• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Poll: Hoe vaak sluiten de tunnels van de A73 vandaag?

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 februari 2008 om 09:50 – 22 Reacties

verkeer

Bij Verkeer en Waterstaat moeten ze zich ondertussen de haren uit het hoofd trekken. Nadat de tunnels van de A73 tussen Roermond en Venlo een week geleden dan eindelijk werden geopend heeft het verkeer er haast meer stilgestaan dan gereden. Vanochtend was het weer raak….

Door een storing in een van de tunnels werd vanochtend in beide richtingen het verkeer stilgelegd. Na drie kwartier konden de mensen weer rijden.
Ik kan me voorstellen dat de automobilist die sinds de openstelling de A73 pakt er flink flauw van wordt. Eigenlijk had het stuk snelweg al per 1 januari opengesteld moeten zijn, maar door problemen met het veiligheidssysteem werd dit uitgesteld. Je zou dan toch verwachten dat het bij opening voor elkaar is…

Een deel van de afsluitingen is overigens te wijten aan menselijke fouten. Zo werd een van de tunnels afgesloten doordat er een te hoge vrachtwagen in wilde rijden, en vond er gisteren een botsing plaats in een van de tunnels.

Rijkswaterstaat wijt de vele problemen aan de strenge tunnelwet, die voor deze nieuwe tunnels van kracht is. Veiligheid staat er voorop, dus bij het minste of geringste moeten de tunnels al worden afgesloten voor verkeer.
Het begint er op te lijken dat de A73-Zuid al net zo’n valse start beleeft als dat andere dure project, de Betuwelijn.

De vraag van vandaag: hoe vaak worden de tunnels vandaag nog dicht gegooid? Place your bets!

Ook interessant!

  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Lezersvraag: houd de sneeuw jou thuis vandaag?
  • vol gas
    Maximumsnelheid vanaf vandaag weer onder de aandacht
  • Hyundai Staria Load
    Hyundai Staria Load is de coolste bus van vandaag

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

a73-rijksweg, fail, limburg, snelweg, tunnel, Verkeer

Vorig bericht: « Dacia Logan Dracula: voor de Goth met geld
Volgend bericht: Surfs up! MINI pick-up van Pioneer »

Lees Interacties

Reacties

  1. VLS54 zegt

    26 februari 2008 om 09:53

    8 keer. Altijd maar dat overdreven gezeik over veiligheid voorop, ik ga vanaf nu wel met een helm in de auto zitten; is nog veiliger!

    Login om te reageren
  2. GWBoes zegt

    26 februari 2008 om 09:54

    1 keer en dan blijft hij voor de rest van de dag gesloten

    Login om te reageren
  3. GWBoes zegt

    26 februari 2008 om 09:59

    toevoeging: hoor net op de radio dat de tunnel nu ook lekt dus zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen :D

    Login om te reageren
  4. Didier zegt

    26 februari 2008 om 10:09

    die nieuwe (strengere) tunnelwet is niet alleen voor nieuwe tunnels, maar dit is gewoon de eerste tunnel waar deze op toegepast zijn …
    de rest van de tunnels in NL volgen de komende jaren …

    dus de komende jaren NOG meer files in NL … :P

    Login om te reageren
  5. Jesper zegt

    26 februari 2008 om 10:14

    Ik denk dat ie één keer dichtgaat, heel lang dicht blijft, en vlak na de heropening bijna weer meteen dichtgaat omdat dat lek van GWBoes toch nog niet verholpen blijkt te zijn :D

    Login om te reageren
  6. jack zegt

    26 februari 2008 om 10:16

    Zo’n tunnel moeten ze bij elke toegang van friesland maken. En dan ook zorgen dat ze dicht blijven:)

    Login om te reageren
  7. Brammeh zegt

    26 februari 2008 om 10:35

    Het is idd een flink drama… De tunnel gaat komend weekend ook alweer dicht, om het software-systeem nogmaals na te lopen!
    Iets zegt me dat ze weinig vertrouwen in hebben, daar iets te vinden! :P Bij 3FM hadden ze het ook over dat het systeem te gevoelig afgesteld staat en daar constant in de nood-stand slaat.

    Mag ik trouwens even een compliment maken voor de gave banner! De kleuren en layout zijn echt goed gedaan.
    Bij wie moet ik daarvoor de kudo’s in zn postvakje frotten? (of was het een bestaande foto die gecropped werd?)

