• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pogea Calistto: Audi TT met 600 pk

Auteur: Dennis, gepost 2 januari 2007 om 21:54 – 46 Reacties

Pogea Calistto : Audi TT


Dat er nu een nieuwe Audi TT is die er een heel stuk volwassener uitziet en ondanks dat je je alleen nog maar in de oude TT mag vertonen als je aantoonbaar kapper bent, weerhoudt dit tuner Pogea Racing er niet van om de oude TT vol te proppen met pk’s en ‘m om te dopen tot Pogea Calistto.

De TT die zich normaal moet zien te redden met 150, 180 of 225 pk, is voor de gelegenheid opgewaardeerd naar 420 of zelfs 600 pk. Om dit te bereiken werd het complete blok gereviseerd en een supercharger gemonteerd die afrekent met het turbogat. Het uitlaatsysteem werd aangepakt waarmee de 4-pitter een perfectie imitatie neerzet van een volle en rijpe V8.

Hoewel Pogea geen uitspraken doet over de prestaties van de Calistto (en juist dat willen we zo graag weten), mag duidelijk zijn dat er aanvullende maatregelen nodig zijn om de 1.500 kilo zware coupe in bedwang te houden. De aangepaste vering en de remmen van de Lamborghini Gallardo SE, moeten de 600 paarden beteugelen.

Omdat het oog ook wat wil, is de Calistto uitgevoerd in baby blauw, Pogea zelf noemt dat “kenny blue” (je moet er maar van houden, maar dat is aan kappers wel besteed). Het interieur is afgewerkt met leer of alcantara. LSD-doors mocht twee vleugeldeurtjes monteren. Hij zou op een jongens babykamer in ieder geval niet misstaan.

Pogea Calistto : Audi TT

Pogea Calistto : Audi TT

Pogea Calistto : Audi TT

(via: germancarblog.com)

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, pogea-racing, TT, tuning

Vorig bericht: « Een revival voor de Lancia Beta Monte Carlo
Volgend bericht: Dronken bestuurder biedt hulp aan de politie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    2 januari 2007 om 21:58

    Die koplampen zien er wel vet uit. De voorkant is er op vooruit gegaan. Maar die rode band op de achterkant… Moest dat nou echt? En dan dat kleurtje hè… Verschrikkelijk! Ik denk dat hij er in een andere kleur best leuk uit zou zien.

    Login om te reageren
  2. Carfreak (BMW 320i) zegt

    2 januari 2007 om 22:03

    wannebe lamborghini:s

    Login om te reageren
  3. A-Town zegt

    2 januari 2007 om 22:05

    Moet dit soms een Porsche 911 (van de achterkant) voorstellen ofzo? Verschrikkelijk. Beetje verzameling van alles. Porsche achterkant, BMW koplampen, en door die booskijkers ziet hij er in plaats van boos, vooral erg droevig uit.

    Login om te reageren
  4. mesut zegt

    2 januari 2007 om 22:07

    lijkt op een r8 aan de achterkant

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    2 januari 2007 om 22:08

    Zelfs de tuners zijn niet meer origineel als het om de TT gaat! Iedereen wilt het op een R8 laten lijken…….

    Login om te reageren
  6. A-Town zegt

    2 januari 2007 om 22:11

    En weer komen mijn reacties niet door. NOU JA (nog maar een keer dan. Hopelijk geen reacties dat ik aandacht nodig heb deze keer).

    “Moet dit soms een Porsche 911 (van de achterkant) voorstellen ofzo? Verschrikkelijk. Beetje verzameling van alles. Porsche achterkant, BMW koplampen, en door die booskijkers ziet hij er in plaats van boos, vooral erg droevig uit.”

    Login om te reageren
  7. A-Town zegt

    2 januari 2007 om 22:11

    :):):):):):):):):):):):):)
    Nu gaat ie wel

    Login om te reageren
  8. Jerome zegt

    2 januari 2007 om 22:12

    niet slecht! de doorlopende rode (al dan niet reflecterende) band is precies afgekeken van porsche … :) nu nog in een mooi kleurtje en ’t plaatje is compleet

    Login om te reageren
  9. JJJJEroen zegt

    2 januari 2007 om 22:12

    @Dos

    Vertel jij mij maar eens hoe jij hier een R8 in ziet..

