• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pocketrocket: Brooke Double R

Auteur: Wouter, gepost 19 juli 2006 om 23:33 – 25 Reacties

Brooke Double R

Engeland blijft toch het walhalla voor de zogenaamde trackday cars. Auto’s die je met name koopt om op een zonnige zondagmiddag over het lokale circuit te boenderen. De Brooke Double R is zo’n soort auto. Een dak: dat heeft die dus niet. Deuren: ook niet. ABS, electrische ramen, stoelverwarming, een achterbak: nee ook dat niet. Weinig luxe dus en juist de edele kunst van het weglaten zorgt er voor dat de Double R slechts 550 kg weegt. Gelukkig zijn er wel genoeg pk’s aan boord, zodat je wel snel op de plaats van bestemming kunt zijn.

“Powered by Cosworth” is de slogan waarmee Brooke zelf de Double R aanprijst, dus vinden we door Cosworth bewerkte 2.0 of 2.3 liter blokken onder de motorkap. Brooke biedt nu drie smaken aan: 200, 260 of 300 pk. Met 260 pk sprint de Double R in 3.2 seconden naar 60 miles per hour (96 km/u). Even ter vergelijk een Enzo zit in 3,6 seconden op de 100…

In de 0-100-0 contest deed de Brooke Double R het ook aardig. Bestellen dan maar? Klik hier en mail ons maar wanneer we kunnen rijden.

Brooke Double R
Brooke Double R

Ook interessant!

  • Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
    Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Video: peperdure Lambo Sian in Londen zorgt voor gekte op straat
    Video: peperdure Lambo Sian in Londen zorgt voor gekte op straat
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

londen-2006

Vorig bericht: « Uit de categorie zinloze autogadgets: The Battery Brain
Volgend bericht: Jaguar XJR Superportfolio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stylez zegt

    19 juli 2006 om 23:38

    Dus hij weegt slechts 550 pk, vet!
    Hoeveel kilo is dat? :D

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    19 juli 2006 om 23:45

    Lol, een beetje begrip he, t’is nogal warm…:-)

    Login om te reageren
  3. Stylez zegt

    19 juli 2006 om 23:48

    Zullen we het vandaag dan maar door de vingers zien? :p

    Login om te reageren
  4. Wouter zegt

    19 juli 2006 om 23:48

    Het is vandaag spelfoutdag inderdaad, maar ik heb het aangepast. :-)

    Login om te reageren
  5. Stylez zegt

    19 juli 2006 om 23:51

    Trouwens, het is wel enorm brute auto. Ik ben een enorme fan van dit soort race-auto’s voor de “gewone man”, net zoals de Ariel Atom.
    Ben wel benieuwd wat voor prijskaartje hier aan hangt.

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    20 juli 2006 om 00:10

    maakt cosworth geen f1 motoren?

    Login om te reageren
  7. Stylez zegt

    20 juli 2006 om 00:15

    @dekster

    Ja dat klopt, dit seizoen maken ze de motoren van Scuderia Toro Rosso & Williams.
    Vorig seizoen zaten ze in de auto’s van Christijan en Robert bij Minardi.

    Login om te reageren
  8. christoff zegt

    20 juli 2006 om 00:36

    niet slecht maar ik vind de Ariel Atom veel mooier

    Login om te reageren
  9. Turbopaultje zegt

    20 juli 2006 om 07:13

    als ik me niet vergis is dit een make over of copy van een G.Murray ontwerp…..

    m.a.w : dik in orde !

