• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pininfarina komt met nieuwe conceptcar: Sintesi

Auteur: autoblogger, gepost 17 december 2007 om 23:52 – 46 Reacties

Pininfarina Birdcage


Pininfarina lijkt eindelijk door te hebben dat er actie nodig is en zal op de 2008 Autoshow van Genève een nieuwe conceptcar onthullen. De auto krijgt de naam “Sintesi” en is ontworpen door de Pininfarina Design Department, onder leiding van de Belgische Lowie Vermeersch (33)!

Lowie is een Design Director bij Pininfarina en heeft inmiddels zo’n 10 jaar ervaring binnen het bedrijf. Hij werd geassisteerd door chief designers Jason Castriota, Giovanni Piccardo, Goran Popovic en Giuseppe Randazzo.

Het is drie jaar geleden dat Pininfarina voor het laatst een prototype toonde, dat was de Maserati Birdcage (zie afbeelding). Andrea Pininfarina, bestuursvoorzitter em CEO van Pininfarina S.p.A. liet weten: “Three years ago we unveiled Birdcage 75th, our last prototype. Together with our new concept Sintesi we would like to anticipate new car design trends.”

Lowie Vermeersch: “This concept car is the synthesis of our values, of the love for our work and our passion for innovation, of beauty driven by functionality, of sportiness and elegance. However, Sintesi isn’t only the expression of Pininfarina design; it also embraces innovative technologies that allow us to explore new typologies of mobility, active safety and packaging solutions.”

PS: An on-line teaser campaign will accompany Sintesi from January to the Geneva Motor Show. Here we go again…

Ook interessant!

  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje
  • Pininfarina Teorema
    Pininfarina Teorema is slechts 1,40 meter hoog
  • Bloedmooie Pininfarina Battista met 1.900 pk is nu af!
  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, geneve-2008, Jason-Castriota, Lowie-Vermeersch, pininfarina

Vorig bericht: « Opvolger XC90 geannuleerd [updated]
Volgend bericht: ‘Splinter’: houten supercar voor echte treehuggers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joris Zoon zegt

    18 december 2007 om 00:01

    luie donders daarzo.
    Maar wel goed dat ze met wat nieuws komen.

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    18 december 2007 om 00:04

    Echt doodzonde dat de birdcage niet de MC12 was geworden.

    Login om te reageren
  3. Pannekoek zegt

    18 december 2007 om 00:07

    De auto krijgt de naam “Sintesi” en is ontworpen door de Pininfarina Design Department, onder leiding van de Belgische Lowie Vermeersch (33)!

    Hoow.. Als dat maar goed gaat.. :|

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    18 december 2007 om 00:08

    oh die Birdcage is toch een fantastische auto!
    ik zie hem zo graag dat ik de moeite zal doen om de naam schuin en vet te schrijven
    Maserati Birdcage Concept by Pininfarina
    :P

    Login om te reageren
  5. emir zegt

    18 december 2007 om 00:09

    ik weet niet hoe het met jullie ziet maar dit ontwerp heeft veel weg van de Audi Avus…lijkt mij…hoe denken jullie erover??
    http://www.arabalarim.org/data/media/147/Audi_Avus3.jpg

    Login om te reageren
  6. vla zegt

    18 december 2007 om 00:16

    @ Pannekoek
    :x ;)

    @ emir
    die doet me meer denken aan de Veyron, met de lichten voor en de plaats van de cabine

    Login om te reageren
  7. Pannekoek zegt

    18 december 2007 om 00:19

    LOL @ De vleaminck.. :D

    Login om te reageren
  8. smeck zegt

    18 december 2007 om 00:34

    damn:shock:
    me like…me like a lot!

    Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    18 december 2007 om 00:41

    @pannekoek: ik denk dat ge niet beseft dat alle hedendaagse lamborghini’s door een Belg zijn ontworpen…
    Ook de continental Gt is bv door een Belg ontworpen.
    Nog commentaar?

