• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pikes Peak: Audi gaat met Ducati de berg op

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 augustus 2012 om 15:12 – 35 Reacties

DucAudi
Eerder deze week toonden we jullie een teaser van Audi, begeleid met de uitspraak dat het merk een ‘verrassing’ voor Pikes Peak in petto had. Welnu: dit lijkt uit te draaien op een fellatio-sessie met het recent aangekochte Ducati.

Hoewel de echte clou nog moet komen, heeft Audi al wel een half etmaal geleden acht foto’s vrijgegeven, begeleid door de hashtag #ComeTogether. Hierop staat wat lijkt op een normale RS5 met stickers en twee Ducati Multistrada 1200’s.

Waarschijnlijk gaan ze gezellig saampjes bergbeklimmen of iets dergelijks, zodra er wat meer materiaal vrijkomt dan voegen we dat aan dit topic toe.

PS: Er staat Auto Hill Climb op de RS5. Zou het dan toch ook een autonome auto zijn (dat zou dan wel weer tof zijn), zoals we al eerder bespeculeerden, of is het een verbastering van ‘automobile’?

Ook interessant!

  • Motorfietsen nu definitief uitgesloten op Pikes Peak Hill Climb
  • Getunede Plaid
    Getunede Plaid gaat Pikes Peak onveilig maken
  • Video: Tesla Model S bijzonder snel op Pikes Peak
  • Extreme Bentley Continental is klaar om Pikes Peak te bestormen

Nieuwste artikelen

  • Hoe hard rijdt deze Audi door Almere?! [VIDEO]
  • Gespot – Een monsterlijk dikke Ferrari 458
  • In deze auto kun je PS5-games spelen zónder console
  • Deze vernieuwde EV was jij alweer vergeten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, ducati, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, pikes-peak

Vorig bericht: « Video: de wielen van je Hilux driften. Letterlijk.
Volgend bericht: Audi koopt Auto Union Type D twin-supercharger »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    10 augustus 2012 om 15:15

    Aha, Valentino Rossi durfde gewoon die berg niet op dus.

    Login om te reageren
  2. JamesHunt zegt

    10 augustus 2012 om 15:22

    Is dat een camera in de bumper op foto 3?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 augustus 2012 om 15:24

      @JamesHunt: Ja, volgens mij de adaptieve cruise control. Die meet dus de afstand tussen jou en de voorganger zodat die op die basis van die info kan afremmen/gas bijgeven.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 augustus 2012 om 15:27

      @JamesHunt: Corrigeer* Geen camera maar sensor dus.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        10 augustus 2012 om 16:52

        @kaasboerin: Het ziet er anders echt uit als een camera. En waarom zou Audi Adaptive Cruise Control in een hill-climb auto proppen ? En werkt ACC ook niet gewoon met sensoren ala parkeersensoren (maar dan ff een stapje verder) …

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          10 augustus 2012 om 22:04

          @dawwg: dat heb je fout.

          Login om te reageren
  3. eduardovich zegt

    10 augustus 2012 om 15:30

    Ik vind de striping wel echt heel gaaf.. Maa om die dan om een rs5 te plakken, mwoah

    Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    10 augustus 2012 om 15:34

    Die RS5 zal wel lekker rap ondersturend de berg op gaan ja. Squeal like a piggy! stuur nou! stuur nou!

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      10 augustus 2012 om 17:29

      @Kvgorp: Het is een RS5, geen oude RS4 of RS6.

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        10 augustus 2012 om 17:50

        @Tommy2: http://www.streetfire.net/video/bmw-m3-competition-pack-vs-audi-rs5_2203263.htm

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          10 augustus 2012 om 18:19

          @Kvgorp: Rijdt prima toch? Even snel als een M3. Alleen in de bochten gooi je een M3 volgas om en ga je op het gas als hij weer grip heeft en in de RS5 moet je rustig insturen en weer vroeg op het gas gaan. Minder hardcore dan een M3, maar snel is het wel.

          Login om te reageren
          • Kvgorp zegt

            10 augustus 2012 om 18:26

            @Tommy2: pikes peak is niets anders dan bochten. Iedere keer rustig insturen betekend dus slow….

            Login om te reageren
            • pietjepuk zegt

              10 augustus 2012 om 18:47

              @Kvgorp:

              Jaja, Quattro’s zijn ‘slow’ …

              http://www.youtube.com/watch?v=pPHdRt6MY-8&feature=related

              Login om te reageren
            • dawwg zegt

              10 augustus 2012 om 18:57

              @Kvgorp: Pikes Peak was vroeger gewoon zand; met RWD ipv AWD had je gewoon geen enkele kans. Tegenwoordig is het glimmend asfalt (* boehhhhh *), maar een hill-climb is nog steeds geen circuit, AWD domineert daar nog steeds.

