• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 2 klap goedkoper geworden met nieuwe varianten

Auteur: RubenPriest, gepost 13 april 2021 om 09:52 – 36 Reacties

Polestar 2 klap goedkoper geworden met nieuwe varianten

De Polestar 2 is goedkoper en dus bereikbaarder ooit. Dat klinkt als flauwe marketingpraat, maar het is echt zo.

Het is een inmiddels bekend recept voor autofabrikanten. Breng eerst de duurste versies op de markt waar de meeste marge op zit, om vervolgens op termijn met voordeligere varianten te komen. Dat moment is nu aangebroken voor de Polestar 2. Waar de vanafprijs voorheen lag op 59.600 euro, is dat nu opeens 45.900 euro.

De Polestar 2 is nu met drie aandrijflijnen te krijgen. Om het overzichtelijk te houden zetten we het op een rijtje voor je.

  • Long range Dual Motor – 78 kWh – 408 pk – 450 tot 480 km actieradius
  • Long range Single Motor – 78 kWh – 231 pk – 515 tot 540 km actieradius
  • Standard range Single Motor – 64 kWh – 224 pk – 420 tot 440 km actieradius
  • Polestar 2 goedkoper
  • Polestar 2 goedkoper
  • Polestar 2 goedkoper

Polestar 2 goedkoper: de prijzen

En dan de prijzen natuurlijk. Het begint bij 45.900 euro voor de Standard range Single Motor. Daarboven zit de Long range Single motor voor 49.900 euro. Dan heb je de Long range Dual motor voor 53.900 euro en daarboven de Long range Dual motor die nog altijd 59.900 euro kost. De prijzen voor de Polestar 2 in de lease via Mobility Service check je hieronder. Dit is op basis van 60 maanden en 10.000 kilometer.

  • Single Engine Standard Range 64 kWh – 566 euro per maand
  • Single Engine Long Range 78 kWh – 605 euro per maand
  • Dual Engine Long Range 78 kWh – 639 euro per maand

Wie nu een bestelling plaatst voor een nieuwe Polestar 2 krijgt deze in oktober 2021 geleverd. De instapper in de private lease kost 639 euro per maand op basis van 10.000 kilometer per jaar en een contract van 60 maanden.

Ook interessant!

  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Nieuwe Polestar Re:Move heeft achterwielaandrijving
  • Haal je nieuwe Polestar op in Beesd (Gelderland)
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: echt alles gaat mis in dit filmpje
  • Waarom er vandaag meer bergingsauto’s rondrijden in Nederland
  • 13 jaar oude Model S krijg weer een opfrisbeurt
  • ID. Buzz Anniversary Edition valt vies tegen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, Polestar, polestar-2, Video

Vorig bericht: « FIA hint naar Formule 1 auto’s op waterstof
Volgend bericht: Video: snelweg oprijden zonder te kijken »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    13 april 2021 om 10:19

    De subsidieregeling is natuurlijk ook maar hoogstens een tweedaags evenement dus gaat Polestar de prijzen niet op aanpassen.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      13 april 2021 om 12:32

      Bovendien is hij in 2022 nog maar € 3.700,- en niet de genoemde € 4.000,-

      Login om te reageren
  2. Charles Taycan 4S zegt

    13 april 2021 om 10:20

    Mooi! Wellicht een idee om het type met direct daarachter de prijs te vermelden, komt de overzichtelijkheid ten goede.👍

    Login om te reageren
  3. MrHyde zegt

    13 april 2021 om 10:20

    Nu geen concurrentie vergelijk erbij?
    – Hyundai Kona 64kwh, vanaf €41k
    – Aiways U5 63kwh, vanaf €39k
    – Kia Niro 64kwh, vanaf €40k
    – Tesla 3 standaard range (50kwh), vanaf €48k
    – VW ID4, 77kwh, vanaf €47k
    – Mustang Mach-E 75kwh vanaf €48k
    – Mercedes EQA 67kwh vanaf €49k
    – Nissan Leaf 62kwh, vanaf €45k
    – Volvo XC40 P8 78kwh, vanaf €54k

    De Volvo is dus bij zelfde motors en zelfde accu net zo duur.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      13 april 2021 om 11:47

      Aangevuld met actieradius, dat is natuurlijk wel van belang,

      – Hyundai Kona 64kwh, vanaf €41k – 484km actieradius
      – Aiways U5 63kwh, vanaf €39k – 410km
      – Kia Niro 64kwh, vanaf €40k – 455km
      – Tesla 3 standaard range (50kwh), vanaf €48k – 448km
      – VW ID4, 77kwh, vanaf €47k – 496km
      – Mustang Mach-E 75kwh vanaf €48k -540km
      – Mercedes EQA 67kwh vanaf €49k -426km
      – Nissan Leaf 62kwh, vanaf €45k – 270km
      – Volvo XC40 P8 78kwh, vanaf €54k – 418km

      Login om te reageren
      • MrHyde zegt

        13 april 2021 om 12:05

        @benja01, zeker!
        Kleine correctie: de Leaf 62kwh zou volgens WLTP 385 moeten halen, terwijl de rest boven de 400km zit.

