• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pics en specs van de Aston Martin One-77

Auteur: autoblogger, gepost 29 september 2008 om 20:28 – 62 Reacties

Aston Martin one-77


De One-77 wordt de snelste en duurste Aston ooit, zo werd onlangs bekend. De fabrikant gaat er maar 77 maken en kost (zonder BTW, import heffingen en andere belastingen) een dikke 1 miljoen pond! De eerste afbeeldingen en details zijn inmiddels bekend…

Aston Martin one-77

De supercar krijgt een V12 met 710 pk (770pk had ik overigens passender gevonden) en meer dan 750 Nm koppel. Het totaalgewicht komt rond de 1500 kilo. Dankzij 925.nl en/of al-eds.com hebben we de volgende info:

Engine
Front mid-mounted, 7.3 litre manually aspirated V12 engine incorporating dry sump lubrication system
Max Power – over 700 bhp (710 PS, 522 kw)
Max Torque – over 750 Nm (553 lb ft)

Transmission
Read mid-mounted, 6 speed Automated Manual Transmission with Auto Shift Manual/Select Shift Manual (ASM/SSM) electro-hydraulic control system

Body
Two door sports coupe with two seats
Available as left or right hand drive
Carbon fibre monocoque body structure
Hand crafted aluminium exterior body panels
Active aerodynamics with deployable rear spoiler
Approximately 1500kg vehicle weight

Suspension and brakes
Front and rear, pushrod actuated, adaptive ride height suspension
Carbon Ceramic Matrix breaking system
Dynamic stability control and traction control system

Leveringen starten vanaf einde 2009.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, one-77

Vorig bericht: « TV-tip: vanavond “de race om de auto van de toekomst”
Volgend bericht: Warren Buffett neemt een aandeel in BYD »

Lees Interacties

Reacties

  1. Master_R zegt

    29 september 2008 om 20:30

    doe mij er maar zo een:D

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    29 september 2008 om 20:30

    Dat zou nog eens een waardige opvolger voor de Vantage geweest zijn.

    Login om te reageren
  3. DJD zegt

    29 september 2008 om 20:30

    Ziet er heeerlijk uit. Jammer dat je weer nét niet alles kan zien op die plaatjes. Engelse humor zeker ;)

    Login om te reageren
  4. ripjans zegt

    29 september 2008 om 20:31

    Doe maar hier!!

    Login om te reageren
  5. phoenix zegt

    29 september 2008 om 20:33

    Doe mij die ma.
    Echt mooie AM weer
    Word dit een concurrent voor de Murcielago LP640, Ferrari 599 en Bentley GT Speed”?

    Login om te reageren
  6. Timmy zegt

    29 september 2008 om 20:34

    1miljoen pond? mmmm is dat niet tikkeltje overdreven? Aston martin wil terug naar het super exclusieve ofzo?
    Hoewel die specs wel supercar waardig zijn natuurlijk. Maar vind de prijs precies over the top. Dat is nog velen duurder dan de veyron.
    De arabieren en andere jongens met geld als slijk staan weer te zwaaien met hun koffertjes vol geld. Ze gaan snel uitverkocht zijn schat ik.

    Login om te reageren
  7. MATSS zegt

    29 september 2008 om 20:35

    7.3 klinkt als een mercedes motor weet er iemand of het er een is van Aston Martin zelf of nie???

    Login om te reageren
  8. Solstice zegt

    29 september 2008 om 20:38

    Foto’s zien er toch verdacht veel uit als computer-renderings. En hoe moet ik me de manually aspirated V12 engine voorstellen: met een handbediend pompje wellicht? :8

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    29 september 2008 om 20:43

    Als iedereen nou naar dit ding toe rent, ga ik wel op de DB9 kwijlen. Mag de Vlaeminck de DBS wel hebben. ;)

    Nee, maar ik vind dit niet veel toevoegen. Een beetje aandacht en geld opeisen, maar de auto vind ik niet bijzonder.

    Login om te reageren
  10. phantom zegt

    29 september 2008 om 20:47

    echt het toppunt van exclusiviteit, helemaal het einde man!!

