• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot’s modelnamen zo goed als uitgeput

Auteur: Dennis, gepost 7 oktober 2010 om 13:40 – 107 Reacties

Peugeot 508


Peugeot gebruikt al sinds 1929 drie cijfers om z’n modellen aan te duiden. Daarbij staat het eerste cijfer voor de positie in het gamma, het tweede cijfer is altijd een nul en het derde cijfer geeft de generatie aan. Heel overzichtelijk, maar de verschillende mogelijkheden zijn bijna uitgeput.

Peugeot week al af van deze naamgeving met modellen als de 3008, 4008 en 5008. Daarbij hanteert men nog wel dezelfde methodiek, maar dan met een extra nul in het midden. Met de Peugeot RCZ heeft men de typering helemaal losgelaten, terwijl deze coupe gebaseerd is op het platform van de 308.

De nieuwe 508 die in Parijs werd onthuld, kon geen 408 heten, want de 408 is een sedan bestemd voor China. Topman Jean-Marc Gales laat in het Duitse Financiële Dagblad weten met de naamgeving in z’n maag te zitten. Er komt geen 208 als opvolger voor de 207. En een 309 als opvolger voor de 308 kan niet, omdat de 309 typering in 1993 al een keer gebruikt is voor een Talbot met Peugeot badge. De Peugeot topman heeft al wel iets in zijn hoofd, maar vooral de marketingafdeling moet zich eens diep buigen over de nieuwe modelaanduiding.

Misschien heb jij wel een goed idee?

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen

Nieuwste artikelen

  • Kalender: de auto-evenementen van 2026
  • Dit is de productieversie van Red Bull’s hypercar met V10!
  • Video: Die vangrail is dichterbij dan je denkt
  • Dit waren de bestverkochte sport- en luxewagens in Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Peugeot

Vorig bericht: « Mercedes geeft eerste SLK teaser vrij
Volgend bericht: Volkswagen EOS gefacelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. paul zegt

    7 oktober 2010 om 13:46

    gewoon p er voor.

    Login om te reageren
  2. alex zegt

    7 oktober 2010 om 13:46

    Gewoon geen nieuwe modellen meer uitbrengen? Lijkt me sterk dat hier iemand om zal treuren.

    Login om te reageren
  3. manapata zegt

    7 oktober 2010 om 13:48

    peugeot paris
    peugeot lion
    peugeot marseille
    enz.enz.

    Login om te reageren
    • GTR zegt

      7 oktober 2010 om 16:46

      @manapata:

      leuk idee. maar vind dat gewoon beetje jammer voor seat, het past meer bij seat, vind het ook jammer dat zij er bij zijn afgeweken met Exeo. Alsof er niet genoeg steden zijn in spanje

      Login om te reageren
  4. floryn zegt

    7 oktober 2010 om 13:48

    Ik heb ooit gehoord dat die nul in het midden zat, voor de slinger waar je de motor mee aan moest slingeren. Dat heeft de startmotor natuurlijk opgelost, dus die nul kan er ook gewoon vanaf.

    De beste nummering vond ik altijd die van volvo.
    2 serie
    6 cilinders
    2 deuren

    of BMW

    3 serie
    2.5 liter motor

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      7 oktober 2010 om 13:57

      @floryn: net even gecheckt en het slingerverhaal klopt niet helemaal.

      Deze 601 kwam ik tegen. Indrukwekkend dakje.

      Login om te reageren
    • Potver7 zegt

      7 oktober 2010 om 14:08

      @floryn: Als dat van die slinger klopt, dan wordt de opvolger van de 207 dus de 2010110001010101108.

      Login om te reageren
      • floryn zegt

        7 oktober 2010 om 14:23

        @Potver7: huh?

        Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        7 oktober 2010 om 14:31

        @Potver7: Je doelt dus op de gaatjes en spijltjes in de grille? Even ter verduidelijking. ;)

        Login om te reageren
      • mout zegt

        7 oktober 2010 om 14:53

        @Potver7:
        De code van de startonderbreker is nog wel wat langer dan dat! ;)

        Login om te reageren
    • Tom zegt

      7 oktober 2010 om 14:29

      @floryn: Bij Bmw klopt dat helemaal niet altijd hoor

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        7 oktober 2010 om 14:51

        @Tom: LOL dat volgens de wetten der logica zo moeten zijn.

