• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 juni 2014 om 14:19 – 49 Reacties

Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?Afbeelding Plant Audi een 600 pk sterke RS6 Plus?

RS6 Avant speculatie
Ja, natuurlijk is 560 pk in een stationwagon alles (en meer) wat je nodig hebt. Maar toch gaan er hardnekkige geruchten over een sterkere Audi RS6 Plus met 600 pk. Zou het?

Onlangs doken er screenshots die werden toegeschreven aan de Britse website van Audi. Hierop werd uit de doeken gedaan dat er een RS6 PLus aan zit te komen, die is opgekieteld van 560 naar 600 pk. Het zou hier niet om een gelimiteerde serie gaan, zoals vroeger het geval was, maar om een volwaardig model, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de R8 V10 Plus, die ook gewoon naast de andere twee R8-varianten wordt aangeboden.

Nu is een fake website vrij gemakkelijk in elkaar te draaien, en vorige RS6 Plus-modellen (of TT-) waren doorgaans uitzwaaiversies aan het einde van de levensduur: de C6 RS6 Plus had eenzelfde vermogen, alleen een topsnelheid van 303 km/u, de C5 RS6 Plus had 480 in plaats van 450 pk.

We hebben zo onze bedenkingen, maar wie weet: BMW heeft zijn M5 inmiddels ook tot 600 pk opgevoerd, en de sterkste E63 AMG heeft ook al 585 pk. Misschien voelen de engineers van Audi’s RS-divisie in Neckarsulm de aandrang om hem weer eens uit de broek te hangen, en de concurrentie te bewijzen dat zij toch echt de langste hebben?

Helaas was Audi’s PR manager niet direct beschikbaar voor commentaar, maar als ook dit soort media in de verhalen mee gaan kan je je afvragen of er misschien toch iets speelt. Feit is wel dat de inmiddels verwijderde pagina waarop de RS6 te zien is dateert van maart 2013, zo ondervond Auto Evolution bij een check.

Dit feest lijkt dus niet door te gaan, maar het is niet onaannemelijk dat Audi in de toekomst meer vermogen in de RS6 stopt. En als zij het niet doen, dan staan de tuners wel in de rij om de taak op zich te nemen. Geen man overboord dus.

Ook interessant!

  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • S8 met 600 pk
    Audi S8 met 600 pk en handbak te koop
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, rs6

Vorig bericht: « Ferrari SP America duikt op in New York
Volgend bericht: DMC maakt zijn extreemste Aventador-bodykit ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Corrado16v zegt

    27 juni 2014 om 14:25

    Leuk ook wel dat de ”C6 RS6 Plus” Link doorlinkt naar een bericht over de 600pk M5. Voorbedachte rade? Voor zo ver de RS6 Plus, laat maar komen. Staat het Duitse geweld allemaal weer een beetje dichter bij elkaar in de buurt/

    Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    27 juni 2014 om 14:25

    Is er zo weinig nieuws…

    Login om te reageren
  3. knipperlichtje zegt

    27 juni 2014 om 14:44

    Tuurlijk komt er een RS6 plus, het is altijd een wedstrijdje verpissen bij de Duitsers. En wat een pk’s zijn dat eigenlijk, deze familiewagen kan menig supercar bijhouden!

    Login om te reageren
  4. reset zegt

    27 juni 2014 om 14:46

    TJa, ze moeten ooit die BMW 520D verslaan in de trackraces.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      27 juni 2014 om 14:57

      Qua rijden? Uhh, nee? Beter dan de E63: dat kan best. Beter dan de M5: ik betwijfel het ten zeerste. Al klinkt de RS6 wel een fractie minder slecht dan de M5, i’ll give you that.

      Login om te reageren
      • fejjie zegt

        27 juni 2014 om 15:15

        @ej20g: Je bent nog maar 19 en nu reeds een expert als het aankomt op rij eigenschappen van zowel bmw als audi. Jij gaat het nog ver brengen in je leven.

        Login om te reageren
        • Jetlag zegt

          27 juni 2014 om 15:34

          @fejjie: Max Verstappen is pas 16 en rijdt met zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid de gemiddelde “ervaren” bestuurder het snot voor ogen. Dus wat je punt nou precies is…

          Login om te reageren
          • fejjie zegt

            27 juni 2014 om 15:44

            @jetlag: Welke F1 piloot is jouw vader dan? Jij noemt die een op honderd miljoen die het wel kan. Ik had het over die andere 9,99999999% waar jij zonder twijfel bij hoort.