    Login om te reageren
  11. Apache zegt

    29 september 2008 om 20:48

    En we hebben een nieuw top-topic van de week…

    Login om te reageren
  12. JPM zegt

    29 september 2008 om 20:49

    Waarom nou weer 1 miljoen pond? Wat willen ze ermee bereiken? Stoer zijn om mee te doen in de superexclusive markt?
    Ian Fleming schreef het al in al zijn boeken, er is maar één auto gentleman genoeg om James Bond in te vervoeren en dat is een Bentley.
    Wat mij betreft laat Aston Martin hier zien waarom die uitspraak toen en nu nog steeds klopt. (Overigens is het een prachtig ontwerp)

    Login om te reageren
  13. Porsche Fan zegt

    29 september 2008 om 20:50

    misschien komt ie wel voor in de nieuwste james bond film

    Login om te reageren
  14. DJD zegt

    29 september 2008 om 20:54

    @porsche fan: Dat zou wel mooi zijn. Denk het niet eerlijk gezegd…

    Login om te reageren
  15. JPM zegt

    29 september 2008 om 20:57

    En trouwens hoe durven ze 1 miljoen pond (excl. belasting) te vragen voor deze auto? Een Veyron is 1 miljoen euro (exc. belasting) en we weten allemaal wat die auto kan en wat voor nieuwe standaard die heeft gezet en hoeveel VW voor dit project betaald. Wat doet dit ding? Ik krijg hier sterk het gevoel dat dit puur om het geld gaat. En dat als uitgangspunt moet elke autoliefhebber niet aanspreken. Nogmaals het zal ongetwijfeld een mooie en snelle auto worden, maar de prijs is belachelijk.

    Login om te reageren
  16. VonStroke zegt

    29 september 2008 om 21:02

    Het punt van deze auto is echt moeilijk om in te zien. Op het eerste zicht ziet de DBS er minstens even bijzonder uit. Ok, zeker niet zo exclusief maar wel slechts marginaal trager. (en je krijgt tenminste een lekkere handbak).

    Ik wil deze nieuwe supercar niet meteen afbreken maar ik ben bijzonder benieuwd naar het unique selling point van deze David Brown.

    Login om te reageren
  17. vv52 zegt

    29 september 2008 om 21:03

    @ JPM

    Groot gelijk!

    Login om te reageren
  18. MATSS zegt

    29 september 2008 om 21:04

    @JPM

    wat je hier krijgt is een MOOIE auto iets wat je van de Veyron niet kan zeggen

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    29 september 2008 om 21:04

    @ Citrofiel
    Heel attent van je! :D Maar liever een David Brown 9. :)

    Deze auto: ik denk van nul naar honderd in rond de 3 seconden en een top van boven 350km/u, wie biedt meer? :P

    Login om te reageren
  20. vla zegt

    29 september 2008 om 21:06

    Btw wie is de designer? Lijkt me niet de stijl van Ian Callum, en laat dat nu toch wel de man zijn die Aston Martin uit de nood geholpen heeft en gemaakt heeft wat het vandaag de dag is.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    29 september 2008 om 21:07

    @ de vlaeminck; Dan draaien we het toch om, geen probleem… ;)

    Login om te reageren
  22. floris zegt

    29 september 2008 om 21:09

    ha over ander half jaar leverbaar, dat komt nog eens goed!, dan heb ik waarschijnlijk net mijn rijbewijs gehaald :P

    Login om te reageren
  23. LJ zegt

    29 september 2008 om 21:11

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  24. Kristof zegt

    29 september 2008 om 21:13

    1 miljoen pond voor een wagen die op het eerste zicht erg veel lijkt op hun andere modellen vind ik er over. Had een exclusiever design verwacht. Versta mij niet verkeerd ik vind de “gewone” AM’s de MAX maar had speciale gemogen

    Login om te reageren
  25. mikey zegt

    29 september 2008 om 21:14

    Ik blijf het Aston ontwerp geweldig mooi vinden, maar om hier nou een miljoen pond voor neer te leggen terwijl je ook een DBS kan rijden… het voelt meer als een soort marketing gadget van Aston Martin dan een echte supercar. Niet dat de mensen die ´m gaan aanschaffen daar een boodschap aan hebben, maar toch!

    Login om te reageren
  26. X043 zegt

    29 september 2008 om 21:31

    7.3 litre manually aspirated

    raar en ik maar denke dat het altijd Naturally Aspirated was

    ::rolleyes::

    Login om te reageren
  27. Solstice zegt

    29 september 2008 om 21:31

    Op de website wordt trouwens nog altijd een 7.0 liter V12 genoemd als motorisering. Wat zal het zijn?

    Login om te reageren
  28. kowalsk zegt

    29 september 2008 om 21:36

    Wat een vet ding!!! Exclusiviteit ten top!

