• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 208: Eerste specs & foto gelekt

Auteur: robbie, gepost 3 juli 2011 om 17:17 – 33 Reacties

Neusje Peugeot HR1 conceptPeugeot is momenteel druk bezig met de opvolger van de 207, deze 208 zou over 9 maanden al op de markt moeten komen. Gelukkig hoeven we niet zo lang te wachten om meer over deze auto te weten te komen. Er is namelijk al de nodige informatie (en een foto) gelekt!

Het design van de nieuwe Peugeot 208 is overduidelijk gebaseerd op de HR1 Concept die we vorig jaar in Parijs zagen. Het Franse magazine AutoPlus heeft namelijk een foto weten te bemachtigen waarop duidelijk te zien is dat de neus heel erg duidelijk is geïnspireerd op het design van de HR1 en uiteraard ook een beetje op dat van de SR1 en SxC.

Ook kunnen we jullie alvast wat informatie geven over de techniek die dit nieuwe kleine leeuwtje gaat krijgen. Peugeot kondigde in 2010 al aan dat ze vanaf 2012 nieuwe driecilinder motoren gaan gebruiken. In eerste instantie zal dat een 1.2 liter grote kleine motor zonder turbo zijn, maar vanaf begin 2013 zal Peugeot-Citroen ook een 1.0 en 1.2 versie met turbo in productie nemen. In totaal verwachte PSA zo’n 320.000 geblazen driecilinders op jaarbasis te gaan bouwen voor verschillende Peugeot & Citroen modellen.

Hoeveel pk’s de 1.2 zonder turbo gaat krijgen is nog niet bekend, maar de versie met turbo zal zo’n 140-150 pk krijgen. Ook schijnt Peugeot de nieuwe 208 lichter en kleiner te willen maken dan de huidige 207. Overigens is het nog lang niet zeker dat de nieuwe “naam” 207 + 1 = 208 gaat worden. Peugeot denkt er namelijk over na om er een andere “code” aan te hangen. Welke dat precies gaat worden is nog niet bekend, maar waarschijnlijk zal het iets worden in de lijn van de namen die Peugeot conceptcars de afgelopen tijd kregen: HR1, SR1, EX1 en SxC. (via: whatcar.co.uk)

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje
  • Video: stoer doen achterin je zelfrijdende Peugeot 508..
    Video: stoer doen achterin je zelfrijdende Peugeot 208..
  • Peugeot en Opel fleuren het straatbeeld flink op

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

208, Peugeot, spyshot

Vorig bericht: « Thaise bomexpert doet The Hurt Locker na [video]
Volgend bericht: FAIL! Michael Bay doet repost in Transformers 3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. robbie zegt

    3 juli 2011 om 17:19

    En dit zou het neusje van de nieuwe “208” moeten zijn:

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      3 juli 2011 om 17:57

      @robbie: Verschrikkelijk die grote bek.. En ook nog steeds veel te veel details in de bumper die allemaal om aandacht schreeuwen. Contrasteert enorm met de ‘clean look’ van de motorkap. Gewoon prutswerk.
      Daarentegen: 150pk uit een driepitter… Serious business!

      Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      3 juli 2011 om 18:14

      @robbie: hij ziet er lekker agressief uit. Toch zou ik hem het eerste jaar niet kopen. Nieuw model en allemaal nieuwe motoren. Zal niet heel betrouwbaar zijn. Tenzij ze met de huidige 1.6 VTI leverbaar zijn want die motor is keihard #winning in de 207.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        3 juli 2011 om 18:29

        @Benjamin1: die nieuwe driecilinder van PSA is (waarschijnlijk) samen met BMW ontwikkeld dus gok dat het met die betrouwbaarheid wel snor zal zitten.