            Login om te reageren
            • Jetlag zegt

              27 juni 2014 om 15:58

              @fejjie: Just saying, dat het niet onmogelijk, genius. Hoef je niet meteen te bijten…
              Jij denkt ze vanachter je PC te herkennen.
              Maar om me maar tot jouw niveau te verlagen, gezien jij pas 32 jaar bent, overrule ik je met je eigen logica, want ik ben lekker ouder…. lekker puh!

              Login om te reageren
          • mashell zegt

            27 juni 2014 om 16:40

            @jetlag: Max Verstappen mag dan een prima voertuigbeheersing hebben, ik denk niet dat hij kan autorijden. Want hij heeft niet eens een rijbewijs! Laten we eerlijk zijn, de verkeersregels op een circuit zijn vrij simpel, iedereen gaat dezelfde kant op, er zijn geen fietsers en voetgangers om rekening mee te houden. Dat zijn dingen die je wel moet leren.

            Login om te reageren
            • tupperware zegt

              27 juni 2014 om 16:53

              @mashell:
              Rare logica, dus iemand die geen rijbewijs heeft kan niet rijden?
              Rijden heeft dus geen ruk te maken met verkeersregeltjes, dat je die moet kennen om deel te kunnen nemen is ook een zwaar overschat gegeven.
              In de dagelijkse praktijk kom ik zat mensen tegen die én niet kunnen rijden én er duidelijk blijk van geven de verkeersregels niet te kennen.
              Vanmorgen had ik nog zo’n 0000 kneus bijna in mijn deur. Het is dat ik wel anticipeer en kon uitwijken, het stopbord was niet aan hem besteed.

              Login om te reageren
              • kor1 zegt

                27 juni 2014 om 18:24

                @tupperware: Hij bedoelt dat iemand die nog geen rijbewijs heeft dus nog geen ervaring heeft in het verkeer. Pas als je je rijbewijs hebt begin je ervaring op te doen met verkeerssituaties. Hij zegt dat iemand als Max Verstappen uiteraard een prima voertuigbeheersing heeft, dus dat is het probleem niet. Het gaat hem om het omgaan met verkeersregels en daarop anticiperen.

                Mensen die wel het rijbewijs hebben, hoeven trouwens niet per definitie goed om te kunnen gaan met verkeersregels en het daarop anticiperen. Natuurlijk zitten daar ook genoeg kneuzen bij. Zoals jij het weer insinueert zijn dat ‘natuurlijk’ altijd van die Audi rijders. Ik kan je vertellen dat in elk merk kneuzen rondrijden, ook in een merk als Lotus. En dan bedoel ik niet alleen maar Maldonado…

              • tupperware zegt

                27 juni 2014 om 18:46

                @kor1:
                Tja, ik snap dat jij de waarheid niet onder ogen wenst te zien, maar ik ga echt niet schrijven dat het een BMW rijder was als het een 0000 rijder was.
                Vroeger waren het vaak de BMW rijders die meende dat de verkeersregels alleen voor anderen golden, tijden veranderen.

                Misschien zou het een goed plan zijn als jij en je mede fanboys zich eens normaal zouden gaan gedragen in het verkeer. Dan heb ik niks meer te klagen en krijgt @paddoswam bij het artikel over die R8 crash ook niet zoveel bijval.
                Maar nee, kop in het zand en afgeven op mensen die er terecht wat op aan te merken hebben is een veel logischer tactiek..

              • kor1 zegt

                27 juni 2014 om 19:10

                @tupperware: Ik zeg niet dat je moet zeggen dat het een BMW rijder was als het een Audi rijder was. Het gaat mij erom dat als het wel een BMW rijder was geweest, dan had je het niet gemeld. En sorry hoor, maar volgens mij wil jij de waarheid niet onder ogen zien. In elk merk rijden asociale mensen, dat aantal is niet meer of minder in een Audi dan in elk ander merk. Dat is de waarheid, heeft niks met ‘fanboy’ te maken. Ik weet niet of het je weleens is opgevallen, maar ik zeik nooit andere merken af. Ik hou van auto’s, dus ook van BMW, Mercedes etc. Ja ik ben inderdaad fan van Audi, mag een mens een voorkeur hebben?

                Ah ja wel erg knap dat je blijkbaar weet dat ik me niet normaal zou gedragen in het verkeer, terwijl je me niet eens kent en me ongetwijfeld nog nooit bent tegengekomen in het verkeer. Leuk hoor zo’n onterechte beschuldiging. Fijn dat je jezelf zo erg ongeloofwaardig maakt en altijd op persoonlijke basis mensen beledigt. Mij zul je daar echter niet op betrappen, daar sta ik ver boven.