    Login om te reageren
  10. Pannekoek zegt

    18 december 2007 om 00:46

    Lamborghini’s vindt ik niet mooi.. ;)

    De GT dan weer wel..

    Login om te reageren
  11. Carabo zegt

    18 december 2007 om 01:14

    Hij mag dan wel belg zijn, hij heeft wel in Delft het vak van Industrieel Ontwerpen geleerd ;)

    Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  12. Bas zegt

    18 december 2007 om 04:29

    Normaal gesproken pis ik ook op alles azijn…..
    Dit keer heb ik echter maar 1 woord over voor deze auto:
    WAUW!!!!!
    :P

    Login om te reageren
  13. Pieter-Jan zegt

    18 december 2007 om 07:02

    @SimonMC: voeg daarbij nog de Lotus Elise/Exige MKII

    Voor een land zonder noemenswaardige autocultuur, of autovriendelijke politiek, komen er wel disproportioneel veel designers uit België. Misschien is die isolatie hun creatief geheim.

    Login om te reageren
  14. W!d zegt

    18 december 2007 om 07:43

    pff.. weer een online teaser? Niet echt orgineel meer :S

    Login om te reageren
  15. Michiel_vd_Brink zegt

    18 december 2007 om 08:22

    Lowie is in Delft afgestudeerd met een 12.
    Geen 10 dus, maar een 12 (!!)

    http://www.delta.tudelft.nl/archief/j30/11354

    Login om te reageren
  16. JH zegt

    18 december 2007 om 08:32

    De afstudeeropdracht-presentatie van Lowie was een van de beste (zo niet DE)die ik in Delft gezien heb; het product was niet echt super kwa exterieur design (interieur was wel weer heel erg goed) maar de gedachte daarachter was zeer interessant. Wat ik een erg goed concept van Lowie vond was de Pininfarina Nido die kwa technisch concept zeer innovatief is (een “ei” op wielen)

    Login om te reageren
  17. Michiel_vd_Brink zegt

    18 december 2007 om 08:37

    De Nido:


    Login om te reageren
  18. Thijs zegt

    18 december 2007 om 08:52

    Future Cars op Discovery ging ook over de Nido. Ik wist niet dat deze door onze zuiderbuur was ontworpen. Toch een leuk detail.
    En over die Birdcage, ik snap inderdaad niet waarom dit nooit uitgebracht is. Op een paar miniscule details op de achterkant kan ik me niet geen mooiere auto voorstellen.

    Login om te reageren
  19. Turbopaultje zegt

    18 december 2007 om 08:56

    Interessant idee van energieabsorptie. De matige uitvoering ervan staat hiermee in schril in contrast.

    Schijnbaar eerder een conceptioneel denker dan pure designer……

    Login om te reageren
  20. Michiel_vd_Brink zegt

    18 december 2007 om 09:12

    @ Thijs: dergelijk extreme conceptcars moet je niet al te serieus nemen.
    In deze vorm zal de Birdcage nooit de weg op kunnen en als je hem doorontwikkeld naar een straatmodel, dan blijft er van het oorspronkelijke idee weinig meer over.
    Veel mensen zijn ook nog steeds lyrisch over de Modulo van Pininfarina, terwijl iedereen weet dat het model niet eens fatsoenlijk kan sturen.

    Het enige wat van de Birdcage is overgebleven zijn de velgen die we nu op de GranTurismo zien.

