• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pik deze Donkervoort voor € 95K op in Harderwijk

Auteur: Author, gepost 25 juni 2016 om 10:51 – 42 Reacties

Afbeelding Pik deze Donkervoort voor € 95K op in HarderwijkAfbeelding Pik deze Donkervoort voor € 95K op in HarderwijkAfbeelding Pik deze Donkervoort voor € 95K op in HarderwijkAfbeelding Pik deze Donkervoort voor € 95K op in HarderwijkAfbeelding Pik deze Donkervoort voor € 95K op in HarderwijkAfbeelding Pik deze Donkervoort voor € 95K op in HarderwijkAfbeelding Pik deze Donkervoort voor € 95K op in HarderwijkAfbeelding Pik deze Donkervoort voor € 95K op in Harderwijk

Pik deze Donkervoort voor € 95K op in Harderwijk
Heel veel sneller dan dit wordt het niet, maar je moet er wel mee durven rijden.

Vaste lezers met een goed geheugen zagen deze Donkervoort al een keer voorbij komen. Onlangs trakteerden we je namelijk al op een stapeltje foto’s van precies deze auto. Het betreft een 1.8 GT-270 GT4. Dat betekent inderdaad 270 pk afkomstig uit een 1.8-liter viercilinder van Audi. Met een leeg gewicht van 710 kg is deze D8 in het gunstigste geval een flinke handvol om op de weg te houden, maar met die hoosbuien van de afgelopen weken zouden wij ‘m even in de garage laten staan.

De occasion is één van 15 gebouwde exemplaren, dus exclusiviteit gegarandeerd. Ondanks dat we de D8 moeilijk een jack of all trades kunnen noemen heeft deze occasion uit 2009 een gezonde 50.000 km op de teller staan. De enige twee discutabele puntjes die wij zo 1-2-3 konden ontdekken waren de bestickering en het dakje dat er een beetje awkward op zit. Maar verder…

Check de advertentie HIER.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Deze Pagani is voor €2,6 miljoen op te halen bij Donkervoort

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

d8, d8-gt, Donkervoort, marktplaats, occasion, paars

Vorig bericht: « Techniek: de voordelen van “Hot V”-motoren
Volgend bericht: Historie: de heerlijke Peugeot 905 »

Lees Interacties

Reacties

  1. parttimeautospotter zegt

    25 juni 2016 om 10:53

    Neerlands trots :)

    Login om te reageren
  2. wimbraber zegt

    25 juni 2016 om 10:54

    Gaaf ding, maar eigenlijk moet je natuurlijk gewoon die 5 cylinder hebben!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      25 juni 2016 om 11:20

      @wimbraber: die is inderdaad geniaal!

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      25 juni 2016 om 11:23

      @wimbraber: van die 4-cyl wordt ik ook niet echt hebberig. Zeker niet als het mijn buurt ton zou zijn.

      Login om te reageren
  3. martijndh zegt

    25 juni 2016 om 10:54

    Het enige jammere vind ik dat ene pijpje aan de achterkant. Maar ach dat moet de pret niet drukken. Gave bak!

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      25 juni 2016 om 11:39

      @martijndh: viel me ook op, ziet er beetje zielig uit.

      Login om te reageren
    • evian zegt

      25 juni 2016 om 12:01

      @martijndh: allemaal extra gewicht he, een dubbele uitlaat ;)

      Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    25 juni 2016 om 10:54

    Heel veel sneller wordt het niet? Zijn toch een handje volg vergelijkbare auto’s hoor… Wel erg dik zo een donkervoort!

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      25 juni 2016 om 11:22

      @mrrallycross: Een handje vol, dus inderdaad ‘heel veel sneller wordt het niet’.

      Login om te reageren
  5. baklava zegt

    25 juni 2016 om 10:55

    Doe mij maar een gewone Donkervoort ipv dit gedrocht.

    Login om te reageren
  6. wildewesten zegt

    25 juni 2016 om 11:11

    Eng zonder airbag in het stuur

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      25 juni 2016 om 11:40

      @wildewesten: ja heel eng. Stel je voor…

      Login om te reageren
      • wildewesten zegt

        25 juni 2016 om 12:28

        @audir8v10: ik ken iemand die een wat oudere auto had zonder airbag, daarmee verongelukt is en met het hoofd op het stuur geslagen. Die heeft het door het ontbreken van airbags niet overleefd. Lijkt mij dus eng ja, in een sportauto waarmee je toch stiekem altijd te hard gaat rijden.

        Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          25 juni 2016 om 12:40

          @wildewesten: dan zit je in een ding waar de stig bang van wordt, en jij maakt je zorgen over airbags?

          Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          25 juni 2016 om 12:49

          @wildewesten: ja maar die zat niet strak ingesnoerd met 4/5 punt gordel en een rolkooiconstructie zoals je wel in deze Donkervoort zit. Wel eens een airbag in een race/rallyauto gezien? Waarschijnlijk niet want die zijn niet nodig. Net als in deze auto.

          Login om te reageren
          • wildewesten zegt

            25 juni 2016 om 13:16

            @audir8v10: Doe je dan ook een helm op tijdens het rijden?