        Login om te reageren
      • Pallas zegt

        7 oktober 2010 om 14:52

        @Tom: Sorry foutje!

        Login om te reageren
    • BMW-Z-CSi zegt

      7 oktober 2010 om 14:31

      @floryn: nooit geweten dat de Volvo 480 een 8 cylinder had en geen deuren ;)

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        7 oktober 2010 om 14:52

        @BMW-Z-CSi: LOL dat volgens de wetten der logica zo moeten zijn.

        Login om te reageren
        • Tom zegt

          8 oktober 2010 om 03:37

          @Pallas: Kijk maar eens na, klopt wel hoor ;)

          Login om te reageren
  5. Potver7 zegt

    7 oktober 2010 om 13:49

    Doen ze toch net als Citroen? Gewoon en P1, P2, P3, P4, P5 en P6. De snelle P3 heet dan PS3. En de P3 Cabrio heet dan PC3.

    Nu alleen hopen dan McLaren niet dwars gaat liggen…

    Login om te reageren
    • MDA zegt

      7 oktober 2010 om 14:27

      @Potver7: Of sony ;-)

      Login om te reageren
    • BenR. zegt

      7 oktober 2010 om 14:30

      @Potver7: De eerste 3 zijn Alfa Romeo’s..

      Login om te reageren
  6. Fout zegt

    7 oktober 2010 om 13:49

    interessante stelling, ze hebben nog maar een goeie 5 tot 10 jaar te gaan. Maja; what’s is a name

    Login om te reageren
  7. Merry zegt

    7 oktober 2010 om 13:49

    Gewoon kappen met auto’s maken, als je al niet eens een naam kan verzinnen…

    Login om te reageren
    • Klojum zegt

      7 oktober 2010 om 14:57

      @Merry: I couldn’t agree more… Dit hadden ze al jaren geleden kunnen zien aankomen, en nu plots is het een probleem?

      Login om te reageren
  8. Fout zegt

    7 oktober 2010 om 13:49

    *in a name

    Login om te reageren
  9. Bram zegt

    7 oktober 2010 om 13:50

    Gewoon overnieuw beginnen..

    SUV: X508
    Sedan/stationwagon: S508
    MPV: 5008
    Coupe: 508Z
    Cabrio: C508

    Login om te reageren
  10. DeltaCycles zegt

    7 oktober 2010 om 13:52

    Ik zou de 0 in een 1 veranderen.
    Vrij simpel lijkt me.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 oktober 2010 om 13:54

      @DeltaCycles: Ik denk dat BMW dan moeilijk gaat doen in een paar gevallen. Maar dat kan je nog even uitstellen natuurlijk.

      Login om te reageren
      • DeltaCycles zegt

        7 oktober 2010 om 14:02

        @Citrofiel: Dan zetten we gewoon een P ervoor of erachter.

        Login om te reageren
      • Atenza zegt

        7 oktober 2010 om 19:12

        @Citrofiel: och er bestond ook een BMW 323i. Deed Mazda ook niet moeilijk over

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          8 oktober 2010 om 01:51

          @Atenza: Goeie! Met cijfers valt uiteindelijk ook minder te variëren, dus daar zullen ze wellicht wat soepeler mee zijn.

          Login om te reageren
          • Atenza zegt

            8 oktober 2010 om 07:19

            @Citrofiel: hoewel Peugeot dan weer moeilijk deed toen Mazda in de jaren 70 kwam met een 808. Dat moest in veel landen 818 worden ;) Een broer kwam er in de vorm van de 616 en de generatie Mazda’s erna werden dus 323, 626 enz

            Login om te reageren
  11. Lustigson zegt

    7 oktober 2010 om 13:54

    Peugeot kan toch gewoon opnieuw beginnen? Dus 207, 208, 209, 201, 202, 203, enzovoort? En anders gewoon doortellen, dus 208, 209, 210, 211, et cetera. (En dan natuurlijk geen 900-serie gebruiken i.v.m. de 911.)

    “… een 309 als opvolger voor de 308 kan niet, omdat de 309 typering in 1993 al een keer gebruikt is…”

    Dat is de enige waar herhaling van nummers verwarrend is. De 201, bijvoorbeeld, kan niet echt het probleem zijn, want die is immers alweer 90 jaar oud.

    Login om te reageren
  12. ZilverenTip zegt

    7 oktober 2010 om 13:58

    Stop gewoon met Peugeot, heb er toch nooit veel van gevonden… Dag Peugeot daaaag!!!

    Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    7 oktober 2010 om 13:59

    moesten ze er maar eerder aan denken!!

    Login om te reageren
  14. Benjamin1 zegt

    7 oktober 2010 om 14:16

    P2 klinkt nogal gaar.

    Gewoon Peugeot 216i, 320d, 520d

    Of vindt BMW dat niet liev?

    Login om te reageren
  15. CBR600rr zegt

    7 oktober 2010 om 14:23

    Of ze doeken gewoon het merk op, inspiratieloze meuk…

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      7 oktober 2010 om 14:59

      @CBR600rr: een run of the mill cbr getuigd anders ook niet van erg veel inspiratie, lol

      Login om te reageren
  16. Tom zegt

    7 oktober 2010 om 14:28

    @Floryn: Bij Bmw klopt het getal achter de serie dus 3.. niet altijd met de cilinderinhoud van de motor hoor.

    Login om te reageren
  17. preske zegt

    7 oktober 2010 om 14:29

    wat dan met hun modellen met dubbele 0?
    of gaan de erfgenamen van ian flemming daar ook lastig over doen?

    Login om te reageren
  18. Pallas zegt

    7 oktober 2010 om 14:30

    Volgens mij was de 309 er al voor ’93

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 oktober 2010 om 14:35

      @Pallas: Inderdaad, de 309 is geproduceerd van ’85 tot ’93. Verkeerd getalletje overgenomen dus.

      Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 oktober 2010 om 21:29

      @Pallas: En het nummer was zo afwijkend omdat de auto gepland was als Talbot (Arizona)

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        8 oktober 2010 om 13:54

        @JanC:Dat dacht de pers ook:

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          11 oktober 2010 om 13:45

          @Pallas:

          Login om te reageren
  19. Pallas zegt

    7 oktober 2010 om 14:32

    de 103 is een brommer!

    Login om te reageren
  20. sacha zegt

    7 oktober 2010 om 14:32

    Gewoon doortellen in hexadecimaal stelsel.

    Login om te reageren
  21. jack_abarth zegt

    7 oktober 2010 om 14:38

    Gewoon een naam bedenken voor een bepaalde afmeting, en dan voeren we gewoon weer mkI, mkII etc in.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      7 oktober 2010 om 14:48

      @jack_abarth:
      k’weet het al :
      Peugeot Rekord
      Peugeot Sierra
      Peugeot Taunus

      Login om te reageren
      • JanC zegt

        7 oktober 2010 om 21:29

        @de sjonnies: Opel, Ford, Ford?

        Login om te reageren
  22. screamer zegt

    7 oktober 2010 om 14:45

    Jullie zijn de 1007 vergeten ;)

    en ik ben voor gewoon nummers.
    Dus Peugeot 2 bijv. en als het dan de crossover is, dan 4x ? of lijkt dat teveel op audi?

    Login om te reageren
  23. Faalhaas zegt

    7 oktober 2010 om 14:47

    Peugeot 0000
    Peugeot 0001
    ……..
    Peugeot 1101011110

    Login om te reageren
  24. de sjonnies zegt

    7 oktober 2010 om 14:47

    Peugeot nummerde op de mazzel, de auto’s die met vier nul begonnen waren altijd succesvol die met twee nul begonnen niet altijd, behalve die ene dan, de 205

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 oktober 2010 om 14:55

      @de sjonnies: De 2-series vond ik juist succesvol hoor. Van héél vroeger weet ik niet zoveel, maar de 203 en later, daarvan kan je toch moeilijk zeggen dat ze slecht verkochten…

      Login om te reageren
  25. Joland zegt

    7 oktober 2010 om 14:51

    Als de ‘0’ stond voor het gaatje van de slinger, dan nu de ‘S’ voor de startknop… Dus de 2S1 als opvolger van de 207.

    Login om te reageren
  26. daan zegt

    7 oktober 2010 om 14:52

    binair. makkelijk toch?
    207 11001111
    508 111111100
    1007 1111101111
    3007 101110111111

    Login om te reageren
  27. marruk zegt

    7 oktober 2010 om 14:55

    Geen idee, ze verzinnen er maar wat moois op.
    De Peugeot 4008 in het artikel moet alleen 4007 zijn??

    @Pallas: Als Talbot dus.

