Politie neemt Supra met ‘1.600 pk’ in beslag

Auteur: , 53 Reacties

That railroad crossing up there is exactly a quarter-mile away from here.

Supra

Om er maar meteen een legendarische Fast & Furious-quote in te gooien. De politie in België heeft onlangs een niet alledaagse auto in beslag genomen. Een gepimpte Toyota Supra reed zonder kentekenplaten over de openbare weg en werd gesnapt tijdens een controle.

De rechtmatige eigenaar van de auto kon afgelopen donderdag thuis op een bezoekje rekenen van de autoriteiten. De aangetroffen Supra werd in beslag genomen. Diverse administratieve zaken bleken niet in orde met de auto en de gemodificeerde Japanner werd daarom meegenomen door de politie. Ook zou de man betrokken zijn bij het organiseren van illegale straatraces.

De Supra zou bekend zijn geworden door een tv-programma uit Frankrijk, toen de getunede auto een keer werd behandeld. Tegenover La Capitale reageerde de eigenaar verbaasd op de acties van de politie. Hij zou al twee jaar niet hebben gereden met de Jap.

Bovendien was zijn optreden in het tv-programma volgens hem aangedikt. De Supra was inderdaad getuned, maar beschikte niet over 1.600 pk. De cijfers werden genoemd om meer kijkers te trekken, aldus de man. Een vreemd verhaal, want op YouTube (link naar filmpje op Autojunk HIER) staat een filmpje waar de aangepakte Supra gehakt maakt van een Nissan GT-R. Hoe het nu afloopt voor de eigenaar van de Supra en de auto zelf is afwachten.

Met dank aan een ieder voor de tip!



53 reacties

Wat een snelheid. Volgens Youtube filmpje zelfs 1700pk haha.
En gewoon een GTR eruit rijden, ok…
@fanboy: Zonder turbo druk compleet futloos, en als hij wel push heeft volledig onhandelbaar, kortom waardeloos en alleen hard rechtuit met gevaar voor eigen leven, zie hoe dat stuur tekeer gaat.
@bofkont: Ze sturen wel erg goed hoor de Supra’s. Dat ding op max 600pk laten draaien met 2 kleinere turbo’s, het is dan nog net geen Volvo 850R :P maar dan heb je wel echt een fijne wagen
@kennone: klopt helemaal !! Maar dit wilde ding gaat nergens over.
Leuk verhaal toch?
@dutchdriftking: Politie die een getunende Supra in beslag neemt is nooit leuk..
@pinut187: Hangt er van af waar de eigenaar de paarden uitlaat…
Nog steeds mensen die denken dat een tesla alle fosiele brandstof auto’s zoek rijdt XD
@davido89: Ik denk dat deze Supra het de eerste meters toch moet afleggen. Ook in een tussensprintje zal hij eerst even achterblijven.
Maar als die gigantische turbo op stoom is dan houdt niks hem meer bij. Zelfs een Veyron zal dan nog moeite hebben om hem achter zich te houden.