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    2 januari 2007 om 22:16

    ziet er grappig uit.

    Login om te reageren
  11. slk55 amg zegt

    2 januari 2007 om 22:16

    nou ja zeg. dit is echt een bij elkaar gepropt zaakje. een grill van de nieuwe audi’s, de achterkant van de R8 en deuren en velgen van lamborghini. en het staat hem nog ook! lijkt mij een heerlijk autotje, 1500 kg en dan 600 pk! klinkt leuk, ook een erg mooi interieur, alleen jammer dat dat afgrijselijke blauw overal in terug komt.

    Login om te reageren
  12. relax zegt

    2 januari 2007 om 22:25

    Is niet juist de nieuwe TT meer een kappersauto? De oude (niet deze getunede versie) is een stuk onaangepaster en stoerder dan de nieuwe gladgestreken brave Audi die teveel op de gewone modellen lijkt.

    Login om te reageren
  13. A-Town zegt

    2 januari 2007 om 22:27

    @ SLK55AMG

    ik vind die kleur eigenlijk nog niet zo heel slecht, vooral niet in combinatie met xenon-lichten. Het is gewoon jammer dat ze zoals je zelf al zegt alles een beetje bij mekaar geraapt hebben. en die velgen passen idd niet bij dit model

    Login om te reageren
  14. A-Town zegt

    2 januari 2007 om 22:28

    Ben het trouwens helemaal met relax eens.

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    2 januari 2007 om 22:32

    @JJJJEroen

    Nouououououou, JJJJEroen dat doe ik met mijn 2 ogen! ;)

    Ik zeg niet dat dit op een R8 LIJKT. Ik zeg dat ze hem op een R8 willen LATEN lijken. Kleine nuance verschil. Ik zeg niet dat het ze gelukt is.

    Login om te reageren
  16. RenJie zegt

    2 januari 2007 om 22:42

    Wat een schandalige bak, hij is echt te lelijk voor woorden, alleen de voorkant valt nog mee. Maar 600 pk in een oude TT stoppen is zinloos, wat moet je er nou mee;)

    Login om te reageren
  17. Sander zegt

    2 januari 2007 om 22:45

    Jammerlijk dit, zeer spijtig….

    Login om te reageren
  18. ger zegt

    2 januari 2007 om 22:50

    Zullen we nu eens dat afgezaagde colum schrijvende journalisten kappersgelul laten….dat is zo slap we hebben dat al zoveel gehoord……het staat op nul.Youp zou er zijn show mee kunnen vullen wat een domoren zijn jullie.Het is kapot schrijven van een model wat top was in de eind 90 jaren.De tt was toen een prachtig model..zeer krachtig…top ontwerp….mooie motor mooi..heel snelzeker het 250 pk model toen de snelste in zijn klasse er kon niets tegenop.

    Login om te reageren
  19. armada zegt

    2 januari 2007 om 22:57

    de charme van de tt is er nu toch wel een beetje af vind ik

    Login om te reageren
  20. Wouter zegt

    2 januari 2007 om 23:01

    Hi Ger,

    Wat kost een knipbeurtje bij jou? :-)

    Even serieus: eerste generatie TT had geen fantastische wegligging. Sterker nog: er is niet voor niets een terugroepactie geweest waarbij een spoiler en ESP werd gemonteerd. Het weggedrag op hoge snelheid was listig. Combineer dat met een overdaad aan styling en dan kunnen we nog jaren grappen maken over kappers. :-)

