• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in Limburg

Auteur: Author, gepost 27 mei 2017 om 10:57 – 24 Reacties

Afbeelding Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in LimburgAfbeelding Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in LimburgAfbeelding Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in LimburgAfbeelding Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in LimburgAfbeelding Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in LimburgAfbeelding Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in LimburgAfbeelding Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in LimburgAfbeelding Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in Limburg

Pik deze heerlijke 996 GT3 Clubsport op in Limburg
De 996 gaat niet de geschiedenis in als de meest geslaagde 911-generatie, maar voor die smeuïge GT3 kun je ons midden in de nacht bellen.

Of we opnemen is een ander verhaal, maar dat doet er niet toe! De 996 GT3 was de eerste generatie GT3 en in eerste instantie was dit model net als de rest van de 911’jes uit die tijd uitgerust met de bekende spiegelei-koplampen. De Mk2 kreeg de lichtunits van het faceliftmodel en het onderstel werd een tandje minder straf afgesteld.

Wel kreeg deze versie extra pk’s, om uit te komen op een totaal van 380 stuks. Bizar hè, dat de huidige GT3 alweer op 500 (atmosferische!) pk’s zit? We schakelen even over naar Williepedia voor wat extra feitjes en specs.

Zo is de 996 GT3 de eerste 911 die werd uitgerust met het bekende Mezger-onderblok, dat in feite rechtstreeks uit de brute GT1 werd getrokken. De turbo’s werden er echter afgehaald en sindsdien hoort een GT3 volgens de goegemeente een NA-motor te hebben. Verder lijkt deze generatie GT3 meer pk’s te hebben dan opgegeven. Wees niet verbaasd als de boxer goed is voor zo’n 400 stuks.

De occasion in kwestie is uitgerust met het gratis(!) Clubsport-pakketje. Dat houdt in dat de 911 is voorzien van kuipstoeltjes, zespunts gordels, een halve rolkooi, een brandblusser en een single mass vliegwiel.

Verder goed om te weten: de auto uit 2004 heeft 27.949 kilometers achter de rug. De prijs bedraagt 108.500 euro, waar we bij moeten vermelden dat dit best eens een solide investering kan worden.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 996, clubsport, GT3, marktplaats, occasion, Porsche, zwart

Vorig bericht: « Porsche geeft “911R-beleggers” fikse veeg uit de pan
Volgend bericht: Sweet! De unieke Rolls-Royce Sweptail »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    27 mei 2017 om 11:25

    Dat is volgens mij bepaald geen gekke prijs. Het zal véél duurder worden om voor dat geld een nieuwe M3 op te pikken o.i.d..

    Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    27 mei 2017 om 11:32

    Dan zit je wel met een lelijke spiegelei koplamp Porsche opgescheept.
    Niet doen, goedkoop = duurkoop.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      27 mei 2017 om 12:13

      @alcantara: zou me niet verbazen als deze generatie juist popylair wordt over 30 jaar. Wellicht minder in omloop dan de 993, zit een klein verhaaltje aan… Lelijke eendjes kunnen op lange termijn best interessant worden. Beter dit dan.een moderne m3 in je schuur bewaren gok ik!

      Login om te reageren
    • zwepp zegt

      27 mei 2017 om 13:43

      @alcantara: Ik vind de 996 een heel geslaagd en sierlijk model en stukken mooier dan de lompe 997. Dat hebben ze met de 991 redelijk goed gemaakt, maar die is meteen weer flink groter geworden.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        27 mei 2017 om 14:15

        @zwepp: Snap niet zo goed wat je lomp vindt aan de 997 in vergelijking met de 996, volgens mij is het juist andersom? De 996 komt veel lomper over met die koplampen en grote achterlichten.

        Login om te reageren
        • gietturbo zegt

          27 mei 2017 om 14:30

          @alcantara: precies , de 997 en 996 delen heel veel van elkaar en verschillen bijzonder weinig van elkaar. Meest opvallende zijn juist de koplampen , in het voordeel vd 997!

