• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pininfarina Cambiano gaat misschien in productie

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 maart 2012 om 21:28 – 20 Reacties

Pininfarina Cambiano in Genève


Aardig nieuws: Pininfarina heeft, bij monde van CEO Silvio Angori, aangegeven dat een eventuele productieversie van de Cambiano, hun lekkere (hybride) driedeurs concept uit Genève niet ondenkbaar is. Can we get a ‘hell yeah’?

Klonk dat enthousiast? Mooi, dat was dan ook mijn eerste reactie. Maar als je er 10 seconden langer over nadenkt dan moet je je enthousiasme wellicht een beetje temperen. Sommige auto’s zijn voorbestemd om een concept te blijven, en misschien is dat met de Cambiano ook wel de juiste weg.

Want, ga na: de vertaalslag van een concept naar een productiemodel is doorgaans een serie van afzwakkingen van design en aandrijflijn. Immers, een concept hoeft er alleen maar mooi uit te zien, en heeft de specs die zijn maker wil dat hij heeft. De Cambiano heeft bijvoorbeeld een gecombineerd piekvermogen van 816 pk, een topsnelheid van 275 km/u, en doet de 0-100 in 4,2 seconden. Specs die nooit een productiemodel halen.

In tegenstelling tot collega Alwood sta ik dus niet echt te springen om een productieversie, want hoeveel blijft er van over? Dat is een vraag die sterk samenhangt met de vraag ‘wie gaat hem maken’, want Pininfarina heeft al een tijdje geen productiefacilieit meer.

Dat gezegd hebbend: als hij in productie gaat, dan duurt de productie 24 tot 30 maanden. Vermoedelijk maakt de dieselturbine dan plaats voor een (diesel-) verbrandingsmotor die als range extender ingezet wordt. De prijs van zo’n nagelende, roetwalmende driedeurs? Bij een productieaantal van 10 zo’n 1 miljoen euro. Worden er 75 gemaakt, dan zakt de prijs naar zo’n 4 ton. Koopje. (via Automotive News Europe)


Ook interessant!

  • Pininfarina Teorema
    Pininfarina Teorema is slechts 1,40 meter hoog
  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje
  • Bloedmooie Pininfarina Battista met 1.900 pk is nu af!
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

cambiano, concept, Hybride, pininfarina, plug-in

Vorig bericht: « Russische verkeershufter krijgt zijn verdiende loon
Volgend bericht: Downsizing to the max: 3D-printer maakt mini-raceauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    13 maart 2012 om 21:31

    ‘hell yeah’ doe mij maar 1 met dieseltje hoor…

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    13 maart 2012 om 21:32

    maw .. we zoeken nog een kopen voor onze mallen en tekeningen ..

    Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    13 maart 2012 om 21:32

    Leuke auto, maar wie de (om in de term te blijven) hell gaat dit kopen?

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    13 maart 2012 om 21:33

    Lijkt me enorm gaaf als dit in productie gaat met zulke buitenspiegels en dat stuur.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      13 maart 2012 om 22:11

      @alcantara: Haha. En dan vooral die spiegels. :D

      Login om te reageren
  5. james125 zegt

    13 maart 2012 om 21:37

    Leuk, maar maak er dan wel een echte symmetrische tweedeurs van!

    Login om te reageren
  6. mepdenepper zegt

    13 maart 2012 om 21:54

    Wedden dat het een “hell no” wordt?

    Login om te reageren
  7. ytrewq zegt

    13 maart 2012 om 22:07

    Ziet er gaaf uit, inderdaad nog wel erg concepterig…

    Login om te reageren
  8. Stopwearingpants zegt

    13 maart 2012 om 22:16

    Zo geweldig is ie nou ook weer niet

    Login om te reageren
  9. michelyman zegt

    13 maart 2012 om 22:18

    Zeker doen, alleen onder welk merk? Misschien moet ze maar zelf een automerk starten.

    Login om te reageren
  10. monk zegt

    13 maart 2012 om 22:19

    dat gecombineerde piekvermogen zegt alleen niet zo veel, gezien de totale output die de auto kan leveren (dankzij de batterij) on 680pk is.

    Login om te reageren
  11. fiat5001965 zegt

    13 maart 2012 om 22:29

    Echt een wijs ding. Misschien en Ferrari blok in? Wel lichtgewicht natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  12. sirmustang zegt

    13 maart 2012 om 22:31

    waarom zou het niet mogelijk zijn om deze auto zo te produceren? (qua uiterlijk dan)
    gewoon normale spiegels erop en knallen maar

    Login om te reageren
  13. Tonnie zegt

    13 maart 2012 om 22:33

    Doe maar niet. Lelijk, simpel en onhaalbaar.

    Login om te reageren
  14. JanC zegt

    13 maart 2012 om 23:54

    Als baas van een firma die bijna failliet gaat is het handig te zeggen dat je wagen misschien in productie gaat. Maar ben het eens met medenepper eens.

    Login om te reageren
  15. F612S zegt

    14 maart 2012 om 00:48

    Doe mij maar een FF

    Login om te reageren
  16. a3aan zegt

    14 maart 2012 om 08:43

    Mag van mij op de tekentafel blijven liggen

    Login om te reageren
  17. lambo4all zegt

    14 maart 2012 om 13:52

    in producie nemen dat ding! en als ie 4 ton gaat kosten dan kunnen de concept-dingen zoals die zijspeigels ookwel blijven. prachtige wagen dit!

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    14 maart 2012 om 19:20

    Zeker niet dus…

    Login om te reageren
  19. mellie zegt

    18 maart 2012 om 19:15

    dnek niet dat ze het gaan halen maar laten we het hopen hebben we weer een beetje variatie in auto land.
    ik vind em niet heel bijzonder maar mag van mij zeker in productie

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North