        Zoals ik het begrijp zal PSA (Peugeot-Citroen) de volgende versies gebruiken:
        1.2 zonder turbo
        1.0 met turbo
        1.2 met turbo

        BMW zou gebruik maken van een 1.5 met turbo en die motor zou de huidige 1.6 (met en zonder turbo) moeten vervangen die nu door MINI wordt gebruikt en ook (nog) in de nieuwe 1 Serie zit. Verwacht dat BMW deze nieuwe 1.5 turbo driecilinder vanaf 2013 gaat uitrollen. Zowel als benzine- als dieselmotor.

        Login om te reageren
        • Benjamin1 zegt

          4 juli 2011 om 00:59

          @robbie: fijn dat het weer BMW motoren zijn. Helaas blijf ik het klote vinden dat ze er nu een 1.2 in gaan gooien. There”s no replacement for displacement.

          Daarnaast is een turbo erop ook niks, zal wel veel lag inzitten als je 150 pk uit een 1.2 gaat persen. Twinscroll of twinturbo zal wel te duur zijn. Sowieso rijdt turbo kut, er zit altijd lag in…

          Login om te reageren
          • elrey85 zegt

            4 juli 2011 om 08:59

            @Benjamin1:
            Dan koop jij toch fijn die 1.2 zonder turbo. Steken mensen die koppel en pk’s kunnen waarderen je wel voorbij.

            Login om te reageren
        • bobb zegt

          4 juli 2011 om 11:54

          @robbie: Je hoort ze al zeggen bij de Peugeot dealer “deze heeft dus eigenlijk een BMW motor”.

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            4 juli 2011 om 19:12

            @bobb: en bij BMW zeggen ze: Dit is eigenlijk een Peugeot motor ;)

            Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      10 juli 2011 om 02:14

      @robbie:

      Bij Auto Plus hebben ze heel veel photoshop licenties en veel te veel fantasie.

      Ik heb echt nog nooit iets uit dat blad voorbij zien komen wat er bij het uiteindelijke productie model ook maar een klein beetje in de buurt kwam.

      Zal dus bij de komende 208 wel weer niet anders zijn…

      Login om te reageren
  2. postwar zegt

    3 juli 2011 om 17:21

    ziet er goed uit

    Login om te reageren
  3. trisx zegt

    3 juli 2011 om 17:30

    Mooie auto vele malen beter

    Login om te reageren
  4. Sm0keGun zegt

    3 juli 2011 om 17:41

    gaat zoals audi worden met dezelfde neus op elke wagen

    Login om te reageren
  5. basTbone zegt

    3 juli 2011 om 17:42

    1e tekenen zien er goed uit.
    Zou ook goed zijn als Peu eindelijk het gewicht naar beneden krijgt, want de huidige 207, zo ook de 308, zijn veels te zwaar, in vgl met de concurrenten

    Login om te reageren
  6. YaSo zegt

    3 juli 2011 om 17:54

    Ze moeten echt eens een keer van die gigantische grill in de vorm van een lachende mond af. Voor de rest netjes gedaan!

    Login om te reageren
    • YaSo zegt

      3 juli 2011 om 18:23

      @YaSo: in vergelijking met de huidige 207 dan…

      Login om te reageren
  7. alcantara zegt

    3 juli 2011 om 18:18

    Lelijk boodschappenwagentje, sinds de 406 Coupé kan ik geen Peugeot meer opnoemen die me echt kan bekoren.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 juli 2011 om 20:33

      @alcantara: RCZ ook niet een beetje?

      Login om te reageren
  8. derx zegt

    3 juli 2011 om 18:21

    brrr…. ze hadden wat beter naar de DS3 moeten kijken, was het misschien nog wat geworden…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      3 juli 2011 om 20:39

      @derx: Concurrentie in eigen huis… zo gek zijn ze nou ook weer niet!

      Login om te reageren
  9. JvT zegt

    3 juli 2011 om 18:35

    Peugeot à la Nissan Juke. Ik wordt niet echt warm van dit soort crossover-achtige dingen.

    Login om te reageren
  10. The360box zegt

    3 juli 2011 om 18:41

    Waarom moet ik inloggen om vervolgens weer in te loggen etc. op AJ?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      6 juli 2011 om 12:29

      @The360box: is dat telkens, of gebeurde dit 1x?