    Login om te reageren
  28. Pallas zegt

    7 oktober 2010 om 14:57

    Ook 606 is nog beschikbaar en 507, ze hebben een paar onlogissche sprongen gemaakt. Opvolger 404 is de 504 ipv 405 die veel later kwam.

    Login om te reageren
  29. Bumer zegt

    7 oktober 2010 om 15:03

    Zelf vind ik het systeem van BMW het meest overzichtelijk: 5 serie, 3 liter, diesel = 530d.

    Voor Peugeot is het misschien een idee om af te stappen van hun benummering en met leuke namen te gaan werken of ze kunnen de 0 in 207, 308 etc eruit halen of ze doen overal gewoon een 0 bij dus 2007, 3008, 30008, 50008… het is maar een idee ;)

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      7 oktober 2010 om 15:35

      @Bumer:

      Dan pak je ook gelijk 1 van de weinige die inderdaad hetzelfde is.
      Want voor de verder rest klopt er geen klap meer van. Hetzelfde geldt voor Mercedes.

      Login om te reageren
  30. robert-123 zegt

    7 oktober 2010 om 15:09

    Ga gewoon door na X09 (bijv. 309) met X10, X11, etc.
    Niemand die het door heeft, ‘want, ze hebben gewoon vroeger al bedacht dat er meer dan 9 kwamen.’
    Duhuh ;)

    Login om te reageren
  31. jp zegt

    7 oktober 2010 om 15:21

    Gewoon dezelfde naam(cijfers) houden. De opvolger van de 207 is de nieuwe 207. Een mazda 6 blijft ook een 6. Een golf blijft ook een golf, en een astra blijft ook een astra.

    Login om te reageren
  32. PuB zegt

    7 oktober 2010 om 15:30

    gewoon doortellen, blijft de nul in het midden behouden.

    3-0-8, 3-0-9, 3-0-10
    4-0-7, .. 4-0-9, 4-0-10

    etc.
    ze zijn nu toch al met vier cijfers aan het klooien

    Login om te reageren
  33. Raptor zegt

    7 oktober 2010 om 15:31

    De Porsche 911 was eigenlijk 901 maar Peugeot had daar een patent op.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 oktober 2010 om 21:33

      @Raptor: Een patent op een merknaam?

      Login om te reageren
  34. E34M5touring zegt

    7 oktober 2010 om 15:35

    De peugeot onbetrouwbaar 1.6Vti
    De peugeot niet vooruit te branden 1.0
    De peugeot oh als ie mijn fietsendrager maar kan tillen 1.4Vti
    De peugeot man had ik maar wat anders gekocht 2.0 16V

    Login om te reageren
    • 8C_Competizione zegt

      7 oktober 2010 om 15:51

      @E34M5touring:
      Je bent er nog 1 vergeten:P
      De Peugeot ik wil maar kan niet harder 2.2 16V HDiF(-tractor)

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        7 oktober 2010 om 16:59

        @8C_Competizione: Je weet dat je onzin uitkraamt? De HDI-motoren van PSA worden juist alom geroemd. En de 2.2 zal met zijn (inmiddels) 204 pk ook wel vooruit komen.

        @E34M5Touring: Geloof het of niet, er zullen heel veel mensen tevreden zijn met Peugeot.

        Login om te reageren
        • 8C_Competizione zegt

          7 oktober 2010 om 19:06

          @Citrofiel: Was ook maar grapje joh:p De HDI-motoren van PSA presteren idd heel goed, maar had misschien iets specifieker moeten zijn: de 807 2.2 16V HDiF vindt ik een tractor(laat staan de slomere modellen) dat ding is niet vooruit te branden en rijdt niet fijn.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            8 oktober 2010 om 01:50

            @8C_Competizione: De motor lijkt me in principe voldoende voor een MPV als de 807, maar als geheel kan ik niet positief zijn over de C8/807/Ulysse/Phedra, dus klaag maar raak. ;)

            Login om te reageren
  35. rakim zegt

    7 oktober 2010 om 15:39

    wat dacht je van die nul gewoon een een maken dan kunnen ze nog 90 modellen vooruit

    Login om te reageren
  36. RP zegt

    7 oktober 2010 om 15:48

    Peugeot SR1 t/m SR10

    Login om te reageren
  37. Stuko zegt

    7 oktober 2010 om 16:09

    zet het getal gewoon op z’n kop neer! 180 graden draaien!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 oktober 2010 om 17:00

      @Stuko: ???b?pu?? s? ??p ?u?? ‘?? ?o

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        7 oktober 2010 om 17:01

        @Citrofiel: Bah, Autoblog ondersteunt geen ondersteboven-tekst. :P

        Login om te reageren
  38. Lelijk eendje zegt

    7 oktober 2010 om 16:10

    Gewoon terug naar af, net zoals het met hun design gaat.