          Login om te reageren
  3. beefcake zegt

    27 mei 2017 om 11:32

    Geen origineel Nederlandse auto.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      27 mei 2017 om 11:37

      @beefcake: Ah joh, wat maakt dat uit?!

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      27 mei 2017 om 11:51

      @beefcake: klopt hij komt uit Zuffenhausen Duitsland

      Login om te reageren
  4. dromedaris zegt

    27 mei 2017 om 11:32

    Goeie investering lijkt me. Inderdaad niet moeders mooiste in de geschiedenis van Porsche, maar ik vind de E46 M3 ook belange niet de mooiste van BMW (haters gonna hate)

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    27 mei 2017 om 11:37

    Best een fraai ding en de prijs had ik toch wat hoger verwacht. Het valt me alles mee. Prima investering.

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      27 mei 2017 om 14:47

      @viezefreddyw: ruil je ferrari in ;)

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    27 mei 2017 om 11:54

    Goeie oude tijd, toen je bij Porsche minder nog voor hetzelfde geld kreeg. Nu doet zo’n “clubsport” pakketje zomaar een halve ton extra denk ik.
    Verders een heerlijke wagen, en de enige generatie die nu nog redelijk betaalbaar is.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      27 mei 2017 om 17:38

      @trustmeiamanengineer:
      Dat clubsportpakket met rolkooi etc is nog altijd een gratis optie.

      OT Persoonlijk vind ik dit helemaal geen koopje. In recente jaren zijn deze wagens van 50k naar 100k gegaan maar deze evolutie staat nu toch serieus onder druk. Zie hier in België dergelijke GT3’s dan ook erg lang te koop staan.

      Login om te reageren
  7. nathanael zegt

    27 mei 2017 om 11:54

    Die prijs valt mij ook mee, toen ik het artikel las, had ik een prijskaartje van 150-200k verwacht… het blijft veel geld, maar zoals geschreven een prima investering/circuitauto

    Login om te reageren
  8. maotje zegt

    27 mei 2017 om 12:05

    Lijkt me fantastische auto om mee te rijden. Maar een 996 is gewoon geen schoonheid om te zien.

    Login om te reageren
  9. poes zegt

    27 mei 2017 om 12:11

    Die externe rolkooi is wel echt een nadeel. Feitelijk levensgevaarlijk om daar zonder helm mee te gaan rijden.

    Login om te reageren
  10. spylegion zegt

    27 mei 2017 om 12:19

    Vermeldingswaard is dat de 996 GT3 mk.1 volledig met de hand werd gebouwd door Porsche Motorsport daar waar de latere versies (dus deze ook helaas) gewoon in Zuffenhausen van de band rolden (rollen).

    Login om te reageren
  11. breakingpoint zegt

    27 mei 2017 om 13:04

    Ik lees hier heel veel het woord “investering”, zijn jullie allemaal ziek ofzo? Ik dacht direct “aftrappen godverdorie, je neemt die hoop geld niet mee in je graf!”

    Login om te reageren
  12. gerjan zegt

    27 mei 2017 om 14:10

    Geweldig mooie auto. Veel mooier dan de huidige porsche

    Login om te reageren
  13. tttijn zegt

    27 mei 2017 om 14:24

    Als ik t geld over had gehad zou ik t zeker in overweging nemen.

    Login om te reageren
  14. marts54 zegt

    27 mei 2017 om 15:19

    Ligt eraan of de 28k km circuit km-ers zijn. Anders is het qua verslijt zo het tienvoudige.

    Login om te reageren
  15. hjhj zegt

    27 mei 2017 om 22:39

    Mooie 996 turbo is ook niet verkeerd, en kost ongeveer de helft..

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      28 mei 2017 om 09:24

      @hjhj: een turbo is natuurlijk wel een heel andere auto dan een gt3. Is niet met elkaar te vergelijken.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North