Maarja, Veyron’s, GTR’s en de snelle Tesla’s hebben allemaal 4wd, waar de Supra het nog met achterwielaandrijving moet doen.
@davido89: tot de 100 wel, tot 200 niet. Daarnaast kan een Tesla dit vermogen niet langdurig leveren want de accu’s worden te warm.
@davido89: Nog steeds mensen die denken dat alle anderen zoek gereden moeten worden…
Waarom staat er nergens een artikel over dat er in Raalte een brommer is gelaserd met 221 km per uur? Een dag of zes geleden gebeurd meen ik. Dat leek me wel autoblog waardig maar ik had het mis blijkbaar
@hassani: http://www.112-ov.nl/overig/bromfietser-uit-raalte-gemeten-met-228-kmu-op-n348-bij-ommen/
@T16: ik was er al mee bezig maar kreeg het linkje er niet ingeplakt, top dank je!
@hassani: Zoals je ziet kwam dit artikel ook via een tip binnen. Voel je vrij om een tip in te sturen via ons tipformulier en wellicht zie je het dan terug op de site.
@hassani: Gepost op 1 april en op geen enkele groot nieuw kanaal terug gekomen. Heb even snel gekeken bij https://www.facebook.com/verkeerspolitie.overijssel/ en daar blijkt het (als je de comments onder het artikel lees) ook om een 1 april grap te gaan ;)
@riotm8: whahahaha goeie
@hassani: Welke dag was het 6 dagen geleden :P
@hassani: Brommer is geen auto.
@hassani: raalte is geen ommen
Maar… als je in België een Plopsaland-sticker achterop je auto plakt ga je toch al op het hakblok? Dacht dat dat een van de strengste landen was mbt aanpassingen aan je auto?
@gulli: jazeker! Enkele dingen mogen met een “tuningattest” (verlaging, uitlaat,…)maar de meeste aanpassingen worden direct afgekeurd op onze geweldige keuring
@phdg: Zelfs originele wagens worden soms afgekeurd. Een kennis van me reed vroeger met een Integra Type R. Wit met rood. Prachtig ding. Op de keuring werd hij afgekeurd op alles, ( ophanging, wielen, stuur, pook, stoelen, uitlaat…. etc ) Op den duur hebben ze naar Honda Belgie gebeld vanuit het keurstation en alles overlopen wat zogezegd niet standaard was. Het heeft 4 uur geduurd maar hij is uiteindelijk wel gekeurd geraakt.
@bartholomeo: Ongeveer hetzelfde voorgehad met mijn Fiat Bravo HGT, moest ineens extra betalen voor de bumpers, ophanging, velgen, …
Ze hadden wel niet gezien dat er een 5 cilinder turbo van een Fiat Coupé in lag …
@gulli:
In Belgie moet je het gewoon kunnen wegsteken dat hij getuned is. Ze weten heus niet welk onderdeel OEM is en welk niet. Een andere ophaning is geen probleem zo lang elk stuk zwart is en er geen tunings merk naam op staat. Steek je andere remmen geen probleem maar steek zwarte calipers en koop geen geperforeerde schijven. Motor tuning zien ze meestal niet, zo’n turbo en intercooler wel natuurlijk maar chip tuning of een andere carbu steken is geen probleem. Ik ken zelfs mensen met amerikaanse wagens die een 5l V8 op papier hebben maar een 7L v8 in werkelijkheid. Zien ze ook niet zo lang het maat bvb een chevrolet blok in een chevrolet is.
@shiva: Maar als je dan bij een ongeluk betrokken bent, heb je wel een probleem lijkt me?
@kami:
Als alles “lijkt” op het origineel is de kans klein dat iemand er over valt zelfs bij een ongeval. Zo veel merken bieden sportievere opties aan. Zeker bij oudere autos is het moeilijk om na te gaan wat er origineel allemaal op hoort en ze doen de moeite niet want als ze hem goed keuren met die stukken dan zijn ze toch in principe straat legaal? De vraag is natuurlijk of ze die engine swaps merken daar kan ik ook niet direct een antwoord op geven.
Oei, ik ken die persoon zo half via een autoforum. Had een tijdje geleden toch al meer dan 1300pk, dus zo overdreven is die 1600 niet.
Als je dan illegale races gaat meerijden ben je ook niet zo goed bezig. Vaak filmpjes gezien van op de snelweg tegen andere snelle wagens. Je kan al eens spelen, maar hou je verstand erbij. Showen in de stad of op een drukke weg zijn not done…
@cossiekiller: elke verdere PK toevoegen wordt natuurlijk wel steeds moeilijker. En tja, als je zo’n kanon bouwt dan doe je dat niet om te showen, dat doe je om te racen. Omdat er een enorm gebrek is aan legale straatraces is de stap naar illegale straatraces nou ook weer niet onlogisch. Ik keur het niet goed maar het past allemaal wel in plaatje.
@cossiekiller: ik denk dat hij alleen maar gepakt kan worden op het besturen van een ongekeurd en ongekentekend voertuig…
Je mag ook niks meer tegenwoordig.
@reistje: tot dat je hem tegemoet komt op de openbare weg net op het moment dat ie de controle verliest.
@reistje: Ja, wat als er een kind oversteekt op de snelweg!!11
@stfu: filmpje was niet alleen snelweg ;-)
@stfu: wat hebben kinderen/voetgangers op de snelweg te zoeken?
als die koekkert nu eens niet met zn auto over de openbare weg had gereden, dan konden ze m toch nix maken? Anders begin ik alvast schrik te krijgen, mijn hobby ding staat in onderdelen ook al bijna 3jaar, oningeschreven, en ongekeurd in de schuur. technisch is dat ding ook niet zoals i e voorgeschreven zou moeten zijn.
@saxoke: zolang je hem niet op de openbare weg knalt mag je doen wat je wil volgens mij. En je oprit is geen openbare weg (een ‘wrak’ op je oprit plaatsen mag dan vaak weer niet)
@gulli:

Het verschil zit in of het vrij toegankelijk is. Heb jij een oprit waar mensen niet zomaar op kunnen, dan mag het. (bijv. een hek er omheen)
@jack_abarth: ook als er een hek omheen staat zijn er beperkingen hoor. Vanaf 5 niet rijdbare auto’s ben je een sloperij en heb je een vergunning nodig,,. En niet “rijdbaar” is een ruim begrip: apk verlopen of verzekering opgeschort, accu leeg of sleutel kwijt,….

Als het filmpje op YouTube staat waarom moet ik dan in godsnaam kijken op Autojunk.
@donstil: omdat dit, nu hij bij de politie bekend is, wel eens van youtube verwijderd kan worden…
@Jantje_555: dan nog, het filmpje word gewoon op YouTube afgespeeld, via Autojunk.

@donstil: omdat YouTube het Autoblog team geen centjes oplevert, en op deze manier wel.
4WD op een Supra? Nog nooit van gehoord in elk geval.
@jack_abarth: niks wat je niet kan maken met geld
Wat ziek snel naar de 300! En bij beter schakelen moet dat nog sneller kunnen
Ja het gaat rete hard (klinkt ook geweldig!) maar als je al dragradials nodig hebt om een beetje weg te komen ben je voor op straat toch iets te ver gegaan. Neemt niet weg dat dit type Supra nog steeds een droom is van me. Rond de 700pk is nog prima te doen op straatbanden en de auto schijnt het meer dan prima aan te kunnen. Dan is het rijdbaar, heb je na zo’n rit geen nieuwe bougies etc nodig en gaat het 0-100 in ieder geval net zo hard. Helaas zijn de goeie zo 50k en een slechte met een hoop gedonder durf ik niet aan.
@e34m5touring: Waarschijnlijk ben ik de enige van alle reagerende “petrol heads”‘, die meteen zag, dat dit helemaal niet kan. Een Supra met 700 pk of nog meer ? Hahaha, dan hou je binnen een paar seconden de versnellingspook in je hand, omdat de versnellingsbak is overleden. Dat is handig, want anders was de aandrijflijn een seconde later onder de auto uit geknald. Als een bestuurder van een Nissan GT-r geen zin heeft om zijn rijbewijs te verspelen, betekent dat helemaal niks. Idem voor die motorfiets, want zonder een goed windscherm wordt je boven de 150 km er ook niet vrolijker op. Ik kijk er iedere keer weer van op, dat die opvoersprookjes door velen als waar worden gezien. Daar komt weer iemand met een goedkoop oud bakje, die even een Bugatti of Porsche zijn hielen laat zien. Beetje sleutelen en we hebben 900 pk ! Hahaha. Wat een onzin allemaal.
@orakel: Zelden zo’n slecht geïnformeerd Orakel gezien. Titan Motorsports. Bekijk het eens zou ik zeggen. Dan hoef je ook geen enorm bericht vol onzin te typen.
@e34m5touring: Als u een uitgebreide reactie afdoet met onzin en verwijst naar een tuner, begrijpt u het niet of wil het niet begrijpen. Een Mercedes AMG of een BMW M-serie hebben motorblokken, die speciaal zijn ontworpen voor hoge prestaties, veel vermogen, hoge temperaturen enzovoort. Daar is door een grote technische staf jaren aan gesleuteld. Desondanks komt men bij grotere blokken dan een Supra zelden boven de 600 pk uit. Dan zit er ook een speciaal voor dat grote vermogen aangepaste versnellingsbak in, om over de rest van de auto maar te zwijgen. Een standaard Supra haalt met zijn Turbo maximaal rond de 300 pk. Logisch, goedkoop blokje vergeleken met de blokken van de Duitse en Italiaanse automerken. Dan kan ik wel langs een tuner rijden, maar dat Toyotablokje zelf wordt er niet beter van. En als dan iemand durft te beweren, dat een versnellingsbak, de aandrijftrein, onderstel enz. van een Supra 900 pk of meer aan kan, is dat complete lariekoek.Het filmpje laat een toerenteller zien, zonder zijn omgeving. Leuk, kwestie van stekkertjes, kan ik ook. De motorrijder heeft een helmcamera, waardoor meteen duidelijk is, dat hij ook in het spel zit.Je komt op Youtube veel opnamen tegen, waarbij vaak met oude auto’s zogenaamd gehakt wordt gemaakt van BMW-M, Mercedes AMG , Ferrari’s enzovoort. Het oude ding heeft dan plotseling 800 pk of zo. Wel ja. EenTover-turbo van Titan Motorsports, wellicht zit het hem daar in. En Sinterklaas bestaat echt.