    Login om te reageren
  39. Ard zegt

    7 oktober 2010 om 16:23

    Franse rotzooi.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      7 oktober 2010 om 19:52

      @Ard:
      poep roepen helpt in jouw geval denk ik ook wel…..
      of drol
      vette drol?

      Login om te reageren
  40. Ard zegt

    7 oktober 2010 om 16:23

    Franse rotzooi.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 oktober 2010 om 17:01

      @Ard: Goed zo jochie, is je frustratie nu weer weg..?

      Login om te reageren
  41. Simpson zegt

    7 oktober 2010 om 16:49

    begin gewoon weer overnieuw, 204, 505, 404.
    of doe suf en ga op de e- of i- tour.

    Login om te reageren
  42. Bob zegt

    7 oktober 2010 om 17:01

    Dus de iOn is geen echte Peugeot?

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 oktober 2010 om 21:35

      @Bob: nee.

      Login om te reageren
  43. Tommy2 zegt

    7 oktober 2010 om 17:44

    Eigen schuld, moeten ze maar niet stééds hun typenaam veranderen zodra er een nieuwe generatie/model uit komt, dan krijg je dit.

    Login om te reageren
  44. sonett zegt

    7 oktober 2010 om 17:50

    Doe maar P01 P02 P03 enz
    je kan ook een 8 in het modden zeten is een dubbele 0
    181 281 381 maar dat klinkt niet zo goed
    of zoals ze dis met de i0n begonnen zijn
    a0a b0a …

    Login om te reageren
  45. Joost1990_2 zegt

    7 oktober 2010 om 17:52

    4008? Die ken ik nog niet!

    Login om te reageren
  46. Olé zegt

    7 oktober 2010 om 18:06

    De laatste jaren zie Peugeot er toch niet meer uit met die over-geproportioneerde maten.
    Wanneer er geen 406-en of 306-en meer komen mag Peugeot van mij inpakken.

    Login om te reageren
  47. joris zegt

    7 oktober 2010 om 18:46

    peugeot i301 i401?

    Login om te reageren
  48. joris zegt

    7 oktober 2010 om 18:46

    peugeot i301 i401?

    Login om te reageren
  49. E34M5touring zegt

    7 oktober 2010 om 18:55

    @citrofiel

    Ongetwijfeld maar volgens menig tevredenheidsonderzoek zijn er ook een hele hoop mensen ontevreden over peugeot (806-607-407-1007)

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      8 oktober 2010 om 01:53

      @E34M5touring: Oh, ongetwijfeld. Maar opvallend dat je dan net de VTI’s noemt, die relatief nieuw zijn en waarover nog niet al te veel te zeggen is, en de 1.0, die alleen in de 107 zit, waarover men ook niet ontevreden is. ;)

      Login om te reageren
  50. rob1137xx zegt

    7 oktober 2010 om 19:44

    Toch moet elke nipwit hier blij zijn . Want dankzij die 0 is de Porsche 911 geboren. Anders had die 901 geheten.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 oktober 2010 om 21:36

      @rob1137xx: nipwit???

      Login om te reageren
  51. KEVV zegt

    7 oktober 2010 om 20:12

    Peugeot 911?
    Misschien is dat een goede typenaam, dan verdubbelen de verkopen meteen!

    Login om te reageren
  52. jp zegt

    7 oktober 2010 om 20:37

    Dan moeten ze maar stoppen met het bouwen van auto,s

    Login om te reageren
  53. nokiaaaa zegt

    7 oktober 2010 om 20:52

    ik snap helemaal ni waar het probleem ligt zenne .
    bm heeft al jare 320’s en audi al jare a4 enzovoort , wat maakt het nu uit of da uwe nieuwe auto ne nieuwe naam krijgt -,-

    Login om te reageren
  54. Jantje_555 zegt

    7 oktober 2010 om 21:00

    gewoon een nieuwe 408, waarom moet het per model omhoog gaan?

    of een 206+ bestaat toch ook.
    dat ze er overal een plusje bij zetten

    Login om te reageren
  55. JanC zegt

    7 oktober 2010 om 21:26

    @Pallas: Volvo 360? 460? 440? 850?

