• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 308 Féline (175 pk) voor Genève

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 februari 2008 om 09:53 – 64 Reacties

Peugeot 308 Féline


Peugeot heeft voor elk wat wils in Genève. Als je geen familieman met 5 kinderen bent, en de 308 SW dus voor je afvalt, hebben de Fransen nog wat sportiefs in de aanbieding.

In de 308 wordt namelijk de 1.6 liter THP-motor gelepeld, bekend uit de Mini Cooper S en de 207 RC. Met zijn vermogen van 175 pk en koppel van 240 Nm (tijdelijk op te krikken naar 260 Nm) doet de 308 de 0-100 in 8,3 seconden en is een topsnelheid van 225 km/u mogelijk.
Aangezien de cilinderinhoud bescheiden is, is de auto ook nog redelijk lief voor het milieu: per kilometer wordt er 180 gram evil CO2 de lucht ingeblazen.

Uiteraard moet deze 308 zich uiterlijk wel onderscheiden van zijn langzamere soortgenoten, en dus ligt hij wat lager op de weg. Andere bumpers, een spoiler en vetcoole aluminium accenten in het interieur doen de rest van het werk.

Peugeot 308 Féline

Peugeot 308 Féline

Peugeot 308 Féline

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Helaas: hete 308 PSE met 300 pk staat op losse schroeven
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

308, geneve-2008, Peugeot

Vorig bericht: « Volgende VW Phaeton wordt kleiner en goedkoper
Volgend bericht: Gerucht: Renault Alpine in Genève? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jos zegt

    19 februari 2008 om 09:57

    Waar is de uitlaat? Bij zo’n topmodel moet je toch minstens een mooie dikke muflertip zien. Liefst twee

    Login om te reageren
  2. markieanta zegt

    19 februari 2008 om 10:06

    Hij zou er toch sportiever uitzien dan zijn soortgenoten? Zal ik hier dan maar lotgenoten van maken? Ik zie absoluut geen sportieve auto? Kunnen ze geen mooie coupe maken i.p.v. een cabrio met een stalen dak bijvoorbeeld? Ik zie zo nu en dan wel een leuke peugeot sportwagen langs komen, alleen verkopen ze die niet in het wild, doch alleen maar een triest uitziende familie bak.
    Overigens een auto met een dergelijke hoeveelheid pk’s hoort toch een uitlaat te hebben? Dit ding is uitlaatloos, wat zal daar een lawaai af komen.
    175 pk is natuurlijk op zich wel mooi, maar waarom in zo’n auto? Dat is toch pk verspilling?

    Login om te reageren
  3. FFFBBB zegt

    19 februari 2008 om 10:09

    Voor een (normaal oerlelijke) 308 vind ik deze toch wel (richting) mooi..:P

    Login om te reageren
  4. Lone Racer! zegt

    19 februari 2008 om 10:10

    Die komt uit de zijkant alla mercedes SLR ;)

    Login om te reageren
  5. FabianVTR16V zegt

    19 februari 2008 om 10:14

    “bekend uit de Mini Cooper S en de 207 GTi”
    “207 GTi” moet natuurlijk “207 RC” zijn ;) -edit:uiteraard!-

    Zelf vindt ik de 308 trouwens echt super mooi van binnen !
    Buitenkant is erg wennen moet ik zeggen…..

    Login om te reageren
  6. FiXeR zegt

    19 februari 2008 om 10:17

    Nou Nou, 175PK in een peugeot. Wij hebben er 211 in onze peugeot!
    /pimp modus off.

    Alhoewel ik het toch wel wennen vind, is deze toch wel erg mooi :D

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    19 februari 2008 om 10:20

    Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding!
    En zo is het ook met ieder andere willekeure Pug.

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    19 februari 2008 om 10:31

    Kunnen we uit dit verhaal opmaken dat Peugeot definitief afhaakt op het gebied van hot-hatches????