    Login om te reageren
  29. someone zegt

    29 september 2008 om 21:36

    @ de vlaemink, ik bied meer! met die specs zou het niet gek zijn als de 2.5/2.7 sec naar 100 gehaald wordt, iets minder zie ik geen redenen om deze te kopen boven bijv. de DB9 (niet dat ik het geld heb, maar toch)

    Login om te reageren
  30. frederik zegt

    29 september 2008 om 21:40

    Als het dekseltje aan de achterkant de koffer is, dan heb je met deze wagen meteen de hoogste laaddrempel… Verder een hele mooie wagen.

    Login om te reageren
  31. jela zegt

    29 september 2008 om 22:00

    @frederik
    geen idee of je dat meende of niet… maar volgens mij is ’t de spoiler

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    29 september 2008 om 22:01

    Heeel sterk 599 GTB Fiorano gevoel… en dat ik dat over een Aston moet zeggen is geen goed teken… verder, 1mil pond?! Dan kost is 2,5mil in euro’s op NL kenteken … oftewel dat ding gaan we hier nooit zien… :P

    En trouwens, mocht ik ooit de loterij winnen, kan je voor die 2,5mil euro’s een hele leuke hele volle garage aanschaffen hoor. DB9, 911 GT2, 430 Scuderia Spyder (als ie dr is), en misschien nog een leuke klassieker… een oude 356A roadster ofzo…:D

    Login om te reageren
  33. peter peer zegt

    29 september 2008 om 22:04

    @ frederik.

    Je hebt ook kans dat het een verstelbare spoiler is.
    Anders heb je misschien wel gelijk ja!

    Verder vind ik het ook een mooie wagen.

    Login om te reageren
  34. Creative zegt

    29 september 2008 om 22:05

    oooi lekkere zagato-stijl muil!

    Login om te reageren
  35. vla zegt

    29 september 2008 om 22:15

    @ Someone
    Maar lager zou ik niet gaan hoor! Dan zit je al in Koenigsegg-Pagani-Ascari-Ariel- gebied. ;)

    @ Citrofiel
    Now you’re talking! Dus je zou een Citroën XM met Maserati V6 aan de kant zetten voor een DBS? Net zo’n beetje als ik een Veyron aan de kant zou zetten voor een DB9 8) . Ben je eigenlijk nog steeds stiekem fan van die auto? Jeweetwel, die… Pantalonpays. :D (het moet toch een geheim blijven, hé ;) )

    Login om te reageren
  36. Fout zegt

    29 september 2008 om 22:17

    “Doe mij die maar”
    “Doe mij die maar”
    “Doe mij die maar”
    “Doe mij die maar”
    niet echt origineel, eerder irritant

    Login om te reageren
  37. Davidov zegt

    29 september 2008 om 22:22

    Nou, doe mij maar een Reventon voor dat geld :D

    Login om te reageren
  38. joep zegt

    29 september 2008 om 22:34

    Goh ik ben echt verrast met het design! Had echt niet verwacht dat het zoiets zou worden…

    Login om te reageren
  39. jasper zegt

    29 september 2008 om 22:40

    hijs wel gaaf, maar zoveel geld is hij zekerweten niet waar:P

    Login om te reageren
  40. Memphis zegt

    29 september 2008 om 22:41

    Belachelijke prijs, geen mega specs en beperkte oplage, deed mij ook direct denken aan de Reventon.

    Wordt wel zeer twijfelachtig als deze mij evenzeer zal kunnen bekoren als de Reventon… hij ziet er alleszins niet echt spectaculair uit op het eerste zicht, maar goed, valt moeilijk over te oordelen op basis van een veel te donkere rendering.

    Login om te reageren
  41. C6.R zegt

    29 september 2008 om 22:42

    Meer dan 700 pk en 1500kilotjes, dat belooft wat!

    Alleen jammer dat het design ergens tussen een Vanquish en DB9 staat, bedenk eens wat nieuws!

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    29 september 2008 om 22:42

    @ de vlaeminck; Praktisch gezien zou ik dat natuurlijk doen, maar moet het een auto worden om dagelijks mee te rijden, zonder de mogelijkheid er een auto bij te kopen/de ander te verkopen, dan wordt het toch de XM (had die een Maser-V6? Heb je het niet over de SM?). Hoewel de DBS ook gaaf is natuurlijk, maar dan zou ik nog altijd voor de DB9 gaan. De DBS vind ik toch wat over the top, iets te protserig voor een gentleman’s GT.
    Pantalonpays… Waar heb ik het toch ooit met jou over gehad? xD Even eerlijk: Ik heb geen idee waar je het over hebt. ;)

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    29 september 2008 om 22:42

    Tegenwoordig hoef je niet meer te bewijzen dat een auto écht een miljoen waard is. Je pimped tegenwoordig een voor jou bedrijf gangbaar model en plakt daar zo’n prijskaartje op. En dan is het een kwestie van wachten op de hordes iioten die het er nog voor overhebben ook. Kijk maar naar de Regenton.

