• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pickups rule: SsangYong Actyon Sports

Auteur: autoblogger, gepost 22 maart 2007 om 12:25 – 36 Reacties

SsangYong Actyon Sports


Yeehah! Na de geweldige SsangYong Actyon is het tijd voor een variant; de Actyon Sports. De Sports combineert eigenschappen van een SUV, een pick-up en een minivan in één gedurfd concept. Hierdoor kan met recht gesproken worden van een klasse apart…

De Actyon Sports biedt plaats aan vijf inzittenden en heeft de beschikking over extra laadruimte van 1,28 meter. De wagen wordt aangedreven door een nieuwe 2,0 liter common-rail dieselmotor met 141 pk en 310 Nm.

De pick-up staat volgende week op de Autorai en is vanaf eind april te koop. Het gaat daarbij om een vanafprijs van € 27.995,- voor de, alleen via het internet te bestellen, ‘Direct’-uitvoering.

SsangYong Actyon Sports
SsangYong Actyon Sports

Ook interessant!

  • Een retro Defender: zo moet het dus niet
  • Wald X7 Sports Line
    Wald X7 Sports Line is subtiel als baksteen
  • Ferrari Sports Car
    Ferrari Sports Car met V6 klinkt heerlijk, accent ook

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

actyon, autorai, autorai-2007, pickup, SsangYong

Vorig bericht: « Zucht van verlichting
Volgend bericht: Mini Clubman gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fruitcake zegt

    22 maart 2007 om 12:29

    Ze hadden beter de voorkant tot laadbak kunnen ombouwen..

    Login om te reageren
  2. The master zegt

    22 maart 2007 om 12:30

    Wat een afzichtelijke creatie.

    Login om te reageren
  3. Xemurai zegt

    22 maart 2007 om 12:32

    *verslikt zich* die designers moeten echt is leren tekenen zeg…

    Login om te reageren
  4. Niels zegt

    22 maart 2007 om 12:53

    Toch vind ik hem wel beter te verwerken dan de normale Actyon.

    Login om te reageren
  5. PuB zegt

    22 maart 2007 om 13:03

    WALGELIJK

    Login om te reageren
  6. Zoef zegt

    22 maart 2007 om 13:05

    Een idiote grill die nog het best te vergelijken is met het smoelwerk van een groenlandse walvis.

    Login om te reageren
  7. automobilist zegt

    22 maart 2007 om 13:08

    Ik vind hem eigenlijk wel mooi.

    Login om te reageren
  8. Robin zegt

    22 maart 2007 om 13:14

    Ja ik heb lelijkere auto’s gezien hoor,.. ok het wint niet de schoonheidsprijs maar opzich wel te doen

    Login om te reageren
  9. Markus zegt

    22 maart 2007 om 13:19

    Wat mankeren die lui daar toch… is de hele designafdeling daar eigenlijk een sociale werkplaats???

    Login om te reageren
  10. PieterA zegt

    22 maart 2007 om 13:54

    Haha, ik verklaar dit gedrocht vogelvrij.

    iedereen mag dat ding voor mijn part straffeloos van de baan rijden.

    Verschrikkelijk!

    Login om te reageren
  11. Greg zegt

    22 maart 2007 om 14:01

    T is alles behalve mooi ja, maar als pickup is ie iets aangenamer om te zien dan als SUV..

    Login om te reageren
  12. Tenck zegt

    22 maart 2007 om 14:12

    Ik hoop dat er grote gaten onderin de laadbak zitten omdat ik dat hele ding zou volkotsen.

    Login om te reageren
  13. SugarFree zegt

    22 maart 2007 om 14:14

    @ Zoef
    Prachtige vergelijking :)
    Met dat verschil dat de groenlandse walvis wat knapper in elkaar zit :)

    Login om te reageren
  14. Bertus zegt

    22 maart 2007 om 14:21

    Goed, het is dus gewoon en pick-up, zo’n ding met laadbak. Geen idee waar die minivan eigenschappen zitten, en een SUV is ’t ook nie. Die marketingjongens denken toch echt overal mee weg te kunnen komen. Maar hij is net zo lelijk als de Kyron, of hoe die andere lelijkerds ook mogen heten.

    Verder lijkt het alsof de ontwerpers ruzie hebben gekregen, de schetsen voor diverse modellen hebben verknipt, en vervolgens verkeerd weer aan elkaar geplakt hebben. Die afzakkende achterlichten gaan nog, maar die neus is echt een vergaarbak van willekeur met allerlei gejatte designelementen. Maar alles beter dab die gewone Actyon waar ze een opgeblazen kont van een oud model Megane aan hebben geplakt, da’s helemaal niks.

    Login om te reageren
  15. hugo zegt

    22 maart 2007 om 14:23

    ik vind hem mooi

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    22 maart 2007 om 14:52

    De voorkant lijkt hier béter uit te komen (niet goed), maar de achterkant ziet er echt niet uit. Deze is stukken beter :P :

    Login om te reageren
  17. Reiner zegt

    22 maart 2007 om 14:54

    Diep respect voor SsangYong. Ze hebben zichzelf wederom overtroffen. Na de Korando vroeg ik me af: kan het lelijker? En zie: de Rodius verscheen. Die steekt met zijn dakkapel menige vinexwoning naar de kroon. Dat het nog lelijker kon bewees de Actyon en net toen ik dacht dat ik het allemaal gehad had krijgen we dit!

