Die auto die je wist die ging komen! De Ferrari Sports Car met V6 wordt nu al geteased door Ferrari zelf.
Ferrari is een merk in de hogere regionen van de markt. Ze bouwen geen goedkope auto’s. Sterker nog, als ze gaan diversificeren wordt het al heel snel nóg veel duurder. Wat dat betreft is het lekker dat er honderden miljonairs zijn die maar al te graag uitgenodigd worden om maar bijzondere Ferrari’s te mogen kopen.
Maar ook Ferrari gaat de massa bedienen. Althans, voor hen is het massa. Ten eerste is de Ferrari Purosangue onderweg. Deze crossover volgt de GTC4Lusso op in de lijn van twaalfcilinder GT’s. Pijnlijk, maar het is nu eenmaal wat de markt wil. En wie zijn zij om niet daaraan te voldoen? Precies. Maar er staat nog een Ferrari op komst. Daarover konden we je onlangs al informeren.
Ferrari Sports Car met V6
Ferrari is dat model nu aan het teasen. Goed geïnformeerde bronnen van Ferrari Chat bevestigen dat het gaat om de nieuwe kleine sportwagen met V6 van Ferrari. Een soort spirituele opvolger van de Dino 246GT. Jazeker, de Italianen trekken alle marketingboeken uit de kast met de teaser.
In een filmpje van nét geen minuut kun je een werknemer van Ferrari zichzelf wat vragen stellen, uiteraard in een geweldig accent. Het is een keuze. Dat niet alleen, op de achtergrond horen we een onmiskenbaar zesclinder-geluid. Meestal klinkt een V6 niet heel bijzonder, maar de Italianen weten er vaak een ‘emotioneel’ sausje mee tegeven en dat lijkt wederom erg goed gelukt!
Fun To Drive
Ferrari gaat nu prat op ‘Fun To Drive’ en daar zijn we heel erg blij mee. Zelfs de instap-Ferrari’s hebben nu meer dan 600 pk. En hoe leuk het ook is om te acceleren, het totaalplaatje wordt er niet beter van. Integendeel, de beleving wordt juist wat een-dimensioneel. Zonder de tractiecontrole aan ben je voornamelijk bezig om niet te crashen.
Wij hopen dat met de nieuwe Ferrari Sports Car het juist wat beter mogelijk is om de de grenzen op te zoeken op een bochtige weg. Een grotere grijns is belangrijker dan een dragrace of ‘Ringtijd, nietwaar? Bekijk het filmpje hieronder:
De Ferrari Sports Car wordt 24 juni geïntroduceerd.
rollingstoned zegt
https://m.youtube.com/watch?v=51CJjy_MK9w
Niets mis met het geluid van de Dino V6 hoor ;-)
ericc zegt
Volgende week deze Ferrari, op 6/07 de nieuwe Lotus met V6-hybride, MC20 en McLaren V6-hybride reeds voorgesteld….. een mooie tijd voor autoliefhebbers.
Geniet ervan jongens en meisjes, over enkele jaren worden we opgejaagd door de onverdraagzame medemens….
petroldrinker zegt
@ericc: dat worden we al, en genieten kon je in mijn ogen int verleden beter toen al die autos zonder turbos waren en dus meer herrie, neemt niet weg dat dit in elk opzicht nog altijd beter is dan die ev zooi die iedereen uitbrengt nu
tinnemans zegt
Persoonlijk denk ik dat je in een kleine, lichte auto met 250pk prima toe zou moeten kunnen. Als deze Ferrari het formaat van een MX-5 krijgt zou een kleine hoogtoerige atmosferische V6 prima moeten voldoen. Ik zou het fantastisch vinden als ze dat zouden doen.
De ellende is dat ik met mijn bijna 2 meter niet echt in dat soort auto’s pas.
Mocht ik dus ooit een Ferrari willen kopen (donaties zijn altijd welkom), dan zal het een maatje groter moeten zijn.
Voor een zwaardere auto, lijkt 450pk me dan nog wel leuk, maar persoonlijk zou ik niet weten wat ik met 500pk of meer zou moeten. Ik kom nooit op een circuit en op bochtige wegen is 100km/u soms al veels te hard. En in 2 seconden naar de 100 is vast erg gaaf, maar met 4 seconden duurt het genieten wel precies 2 keer zo lang. Dat heeft toch ook wel wat.
NB; dit is natuurlijk heel erg imho en ymmv.
b00st zegt
Helemaal mee eens. Er is altijd nog het zwaardere werk, maar als ik persoonlijk in dat segment zou shoppen zou ik ook liever iets lichter en minder ontvlambaar (har har) hebben dan zo’n half circuitmonster voor pro-coureurs.
basman147 zegt
Ook helemaal mee eens. Helaas geen eigen ervaringen, maar ik heb toch regelmatig bij tests van de F8 en bij de 720 de vraag gezien of het niet een beetje teveel van het goede is voor de openbare weg.
ttr6 zegt
Ik kan dat alleen maar beamen uit eigen ervaring. Ik heb de Tributo mogen rijden en heb zelf een Modena. De Tributo draait rondjes om de Modena, maar is die ook echt leuker? Die meneer uit het filmpje zegt het eigenlijk perfect: het gevoel is veel belangrijker. En daar heb je geen 720 PK of meer voor nodig.
hans75 zegt
maar die auto is allang gemaakt.. en heet 4C..
klein, licht, spartaans en bruut.. met 250pk en een ongekende rijervaring…
etronabt zegt
Het wordt natuurlijk weer een kanon op wielen met minimaal meer PK dan de alfa gulia GTA. En de prijs zal er wederom niet om liegen. Maar ik blijf hopen op een beetje betaalbaar over een jaar of 5 😊. Verder blijkt voor mij maar weer eens hoe episch mooi de 246GT is. Het zal moeilijk worden om dezelfde tijdloze schoonheid te evenaren.
ericd zegt
Nog een dikke week wachten. We zijn benieuwd.
ghini zegt
MC20 met Ferrari body en logos. Leuk maar ik ben heel benieuwd of deze stap positief of op langere termijn negatief gaat uitpakken voor het merk. Zitten iig risico’s aan. Ze zullen er wel een bizarre prijs aanhangen..