              Login om te reageren
              • pietjepuk zegt

                11 augustus 2012 om 15:39

                http://www.youtube.com/watch?v=x_Mk3IwEBiY&feature=youtube_gdata_player

  5. JamesHunt zegt

    10 augustus 2012 om 15:40

    @kaasboering ah idd nu je het zegt, ik had hem wat kleiner verwacht. Stiekem had ik hoop op een autonome Audi, nu is het hopen of Walter Rohrl achter het stuur kruipt…

    Login om te reageren
  6. Destroyer-GT zegt

    10 augustus 2012 om 15:53

    Er staat in ieder geval geen RS5 op de deelnemers lijst. Nummer 1 is voor Nobuhiro Tajima.

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    10 augustus 2012 om 16:03

    nou..dat zal me een ritje worden…./zucht

    Login om te reageren
  8. civicfk3 zegt

    10 augustus 2012 om 16:05

    Ducati doet dit al 2 jaartjes, zelfs 1ste en 2de plek gehaald met de multistrada. Niks nieuws betreft Ducati dus?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 augustus 2012 om 18:09

      @civicfk3:
      Nu alles geasfalteerd is kunnen ze beter met de Panigale omhoog, of is iemand vergeten om dat aan Audi te vertellen.

      Login om te reageren
      • civicfk3 zegt

        10 augustus 2012 om 18:40

        @jrk68: Niet met je eens, de nieuwe panigale heeft een veel zwakker vermogen laag in de toeren (zelfs minder dan de 1198) waardoor het meer een toerenmachine is geworden. En in krappe hairpins kan je beter een breed stuur hebben dan laag geplaatste clipons.

        Heb ooit een proefritje gedaan op een Multristrada 1200 en met mijn vriendin achterop reed ik 250 zonder er moeite voor te doen en ik had nog 1/3 gas over.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          10 augustus 2012 om 18:46

          @civicfk3:
          Ik vind zo’n breed stuur zowiezo fijner rijden, ik heb als kind dan ook gemotorcrossed. Maar ja dat was geen asfalt.

          Login om te reageren
  9. larsey30 zegt

    10 augustus 2012 om 16:24

    Die Multistrada’s zijn een partij dik zeg!!!

    Login om te reageren
  10. notsobig zegt

    10 augustus 2012 om 16:25

    Surprice surprice, een stickersetje en “kijk eens wat ik heb gekocht”…

    Login om te reageren
  11. mepdenepper zegt

    10 augustus 2012 om 16:48

    Nika bijzonders dus… hoop herrie, weinig… tsja, zeg het maar… De audikleuren/stickers zijn wel mooi. die heb ik onlangs op een A1 gezien, en dat is niet lelijk.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 augustus 2012 om 17:28

      @mepdenepper: dronken wegwerker dan…

      Login om te reageren
  12. xilver zegt

    10 augustus 2012 om 17:12

    Niks beter dan de Pikes Peak Unlimited. Geen restricties en gewoon keihard knallen met pareltjes zoals de Escudo en de SX4.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 augustus 2012 om 17:18

      @xilver:

      welnee .. de Baja 1000 voor mietjes ..

      Login om te reageren
  13. norge zegt

    10 augustus 2012 om 18:21

    Audi stukgatie ,bij nader inzien vind ik de merken wel bij elkaar passen…

    Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      10 augustus 2012 om 18:27

      @norge:

      Kun jij de trol-modus ook een keer achterwege laten, of heb je een gebrek aan werkende hersencellen om ook inhoudelijk te kunnen reageren?

      Met Audi heb ik niet zo veel, dus het zal allemaal wel. Maar de huidige generatie Ducati motorfietsen zijn betrouwbaarder dan dat Koreaanse hok waar jij de dagelijks in verplaatst. Dus die kinderachtige grappen en grollen kun je misschien beter voor je houden.

      Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    10 augustus 2012 om 19:21

    Idee: een Autonome RS5 metaan beide kanten een ducati en dan side by side een leuke tijd rijden… Wie durft? Lol

    Login om te reageren
  15. mepdenepper zegt

    10 augustus 2012 om 19:29

    Op WCF staat hierover een video. Gewoon audi en Ducati die boven samenkomen.

    Login om te reageren
  16. boomhauwer zegt

    10 augustus 2012 om 20:16

    Mo kerel dien motoo dopt gwn die karre vo duuust! En moe nie vele klappen van min taal,want ukder hollands is ook onleesbaard

    Login om te reageren
  17. The360box zegt

    11 augustus 2012 om 01:20

    Sinds wanneer hebben motoren 4×4 aandrijving. Maar kom op, wat heeft Ducati nou met Audi te maken qua racing.

    Login om te reageren
  18. jordy14 zegt

    11 augustus 2012 om 09:58

    Wat een lelijke ducati.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North