              • kor1 zegt

                27 juni 2014 om 19:42

                @tupperware: ehh trouwens….@paddoswam krijgt in dat artikel over die crash met die R8 spyder helemaal geen bijval…Niemand heeft op zijn onterechte opmerking gereageerd.

              • tupperware zegt

                27 juni 2014 om 21:00

                @kor1:
                Ach, ik vind 36 plusjes voor zijn heldere en terechte analyse anders een aardig statement.
                Kennelijk hebben veel mensen dus dezelfde ervaring.
                Maar goed, dit wordt een wellus, nietus discussie en daar ben ik net even te volwassen voor..

              • agera zegt

                27 juni 2014 om 22:08

                @tupperware: Je hebt een punt, is mij ook opgevallen inderdaad in het verkeer. Verder is het ook opvallend dat vaak vluchtauto’s van criminelen ook Audi’s zijn, wat ook niet in het voordeel van het imago van Audi werkt. Kijk naar opsporing verzocht noem ik als voorbeeld en ook hier wordt bevestigd dat die gasten geen goede chauffeurs zijn.

              • kor1 zegt

                27 juni 2014 om 22:40

                @agera: Audi’s (vooral de RS-serie is populair) worden vaak als vluchtauto gebruikt omdat het snelle auto’s zijn. En als je wordt achtervolgd door de politie dan ga je snel over je grens heen omdat je er alles maar dan ook alles aan wilt doen om te ontkomen. Dan is het logisch dat het vaak verkeerd afloopt. Heeft niks met het merk auto te maken waar ze in rijden.

        • reggie-boy_rood zegt

          27 juni 2014 om 21:32

          @fejjie: haha

          Login om te reageren
    • davidovic zegt

      27 juni 2014 om 16:16

      @reset: Wat vindt u nu zelf van uw uitleg? Kiddo

      Login om te reageren
  5. meneer zegt

    27 juni 2014 om 14:48

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat audi persee evenveel pk’s wil als bmw en mb. Ook zonder 600 pk is de rs6 beter

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 juni 2014 om 14:57

      @meneer: Waarom beter? Of is hij beter “omdat jij dat vindt?”

      Login om te reageren
      • meneer zegt

        27 juni 2014 om 15:23

        @berlinetta: vermogen per liter, snelheid, gewicht, prijs, uitstoot, verbruik…. etc!

        en uiteraard 10/10 voor uiterlijk.

        én omdat ik het vind ja.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          27 juni 2014 om 15:37

          @meneer: Whahahahahahahaha gewicht…… Mooi verhaal…

          Login om te reageren
          • meneer zegt

            27 juni 2014 om 15:55

            @E34M5Touring: ik zou zeggen: draag bij aan de discussie!

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              27 juni 2014 om 18:29

              @meneer: 1845kg voor de BMW tegen 2010kg voor de RS6. Prijs, 135k voor de M5 tegen 147k voor de Audi. Verbruik misschien op papier. Maar tijdens de laatste 5th gear test tegen de E AMG was ie aanzienlijk onzuiniger.

              Login om te reageren
        • Jetlag zegt

          27 juni 2014 om 15:41

          @meneer: Je mag het natuurlijk vinden, maar als je zegt dat de RS6 beter “is”, heb je zojuist een feit beweerd.
          Ik snap het als sommigen je dan een leugenaar zullen noemen… ;-)

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            27 juni 2014 om 16:11

            @jetlag:
            Een leugenaar zal ik hem niet noemen, maar fanboys neem ik nooit serieus.

            Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    27 juni 2014 om 14:59

    Ding heeft allang 600+ pk. Ik geloof die Duutsers niet meer. Niet dat het een bad thing is, meer pk’s dan opgegeven, maar de prestaties stroken niet met het gewicht en output. Bij de M5 niet, bij de AMG’s niet en bij VAG ook niet. Kwam een filmpje langs van een testbanksessie bij JD engineering met een nwe Leon Cupra. Die deed stock al 300pk…

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      27 juni 2014 om 15:31

      @E34M5Touring: Link or it didn’t happen

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        27 juni 2014 om 15:36

        @bsxc2: https://www.youtube.com/watch?v=YmiJq_UJxJ8&hd=1

        Lees even de voettekst.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 juni 2014 om 16:30

      @E34M5Touring: in zo’n geval zou ik vooral denken dat JD engineering de rollenbank eens zou moeten laten afstellen. Ik wil niet zeggen dat ze die bewust gemanipuleerd hebben, maar dat er meer pk’s uitkomen komst ze natuurlijk niet slecht uit.