    Login om te reageren
  56. maus zegt

    7 oktober 2010 om 21:39

    Wat doen ze nou moeilijk. Voor de bedrijfswagens hebben ze ook namen bedacht. Bipper Boxer Expert. En de fransen zijn toch goed in het veranderen van namen. Kijk naar citroen heten nu allemaal C1,2,3,4,5. En renault net zo was 5,19,21,25 en nu….

    Login om te reageren
  57. Megakix zegt

    7 oktober 2010 om 22:30

    Pleur er gewoon het getal ‘1’ tussen…zoooo…opgelost

    Login om te reageren
  58. Golf 2.0 FSI zegt

    7 oktober 2010 om 23:00

    Renault is jaren geleden overgestapt van nummers naar namen omdat uit onderzoek bleek dat namen beter verkochten. Dus peugeot, grijp je kans.

    Login om te reageren
  59. 9000cse zegt

    8 oktober 2010 om 02:30

    Ik denk, dat het Peugeot nog wel een paar stuivers zal kosten om passende namen of cijfercodes te vinden voor hun toekomstige modellen. Het vervangen van zo’n typeaanduiding kan best wel eens verwarrend werken.
    Jaren geleden kon je bij BMW en Mercedes bijv. aan de typeaanduiding de cylinderinhoud herkennen, of werd deze er apart bij vermeld. Voorbeeld: 300SE 3.5, 300SE 6.3 of 300SEL 6.9.
    Bij Saab liep het op van 90 via 900 naar 9000. Maar vervolgens kwam er een 9-5. Had dit misschien de 90000 of zelfs de 900000 moeten zijn? En werd dat te onhandig? Misschien weet
    @ Svenska Aeroplan AB
    hier iets over te vertellen?
    En over diegenen, die vinden Peugeot zich om reden van een nieuwe naamsvinding maar zou moeten opheffen kan ik alleen maar zeggen: Stelletje zielepoten zonder historisch autobesef en zelfs zonder kennis van auto’s, met alleen maar digitaal bloed in de aderen. Gewoon triest!

    Login om te reageren
  60. willie zegt

    8 oktober 2010 om 11:28

    peuzjoow 000, 0-interessant, 0-emotie, 0-kwaliteit?

    Login om te reageren
  61. Svenska Aeroplan AB zegt

    8 oktober 2010 om 13:42

    @ 9000cse: niet echt concreet. Ik weet dat de 9 ‘iets’ met de vliegtuigen van Saab te maken heeft. Werd toen 9-5 ivm de klasse waarin de auto zit zeg maar (net als 3-serie, 5-serie van BMW), had net zogoed 9-C, 9-E kunnen heten! De officiële klasse-benamingen…

    Weet wel dat Saab weer teruggaat naar ‘zonder streepje’, dus de nieuwe 9-3 wordt 93, en de 9-1 91 etc.

    Login om te reageren
  62. Svenska Aeroplan AB zegt

    8 oktober 2010 om 13:45

    ot: @Peugeot: ga het eens aan Audi vragen, die heeft in iedere range 126459691245012 types… En wil komende 3 jaar nog eens 30 nieuwe types uitbrengen! Ben benieuwd hoe ze dat in godsnaam gaan doen met de namen…

    Login om te reageren
  63. george zegt

    9 oktober 2010 om 01:03

    De Porsche 911 is zeer waarschijnlijk een Peugeot.

    Login om te reageren
  64. Cantago zegt

    9 oktober 2010 om 13:07

    Wat ze moeten doen? Geen lelijke auto’s maken! Dan hoeft er ook geen code op.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      9 oktober 2010 om 13:11

      @Cantago: goh originele (en vooral in houdelijke) reactie zeg..

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        12 oktober 2010 om 21:02

        @Atenza: Nee, die van jou is veel beter. Maar ik licht mezelf graag toe: ik zie namelijk heel erg veel auto’s langs komen, de een nog lelijker dan de ander. Peugeot maakt nou niet echt de mooiste auto’s. Wat ik liever zou zien is dat ze met een mooi en vernieuwend model komen, en dan mogen de de oude naamstructuur ook best een beetje aanpassen. Zolang ze het maar niet zo bont maken als Mercedes af en toe dan lijkt het me geen probleem.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North