    Login om te reageren
  9. Bramzel zegt

    19 februari 2008 om 10:34

    Zelfs op de dikste versie lijkt het alsof er voor 14″ onder zit en achter 12″. De velgen zijn best fijn, maar door dat plaatwerk wat volledig uit proportie is ziet het er allemaal veel te klein uit.

    Het probleem met de huidige Peus. Proporties…

    Login om te reageren
  10. Greg zegt

    19 februari 2008 om 10:43

    Maar laten we nu eerlijk zijn… dit begint er wel op te lijken toch of niet soms?

    Login om te reageren
  11. smoke zegt

    19 februari 2008 om 10:58

    @Bramzel

    Eigenlijk ziet elke krachtige Peugeot na de 205 GTI er niet erg agressief uit. Dit is volgens mij een keuze van Peug om de performanceauto’s wat meer als wolf in schaapskleren neer te zetten ipv ostentatief sportief.

    Login om te reageren
  12. Jesper zegt

    19 februari 2008 om 11:08

    @ Jos; Agree, een vette (nep) uitlaat kan de hele uitstraling veranderen.

    “vetcoole aluminium accenten in het interieur”… waar dan?? afgezien van die pedalen vind ik het nogal meevallen. Ik zie dan wel een (nep) alu pookje, maar verders stelt t niet veel voor. Een zilver gespoten middenconsole vind je ook in een standaart Opel Corsa, ik bedoel maar;) no offence Opel ;)

    Login om te reageren
  13. Jellert zegt

    19 februari 2008 om 11:15

    Als Peugeot nou gewoon eens ophield de wereldwegen te verzieken met de steeds erger wordende designs. Het wordt echt te erg, Vrouwenmodus: Goh enig, leuk zo’n rijdende smiley. *BRAAK

    Login om te reageren
  14. Aart zegt

    19 februari 2008 om 11:16

    Heeft iemand het stuk gelezen in de Top Gear magazine over de opkomende merken zoals Kia, Hyundai deze auto’s het leven enorm zuur maken?

    Login om te reageren
  15. Bramzel zegt

    19 februari 2008 om 11:17

    @ Sir Smokalot: Dat bedoel ik niet echt, qua aankleding vind ik hem agressief genoeg. Ik bedoel echter vooral dat het algehele ontwerp van die auto niet klopt, dat de proporties zo scheel zijn dat zelfs bij de sportiefste versie met degelijke wielmaat die wieltjes er nog minuscuul uitzien.

    Het is overigens een stylingprobleem wat je meer en meer ziet. Vanwege de mode van de oplopende taillelijn word het stuk plaatwerk boven het achterwiel zo massief dat je bijna met 3″ grotere achterwielen moet werken om het in balans te houden.

    Login om te reageren
  16. Guan zegt

    19 februari 2008 om 11:48

    @Aart, nee niet gelezen, maar ik kan het me goed voorstellen. Volgens mij is b.v. deze auto: http://www.kia.nl/showroom/ceed%20sporty%20wagon/exterior.aspx (Cee’d sw) een stuk mooier dan deze: http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/18/gaaaaap-peugeot-308-sw (308 sw)

    Misschien is de Kia een klasse kleiner en is dit dus geen goede vergelijking, maar bij wat je beweert (of TG beweert) kan ik me alles voorstellen wanneer ik deze 2 auto’s naast elkaar zie!

    Login om te reageren
  17. Bramzel zegt

    19 februari 2008 om 11:49

    Die Hyundais mogen ze van mij houden, de Grandis is de enige auto die ze maken die ik het bekijken waard vind. Kia daarentegen maakt gewoon bijzonder leuke auto’s, ik zou zeker een Cee’d verkiezen boven een van de Franse wagens uit die klasse.

    Login om te reageren
  18. Eric zegt

    19 februari 2008 om 11:51

    Ik vrees dat de 308 te zwaar is voor sportieve prestaties voor de opgevoerde 1.6 liter.
    Liever een 207.