            Login om te reageren
            • remcott zegt

              25 juni 2016 om 13:28

              @wildewesten: als die 4/5 puntsgordel strak zit komt je hoofd echt niet bij het stuur

              Login om te reageren
            • kempenaer zegt

              25 juni 2016 om 18:12

              @wildewesten:

              Jij hebt je huis ook vol liggen met rubberen stoeptegels?

              Login om te reageren
        • beefcake zegt

          26 juni 2016 om 16:07

          @wildewesten: tsja, zo kennen we allemaal wel iemand, denk ik. Maar als je daarnaar gaat leven, kun je het beste stoppen met douchen. Daar gebeuren nog steeds de meeste dodelijke ongelukken.

          Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    25 juni 2016 om 11:18

    Ow geen geld joh.

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    25 juni 2016 om 11:34

    Ik dacht al, een Donkervoort voor minder dan een euroton? Jup, mist een cilinder.

    Login om te reageren
  9. Donstil zegt

    25 juni 2016 om 11:38

    Wat kost dit nieuw eigenlijk? Het voelt namelijk als een behoorlijke prijs voor een trackday speeltje met een halve ton(!) ervaring.

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      25 juni 2016 om 11:45

      @Donstil: € 139.051,-

      Login om te reageren
  10. HZW zegt

    25 juni 2016 om 11:38

    Ze hebben ook een Cayman GT4 staan, je vraagt je dan af waarom zo’n auto nu al tweedehands te koop staat bij een niet dealer garage.
    Een Donkervoort occasion zou ik alleen bij Donkervoort kopen.

    Login om te reageren
  11. mathay zegt

    25 juni 2016 om 11:41

    Kentekencheck geeft 180pk aan.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      25 juni 2016 om 12:08

      @mathay: Het vreemde is dat hij ook bij Donkervoort zelf te koop staat en ook daar met 270 pk aangegeven wordt.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 juni 2016 om 13:09

      @mathay: alle Donkevoort auto’s worden met standaard motor(configuratie) bij de RDW aangeboden en krijgen daarn pas hun definitieve specificaties.zo’n geintje bespaart je zomaar 10.000 aan belasting.
      Weer wat geleerd vandaag ?.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 juni 2016 om 13:16

      @mathay: zie ook dit artikeltje
      http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/11/het_donkervoort_productieproce

      Login om te reageren
  12. Nielsv20 zegt

    25 juni 2016 om 11:43

    Helaas staat hij bij Seldenrijk….

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      25 juni 2016 om 15:42

      @nielsv20: waarom is dat helaas?

      Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    25 juni 2016 om 12:07

    De mensen die bij deze auto staan te kwijlen zijn Seldenrijk…

    ba dum fokking tsssss

    Login om te reageren
  14. lekbak zegt

    25 juni 2016 om 13:03

    Leuke uitdaging dit, en een erg gaaf voertuig. Tot nu toe heb ik nog nooit een voertuig bestuurd wat me angstig maakte, deze zou daar wel eens verandering in kunnen brengen en dat is alleen maar leuk. Nu nog nog ergens 95.000 euro vandaan toveren. En alle andere dingetjes die hoger op mijn lijstje staan. En dat is ook direct het probleem van deze auto…

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 juni 2016 om 13:38

      @lekbak: dan moet je eens op Zandvoort in zo’n Formule Renault gaan zitten als het regent. Met half gas vond ik hem al eng :P

      Login om te reageren
  15. bmwe81 zegt

    25 juni 2016 om 13:24

    Ik dacht dat ze alleen cabrio’s maakten

    Login om te reageren
  16. eefie zegt

    25 juni 2016 om 13:26

    Heerlijk, maar wel graag de 5 cilinder

    Login om te reageren
  17. Joel_D zegt

    25 juni 2016 om 13:27

    Ah, perfect kenteken voor mij. :D

    Login om te reageren
  18. giulio zegt

    25 juni 2016 om 15:30

    Het blijft jammer van de Audi blok. We hebben allemaal onze voorkeuren.. De een moet geen alfa of FIAT. Ik zou altijd een Audi of Volkswagen laten staan. ford zou veel mooier gestaan hebben..

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      25 juni 2016 om 23:19

      @giulio: kan je dat eens uitleggen. De nieuwe aluminium 5-cylinder is toch een snoepje?

      Login om te reageren
    • mrwheely zegt

      26 juni 2016 om 09:35

      @giulio: hadden ze vroeger ford motoren maar audi was betrouwbaarder

      Login om te reageren
  19. renegade zegt

    25 juni 2016 om 16:28

    Sinds wanneer mogen ook andere garagebedrijven Donkervoort verkopen? Alle inkoop en verkoop van nieuw en gebruikt verloopt toch via Lelystad?

    Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      26 juni 2016 om 08:04

      @renegade: hoezo? Als eigenaar bepaal je toch zelf hoe en aan wie je je auto verkoopt?

      Login om te reageren
  20. mellie zegt

    26 juni 2016 om 20:10

    Toch trots op de deze nederlandse autobouwer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North