
Engeland blijft toch het walhalla voor de zogenaamde trackday cars. Auto’s die je met name koopt om op een zonnige zondagmiddag over het lokale circuit te boenderen. De Brooke Double R is zo’n soort auto. Een dak: dat heeft die dus niet. Deuren: ook niet. ABS, electrische ramen, stoelverwarming, een achterbak: nee ook dat niet. Weinig luxe dus en juist de edele kunst van het weglaten zorgt er voor dat de Double R slechts 550 kg weegt. Gelukkig zijn er wel genoeg pk’s aan boord, zodat je wel snel op de plaats van bestemming kunt zijn.
“Powered by Cosworth” is de slogan waarmee Brooke zelf de Double R aanprijst, dus vinden we door Cosworth bewerkte 2.0 of 2.3 liter blokken onder de motorkap. Brooke biedt nu drie smaken aan: 200, 260 of 300 pk. Met 260 pk sprint de Double R in 3.2 seconden naar 60 miles per hour (96 km/u). Even ter vergelijk een Enzo zit in 3,6 seconden op de 100…
In de 0-100-0 contest deed de Brooke Double R het ook aardig. Bestellen dan maar? Klik hier en mail ons maar wanneer we kunnen rijden.







Dus hij weegt slechts 550 pk, vet!
Hoeveel kilo is dat? :D
Lol, een beetje begrip he, t’is nogal warm…:-)
Zullen we het vandaag dan maar door de vingers zien? :p
Het is vandaag spelfoutdag inderdaad, maar ik heb het aangepast. :-)
Trouwens, het is wel enorm brute auto. Ik ben een enorme fan van dit soort race-auto’s voor de “gewone man”, net zoals de Ariel Atom.
Ben wel benieuwd wat voor prijskaartje hier aan hangt.
maakt cosworth geen f1 motoren?
@dekster
Ja dat klopt, dit seizoen maken ze de motoren van Scuderia Toro Rosso & Williams.
Vorig seizoen zaten ze in de auto’s van Christijan en Robert bij Minardi.
niet slecht maar ik vind de Ariel Atom veel mooier
als ik me niet vergis is dit een make over of copy van een G.Murray ontwerp…..
m.a.w : dik in orde !
de pers is wel lovend over deze track-day/roadcar:
http://www.brookecars.co.uk/media.html
“The Brooke generated even more Lateral force than the Ariel and Caterham – almost 1.1g compared with 1.03 for the Atom and 1.01 for the CSR”
EVO Magazine August 2006-Henry Catchpole
“If your in the market to buy a Caterham then yes I can recommend the Brooke Double R” “A great track car with phenomenal grip, great acceleration, it corners well, its fast, its furious”
FIFTH GEAR Channel 5 10 July 2006-Jason Plato
uitvoering/specificaties en prijzen
http://www.brookecars.co.uk/specification.html
hmmm, Deze ook maar in british racing green en de 260 pk versie is voorlopig wel genoeg.
Strikje erom en afleveren op inmiddels bekend adres
Ja, dit is echt helemaal het einde. Er staat overigens een review in de EVO van deze maand, samen met de Ariel en de nieuwe Caterham.
Ik denk wel dat je nog aardig wat kopzorgen kunt krijgen als je ‘m in Nederland op kenteken wilt krijgen (koplampen met de hand uitklappen?).
Goed punt Alfa Male, de Britten hebben hun SVA (Single Vehicle Approval) om dergelijke creaties op kenteken te zetten. Wij daarentegen…
Zelfde verhaal voor de Westfield Eleven die ik maar wat graag op m’n oprit zou zien, alleen krijg je dat 50-jaar-oude ontwerp hier nooit ingeschreven, althans niet in Bellgië.
Lucky b*stards die Britten…
hahaha vet
als een auto een EU-kenteken heeft dan moet ie ook in Nederland op kenteken gezet kunnen worden (dacht ik, want dat is de route die alle kitcarbouwers gebruiken: Hier bouwen en dan naar de UK en daar de SVA en een kenteken regelen en vervolgens weer naar NL “importeren”+bpm betalen :-( )
@W0o0dy: dat klopt. Moet je alleen nog het stuur naar de goede kant overbouwen. :-)
Goed, zelfde prijsklasse als de Atom, doe mij de Atom maar, die kun je ook gewoon bij de Benelux importeur halen ipv naar england te jakkeren.
hoeveel is 36,995 pond in euro’s ?? me pa zoekt vast nog een nieuwe auto :P
Atom vind ik trouwens wel veel mooier maar lang niet gek zo :-)
deze schijnt beter te zijn dan de Atom (hogere bochtsnelheden en een betere motor)
Van ponden naar euro is ongeveer vermenigvuldigen met 1,40 (geloof ik)
L 36.995 = 54.1357 EUR
http://www.x-rates.com/calculator.html
Trouwens ding ziet eruit als die oude Lotus F1 wagens
Cool wagentje, normaal ogen dit soort wagentjes vrij ouderwets, ondanks het feit dat het moderne autootjes zijn. Ik vind deze er stukken beter uitzien dan de ariel atom.
Wat maakt het trouwens uit waar het stuur zit, het scheelt zo te zien nog geen halve meter :-)
http://www.autoclips.net/playvideo.php?id_video=4635
fifth gear test dit wagentje