    Login om te reageren
  18. Fova' zegt

    22 maart 2007 om 14:58

    maak alles maar laadbak dan zie je ze ten minste niet op de openbare weg

    Login om te reageren
  19. daewoo-chevrolet zegt

    22 maart 2007 om 16:48

    Prachtige pick-up, veruit de mooiste in Nederland geleverde pick-up!
    De Actyon vind ik ook een originele en best mooie auto, de Kyron op de achterkant na ook en de Rexton is na de facelift nóg mooier geworden. Blijft de Rodius over…

    Login om te reageren
  20. Erik zegt

    22 maart 2007 om 16:50

    LOL, iedereen vind em lelijk, ik trouwens ook, is die afschuwelijke multipla (zoiets schrijf je niet met een hoofdletter) eindelijk het land uit komt iemand hiermee!
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/23/the-end-of-an-era-fiat-multipla-stopt

    Login om te reageren
  21. Lamborghini zegt

    22 maart 2007 om 17:00

    Lelijkst

    Login om te reageren
  22. mercedesfan zegt

    22 maart 2007 om 17:18

    dat is de walgelijkste wagen die ik ooit gezien heb!!!

    Login om te reageren
  23. cLs zegt

    22 maart 2007 om 17:51

    fout fout fout, dit kan echt niet, walgelijk!!! Precies een, ja, ik heb er geen woorden voor….
    Ik wordt er gewoon slecht gezind van! Ik hoop dat ik nooit zo’n “ding” tegen kom, ik ram het van de weg! Spuuglelijk

    Login om te reageren
  24. Speedlimit zegt

    22 maart 2007 om 18:06

    Dit is echt te lelijk.
    Doe maar ’n toyota hi-lux of nissan navaro :)

    Login om te reageren
  25. Jurgen zegt

    22 maart 2007 om 18:11

    Spuuglelijk, net als de gewone Actyon (wat een naam ook).

    Login om te reageren
  26. DAT zegt

    22 maart 2007 om 19:34

    Dat krijg je ervan. Koreanen op zoek naar hun identiteit.

    Login om te reageren
  27. 500 zegt

    22 maart 2007 om 21:12

    Afschuwelijk!!!!!

    Login om te reageren
  28. POlarWolf zegt

    23 maart 2007 om 10:04

    Meh, de Dodge RAM neus op z’n koreaans, met een te klein bed. Bah.

    Toch wel leuk speelgoed, als ‘ie 4×4 is.

    Login om te reageren
  29. Zet Viah Roodstar zegt

    23 maart 2007 om 10:06

    Al vind ik hem zelf niet geweldig mooi, heb ik toch respect voor die merken die niet de zoveelste veilige update/nieuw model op de markt zetten maar echt een eigen richting in durven te slaan. Een Cayenne (ook al niet mijn favoriet) vond ik in het begin ook een soort supersized Santa Fe. Na enige tijd begon ik het kreng toch mooi te vinden. Ik denk ook hier een kwestie van wennen, gezien de mega-koplampen en extreme lijnen ook wel eens een vooruitziende blik kunnen zijn. Mixed emotions dus.

    Login om te reageren
  30. RubenBaeten zegt

    23 maart 2007 om 14:34

    Je zou zeggen dat je de recht-toe-recht-aan achterkant van een pickup zo simpel is dat je hem eigenlijk moeilijk kunt verpesten… Wel dus, applaus.

    Login om te reageren
  31. Greg zegt

    23 maart 2007 om 15:16

    Voorkant origineel maar niet mooi.. achterkant niet origineel en ook niet mooi.. :-)

    Achterkant niet origineel, omdat ie wel erg gebaseerd lijkt op de Fiat Strada
    http://www.didimotors.be/Strada/original/Fiat%20Strada%202.jpg

    Login om te reageren
  32. aldert zegt

    23 maart 2007 om 19:30

    iel iel iel …:S:S kheb kleuter van 3 gezien die mooiere auto’s kunnen ontwerpen! schande voor auto industrie dit:S

    Login om te reageren
  33. binkie zegt

    23 maart 2007 om 19:42

    Liet bijna mijn laptop vallen van de schrik

    BAAAAH!

    toe? SsangYong? Ga eens heel snel dramatisch failliet ofzo?

    Login om te reageren
  34. Dirk zegt

    24 maart 2007 om 01:17

    Ik kan gewoon niet begrijpen wat de designer dacht toen hij dit op papier zette… Echt een lelijk gedrocht zeg!

    Login om te reageren
  35. Tombnolz zegt

    24 maart 2007 om 15:07

    Mooie reclameslogan: SsangYong, een klasse apart! :)

    Login om te reageren
  36. Harm zegt

    24 september 2009 om 17:41

    KOTS wat een ongelooflijk, misselijkmakend gedrocht!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North