• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Getunede Plaid gaat Pikes Peak onveilig maken

Auteur: willeme, gepost 16 juni 2021 om 13:57 – 14 Reacties

Getunede Plaid

Deze getunede Tesla Model S Plaid van Unplugged Performance geeft de auto petrolhead-credentials.

De reden dat merken meedoen aan de autosport is simpel: imago. Vaak is het goedkoper om aan motorsport-activiteiten deel te nemen dan een dure marketingcampagne op te starten. Dat niet alleen, veelal is het ook nog eens effectiever.

Denk aan de Audi-dominantie op Le Mans, WRC deelname voor Subaru en zelfs de F1-deelname van Alfa Romeo. Het is veel effectiever dan een eindeloze campagne waarin je zegt dat je sportief bent. Je moet daarvoor dus echt sportieve dingen doen. Het is een ongeschreven regel waar veel petrolheads stiekem best gevoelig voor zijn.

Plaid

Mede daardoor zijn de prestaties en het imago van Tesla een beetje ‘meh’. Ja, de Model S gaat snel, maar dat is het wel. Zelfs het snelste model ziet er exact zo uit als de langzaamste. Sterker nog, er lijkt op de motor weinig veranderd te zijn. Gelukkig worden we met de Model S Plaid op onze wenken bediend. Voor het geld is er geen snellere auto. Sterker nog, je zult met een zeer potente hypercar aan moeten komen zetten om de plaid van repliek te kunnen dienen. Kudos.

Getunede Plaid

Legendarisch

Maar nu wordt Tesla nog cooler. Ze gaan namelijk meedoen aan de Pikes Peak Hill Climb. Correctie, Tesla-tuner Unplugged Performance gaat dat doen, met een flink getunede Plaid. Pikes Peak is een van de meest prestigeuze en gaafste heuvelklimmen die er wereldwijd zijn. Auto’s als de 405 T16 (Ari Vatanen), Suzuki Escudo (‘Monster’ Tajima) en Ruf CTR 2 Sport (gebroeders Beddar) zijn legendarisch geworden door hun optreden op Pikes Peak.

Getunede Plaid

De Tesla Model S Plaid zal bestuurd worden door Randy Pobst. Deze coureur is geregeld te zien op diverse autoprogramma’s van onder andere Issimi, Motor Trend en dergelijke. Daarnaast is het heerschap erg snel en de ongekroonde koning van Laguna Seca.

  • Getunede Plaid
  • Getunede Plaid

Getunede Plaid

Het is uiteraard geen standaardauto, maar flink een getunede Tesla Model S Plaid. Zo is het interieur eruit gesloopt, om plaats te maken voor een rolkooi en racezetels. De grootste verschillen zijn aan de buitenkant te zien. De Plaid is voorzien van een compleet herzien onderstel van Bilstein, unieke gesmede velgen en een lekker dikke bodykit met extreme vleugel. Nu maar hopen dat Tesla met een homologatiespecial komt van deze auto. Daar houden petrolheads namelijk van.

Fotocredits: The Kilowatts via Twitter.

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model S bijzonder snel op Pikes Peak
  • Tesla schrapt de Model S Plaid+
    Tesla schrapt de Model S Plaid+
  • Motorfietsen nu definitief uitgesloten op Pikes Peak Hill Climb
  • Tesla Model S Plaid komt met carbonkeramische remmen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

bilstein, model-s, pikes-peak, Plaid, Racing, spoiler, Tesla, tuning, unplugged-performance, Video

Vorig bericht: « GT3 Touring configurator biedt weinig opties
Volgend bericht: Tom’s GR86 is nu al de ultieme puristenauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    16 juni 2021 om 14:25

    Komt er ook een Touring versie van de Plaid-pikes-peak-edition?

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      16 juni 2021 om 14:53

      Tof, laat maar zien wat ie kan!

      Login om te reageren
    • racingralph zegt

      16 juni 2021 om 20:34

      @cossiekiller: nee, wel een cabrio

      Login om te reageren
  2. milvus zegt

    16 juni 2021 om 14:46

    De 405 T16 van Ari Vatanen is vooral legendarisch geworden door Parijs Dakar.

