• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Phoenix GT/Uirapuru- 800 pk uit Brazilië

Auteur: chefke, gepost 10 februari 2008 om 19:44 – 33 Reacties

Phoenix GT/Uirapuru


Deze krachtpatser met 800 pk is een creatie van designstudent André Soler en GT Racecars, die verantwoordelijk is voor de technische kant. De Phoenix GT/Uirapuru is nog niet in productie maar het concept ziet er veelbelovend uit.

De naam Uirapuru komt van een zangvogel die volgens de verhalen alle andere vogels laat stoppen met zingen door de schoonheid van zijn lied. Het is ook de naam van een automerk dat in de jaren ’60 een paar auto’s bouwde voordat het bedrijf weer verdween. Het merk werd toen opgericht door Rigoberto Soler terwijl André Soler er nu nieuw leven inblaast. Grappig is dat ondanks de twee dezelfde naam hebben ze geen familie zijn.

Helaas is er van de Phoenix GT/Uirapuru nog niet eens een prototype omdat Soler nog druk op zoek is naar een investeerder om de ontwikkeling te versnellen. Tot die tijd werkt Soler zelf aan het concept. Voor de carrosserie wordt vooral koolstofvezel gebruikt. Voor de aandrijving zorgt een Judd GV5 Sports Racing motor die 600 pk levert bij 7800 toeren. Als de begrenzer van het blok echter wordt opgeschroefd naar 10.000 toeren dan komt er 800 pk los. Dat is gewoon F1-materiaal in een straatauto. Heerlijk.

Toch wordt er ook gekeken naar een potente V6 van GM of een V8 die rond de 400 pk moet gaan leveren voor de minder veeleisende klanten. Ook voor de versnellingsbak staan er nog verschillende opties open waaronder een automaat met 4 versnellingen of een handbak met 6. (bron: WCF)

Phoenix GT/Uirapuru
Phoenix GT/Uirapuru
Phoenix GT/Uirapuru

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm
    Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm
  • Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
    Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend

Nieuwste artikelen

  • Deze geveilde filmauto’s brachten serieus geld in het laatje
  • Mercedes CLA is stiekem minder Europees dan je denkt (of hoopt)
  • Tóch ondersteuning voor Fisker Ocean ondanks faillissement
  • Europese autofabrikanten zijn toch niet blij met het afschaffen van het verbod op de verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Supercars

Vorig bericht: « Klassieker: (Ferrari) Dino
Volgend bericht: Met je Lamborghini het ijs op – Winter Academy »

Lees Interacties

Reacties

  1. mattijn zegt

    10 februari 2008 om 19:48

    doet me denken aan dit b-merk bestuurbaar autotje:

    http://195.140.135.100/multi/images/rc/onroad/HBX6508S_01_300.gif

    Login om te reageren
  2. rgseidl zegt

    10 februari 2008 om 19:49

    Neem mij niet kwalijk, maar voor 800pk heb je erg veel koeling nodig. De twee kleine inlaatgleufjes tussen de (belachelijke) koplampen en onderaan lijken bij lange na niet groot genoeg.

    Login om te reageren
  3. DE_LOO zegt

    10 februari 2008 om 19:49

    Speciale look en met 800 pk :-p

    Login om te reageren
  4. mcx zegt

    10 februari 2008 om 19:49

    Het ziet er niet zo gestroomlijnd uit, een beetje mustang.
    De zwarte velgen zijn wel heel mooi!

    Login om te reageren
  5. peter peer zegt

    10 februari 2008 om 19:50

    Op de eerste foto lijkt het aardig veel op een mustang en een camaro. Maar voor de rest wel een lekkere wagen.

    Login om te reageren
  6. designmannetje zegt

    10 februari 2008 om 19:54

    goed bezig!!

    Login om te reageren
  7. Flipperdeflap zegt

    10 februari 2008 om 19:56

    Doet me denken aan de Connaught

    Login om te reageren
  8. ML Benz zegt

    10 februari 2008 om 20:03

    Mooie lijnen, niet te lomp. Leuke wagen.

    Login om te reageren
  9. Birger zegt

    10 februari 2008 om 20:05

    @ rgseidl

    in de moterkap zitten wel nog grote happers om de warme lucht af te voeren

    Login om te reageren
  10. D zegt

    10 februari 2008 om 20:06

    velgen komen mij bekend voor, bmw 850¿

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    10 februari 2008 om 20:08

    als ik een tekeningetje van een auto zou maken .. dan zou ik minimaal 1.700 peekaa er bij tekenen .. zonder moeite ..

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    10 februari 2008 om 20:13

    Ik vind het niet mooi MAAR ook niet lelijk. Als je dan ook nog bedenkt dat die voorkant (het enige aparte aan de auto) in de productieauto niet terug zal komen, wat blijft er dan nog over? Nietz bijzonders toch? Op de MOGELIJKE specs na, maar das niet genoeg voor mij.