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    20 juli 2006 om 08:21

    de pers is wel lovend over deze track-day/roadcar:

    http://www.brookecars.co.uk/media.html

    “The Brooke generated even more Lateral force than the Ariel and Caterham – almost 1.1g compared with 1.03 for the Atom and 1.01 for the CSR”
    EVO Magazine August 2006-Henry Catchpole

    “If your in the market to buy a Caterham then yes I can recommend the Brooke Double R” “A great track car with phenomenal grip, great acceleration, it corners well, its fast, its furious”
    FIFTH GEAR Channel 5 10 July 2006-Jason Plato

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    20 juli 2006 om 08:25

    uitvoering/specificaties en prijzen
    http://www.brookecars.co.uk/specification.html

    Login om te reageren
  12. Quidam zegt

    20 juli 2006 om 08:55

    hmmm, Deze ook maar in british racing green en de 260 pk versie is voorlopig wel genoeg.
    Strikje erom en afleveren op inmiddels bekend adres

    Login om te reageren
  13. Alfa Male zegt

    20 juli 2006 om 09:16

    Ja, dit is echt helemaal het einde. Er staat overigens een review in de EVO van deze maand, samen met de Ariel en de nieuwe Caterham.

    Ik denk wel dat je nog aardig wat kopzorgen kunt krijgen als je ‘m in Nederland op kenteken wilt krijgen (koplampen met de hand uitklappen?).

    Login om te reageren
  14. Djivy zegt

    20 juli 2006 om 09:23

    Goed punt Alfa Male, de Britten hebben hun SVA (Single Vehicle Approval) om dergelijke creaties op kenteken te zetten. Wij daarentegen…

    Zelfde verhaal voor de Westfield Eleven die ik maar wat graag op m’n oprit zou zien, alleen krijg je dat 50-jaar-oude ontwerp hier nooit ingeschreven, althans niet in Bellgië.

    Lucky b*stards die Britten…

    Login om te reageren
  15. olibier zegt

    20 juli 2006 om 10:40

    hahaha vet

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    20 juli 2006 om 10:42

    als een auto een EU-kenteken heeft dan moet ie ook in Nederland op kenteken gezet kunnen worden (dacht ik, want dat is de route die alle kitcarbouwers gebruiken: Hier bouwen en dan naar de UK en daar de SVA en een kenteken regelen en vervolgens weer naar NL “importeren”+bpm betalen :-( )

    Login om te reageren
  17. Wouter zegt

    20 juli 2006 om 11:02

    @W0o0dy: dat klopt. Moet je alleen nog het stuur naar de goede kant overbouwen. :-)

    Login om te reageren
  18. Ejay zegt

    20 juli 2006 om 15:16

    Goed, zelfde prijsklasse als de Atom, doe mij de Atom maar, die kun je ook gewoon bij de Benelux importeur halen ipv naar england te jakkeren.

    Login om te reageren
  19. Autofreak zegt

    20 juli 2006 om 19:43

    hoeveel is 36,995 pond in euro’s ?? me pa zoekt vast nog een nieuwe auto :P

    Login om te reageren
  20. Autofreak zegt

    20 juli 2006 om 19:44

    Atom vind ik trouwens wel veel mooier maar lang niet gek zo :-)

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    20 juli 2006 om 19:59

    deze schijnt beter te zijn dan de Atom (hogere bochtsnelheden en een betere motor)

    Van ponden naar euro is ongeveer vermenigvuldigen met 1,40 (geloof ik)

    Login om te reageren
  22. Ejay zegt

    20 juli 2006 om 20:35

    L 36.995 = 54.1357 EUR

    http://www.x-rates.com/calculator.html

    Login om te reageren
  23. Ejay zegt

    20 juli 2006 om 20:35

    Trouwens ding ziet eruit als die oude Lotus F1 wagens

    Login om te reageren
  24. vincent#1 zegt

    20 juli 2006 om 21:47

    Cool wagentje, normaal ogen dit soort wagentjes vrij ouderwets, ondanks het feit dat het moderne autootjes zijn. Ik vind deze er stukken beter uitzien dan de ariel atom.

    Wat maakt het trouwens uit waar het stuur zit, het scheelt zo te zien nog geen halve meter :-)

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    22 juli 2006 om 21:52

    http://www.autoclips.net/playvideo.php?id_video=4635
    fifth gear test dit wagentje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North