    Login om te reageren
  21. db zegt

    2 januari 2007 om 23:01

    waarom hem pogea calistto noemen als je hem evengoed flowerpowervierwielervoorbaby’s kan noemen, als je dan toch al zo hard bezig bent waarom zet je er dan geen roos interieur in met de stem van Ken als GPS ofzo, die tuner moet toch inspiratie gaan zoeken zijn bij zijn levensechte barbie —> vrouw . man – welke kleur zou ik nemen, zwart, rood met gele vlammen of parelmoerlak ?!?
    vrouw- Neem toch maar roos , of nee neem babyblauw, mijn vriendin heeft namelijk al een roze VW kever en dan ben ik niet meer nieuw
    man -en wat als hij ooit eens in panne valt
    vrouw- dan zetten we er toch gewoon een soort van Spoiler op die handig is om hem te duwen

    Login om te reageren
  22. jordey zegt

    2 januari 2007 om 23:12

    die auto lijkt vooral door die voorkant een huilendeautodiegewoonbangisdathijbeterensnellerisdanderest…

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    2 januari 2007 om 23:23

    Jammer dat die weer zo nodig op de R8 wilt lijken, vooral die achterbumper spreekt al boekdelen, en de rode band, die te zien was op de spy foto’s van de R8.

    Nee, dan vind ik deze TT wel orgineler, met 2 motoren.:

    http://www.supercars.de/singlecar/9/542.html

    Login om te reageren
  24. TomRS6 zegt

    3 januari 2007 om 00:32

    @ Dos,

    De nieuwe BMW335i (toch?) moest lijken op de Continental Flying Spur.
    Ik zeg niet dat dit op een Flying spur lijkt. Ik zeg dat ze hem op een Flying Spur willen laten lijken. Kleine nuance verschil. Ik zeg niet dat het ze gelukt is.

    Moeie hiea keaume wous!

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    3 januari 2007 om 00:44

    @Tom

    Tom. Dit gelooft niemand natuurlijk, hè? Hoe vaak moet ik het nog uitleggen? VAG kopieert alles wat BMW doet. Dus Flying Spur lijkt op de Phantom, maar dan anders. En daar zit geen nuance verschil in!

    jeh wil zekah un pah luppuh voa je eauguh!

    Login om te reageren
  26. Klaas zegt

    3 januari 2007 om 00:53

    Ik vind het best triestig dat TT hier steeds als een kapper-auto aanzien. Ik ben geen kapper ,verrevan, maar de TT is een leuke auto die wel wat meer respect verdient… Mijn kapper rijdt met een XC 90, die van mijn vrouw met een M3. Blijkbaar hebben kappers gewoon goede smaak als het op auto’s aankomt en U niet.

    Login om te reageren
  27. JANUS zegt

    3 januari 2007 om 08:25

    Blijkbaar verdienen kappers meer geld dan ik :-D

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    3 januari 2007 om 10:12

    Een kapper met een XC90 en een met een M3…

    Is dat lastig, haar knippen? ;)

    Login om te reageren
  29. volvov70 zegt

    3 januari 2007 om 10:16

    Spuuglelijk, behalve die motor dan. Ik kan me wel inleven met die kappers, deze lijkt op een tondeuse met 600 PK…

    Login om te reageren
  30. joep zegt

    3 januari 2007 om 10:31

    @klaas, wat rekend jou kapper dan voor een knipbeurtje? en waarom ben je in hemelsnaam bereid dat er voor te betalen?

    ot: vind hem best geslaagd als ik eerlijk ben… 600pk in zo’n autootje, dan krijg je volgens mij een beetej het yes idee… maarre die kleur hoeft van mij niet perse hoor

    Login om te reageren
  31. Klaas zegt

    3 januari 2007 om 10:48

    20 euri ofzo, maar ik denk wel dat hij alleen zijn geld uitgeeft aan die auto en de lidkaart van zijn gay-club…:)

    Login om te reageren
  32. Lebastille zegt

    3 januari 2007 om 11:39

    Dat belooft goede prestaties. Wat ik me alleen afvraag; hoe komt een tuner op het idee om met de nieuwe TT bij de dealer, nu nog een kit te maken op de oude? Waarom focussen ze niet op de nieuwe…

    Login om te reageren
  33. Tombnolz zegt

    3 januari 2007 om 12:09

    Mensen! Er rijden al TT’s rond van het nieuwe model!