    Login om te reageren
  13. barfje zegt

    10 februari 2008 om 20:23

    Voorkant idd Mustang meets Camaro en de achterkant geinspireerd op de Alfa GT ?

    Wel vette auto overigens.

    Login om te reageren
  14. RenJie zegt

    10 februari 2008 om 20:25

    10000 RPM? holy fuck :)

    Login om te reageren
  15. Skeletje zegt

    10 februari 2008 om 20:38

    Doet mij hier aan denken …

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Alfa_Romeo_SZ.JPG

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    10 februari 2008 om 20:39

    Blijkbaar hebben ze hun inspiratie gehaald uit de autoblog DAF contest :lol:

    Login om te reageren
  17. Ca.dil zegt

    10 februari 2008 om 20:41

    @ RenJie

    Mijn brommer draait nog meer toeren…

    Login om te reageren
  18. robgym zegt

    10 februari 2008 om 21:02

    sorry goedkoop jat werk , heb er geen ander woord voor over , jammer van je tijd om iets te ontwerpen wat teveel en te nauw bij verschillende designs ligt .

    Login om te reageren
  19. Mardec zegt

    10 februari 2008 om 21:04

    Idd, de luchtintake is veel te klein voor 800 pk was ook mijn eerste gedacht.

    De naam Uirapuru komt van een zangvogel die volgens de verhalen alle andere vogels laat stoppen met zingen door de schoonheid van zijn lied.

    Hopelijk klinkt de motor zo mooi als de vogel zijn lied :D

    Vind hem best mooi, hij heeft iets mustang/camaro achtigs.

    Login om te reageren
  20. ZwerverRoodbaard zegt

    10 februari 2008 om 21:19

    Ziet er uit tussen een brutale verkrachting tussen de nieuwe Camaro Concept en idd de Alfa Romeo SZ. Meer woorden maak ik hier niet aan vuil.

    Login om te reageren
  21. Tephlon zegt

    10 februari 2008 om 21:20

    @chefke: begrenser?

    Login om te reageren
  22. chefke zegt

    10 februari 2008 om 21:25

    @Tephlon

    Toerenbegrenser ;)

    Login om te reageren
  23. je oma zegt

    10 februari 2008 om 22:12

    lijkt op n misvormde connaught..

    Login om te reageren
  24. smeck zegt

    10 februari 2008 om 22:15

    tja leuk…maar als het niveau van 3d ontwerpen en renderen al zo laag is verwacht ik niet al te veel van de uitwerking…

    Login om te reageren
  25. skill3r zegt

    10 februari 2008 om 22:55

    is het niet begrenZer? Google zegt iig van wel..

    Login om te reageren
  26. chefke zegt

    10 februari 2008 om 23:00

    @ Skill3r en Tephlon

    Excuses! Bij deze aangepast. De spellingscontrole hapert nog wel eens. ;)

    Login om te reageren
  27. Davidov zegt

    10 februari 2008 om 23:54

    Tof dingetje :)

    @ Ca.dil: Ja leuk, is ie ook net zo krachtig/snel? Appels/peren :P

    @ chefke: ‘nog niet in productie’

    -Edit: gefixt!-

    Login om te reageren
  28. Dotternetta zegt

    11 februari 2008 om 07:36

    eerst maar eens kijken zonder striping

    Login om te reageren
  29. VLS54 zegt

    11 februari 2008 om 08:04

    Beetje een mengelmoesje van alles.Ratjetoe auto met specs die je helemaaaaaal niet nodig hebt!

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 09:28

    Mooi mooi mooi!
    Die kan wel tekenen…
    Ik hou van die vierkantige lijnen.

    Login om te reageren
  31. rider zegt

    11 februari 2008 om 10:05

    eerst zien dan geloven. iedereen kan wel roepen dat ze een auto in hun laptop hebben staan die 800pk bij 10000tpm leverd en een carbon koets heeft maar fijt is, dit ding bestaat nog helemaal niet. wel leuk dat er mensen zijn met veel fantasie. het zal niet makkelijk worden om een investeerder te vinden. maar ik hoop het wel!

    Login om te reageren
  32. JD zegt

    11 februari 2008 om 13:28

    Iedereen die zegt dat de airintakes te klein zijn zou ik willen adviseren de column van Michiel van den Brink nogmaals te lezen. Daarin staat te lezen dat grotere airintakes niet betekend betere koeling.

    Login om te reageren
  33. kowalsk zegt

    11 februari 2008 om 20:15

    gaaf dingetje! meestal staat ‘vernieuwend design’ gelijk aan lelijk design, maar in dit geval vind ik het erg mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North