    Login om te reageren
  21. Daniel zegt

    18 december 2007 om 09:37

    Deze auto staat gewoon bij iemand op het pad in Monaco.

    http://www.supercarfrance.com/MC-104-2.htm

    Login om te reageren
  22. bramwillemse zegt

    18 december 2007 om 09:43

    @Rick Dos, Thijs & Michiel:
    Toch is ie een keer gespot :P

    http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364829102007221938

    Login om te reageren
  23. Thijs zegt

    18 december 2007 om 09:54

    @Michiel,
    Dat is natuurlijk waar, maar de Birdcage heeft wel al gereden. Natuurlijk is het een onmogelijk ding voor dagelijks gebruik, maar als track auto, zoals de MC12 origineel zou toch misschien gekunt hebben. Of met aanpassingen voor de openbare weg. gemaakt kunnen worden.
    Maar goed gelukkig vind ik de GrandTurismo ook een van de mooiste auto’s van dit moment, dus not all is lost.
    Ik vind het opzich gewoon jammer dat de radicale ontwerpen altijd zo bijwerkt worden. We krijgen iedere keer redelijk hetzelfde soort auto, bollinkje meer of minder. De Countach was een van de laaste auto’s (die ik zo snel kan bedenken) die iets totaal anders was dan wat er al rondreed. Nu is de Birdcage misschien wel weer een heel extreem (onbruikbaar) model, maar het zou wel het begin van een nieuwe stijl kunnen zijn voor auto’s. Maar ik draaf al weer veel te ver door ;)

    Login om te reageren
  24. Thijs zegt

    18 december 2007 om 09:55

    Ah ik zie nu dat ie ook al gespot is. Maar dat zal wel het prototype zijn, want die kon wel gewoon gebruikt worden. Maar hij zal wel niet op kenteken staan. Toch mooi ding om op je basisschool reunie te komen ;)

    Login om te reageren
  25. Jesper zegt

    18 december 2007 om 10:55

    men neme een AUDI Le Mans ‘Silver Arrow’, een AUDI Avus, en een Bugatti Veyron, gooi dit in de blender, giet het over in een overschaal, verwarm de oven voor op 90 graden, en laat het geheel 10 tot 12 minuten bakken.

    resultaat; Maserati ‘Pininfarina’ Sintesi

    Login om te reageren
  26. Bolus zegt

    18 december 2007 om 11:12

    Eh… Jesper.
    Ik geloof dat je eerst even moet lezen dat de Sintesi een andere auto is/wordt dan op het plaatje staat afgebeeld.
    Look before you leap!

    Login om te reageren
  27. user888 zegt

    18 december 2007 om 12:02

    @emir: Vind het meer weghebben van de Peugeot Quasar uit 1984 alweer!

    http://www.carstyling.ru/cars.1984_Peugeot_Quasar.html

    Login om te reageren
  28. vincegail zegt

    18 december 2007 om 13:46

    Voor degenen die denken dat bovenstaande afbeelding de Sintesi gaat zijn/is: dat is de Maserati Vogelkooi, aka Birdcage. Van de Sintesi zijn nog geen plaatjes! Beter lezen aub!

    Login om te reageren
  29. Dion zegt

    18 december 2007 om 15:22

    zo heet me aprilia brommer ook ;) maar vet ding hoor :D

    Login om te reageren
  30. Edelhart olivier zegt

    18 december 2007 om 15:25

    Ik ken via mijn vader lowie, hij heeft het gemaakt.
    Zijn vader was een bekende kunstenaar, die gave heeft hij geërft van zijn vader.

    Login om te reageren
  31. Job zegt

    18 december 2007 om 15:26

    ik vind hem er best mooi uit zien,
    hier staat die onder de naam birdcage

    http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364829102007221938

    Login om te reageren
  32. JH zegt

    18 december 2007 om 16:25

    @autoblogger: “onder leiding van de Belgische Lowie Vermeersch (33)! ”
    Is Belgische niet vrouwelijk? ;)

    Login om te reageren
  33. Luc D. zegt

    18 december 2007 om 17:02

    Geen idee waar sommige onder de autobloggers het halen, maar België heeft wel degelijk een rijke affectie met de auto industrie. nergens worden er zoveel geproduceerd per inwoner en nergens anders ter wereld vind je zoveel engineering bedrijven die zich toespitsen op niche markten van de auto industrie.