    Login om te reageren
  19. RoT___ zegt

    19 februari 2008 om 12:05

    Als ze die stukken kunststof naast het kenteken nou eens weg hadden gehaald en daar een paar blaffers in hadden gezet, dan zou het er al een stuk gaver uitzien!

    Login om te reageren
  20. RScosworth zegt

    19 februari 2008 om 12:18

    175pk en dan in 8,3 seconden naar de 100? Weegt dit ding 1500kg of zit er een handgeschakelde 6-bak in?

    Login om te reageren
  21. smoke zegt

    19 februari 2008 om 12:38

    @RSCosworth

    Dat laatste :)

    Login om te reageren
  22. vla zegt

    19 februari 2008 om 12:56

    de motor uit de Mini Cooper? ik dacht dat BMW geen zaken meer deed met de PSA…?

    Login om te reageren
  23. RoT___ zegt

    19 februari 2008 om 13:01

    @ de vleaminck:
    Diezelfde motor ligt ook al in de 207RC

    Login om te reageren
  24. Sjaaky zegt

    19 februari 2008 om 13:09

    @Bramzel ,

    Leuk dat je een Cee’d verkiest boven alle Fransen (ik ook trouwens) maar als je Hyundai geen waardige blik gunt hoe is erg is het dan wel niet gesteld met de Fransen…

    (Ik refereer hier dus naar de I30)

    Login om te reageren
  25. Bramzel zegt

    19 februari 2008 om 13:18

    @Sjaaky; de franse autos uit dit segment (C4, 308 en Megane) vind ik ook gewoon lelijk inderdaad. Ik zou zelfs zo ver gaan dat de enige franse auto momenteel die ik echt mooi vind de nieuwe C5 is. Toch jammer, want de vorige Renault Laguna, Peugeot 307 of Peugeot 206 waren een stuk leuker dan hun opvolgers.

    Login om te reageren
  26. VLS54 zegt

    19 februari 2008 om 13:49

    Maak eerst eens een echt sportieve auto, en kom dan nog maar eens terug, ben sinterklaas niet…

    Login om te reageren
  27. Greg zegt

    19 februari 2008 om 13:59

    Ok, het is geen S3 of Leon Cupra, maar ik durf te wedden dat bijna niemand hier berichten post in het bezit is van een auto met 175pk en 260Nm koppel. Dus al die klachten dat dit niet sportief genoeg is….

    En dan allerlei mensen die eerder een KIA C’eed zouden kopen dan een 308. Wacht maar tot je met je zuurverdiende centen voor die keuze staat. Bij de KIA dealer naar binnen stappen om meer dan €20K neer te tellen of bij Peugeot voor zo’n bedrag een auto kopen. Wedden dat het overgrote deel gewoon bij Peugeot gaat shoppen??

    Je gezonde verstand (afschrijving, restwaarde), de wegligging en comfort, en het schitterende interieur waar je als autorijder de hele dag tegen aan kijkt (en wat weinig mensen hier volgensmij inzien) zorgen ervoor dat je Frans gaat rijden ipv Koreaans.

    Login om te reageren
  28. Bramzel zegt

    19 februari 2008 om 14:25

    @Greg: Ik kijk niet tegen het interieur aan, ik kijk naar buiten toe. Dit doe ik ook regelmatig even als ik thuis ben. Dan kijk ik even naar buiten toe, staat mijn auto. Een auto waar ik blij mee ben, omdat ik hem mooi vind, omdat ik hem naar mijn smaak heb aangepast en omdat ik er trots op ben. Als ik in mijn auto zit ben ik bezig met autorijden, dan let ik er niet op hoe hij er uit ziet. Als ik hem echter geparkeerd heb dan word het een ander verhaal. Dan mag ik er graag nog even naar kijken. En nee, dan zal mijn gezonde verstand geen auto kiezen die ik stomweg gewoon lelijk vind. Dat noem ik geen gezond verstand, dat noem ik burgerlijk gezeik voor mensen die bang zijn voor die paar 100€ wat je er over 3 jaar een keer minder voor terug krijgt. En die paar 100€ heb ik er wel voor over om gedurende 3 jaar tevreden uit het raam naar de oprit te kijken.