@orakel: Als ik dit uit je vorige reactie had moeten halen had je dit er meteen neer moeten pennen. Dit is een totaal ander verhaal dan wat je eerst opschreef. Maar goed. Een 2JZ in euro of us spec levert al 330pk uit de fabriek. Het is algemeen bekend dat zowel het platform als de motor veel en veel meer aankunnen dan dat. De krukas van een 2jz kan stock 1000pk aan. Dat jij geil wordt van het marketing geneuzel van BMW en Merc kan ik ook niet helpen. Maar die motoren zijn in de basis ook run of the mill blokken. De tijd dat dat exclusieve blokken zijn, zijn we al een tijdje voorbij. Daarbij is de tuning marge voor die blokken vele malen kleiner dan bij een 2jz. Helemaal als je ze vergelijkt met de tijdsgenoten van de supra. Dat nieuwe blokken met twin turbo v8en wellicht inmiddels verder kunnen geloof ik best. Maar dat is geen eerlijk vergelijk. Daarbij, ik rep nergens over 900pk+ maar over 700pk. Er staan voorbeelden genoeg op youtube waarbi wordt aangegeven dat dit prima te doen is. Dat je wellicht een koppeling moet aanpassen a la. Dat moet BMW en Merc ook voordat ze een AMG of M in elkaar schroeven. Die krijgen ook upgraded remmen etc mee. Dus in hoeverre dat anders is dan wat Titan oid doet ontgaat me even. Maar goed, gezien de toon van je berichten gaat het daar ook niet echt over.
@e34m5touring: Ik krijg de indruk, dat wij langs elkaar heen praten. Een Supra 3 liter motorblok is een goedkoop blok uit de vorige eeuw. Die met Turbo inderdaad 330 pk had in sommige uitvoeringen. Dat de krukas 1000 pk aan kan, kijk ik van op. . Maar helaas zit in die Supra ook een goedkope versnellingsbak, gaat dat blok echt niet meer toeren maken, dan de onderdelen aan kunnen en is 700 pk met dit blok onmogelijk. Ja, er staan er wat op het internet, die hun auto van 250 pk of zoiets naar 700 pk zeggen te hebben opgevoerd. Helaas nooit met de opnamen van de testinstallatie erbij, wel met filmpjes van vriendjes, die dit zogenaamde racemonster met hun Porsche niet kunnen bijhouden. Een Mercedes AMG S63 of S65 blok is geen run of the millblok, maar daarin zal ik mij wel vergissen. En die AMG boys hebben de grootste moeite om zo;n enorm nieuw blok boven de 600 pk te krijgen. En dan ook nog een peperdure versnellingsbak, injectiesystemen, software en overbrenging om al dat vermogen op de weg te zetten. Daarom geloof ik die verhalen over al die enorme vermogens niet. Maar daar verschillen we blijkbaar van mening over
@orakel: Ben je bekend met Head to Head op Youtube? Bekijk, als je daar trek in hebt, et filmpje tussen de BMW M5 Performance en de E63 AMG-S eens. Die worden namelijk beide op de dyno gegooid, simpelweg omdat ze de combi tussen acceleratiecijfers en vermogen niet geloofden. Wat bleek, de BMW (opgegeven 605pk) en de Merc (opgegeven 585pk) zaten beide ver boven de 600pk. De Merc leverde stock zelfs 640pk ipv 585pk. En die 700pk Supra waar ik over sprak is een van de daily’s van een klant van Titan. Test gedaan door Matt Farah voor Tuned op Youtube. Dat is gewoon een wereldwijd bekende tuner voor Supra’s. Dat jij hun claims niet gelooft moet je zelf weten. Betekent niet dat het niet waar is. Maar goed, we verschillen daar idd van mening.
Zonde! Volgende maand bij domeinen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).