    Login om te reageren
  44. Tom zegt

    29 september 2008 om 22:42

    alweer dat model? :P

    Login om te reageren
  45. mglopez zegt

    29 september 2008 om 22:51

    Woow dat wordt een van de geilste auto’s ooit:P

    Login om te reageren
  46. vla zegt

    29 september 2008 om 22:52

    @ Citrofiel
    Vertaal eerst naar Nederlands, daarna naar Engels (wat een codetaal he!).
    En ik bedoel idd blijkbaar SM… :oops: (tip naar de lezers: als je deze auto intikt op Google, zet er wel degelijk Citroën voor! Ik vergeet dat namelijk wel eens…)

    Login om te reageren
  47. vla zegt

    29 september 2008 om 22:54

    @ Rick dos
    Daarom noem ik je de Grote Swami! Gelijk heb je!

    Login om te reageren
  48. autoblogger zegt

    29 september 2008 om 23:02

    77 units? Pff… doe mij dan maar een Renovatio SLR, veel exclusiever ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/29/mansory-renovatio-slr-in-zwart-wit

    Login om te reageren
  49. vla zegt

    29 september 2008 om 23:03

    @ autblogger
    Voor dit soort topics zouden jullie eigenlijk een geeuwende smiley moeten hebben…

    Login om te reageren
  50. RenesisHP zegt

    29 september 2008 om 23:07

    Natuurlijk is deze auto zijn geld waard.
    Het is duidelijk dat Aston Martin een groot risico neemt met dit ontwerp, duidelijk zeer gedurfd en extreem. Heel vernieuwend en baanbrekend.
    De designers hebben het echt moeilijk gehad…
    Ik had serieus niet zoiets verwacht.

    Login om te reageren
  51. XK zegt

    30 september 2008 om 00:27

    710 pk en 1500 kg? Hoe? Wat mij betreft een beetje onzinnige auto, kost alleen maar een hoop geld. Ontwikkel daar liever een efficientere motor plus versnellingsbak van, of een wat gangbaarder model.

    Login om te reageren
  52. VonStroke zegt

    30 september 2008 om 08:00

    @mx5/rx8owner: Ben je wel serieus? :P

    Login om te reageren
  53. Thijs zegt

    30 september 2008 om 08:24

    Ik vind de DBS mooier. Dit vind ik niet echt vernieuwend of spannend ofzo. Gewoon beetje tegen het plaatwerk van bestaande Astons aanduwen tot er een grotere motor in past. Nee doe me dan maar gewoon smaakvol in plaats van snel.

    Login om te reageren
  54. Jeroen zegt

    30 september 2008 om 08:30

    Hij is echt gruwelijk mooi weer die Aston Martin

    Login om te reageren
  55. Sorcerer zegt

    30 september 2008 om 09:07

    0-100 in 3,2 seconden ofzo gaat dit worden?

    Login om te reageren
  56. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    30 september 2008 om 09:42

    Wat een schitterende auto…
    Het design vind ik echt een sculptuur, Kunst met een hoofdletter K!

    Mooi ook dat hij 77 heet, is mijn geboortejaar dus ik ga maar eens even mn rekening checken!

    LOL

    Login om te reageren
  57. TBK zegt

    30 september 2008 om 10:34

    Voor zover ik iets kan zien op die plaatjes vind ik het nou niet meteen moeders mooiste. Yes yes, shoot me…

    Login om te reageren
  58. Edgar zegt

    30 september 2008 om 15:05

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  59. 9ff GT9 zegt

    30 september 2008 om 18:20

    wooooooow!!!!!1! ubergeile aston martin pronz!

    Login om te reageren
  60. FlorisFerrari zegt

    30 september 2008 om 21:08

    Zo verschrikkelijk veel is er nou ook weer niet veranderd ten opzichte van de andere AM’s.. Ze zijn mooi, maar zien dr allemaal het zelfde uit.

    Login om te reageren
  61. Guan zegt

    30 september 2008 om 21:32

    Volgens mij is dit ding net zo mooi als de nieuwe Dino. Niet mooi dus. Daarbij way te duur, hou maar mooi voor je eigen dus.

    @Autoblogger; afgaande op de naam had ik 177 pk logischer gevonden?

    Login om te reageren
  62. Pino zegt

    1 oktober 2008 om 09:00

    waar moet k bestellen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North