    Login om te reageren
  29. jampa zegt

    19 februari 2008 om 14:54

    wat een foeilijk misbaksel op wielen, bewijst maar weer eens dat franse echt geen auto’s kunnen maken!!

    Login om te reageren
  30. Greg zegt

    19 februari 2008 om 15:30

    @Bramzel

    Excusez moi, maar geloof je werkelijk in je eigen verhaal? Geloof je werkelijk dat het interieur van jouw auto je niet opvalt wanneer je rijdt?

    Jij kijkt nooit naar je dashboard om te kijken hoe hard je rijd en wanneer je weer moet gaan tanken?Je kijkt nooit naar je middenconsole om de temperatuur van je airco in te stellen of een luchtroostertje open te zetten? Je doet nooit es een cdtje in je autoinstallatie? Je moet nooit in je dashboardkastje zijn om een boekje of een zonnebril of wat dan ook te pakken?

    Je maakt mij niet wijs dat het interieur van een auto je niets doet of je niet opvalt. Das echt onzin.

    Juist de buitenkant van je auto zie je het minst. Hoe vaak zie je je eigen velgen nou, vergeleken met de tijd dat je naar je dashboard aan het turen bent?

    Login om te reageren
  31. FabianVTR16V zegt

    19 februari 2008 om 15:39

    Voor iedereen die het nog niet snapt:
    De Feline modellen zijn helemaal niet bedoeld als GTi achtiggen !!
    De Feline moet je gewoon zien als sportieve cruiser.

    Na dit model zal er nog een 308 RC volgen met naar zeggen een verder opgevoerde variant van de 1.6 THP motor met ongeveer 210pk (zoals in de Mini Cooper S Works)

    Login om te reageren
  32. Jansen zegt

    19 februari 2008 om 16:34

    @FabianVTR16V; kijk eindelijk iemand die het begrijpt. Aan jou naam te zien weet jij misschien ook of ie in de C4 komt? Overigens -hoewel ik mij absoluut wil distangeren van alle mensen die menen dat alle Franse auto’s lelijk zijn en Fransen geen auto’s kunnen bouwen, wat echt onzin is- ben ik het ook niet zo heel erg eens met het design van de 308, ik vind de voorkant (vooral als ie zwart is) heel erg mooi, maar de te grote hoeveelheden staal boven de achterwielen is gewoon wel te veel. Volgens mij is die designtrent ontstaan met de Toyota Picknick, niet de beste auto om naar de refereren. De Peugeots zijn de laatste tijd nogal kleur gevoelig; een 308 moet zwart zijn, een 407 paars… toch raar. Zelfde geld voor de C6. Die moet je ook niet in het rood kopen.

    Login om te reageren
  33. PEUGEOT FAN zegt

    19 februari 2008 om 16:39

    hele mooie auto is het mooie buitenkant en interiuer.
    lekker sportief en met mooie velgen eronder.

    Login om te reageren
  34. Thibaut zegt

    19 februari 2008 om 16:48

    zijn de uitlaatjes niet die roosterachtinge dingens?
    ik dacht het wel.. maar ben niet zeker

    Login om te reageren
  35. Chan Chan zegt

    19 februari 2008 om 17:13

    Wat een gebalk zeg, op deze blog.

    Puur, voorgekauwde, zwart-wit napraterij.
    Ik schat de gemiddelde leeftijd 14, en
    van dat stoere, slappe penisgeslacht.

    Ik geef toe, deze 308 heeft enkele stijlfouten
    meegekregen. Een en ander is niet helemaal in
    harmonie. Althans toch wat het exterieur betreft.

    Het interieur is al veel homogener en stijlvoller.

    In ieder geval heb ik een 150 THP-je in bestelling.

    Eerlijk gezegd, je kan kabassen op Peugeot tot je een oen bent,
    maar hoeveel merken bieden dergelijke motor in deze combinatie
    voor een redelijke prijs ? Over de kwaliteit in het geheel van Peugeot
    durf ik mij vooralsnog niet uitspreken, dit is mijn eersteling.