      Over het algemeen zou het namelijk goed moeten gaan, maar het kan voorkomen dat je sessie net verlopen is oid.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        6 juli 2011 om 21:11

        @autoblogger: Met die sessie lig in idd ook in de knoei maar bij AJ kan ik wel mn naam etc. invullen maar moet ik gewoon doodleuk opnieuw doen wat niet helpt. En centraal inloggen via AB helpt ook niet.

        Login om te reageren
  11. Edge zegt

    3 juli 2011 om 19:36

    En dan zeker deze koplampen en voorbumper op de 207 plakken en als 207+ verkopen?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      3 juli 2011 om 20:40

      @Edge: Als er een markt voor is… waarom niet?

      Login om te reageren
  12. Kyanite zegt

    3 juli 2011 om 22:04

    Een ‘208’ hoort een semi-klein gooi-en-smijt-autotje te zijn en niet een semi-SUV. Ten opzichte van de 205 is dit gewoon een slagschip, beetje jammer.
    De huidige 207, 3-deurs 1.6-16v weegt 1175 kilogram…. de huidige Ford Fiesta, 3-deurs 1.6-16v weegt 945 kilogram… VW Polo, 3-deurs 1.4-16v (geen 1.6 beschikbaar) weegt 970 kilogram. Peugeot heeft een beetje last van obesitas, een kilo of 200 minder zou geen kwaad kunnen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      3 juli 2011 om 22:35

      @Kyanite: en wie zegt dat dat niet gaat gebeuren? Die mini-SUV is een conceptcar(!) die alleen maar laat zien welke richting het design van de “208” op zal gaan.

      Aan de foto in de eerste reactie kan je duidelijk zien dat de 208 compleet niet lijkt op een mini-SUV.

      Login om te reageren
      • Kyanite zegt

        4 juli 2011 om 20:25

        @robbie: er wordt in het artikel gesuggereerd dat de 208 sterk op de HR1 Concept is gebaseerd. Daar de HR1 een mini-SUV is…. Uit de foto in de eerste post kan ik niet opmaken wat voor soort auto de 208 wordt, het kan zowel mini-SUV als hatchback zijn, ik hoop van harte een hatchback (en een stuk lichter dan de huidige 207).

        Login om te reageren
    • WolfKrad zegt

      3 juli 2011 om 22:47

      @Kyanite: Ik heb een tijdje in de 207 gereden als voorloopauto tot ik overging op de huidige Polo. Zowel de 207 als de Polo hadden een 1.4 motor met ongeveer evenveel PK’s, maar door het hoge gewicht is de 207 gewoon merkbaar langzamer. Vergeleken met die Polo is de 207 gewoon een log ding, qua prestaties maar zeker ook qua wegligging. Het woord slagschip past uitstekend (en het is niet alsof je daar meer ruimte voor terugkrijgt, ook dat valt nog best tegen).

      200 kilo eraf is echt wel het minimum. Liever meer, Peugeot moet terug naar de 205!

      Login om te reageren
      • elrey85 zegt

        4 juli 2011 om 09:02

        @WolfKrad:
        Ach, terug naar de 206 is voldoende, de mijne weegt 949 kilo (precies goed voor de wegenbelasting) en heeft wel moderne luxe aan boord zoals airco, 8 airbags, veiligheidskooi, elektrische alles etc. etc.

        Login om te reageren
      • vincenzo zegt

        4 juli 2011 om 10:45

        @WolfKrad: topding zeker die polo?

        Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      10 juli 2011 om 02:11

      @Kyanite:

      Standaard zit er al van alles op en aan een Peugeot, wat je bij VW eerst nog uit de optielijst moet bij bestellen.
      Dat scheelt ook een boel gewicht hoor :-)

      Login om te reageren
  13. Kvgorp zegt

    4 juli 2011 om 23:12

    Haha Peugot…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North