    Login om te reageren
  34. KANUS zegt

    3 januari 2007 om 13:32

    @JANUS:

    Maar dat verdienen ze niet aan jou ;)

    O ja, en volgens mij kan er geen trekhaak onder…

    Login om te reageren
  35. KVK zegt

    3 januari 2007 om 13:41

    seeeg meensen, mte, waarom kappen jullie geilerds nou altijd op mijn lieve wagentje? Bekijk die rondingen toch eens, net een lekker afgetraind mannenkontje… Mag je altijd wel ‘ns in rijden hoor… En hoe ie met dat kontje schudt als ik wat te hard met z’n staart speel, euhm, ik bedoel op z’n staart trap… En dat versnellingspookje, oooh, net echt…

    Login om te reageren
  36. KVK zegt

    3 januari 2007 om 13:42

    (niet dat ik de TT zo per se een kappersauto vind, maar het is altijd leuk om op de kap van mijn homosexuele medemens te zitten… ;))

    Login om te reageren
  37. j.batters zegt

    3 januari 2007 om 16:34

    Was het maar een BMW of een Mercedes dan werden ze zot hier bij autoblog!!!!

    Login om te reageren
  38. quanti zegt

    3 januari 2007 om 19:49

    Iemand die grafiekjes op de middenconsole opgevallen? is dat standaard? Laten ze daar extra parameters van het motormanagment zien?

    Login om te reageren
  39. Eddy zegt

    4 januari 2007 om 00:50

    Stond op de Essen Motorshow, naast die Mercedes E-Klasse met CLS-voorlichten en Porsche (stijl) voorbumper. Dit bedrijf werkt momenteel nog aan twee nieuwe dergelijke projecten.
    Dit is nu eenmaal Tuning. Heb je er niks aan, laat deze topic dan links liggen, of zeik op een ander.
    En begin niet over vrije meningsuiting hé…!

    Login om te reageren
  40. Sgt. Stevil zegt

    4 januari 2007 om 09:41

    als je verder kijkt dan de kleur is ’t eigenlijk voor ’t oude model best ’n knap ding. goed idee om ook de remmen en vering zo heftig aan te pakken, zat tuners die dat blok op de standaard turbo tot over de 300pk kunnen tillen maar de rest met rust laten. Ik wil deze wel ’s in oranje zien (nee, da’s geen photoshop uitdaging, dat kan ik zelf ook, wil ‘m in ’t echt ’s zien).

    Login om te reageren
  41. joris zegt

    4 januari 2007 om 15:49

    inderdaad lijkt de achterkant van de erg lelijk geworden tt op de porsche 911 (996) en de r8.
    ik snap niet dat ze er gewoon en dikke motor in hangen en klaar, dan mischien wat carbon ofzo maar die afrijselijke achterkant.

    wel erg stoere stoelen.

    Login om te reageren
  42. slk zegt

    4 januari 2007 om 21:42

    Altijd dat gezeik over een kappersauto. Het was gewoon een succes . Punt uit .

    Login om te reageren
  43. audi_boy zegt

    30 januari 2007 om 21:34

    ach mensen die het een kappers auto vinden jongens jullie kunnen die auto niet betalen en hou eens op met dat geziek wordt ik strond ziek van.

    Login om te reageren
  44. montero zegt

    10 februari 2007 om 15:21

    wijven auto niks aan

    Login om te reageren
  45. masterwill zegt

    21 februari 2008 om 22:42

    De tuners van dit achterkantje was eerder dan audi R8. Dus de R8 heeft het eerder van deze tuners gepikt.
    3 jaar geleden kwam de tuner PPI al met dit achterkantje. Dus voordat jullie tuners willen beschuldigen……check eerst of je info klopt voordat je gaat afkraken. L

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Pogea Calistto: un Audi TT con 600 caballos schreef:
    4 januari 2007 om 01:30

    […] Vía | autoblog.nl Más información | The German Car Blog En Motorpasión | Audi TT […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North