    Ik weet in ieder geval dat ik van het de zo geroemde Golfkes en
    Toyotaatjes ook al behoorlijk horen klagen heb. En in tegenstelling,
    naar het schijnt, is de kwaliteit van Peugeot, en in het bijzonder
    die van de 307 niet meer zo spreekwoordelijk in de
    negatieve zin. Afwachten dus.

    Login om te reageren
  36. FabianVTR16V zegt

    19 februari 2008 om 17:21

    @jansen
    Als ik het goed heb begrepn komt hij inderdaad straks ook in modellen van Citroën !
    Op meerdere citroën fora wordt gesproken dat hij dan zal worden geleverd in de C2 / C4 (picasso) / C5
    In de C2 als 150pk variant voor het VTS model
    In de C4 als 175pk voor de VTR / 210pk voor de VTS
    In de C5 alleen als 150pk ter vervanging van de “oude” 2 liter motor

    Ennuh, franse auto’s koop je met je hart ;)

    Login om te reageren
  37. Sorcerer zegt

    19 februari 2008 om 17:29

    Dit ding weegt ruim 1300 kg (gewone 308 1.6 Turbo weegt al ruim 1300, deze misschien nog meer). 100 kg erbij en je hebt het gewicht van een Volvo S60. Beter nog: een Volvo S40 met een 1.6-motor weegt maar iets over de 1200 kg.

    Ik vind dat niet meer normaal, dat gewicht in zo’n relatief kleine auto, maar dat kan aan mij liggen…

    Login om te reageren
  38. Martijn zegt

    19 februari 2008 om 17:43

    Hij is inderdaad wel zwaar, maar het is ook geen racemonster. Zoals gezegd is féline vooral bijzonder uitgerust, zo is het o.a. het hele dashboard van leer, heeft hij de mooie 18 inch velgen (alleen op de féline beschikbaar) en die THP motor is ook niet bedoelt als de zware GTI-buster. Het is meer een cruiser, om relaxt van A naar B te komen. De 308 RC zal de GTI-concurrent worden, dan hoop ik inderdaad dat hij een stuk lichter is en een andere motor dan de 1.6 THP krijgt, want die motor is gewoon niet bedoelt om stoplichtsprintjes mee te winnen, al heeft hij best mooie cijfers vind ik zelf.

    Login om te reageren
  39. RScosworth zegt

    19 februari 2008 om 17:51

    @ Sorcerer
    Om maar even een voorbeeld te geven; een Golf met 170pk (bv. 1.4 tsi) weegt zo’n 1270kg en een Leon tfsi met 160pk weegt ook al 1295kg. Kortom, als de Peug werkelijk 1300kg weegt past hij prima in het rijtje.

    Wat je over een S40 zegt klopt overigens wel, die zijn inderdaad heel licht.

    Login om te reageren
  40. Chan Chan zegt

    19 februari 2008 om 18:13

    Zoals Martijn zegt, is deze THP niet bedoelt om te ijzerscheuren.

    Je kan met zoiets het comfort van een benzine nagenoeg evenaren
    met het rendement van een diesel. Deze motor is stil, hoeft niet hoog in
    de toeren te klimmen om kracht te tonen, en is daarenboven nog redelijk
    zuinig, lees milieumatig nog enigszins vriendelijk.

    Ik kan de omschrijving van Marijn “het is een cruiser” niet verbeteren.
    Deze 308 kan een compacte, comfortabele reisberline zijn.

    Login om te reageren
  41. Bramzel zegt

    19 februari 2008 om 18:25

    @ Greg: Buitenkant is voor mij nog altijd belangrijker dan de binnenkant. Bij auto’s in ieder geval wel. En als het interieur van jouw auto je opvalt tijdens het rijden moet je misschien eens wat beter opletten. Want of je nou in de Cee’d of in een 308 op je snelheidsmeter kijkt, veel maakt het niet uit. En als jij tijdens het rijden naar je snelheidsmeter gaat zitten turen met het idee van ‘Goh, jeetje, wat een heerlijk vormgegeven snelheidsmeter heb ik toch’ heb je denk ik de verkeerde prioriteiten.