        Bij het samenstellen van dit lijstje was ik trouwens positief verrast door de Model 3: welke een heel gunstig verbruik heeft tov de rest.

        Login om te reageren
        • michielleendert zegt

          13 april 2021 om 15:22

          @MrHyde: idd. Het gewicht van de Tesla 3 is 20-30 procent lager dan Mustang, ID 4, ENYAQ etc.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            14 april 2021 om 06:47

            @michielleendert: jij snapt het. Er wordt altijd gezegd dat de aandrijflijn van de Model 3 zo efficient is maar daar zit amper verschil tussen de merken. Het ware talent van Tesla is in dat ze de wagens relatief licht en toch veilig weten te houden.

            Login om te reageren
      • michaelb zegt

        13 april 2021 om 20:55

        @benja01: Het is niet altijd warm in NL, met andere woorden wat is de range als het kouder wordt. Daar blinkt de Ford bijv. Niet bepaald in uit i.v.m. De volvo accu’s.

        Login om te reageren
  4. Loek zegt

    13 april 2021 om 10:33

    Ik heb er nu een aantal zien rijden en ik vind hem erg mooi. Duidelijke designtaal waardoor zelfs leken denken dat het gewoon een Volvo is, dat voorkomt afschrikking door het onbekende. Op de plaatjes ziet ‘ie er nogal SUV-achtig uit maar in het echt valt ook dat erg mee. Een prijsdaling en daarmee extra bereikbaarheid juich ik ten zeerste toe.

    Ik vind het mooi om te zien dat de variatie in dit segment steeds verder toeneemt. Jan met de Pet kan zo ook nog eens met een elektrische wagen aan de slag. Dat van die EV-subsidie is inderdaad wel een beetje ongelukkig geplaatst.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      13 april 2021 om 12:28

      Het is wel een opvallende verschijning. Zelf vind ik hem meer lijken op een elektrische Skoda dan op een Volvo-neef. Soort Octavia Crossover.

      Waarbij ik de échte Skoda EV dan wel een stuk mooier vind de de P2.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 april 2021 om 06:50

        @bernoulli: er was een Volvo S60 cross country. De Polestar 2 is het kleine zusje daarvan.

        Login om te reageren
  5. escort77 zegt

    13 april 2021 om 10:37

    900 euro korting bij aanschaf en ook 900 euro minder voor je inruil-auto. Of 900 in een envelopje.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      13 april 2021 om 11:02

      @escort77: Nee want de subsidie kijkt naar catalogusprijs

      Login om te reageren
    • henkiebb zegt

      13 april 2021 om 11:29

      @escort77: denk dat de staat afgaat op catalogusprijs

      Login om te reageren
  6. Spill1e zegt

    13 april 2021 om 10:45

    Ligt het aan mij, of moet Ruben de tekst nog een keer doorlopen? Het stukje onder prijzen is erg rommelig en onduidelijk. Voor de rest big fan, keep up the good work

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      13 april 2021 om 11:04

      @spill1e: Snap wat je bedoelt maar ik las er de eerste keer zonder problemen overheen

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      13 april 2021 om 11:07

      er stond een foutje, dat is nu gefixt :) thanks!

      Login om te reageren
  7. DeWitteCondor zegt

    13 april 2021 om 11:03

    Fraaie auto om te zien, maar de ruimte binnen valt wel erg tegen voor een auto van 46.000 euro. Voor met zn tweeën (of 2 + 1 kind) wellicht te doen, maar voor meer niet geschikt. Zal wellicht ook niet bedoeld zijn als gezinsauto pur sang.

    Die opgeplakte iPad kan ik ook moeilijk aan wennen, maar zal vast praktisch zijn.

    Verder een verademing tussen alle Tesla’s en Niro’s .

    Login om te reageren
    • net10 zegt

      13 april 2021 om 18:49

      Hele fraaie auto, de Polestar 2 is gewoon een hele goede en zeer concurerende auto. Ik vind het ook een verademing tussen andere elektrische auto’s.

      Login om te reageren
  8. Pordon zegt

    13 april 2021 om 11:06

    Toch jammer dat het zo’n lelijk hok is. Waarom nou niet gewoon een S60/V60 met deze aandrijflijn.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      13 april 2021 om 12:29

      Omdat dat Volvo’s zijn. En Volvo maakt zijn eigen EV’s.

      Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      13 april 2021 om 17:31

      @Pordon: Vind je het goed als ik zelf bepaal, of ik ‘m al dan niet mooi vind?
      Ik snap werkelijk waar niet, waarom men denkt te moeten “beledigen”, wanneer het je smaak niet is…

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        13 april 2021 om 19:13

        @Jetlag: sorry sorry, ik zet er een volgende keer speciaal voor jou bij dat wat ik als reactie plaats naar mijn bescheiden mening is. Ik wil je tenslotte niet beledigen en boos maken…

        Login om te reageren
        • Jetlag zegt

          14 april 2021 om 07:53

          @Pordon: Al goed, al goed…
          Je “bescheiden mening” had nl akelig veel weg van een uitgesproken feit.
          Maar doe voor mij geen moeite, qua smaak interesseert het me verder weinig wat een ander vindt.

          Login om te reageren
  9. MarcoM zegt

    13 april 2021 om 11:29

    Jammer Volvo, maak hem ff iets goedkoper voor de subsudie, dan wordt het meer massa is de kassa met nog eens 4000 subsidie, dan snoep je heel wat VW, Kia en Hyundai klanten weg, kijk maar eens naar VW in Duitsland hoe ze het daar aanpakken, als die 900 er niet meer vanaf kan, dan zit er waarschijnlijk helemaal geen marge meer op de Polestar. Jammer dus.

    Login om te reageren
  10. maussieknip zegt

    13 april 2021 om 11:43

    Voor particulieren zal deze dus niet interessant zijn, want, geen subsidie. Dus blijven de SUV EV’s onder de €45.000,- het meest interessant voor particulieren helaas.

    Login om te reageren
  11. ericc zegt

    13 april 2021 om 11:50

    Duurste variant eerst op de markt….Dacia ???🙄

    Login om te reageren
  12. flatsix010 zegt

    13 april 2021 om 12:15

    “Daarboven zit de Long range Single motor voor 49.900 euro. Dan heb je de Long range Dual motor voor 53.900 euro en daarboven de Long range Dual motor die nog altijd 59.900 euro kost.”

    Die eerst dual motor moet Standard range dual motor zijn? Maar dan heb je dus 4 varianten ipv de 3 in het lijstje

    Login om te reageren
  13. Ram-G-maN zegt

    13 april 2021 om 12:16

    Hadden ze er een stationwagen van gemaakt dan was hij niet aan te slepen. Nu is het weliswaar een fraaie liftback maar de Europeanen hebben liever een wat praktischere auto.

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      13 april 2021 om 13:17

      @Ram-G-maN: en ik vind de binnenruimte ook tegenvallen eerlijk gezegd, wel een prachtige auto overigens.

      Login om te reageren
  14. fredflinstone zegt

    13 april 2021 om 15:04

    Twee keer long range dual motor (bij de prijzen)? 😉

    Login om te reageren
  15. Flatsix zegt

    13 april 2021 om 15:18

    Je zou voor de grap eens op het Polestarforum moeten kijken. De kwaliteit is blijkbaar een drama. Mijn Audi Q5 2.0 tfsi uit 2018 is bij 80 km bijvoorbeeld 4 dB Stiller dan zijn Polestar😳! Windgeruis alsof de achterdeuren openstaan blijkbaar. Dus.

    Login om te reageren
  16. kminne zegt

    13 april 2021 om 17:22

    Vroeger was het voorspiegelen van leaseprijzen obv 60 maanden en 10.000 km per jaar een vals soort click bait, maar met die corona-ellende en het vele thuiswerken is dat ineens een stuk representatiever geworden. Ik haal de 10K niet eens meer.

    Login om te reageren
  17. Jetlag zegt

    13 april 2021 om 17:44

    @RubenPriest: “Om het overzichtelijk te houden zetten we het op een rijtje voor je.”
    Het had imo. het geheel een stuk overzichtelijker gemaakt, als de genoemde rijtjes in dezelfde volgorde hadden gestaan en gelijke modelnamen zouden bevatten.
    Nu ga je van “Long range Dual Motor – 78 kWh / Long range Single Motor – 78 kWh / Standard range Single Motor – 64 kWh” in het actieradius-rijtje…
    …naar “Single Engine Standard Range 64 kWh / Single Engine Long Range 78 kWh / Dual Engine Long Range 78 kWh ” in het lease-rijtje.

    Login om te reageren
  18. porker zegt

    13 april 2021 om 23:41

    “Dan heb je de Long range Dual motor voor 53.900 euro en daarboven de Long range Dual motor die nog altijd 59.900 euro kost.”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North