      Login om te reageren
    • agera zegt

      27 juni 2014 om 17:33

      @E34M5Touring: 100% gelijk ook ik houd van Duitse auto’s, alleen als ik een objectieve blik moet geven gaat het nergens meer over vooral bij VAG. Ik bedoel de RS6 daarna de plus wat komt er hierna gold? platina? Daarnaast zijn ze helemaal doorgeslagen wil je een fatsoenlijke auto moet je zowat de meeste opties aanvinken.

      Login om te reageren
  7. Jetlag zegt

    27 juni 2014 om 15:35

    Ik geloof niet veel van dit verhaal, maar gezien de concurrentie, kan ik me voorstellen dat ‘ie er ooit eens zal komen.
    In dat geval; als Gaston bij me aanbelt, ren ik naar de Audi dealer en bestel er een!

    Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    27 juni 2014 om 15:37

    Had audi dit niet al met de vorige audi rs6 gedaan? Maar over 1,5 jaar nieuwe E-klasse dan maar weer eens zien wie de langste heeft of amg moet met een e63 amg rs 4matic komen maar da zie ik nog niet snel gebeuren eigenlijk en de bmw m5 telt niet mee want die wordt maar in 300 stuks verkocht.

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    27 juni 2014 om 15:54

    Voor mij liever een veel begeerlijkere S6 Avant Plus, zoals die van de buren:

    T is weliswaar een S ipv RS6 maar toch….

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      27 juni 2014 om 16:07

      @toyotafortuner: Haha, lekker ‘undecover’ + ook nog eens ‘sleeper’…

      Login om te reageren
      • guusboum zegt

        27 juni 2014 om 16:25

        @sulobb: is dat niet dubbelop?

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      27 juni 2014 om 16:56

      @toyotafortuner:
      Zo is de vooroverhang wel helemaal enorm, heb jij een fisheye lens op je telefoon..

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        27 juni 2014 om 20:29

        @tupperware: sorry, dat is de kracht van mijn Blackberry (TM)

        Login om te reageren
  10. agera zegt

    27 juni 2014 om 17:28

    Audi en BMW vind ik mooie merken maar Lexus ook en laten we eerlijk wezen de Japanners zijn de laatste tijd gewoon erg goed bezig. Daarnaast zou ik mij liever beperken tot een snelle sedan of een sportieve sedan.

    Een Lexus GSF zou serieus mijn kandidaat zijn samen met de M5.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      27 juni 2014 om 19:19

      @agera: das jouw mening. Lexus blijft voor mij gewoon Japanse sh*t

      Login om te reageren
      • agera zegt

        28 juni 2014 om 14:52

        @henkhupelschoten: Waarom dan? je hoeft ze niet mooi te vinden, maar shit? Dit bedoel ik dus nou kijk eens verder dan je neus lang is verbreed je horizon kom eens uit je dorp en verken de buitenwereld.

        Login om te reageren
      • agera zegt

        28 juni 2014 om 15:26

        @henkhupelschoten: http://www.netcarshow.com/lexus/2015-rc_f_sport/

        Je hebt de IS, GS, LS, RX de wonderschone RCF Sport, ik vind dat Lexus mooiere modellen maakt dan Audi en Mercedes en gelijkwaardig is met BMW.

        Login om te reageren
  11. joost2000 zegt

    27 juni 2014 om 17:50

    Het is een top auto!!!!!

    Login om te reageren
  12. csx3000 zegt

    27 juni 2014 om 18:35

    Een plusje van 40 pk vind ik wat magertjes, doe het dan gelijk goed!
    De gemiddelde tuner doet al meer.

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    27 juni 2014 om 20:33

    Audi RS6 Plus ? In VAG terminologie wordt dat dus een verhoogde Audi ALA Golf plus..

    Login om te reageren
  14. madridsta zegt

    27 juni 2014 om 20:37

    Op een andere site stond er een filmje dat audi rs7 plus zat te testen in de regen.
    http://www.youtube.com/watch?v=0GiwLgwUfGw

    Login om te reageren
  15. reggie-boy_rood zegt

    27 juni 2014 om 21:31

    Ja.. Ga dat pas uitbrengen wanneer de liefhebbers al een rs6 hebben..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North