    Maar ja, ieder zijn meug.

    Login om te reageren
  42. Greg zegt

    19 februari 2008 om 18:29

    Net wat je zegt.. Ieder z’n meug.

    Login om te reageren
  43. RScosworth zegt

    19 februari 2008 om 18:43

    @ Bramzel
    In de file heb je toch tijd zat? ;)

    Login om te reageren
  44. LP640 zegt

    19 februari 2008 om 19:06

    Voorkant=veel te druk
    achterkant=veel te saai:(

    Login om te reageren
  45. Timmy zegt

    19 februari 2008 om 19:23

    Nu nog even wachten tot ze die motor in een berlingo leggen. (ford heeft de 2 liter uit de fiesta st ook in zijn connect (in Duitsland dan toch) En je hebt het ideale stoplichtentrekkertje e. Leeg bestelwagentje en dan een leuke motor voorin.
    Oke ben weer aan het dromen. Haha. Nee vind wel dat het wat lang duurt naar de honderd of duurt het bij een mini s ook zo lang? De gewone dan zonder jcw (John Cooper Work of hoe heet die leuke versie met dik 200pk).
    Maar zoals meerdere bloggers hier. Vind het niet echt een leuke wagen. Rijden hevigere dinge rond van Peugeot. Zoals de 407 Silhouette.

    Login om te reageren
  46. dekster zegt

    19 februari 2008 om 19:43

    Daar gaat m’n eten… :sick:

    Login om te reageren
  47. six trey zegt

    19 februari 2008 om 20:53

    …Zelfs mijn vriendin vind peugeot lelijker en lelijker worden :roll:

    Login om te reageren
  48. Bramzel zegt

    19 februari 2008 om 20:54

    @RScosworth:

    Ik woon in Zweden buiten de grote steden, dus daar heb ik niet zoveel last van ;)

    Login om te reageren
  49. Acy zegt

    19 februari 2008 om 21:45

    Peugot 308 1.6 Turbo 175 pk, max 260 nm: 0-100 in 8,3, 180 gram CO2
    Voor een hagelnieuwe auto (oke, de engine bestaat al een tijdje) ben ik niet onder de indruk.

    Voor het vergelijk de veel oudere golf
    1.4 Compressor Turbo 170 pk, 240 nm: 0-100 in 7,9 (7,7 met DSG), 174 gram CO2.

    De prijs van deze Golf GT Sport is tegenwoordig€ 26.430. Dat is niet veel en hij zit best lekker in zijn spullen.

    Nee jongens, ik wist het wel….

    Login om te reageren
  50. m@rco zegt

    19 februari 2008 om 22:13

    Fraai die nieuwe bumper. Lijkt hetzelfde als de 308 RC Z coupe

    Login om te reageren
  51. boris zegt

    19 februari 2008 om 22:30

    Ik zal je vertellen, die specs van hierboven kloppen niet. De auto is namelijk niet heel erg zwaar met 1300 kilo, en gaat er gewoon in 7,4 sec naar de 100.

    En hoe ik dat weet. Ik werk bij Peugeot

    Login om te reageren
  52. JD zegt

    20 februari 2008 om 08:22

    @boris
    Dan moet je mij toch eens vertellen hoezo een hothatch van 1300 kg niet heel erg zwaar is? Als je bedenkt dat de wat oudere 306 met de zwaardere 2.0l motoren maar rond de 1100 kg zitten.

    Login om te reageren
  53. Boris zegt

    20 februari 2008 om 09:38

    OMdat jouw vergelijking nu niet helemaal opgaat, neem bijv een golf 5 weeg ook rond dat gewicht evenals bijna alle nieuw Hatches.

    306 is alweer zo een 8 jaar oud en een stuk kleiner.

