Peugeot RCZ Magna Steyr View Top – Open, maar dan anders

Auteur: , 23 Reacties

Een Peugeot RCZ waarvan het dak open kan. Zitten we daarop te wachten? Bij Magna Steyr denken ze van wel.

Even voor de mensen die het niet weten: Het Oostenrijkse bedrijf Magna Steyr is verantwoordelijk voor de productie van de Peugeot RCZ. Zo’n beetje vanaf het moment dat Peugeot de RCZ onthulde waren er al geruchten dat er ooit een targa en/of cabrio variant zouden komen. Tot op heden is dat echter nog niet gebeurd.

Nu lijkt het er op dat Magna Steyr zelf maar even een proefballonnetje heeft opgelaten om Peugeot op andere ideeën te brengen. De dakconstructie bestaat uit een combinatie van canvas en glas en het volledig openen neemt 12 seconden in beslag. (via: autoforum.cz)



23 reacties

Ideetje gestolen van dat Hollandse ding?
@norge: van de Savage Rivale en ja ik ga dacht t zelfde toen ik die foto’s zag :s
Het idee is leuk, de uitwerking vind ik iets minder.
Het dak is net zo’n skelet carnavalspakkie zo.
Waarom zou je hier niet op zitten wachten? Zo’n RCZ krijgt veel meer bestaansrecht als ie er ook als cabrio komt.
Ik snap niet dat Peugeot niet zelf met een Roadsterversie komt. Zal wel teveel in het vaarwater van de 308CC komen. Stom, want die achterbank is eigenlijk verwaarloosbaar dus kan je beter die RCZ choppen. Ziet er veel mooier uit. De meerwaarde van zo’n Pluriel klapdak snap ik niet. Deel van de appeal van de RCZ is het dak vind ik. Die dubbele bubbel vind ik juist gaaf.
@E34M5Touring: Ik denk dat het is omdat de RCZ nu niet bepaald de verwachte verkoopcijfers haalt.
@adyton: Ja goed, maar dat is de 308CC ook niet echt geloof ik. Tenminste niet zo als de 307CC. Het zou de sales een boost kunnen geven. Ik vind het wel een mooie auto moet ik zeggen. Zeker als je de kleurstelling goed doet. Een TT concurrent is het nooit geworden qua aantallen maar ik vind het zeker de mooiste van de 2.
@E34M5Touring: Ik vind het ook een leuke wagen. Heb het zelfs in het begin overwogen en ben de garage binnengestapt. Vond het wel een hoge vanafprijs voor een Peugeot. En dat zal wel de reden geweest zijn dat verkoop niet zo goed is.
Vraag me wel af of de cabrio een goede toevoeging is. Mooi zal het zeker zijn, maar de coupe met het speciale dak heeft meer identiteit. Het heeft anders wel de potentie een TT concurrent te zijn. Gemiste kans.
@adyton: Ze zijn inderdaad niet goedkoop. Misschien toch teveel geprijsd als een TT concurrent. Jammer, want als je een beetje motor wilt of een diesel met een paar leuke opties liep ie hard richting de 45-50k. Das natuurlijk flink geld voor zo’n apparaat. Denk dat Peugeot ook wel andere zorgen heeft dan een nichemodel in de picture houden. We zullen zien. Zie van dit dak het nut niet echt in. Krijg er een beetje Pluriel gevoel bij en dat waren niet bepaald de meest waterdichte ‘cabrio’s’
@E34M5Touring: Prijs verbaasde me toch ook. Ik kwam aan een 34.000€ of zoiets in België. En het is niet dat de RCZ zo dik in de opties zit. Bij het exterieur kon je je echt laten gaan. Interieur veel minder. Mijn interesse was snel gekoeld. Ik zie nu op de configurator dat het alweer veel verminderd is. En de facelift is ook minder geslaagd.
Maar blijf het toch wel een leuk wagentje vinden. En hoop dat ze eens een concept maken. Wil wel eens weten hoe het er uit kan zien.
@adyton: Ja het is hier een D label diesel dus die krijgt een zooitje belasting om z’n oren hier. Ik had een zwarte met creme nappaleer en die dikke 19inch wielen in zwart. En dan de bogen alu. Staat er toch wel een dikke bak. Maar voor 51k is er een hoop ander leuks te koop. Eerlijk is eerlijk.
@E34M5Touring: ik vind hem ook zwaar aan de prijs. Waarom wordt het over een TT niet gezegd? Een TT is ook maar een Audi, gewoon een luxe VW met problemen.
@rufctr01:
Oké, dan zeg ik het wel….
Een TT is een overprijste, overgewaardeerde Golf in een tokkie joggingpak….
AUB, het hoge woord is er uit.
@rufctr01: Ja, goed dat is een marketing verhaal waar ik me niet aan brand. Feit blijft dat wanneer de RCZ max tegen de 40k aanging hij zeker meer verkocht. Eigenlijk moet dat ook wel kunnen aangezien hij erg veel onderdelen met de 308 deelt. Denk dat de productie door Magna Steyer ze ook wel wat kost. Dat Audi mensen zo gek krijgt 80-90k neer te tellen voor in feite een RS3 coupe, ja dat is gewoon ijzersterke marketing en goede verkopers.
@adyton: Ja, omdat dat ding gewoon DUUR is en omdat er geen interessant motoren in liggen! Probeer er eens eentje te configureren; de prijzen van sommige opties zijn zeker vergelijkbaar met de Duitse merken!
@gregorius: Toevallig net even gedaan. 160pk HDiF met alle opties komt op 51k rijklaar. Wel navi, leer, dure audio, xenon en die dakbogen in Alu.
@gregorius: Oh geloof me. Dat weet ik best. Wist ook onmiddellijk toen ik de dealer buiten ging dat het niet mn ding was.
In die lange kont zal toch wel een eenvoudig canvasdakje passen?
Dit komt hopeloos complex over.
@imaginenl: inderdaad het water zal er wel uit sijpelen als er een stevig buitje overheen komt, of het windgeruis is zo erg dat je wenst dat je de gewone rcz met open-sky dak had genomen ofzo. maar als het wel werkt zal dit wel een mooie constructie zijn voor een leuk open roadstertje… nu nog een 3.2 V6 en achterwielaandrijving!
Weer zo een halve cabrio. Als het dak er toch niet volledig inschuift en er zo half op blijft liggen, wat afschuwelijk is, dan kun je veel beter een targaklapdakje erop zetten. Ziet er veel beter uit en is niet zo complex.
Mooi idee, ik moet toch wel even zeggen dat de niet-gefacelifte RCZ veel mooier was dan deze.
ALS het werkt kan het leuk zijn, ALS.
En met werken bedoel ik niet voor een peugje dat nieuw is en met pas ingevette dichtingen van bij de dealers komt. Waar wel eentje dat 5 jaar route 66 gedaan heeft en dan in een orkaan terecht komt.
Want da’s hoedat andere cabrio’s ook (zouden moeten) werken.
Ik zou toch niet blij zijn als ik Peugeot was en m’n aannemer die dat ding in elkaar schroeft gaat ongevraagd met mijn concept lopen hobbyen. Zo van kijk wat jij kan kunnen wij ook maar dan beter. Ik neem aan dat hier nergens een Peugeot badge op zit want het is geen Peugeot.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).