    Niet vergeten dat het onderwijs in Vlaanderen in de pisa onderzoeken altijd mooi aan de top staat. Je hoeft dus echt niet specifiek iemand op te leiden tot ontwerper of tot specifiek automotive engineer. Talent komt vanzelf wel boven drijven.
    Maar je moet natuurlijk wel de lat zeer hoog leggen en het mensen niet te makkelijk maken door onnoemelijk veel studierichtingen uit de grond te stampen die toch maar aansluiten bij hun eisen en verwachtingen.

    Login om te reageren
  34. JH zegt

    18 december 2007 om 17:30

    @Luc D. Waarom heeft Vermeersch dan in Nederland gestudeert? Ik begrijp niet dat als de auto industrie zo een belangrijke rol speelt in Belgie er niet meer op in gespeeld wordt door gerichte studies aan te bieden…
    BTW Luc D. staat toch niet toevallig voor Luc Donckerwolcke ;)

    Login om te reageren
  35. Citrofiel zegt

    18 december 2007 om 17:32

    Die Lowie heeft het wel gemaakt zeg! :o We kunnen veel van hem verwachten. Hoewel… Hij is ‘slechts’ in dienst van een designbureau, terwijl MvdB een eigen designbureau heeft! ;)

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    18 december 2007 om 17:33

    @ JH; En wat dan? Als Belgische vrouwelijk is…? :?:

    Login om te reageren
  37. Michiel_vd_Brink zegt

    18 december 2007 om 17:37

    Citrofiel schrijft: “Hoewel… Hij is ’slechts’ in dienst van een designbureau, terwijl MvdB een eigen designbureau heeft!”

    Dus? Werken in dienstverband of een eigen onderneming runnen zegt toch helemaal niets over de verschillen in kwaliteit van de ontwerpers?

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    18 december 2007 om 17:39

    Nee hoor Michiel, nee hoor. Maar ondertussen weet je wel beter! :P

    Maar serieus: Ik bedoelde het maar als geintje hoor, ik ben niet echt zo dom. ;)

    Login om te reageren
  39. RScosworth zegt

    18 december 2007 om 19:02

    Vind hem nogal spacy. Ik koop hem binnekort wel in schaal 1 op 12 dan heb ik een orgineel ogende schoenlepel.

    Login om te reageren
  40. jasper zegt

    18 december 2007 om 20:19

    haha lol ik heb een aprilia bommer en dat model heet ook sintesi

    Login om te reageren
  41. boeloe zegt

    18 december 2007 om 20:33

    waar moet de ruitenwisser?

    Login om te reageren
  42. PW zegt

    18 december 2007 om 22:27

    maserati

    Login om te reageren
  43. rider zegt

    19 december 2007 om 08:08

    pininfarina had die birdcage gewoon onder eigen label op de markt moeten brengen. jammer dat ze dat niet hebben gedaan. (helaas is het bij 1 exemplaar gebleven)
    ben benieuwd waar ze nu mee op de proppen komen.

    Login om te reageren
  44. Turbopaultje zegt

    19 december 2007 om 08:32

    Kompleet vergeten te vermelden: Goede zaak dat Pininfarina weer een oude specialiteit oppakt, nl. spectaculaire conceptauto´s bouwen en presenteren.

    Login om te reageren
  45. JH zegt

    19 december 2007 om 09:53

    Ze hadden als package voor de Birdcage de Enzo moeten nemen dan was het leuk geweest ;)

    Login om te reageren
  46. Pieter-Jan zegt

    20 december 2007 om 11:57

    @Luc.D
    Daarom dat ik zei “autocultuur”, en niet “industrie”. Je moet toegeven dat de naam “België” geen speciale automobiel connotaties oproept, behalve dat je met een harde ophanging onze snelwegen moet vermijden. Tja, Minerva-Gillet, dat zijn heerlijk obscure weetjes voor de autofanaat met autistische neigingen, maar daar is niets typisch Belgisch aan. Het enige is misschien onze voorliefde voor de zelfontbrander, maar dat ligt geheel aan een (al of niet terrechte) economische factor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North