over de grens en je ziet dat diesel daar de dienst (nog) uitmaakt.

      Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      7 september 2019 om 12:26

      @friez: ik denk dat ze enorm veel 3.0 diesels in het schap hebben liggen waar ze vanaf moeten en bij de facelift weer over een benzinemotor beschikken

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      7 september 2019 om 12:29

      @friez: Lage CO2 uitstoot. Niets meer, niets minder. In Europa moet de CO2 zo laag mogelijk zijn.

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        7 september 2019 om 18:08

        @willeme: schitterend! In europa moet de uitstoot laag zijn, erbuiten maakt t geen hol uit. Net alsof europa alleen verantwoordelijk is voor de opwarming :p

        Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        7 september 2019 om 19:31

        @willeme: en toch importeren we amazone hout, wat we vervolgens opstoken om energie op te wekken.

        Login om te reageren
      • mwti zegt

        8 september 2019 om 20:31

        @willeme: en dat je van de roet kanker krijgt boeit niemand. Zolang het klimaat maar geholpen is.

        Login om te reageren
    • edward330d zegt

      7 september 2019 om 13:01

      @friez: dat komt omdat heel veel mensen kortzichtig zijn en meteen bij het horen van het woord diesel denken aan een zwaar walmende en stinkende auto.
      Een goed werkend roetfilter en emissie systeem zorgt ervoor dat een diesel niet vervuilender hoeft te zijn dan andere fossiele brandstoffen. En niet geheel onbelangrijk…. Het rijdt ook gewoon heerlijk!!

      Login om te reageren
      • ethylestra zegt

        7 september 2019 om 15:16

        @edward330d: amen, rijdt heerlijk en op een vreemde manier ook vertrouwd met dat kloppende blok in het vooronder.

        Login om te reageren
    • choecoe zegt

      7 september 2019 om 13:02

      @friez: Van de vorige SQ5 werden in Duitsland zowel de benzine als de dieselversie geleverd, wat bleek meer dan 70 procent was een diesel SQ5. Vervolgens kwam Audi bij het vorige model A6 met een biturbo 3.0 tdi competition versie (echt anders dan de normale biturbo). Ondanks het mindere vermogen en plus minus dezelfde prijs, verkocht deze beter als de V8 benzine S6 van die periode. Dit was voor de hoge pieten van Audi samen met de verplichte verlaging van de CO2, de rede om diesels in alle S- versies te plaatsen.

      Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        8 september 2019 om 08:59

        @choecoe: De SQ5 is in Duitsland nooit als benzine geleverd, alleen diesel. Alleen landen buiten Europa konden de benzine versie bestellen. Dus wat je zegt klopt niet…

        Login om te reageren
        • Thomas20vt zegt

          8 september 2019 om 09:04

          @thomas20vt: en dan heb ik het over het vorige model.

          Login om te reageren
        • choecoe zegt

          8 september 2019 om 12:35

          @thomas20vt: Denk dat je je beter moet gaan oriënteren. Ben persoonlijk meerdere keren bij Duitse Audi dealers geweest, waar ze gewoon in de showroom staan. Een snelle check op mobile.de en je vind er tientallen op benzine, allemaal officiel afkomstig uit Duitsland. Veel kijkplezier.

          Login om te reageren
          • Thomas20vt zegt

            8 september 2019 om 23:34

            @choecoe: Dat is dan grijze import geweest. Het vorige model is nooit officieel in Duitsland met een benzine motor geleverd. Hier een stukje van Autobild en nog een site. Het huidige model is kort als benzine leverbaar geweest en nu weer als diesel.
            https://www.autobild.de/marken-modelle/audi/sq5-tdi/
            https://de.motor1.com/news/157912/audi-sq5-30-tfsi-sq5-kommt-auch-als-354-ps-starker-benziner/
            https://www.autoscout24.de/auto/audi/audi-sq5/#make-info

            Login om te reageren
    • kennone zegt

      7 september 2019 om 13:28

      @friez: enkel hier in ons land doen ze echt moeilijk, Was met de zomervakantie ik Italië en daar is diesel nog echt de baas. Aan de pomp is vaak enkel E10 te krijgen hoewel er voor diesel 2 keuzes zijn. Gewoon, of premium diesel.

      Login om te reageren
      • Friez zegt

        7 september 2019 om 13:45

        @kennone: hmm, kan een importeur dan niet zelf de keuze maken voor benzine varianten ipv diesel? Of gaat dat niet ivm Europese typegoedkeuring? Porsches worden niet meer met diesel geleverd in Europa en de benzine motoren bij Porsche, kunnen gemakkelijk door Audi (VAG) gebruikt worden toch?

        Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      7 september 2019 om 15:48

      @friez: Omdat buiten het feit dat iedereen er hier om loopt te zeiken dieselen eigenlijk heel lekker is. Lekker veel koppel, lekker zuinig, in andere landen vaak ook nog goedkoop. En persoonlijk loop ik de laatste jaren niet echt warm van de benzine motoren van VAG, met uitzondering van de S/RS/GTI etc.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    7 september 2019 om 14:57

    Mooi hoor. Dat gaat swappen worden.

    Login om te reageren
  3. mc96 zegt

    7 september 2019 om 15:02

    Zal wel te maken hebben met de fabriek waar de cabrio van de band loopt. Is bijvoorbeeld ook de reden dat er geen BMW M4 gran coupe is

    Login om te reageren
  4. phaeton zegt

    7 september 2019 om 15:24

    Kan er niet een uitgebreid technisch verhaal worden gemaakt waarin de Euro 6d techniek uit de doeken wordt gedaan? Als je leest over AdBlue en hoe ná dit proces nog twee handelingen worden verricht voordat het goedje richting de uitlaat wordt gedirigeerd, denk ik dat veel mensen een iets ander beeld krijgen van de moderne diesels. Wellicht samen met de nieuwste benzine technieken voor zover die breed worden geïmplementeerd (dus niet bijvoorbeeld één merk als Mazda).

    Login om te reageren
  5. kempenaer zegt

    7 september 2019 om 15:43

    In een dagdagelijkse auto is een dieselblok gewoon het lekkerste blok.
    Zuinig, krachtig, koppelrijk, laagtoerig en schoon: leve de technologische vooruitgang. Vooral als je wat steviger door rijdt wordt het verbruiksverschil met een krachtige benzinemotor steeds groter in het voordeel van de diesel.
    Nederlandje is een klein flutlandje en de groene hysterie die hier heerst, bestaat elders veel minder, elders regeert het realisme gelukkig meer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North