    Login om te reageren
  54. Martijn zegt

    20 februari 2008 om 11:07

    @boris

    Hey Boris,

    Volgens mij issie nog sneller, namelijk 7,1 sec. De 1.6 thp met 150 pk moet binnen 8,3 op de 100 zitten, volgens de specs op autoweek.nl

    Groetos

    Login om te reageren
  55. Boris zegt

    20 februari 2008 om 14:46

    kan ook

    Login om te reageren
  56. RScosworth zegt

    20 februari 2008 om 15:48

    @ Bramzel
    Als je daar woont snap ik het helemaal dat je de binnenkant minder belangrijk vind. Ik zou ongeluk na ongeluk veroorzaken door het naar buiten kijken! Prachtige omgeving daar. :0

    @ JD
    Dat komt door alle veiligheidsmaatregelen die in zo’n auto gestopt worden. 1300kg is tegenwoordig heel normaal voor een auto in dit segment. De wat oudere auto’s zijn gewoon veel lichter omdat daar minder gezever bij kwam kijken wat betreft veiligheid.

    Login om te reageren
  57. smoke zegt

    21 februari 2008 om 00:01

    @Boris

    Die 0-100 cijfers met een zesbak 175 pk?…
    Misschien met Racing slicks.

    Login om te reageren
  58. Martijn zegt

    21 februari 2008 om 12:39

    Ik denk niet dat ze de cijfers op autoweek.nl hebben gemeten met racing slicks. De mini Cooper S doet trouwens 7,1 van 0-100 en die heeft dezelfde motor. Ook die weegt zo’n 1200 kg. Ik denk dat hij met de 175 pk motor wel onder de 8 seconden uitkomt. Die tienden die daarna komen die staan op elke website en bladen anders vermeld.

    Login om te reageren
  59. Chan Chan zegt

    21 februari 2008 om 15:15

    Misschien kom ik van een buitenplaneet te ver,
    en maak ik me met deze vraag dan ook buitengewoon
    belachelijk, maar, wat is toch de zin van die ene
    fractie van ’n seconde vlugger of trager ?

    Draagt zo iets bij tot het comfort of scheelt
    hem dat zodanig veel in het rijgevoel ?

    Mij lijkt het op dit ogenblik eerder op machomatige
    cijferbijterij, dan op enig zinvol kwaliteitsaspect.

    Ik ben bereid iets op te steken …

    Login om te reageren
  60. Greg zegt

    24 februari 2008 om 21:23

    @Chan Chan

    Die extra seconde heeft zin op het moment dat er professionele prestaties moeten worden geleverd. In de rallysport, F1 of welke motorsport dan ook kan een seconde miljoenen €’s waard zijn. Time is big money in zo’n geval.

    Maar op de manier waarop wij auto’s gebruiken is die extra seconde niets anders dan gesprekstof voor in de bar of op een feestje..

    Login om te reageren
  61. Chan Chan zegt

    25 februari 2008 om 09:25

    Aha … ik dacht het al.

    Wat is een seconde, in een file, tenslotte, ook waard.

    Ik neem aan dat, in het geval dan dit autootje, het dan ook
    van zéér mariginaal belang is, tenzij als borrelhapje aan de bar.

    Login om te reageren
  62. PSA sucks zegt

    12 maart 2008 om 09:37

    Nou niet te vroeg juichen he. Het blijven franse Pk’s. En het blijft natuurlijk een verschrikkelijk lelijk, weinig creatief ook omdat ie zo op zn voorganger lijkt. Al had het ding 300 pk dan wil ik er nog niet mee rijden.

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      3 november 2009 om 22:44

      @PSA sucks:

      LOL @ je naam,

      Hoe zielig wil je zijn?!

      Login om te reageren
  63. Thieu zegt

    2 februari 2010 om 19:32

    Hallo Thieu,

    Jij rijdt een Renault; wat jammer dat je niet een Peugeot rijdt. Kijk eens naar die fantastische 308 Feline 175pk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North