    Login om te reageren
  3. HZW zegt

    16 juni 2021 om 14:49

    Steeds het tijd record verbreken is niet zo moeilijk, steeds meer parcours werd geasfalteerd in de loop der jaren, en nu is het hele wedstrijd parcours geasfalteerd.
    Toen Walter Röhrl in 1987 met de Auto Sport quattro E2 “pikes peak” het record pakte was de helft van het parcours nog gravel.
    Nu zijn ze 3-4 Minuten sneller doordat alles asphalt is.

    Login om te reageren
  4. ukbob zegt

    16 juni 2021 om 15:16

    Ben best een petrolhead, maar zou nou nooit een straat auto kopen omdat het zelfde merk met een totaal verbouwde, bestickerde en getunede versie ervan rondjes over een circuit rijdt.
    Vraag me dus ook af hoeveel meer mensen een E-klasse of GLB (om maar eens wat te noemen) kopen omdat Lewis zo snel is in die F1 auto met hetzelfde logo.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 juni 2021 om 15:37

      @ukbob:

      Het was de visie van Dr. Dieter Zetsche om een veel jonger publiek aan te spreken. Om op deze manier de klanten veel eerder te binden. Een Mercedes moest je eerste echte nieuwe auto worden, niet je laatste. Iets dat ze met de A, B, CLA, GLA, GLB, GHB en zo behoorlijk goed lukt. Dankzij de F1 en Hamilton heeft Mercedes een veel minder belegen imago dan dat ze ervoor hadden. Het werkt dus wel degelijk.

      Er is ook geen een logische verklaring om een team van 11 overbetaalde straatschoffies te volgen op sportkamp, maar met elk EK of WK kijkt een groot gedeelte van NL wel ;-).

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        16 juni 2021 om 20:34

        11 overbetaalde straatschoffies ik moest hardop lachen dat mijn vrouw ervan schrok.
        Heb dan ook niks met voetbal, juist wel met technische sporten.

        Login om te reageren
  5. flutterby zegt

    16 juni 2021 om 15:20

    Het is zeer onwaarschijnlijk dat Tesla zelf in de sport gaat bezighouden, de focus is met name massaproductie. Dat maakt de hele ontwikkeling van de Plaid+ een vreemde sprong die gelukkig gecorrigeerd is.

    Het is juist mooi dat Unplugged Performance in dit gat springt en zich zelf op de markt zet om de goodies hiervoor te leveren. Een beetje net als Polestar vroeger zijn werk deed.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 juni 2021 om 15:39

      @flutterby:

      Unplugged Performance heeft ‘de zegen’ van Tesla om dit soort projecten te doen. Daarom hadden ze ook als een van de eerste zo’n nieuwe Plaid in handen. Een beetje zoals AC Schnitzer, ABT en inderdaad Polestar vroeger ;-).

      Overigens komt het heel vaak voor dat een raceteam iets anders is dan de fabrikant. Die Audi’s op Le Mans? Team Joest. Audi’s in de DTM? ABT Sportsline. Zelfs het Mercedes F1 team heeft verdacht weinig met Mercedes te maken. Het is allemaal marketing ;-)

      Login om te reageren
  6. MarcoM zegt

    16 juni 2021 om 20:56

    Toch ben ik van mening dat het geen vergelijk is tussen een EV en ICE, ja, het koetsje en wielen hebben de verzamelnaam “auto”, maar verder is het totaal anders. Laat dan ook een EV toe in de formule 1 tussen Hamelton en Verstappen, eens kijken wat er gaat winnen.

    Login om te reageren
  7. Paul58 zegt

    17 juni 2021 om 01:10

    Ding is serieus snel. Er is ook al een filmpje waar die met gemak een McLaren P1 inhaalt op het circuit. Knap in een ruime sedan bestemd voor 5 volwassenen. Toch wel petje af.

    Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      17 juni 2021 om 10:06

      @kevin1989: Een p1 inhalen, waar iemand inzat die zijn eerste meters op een circuit aflegt, in een 1000pk sterke purpose built race auto op slicks met een van de meest ervaren en snelste coureurs op dat circuit is toch niet heel spannend. Overigens waren de mensen die op die trackday waren op de hoogte dat ze aan het testen waren met die tesla en hebben de meeste hem daarom zoveel mogelijk ruimte gegeven.

      Login om te reageren
      • Paul58 zegt

        17 juni 2021 om 11:35

        Oke die P1 inhalen is niet echt een goede referentie inderdaad. De rondetijden welke deze auto haalt in vergelijking met andere sport/hypercars zijn dat wel! Maar wat bedoel je te zeggen met jouw reactie, jij vind het meevallen of?

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North