    Login om te reageren
  8. Frits zegt

    26 februari 2008 om 10:37

    @ jack. Nou nou nou. Moet dat nu op de vroege morgen? Waar hebben de friezen dat aan te danken?

    Login om te reageren
  9. Robert zegt

    26 februari 2008 om 10:39

    volgens mij kan je beter de oude weg nemen, ben je sneller op je bestemming dan zoals het nu gaat. Ze kunnen daar een halve tunnel nog niet eens onder controle krijgen

    Login om te reageren
  10. Jw-audi zegt

    26 februari 2008 om 10:46

    Blijft de hele dah nog dicht :)

    Login om te reageren
  11. ?? zegt

    26 februari 2008 om 10:53

    4 keer

    Login om te reageren
  12. rebel rouser zegt

    26 februari 2008 om 11:19

    nederlandse tunnels zijn altijd veilig geweest,….en nu de EU zich ermee gaat bemoeien gaat het fout.

    Login om te reageren
  13. Armada zegt

    26 februari 2008 om 11:20

    Hier ga ik mijn vingers niet aan branden. Zelfs de dame met de glazen bol zou dit niet kunnen voorspellen denk ik. :P

    Login om te reageren
  14. JaQ zegt

    26 februari 2008 om 11:45

    2 keer en dan stort die in.

    Login om te reageren
  15. Vincent996 zegt

    26 februari 2008 om 11:56

    Waarom moest Nederland deze tunnels, én de veiligheidssystemen zelf ontwerpen?????? Ze konden toch makkelijk een gespecialiseerd Zwitsers of Oostenrijks bedrijf het laten doen. Nu staan ze met die veiligheidsprolemen, en tot september komen ze daar niet vanaf….. Gewoon eigenwijs.

    Login om te reageren
  16. Vincent996 zegt

    26 februari 2008 om 11:57

    ow, ze sluiten vandaag 2x volgens mij. 1x aan een aanrijding, en 1x aan technische storing :P

    Login om te reageren
  17. Peter zegt

    26 februari 2008 om 12:24

    Het schiet toch al niet op in die tunnel ook al is ie open omdat er zoveel gecontroleerd word, zijn er veel mensen bang om een bekeuring te krijgen en gaan dan in die tunnel 50 rijden.

    Login om te reageren
  18. Twan zegt

    26 februari 2008 om 13:50

    Het is volgens mij al de tweede keer dat een te hoge vrachtwagen de tunnel in wil rijden. Ik ken heel die tunnel niet maar ik neem aan dat het een nieuwe tunnel is, maken ze die dan zo laag dat er binnen een week al twee keer een vrachtwagen in vast komt te zitten?? Niet echt over nagedacht!

    Login om te reageren
  19. Rob zegt

    26 februari 2008 om 14:07

    IK denk dat in week 12, wanneer Roermonds tweede ei uitkomt; het Retailpark, de tunnel sluit van 9 to 9. Als dit retailpark net zo beveiligd is komt daar geen kip in…

    Login om te reageren
  20. Peter zegt

    26 februari 2008 om 14:14

    Die 2 vrachtwagens zaten niet vast, er is alleen maar een alarm afgegaan waardoor de slagbomen voor de tunnel dicht gaan.

    Login om te reageren
  21. JP West zegt

    26 februari 2008 om 14:38

    Volgens mij is het geen toeval. Ik heb gehoord dat het een heimelijke test is van rekeningrijden. Als je je BPM niet dubbel hebt betaald gaat de slagboom neer. En als je rode diesel hebt getankt zetten ze de tunnel onder water. Vandaar dat hij lekt nadat die vrachtwagen er door is gereden. :D Allemaal knowhow die onze politici straks kunnen toepassen als ze de automobilist straks verder willen plukken.

    Login om te reageren
  22. Hermant zegt

    29 februari 2008 om 22:53

    We kunnen geen tunnels bouwen, we kunnen geen spoorverbinding op tijd in bedrijf nemen (HSL, Zoetermeerlijn en goederenspoorlijn), we kunnen geen bruggen bouwen (Erasmus), we kunnen geen metrolijn aanleggen binnen budget en op tijd (N-Z lijn in Amsterdam) en ga zo maar door.
    Nederlnd heeft het niveau bereikt van een corrupte Afrikaanse bananenrepubliek.
    Wat we wel kunnen is automobilisten geld uit de zak kloppen als ze 4 km/u te hard rijden.
    Een hoop bla-bla maar over een jaar zijn de problemen op de A73 nog niet opgelost.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North