• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘PON koopt strafvervolging voor 12 miljoen euro af’

Auteur: Author, gepost 20 oktober 2016 om 07:50 – 73 Reacties

PON koopt strafvervolging voor 12 miljoen euro af


De Nederlandse VAG-importeur hoopt op deze manier te ontkomen aan een onderzoek door het Openbaar Ministerie. Wat was er ook alweer aan de hand?

Pon zou belangrijke pionnen bij politie en defensie hebben gefêteerd met mooie cadeautjes en snoepreisjes, in de hoop daarmee een dikke order voor politie- en legervoertuigen binnen te slepen. Een en ander speelde zich omstreeks 2011 af en sindsdien zijn acht medewerkers van de importeur ontslagen.

Reden voor het Openbaar Ministerie om eens te onderzoeken hoe de vork precies in de steel zit, maar de uitkomst van dat onderzoek wachtte Pon liever niet af. De importeur betaalt het OM naar verluidt een bedrag van 12 miljoen euro om op die manier aan strafrechtelijk onderzoek te ontkomen.

De ontslagen medewerkers liggen waarschijnlijk nog wel onder het vergrootglas van justitie, evenals ruim dertig personen die werkzaam zijn bij andere autobedrijven en nog eens zes ambtenaren. Toch mooi, dat je je weinig zorgen hoeft te maken voor het OM als je zakken maar diep genoeg zijn. Zelfs in Nederland.

Foto via Autojunk

Ook interessant!

  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
  • Video: beschonken bestuurder spint tegen politie
  • Video: politie rijdt te hard bij een school!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

fraude, geld, leger, politie, pon

Vorig bericht: « Alle Tesla’s kunnen vanaf nu volledig autonoom rijden
Volgend bericht: Belasting ontduiken? Koop een nieuwe auto! »

Lees Interacties

Reacties

  1. itiswhatitis zegt

    20 oktober 2016 om 07:55

    Schandalig en maar weer in de doofpot stoppen…..

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      20 oktober 2016 om 08:24

      @itiswhatitis: Grijp uw fakkels en hooivorken!

      That’s life, hier in Nederland doen we er opeens geschokt over, terwijl onze bedrijven in het buitenland wel hun gang kunnen gaan. Beetje hypocriet allemaal.

      Login om te reageren
      • itiswhatitis zegt

        20 oktober 2016 om 08:44

        @granlusso: helaas zijn we in Europa net zo corrupt als in Afrika. In afrika komen ze er vooruit en hier moet het allemaal geheimzinnig….

        Login om te reageren
        • donvincenzo zegt

          20 oktober 2016 om 09:11

          @itiswhatitis: Hoezo moet het geheimzinnig? Als er daadwerkelijk geschikt wordt, wordt dat wel bekend gemaakt, lijkt me. En op zich is er niet zo veel mis met schikken. Het OM heeft een bepaalde strafeis in gedachten, stel dat dat een boete van 15 miljoen was. Dan moet je nog maar afwachten of er daadwerkelijk een veroordeling komt en zo ja, welke straf de rechter oplegt. Wat je wel zeker weet is dat zo’n proces beide partijen een enorme hoeveelheid tijd, capaciteit en geld gaat kosten. Schikken voor 12 miljoen kan dan de beste optie voor iedereen zijn. Pon heeft geen formele veroordeling, het OM heeft wel het grootste deel van het resultaat binnen en beide partijen vermijden een moeizame, langdurige rechtsgang.

          Login om te reageren
          • phevtreb zegt

            20 oktober 2016 om 11:06

            @donvincenzo: het probleem is dan ook dat de werknemers van Pon waarschijnlijk niet zulke diepe zakken hebben als Pon en dus niet hun strafvervolging kunnen afkopen. Dat is toch redelijk onrechtvaardig imo.

            Login om te reageren
        • erwh zegt

          20 oktober 2016 om 11:42

          @itiswhatitis: er is zeker corruptie in Europa, maar u bent duidelijk nog niet in Nigeria geweest (tip: hou dat zo).

          Login om te reageren
          • itiswhatitis zegt

            20 oktober 2016 om 11:54

            @erwh: ahh leuk dat u Nigeria noemt kom er zo’n 2 keer per jaar. Ja het is zeker corrupt in Nigeria qua omkopingen etc. maar hier in Europa zijn we net zo erg. Het verschil zit hem erin dat in Nigeria het bekend is en in Europa proberen we het te verbloemen.

            Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          20 oktober 2016 om 12:22

          @itiswhatitis: oh god ga ben je er zo eentje? Als er straks een moord gepleegd wordt ga je dan ook roepen dat het hier net zo erg is als Detroit?
          ..GroenLinks? Linkervleugel van de PvdA?

          Login om te reageren
          • itiswhatitis zegt

            20 oktober 2016 om 15:55

            @lambo4all: oohh ha pon fanboy en nee ben ben anti links

            Login om te reageren
    • Erik zegt

      20 oktober 2016 om 11:31

      @itiswhatitis: PON heeft 500.000.000 verdiend aan de deal. Betaalt nu 12.000.000. Ingecalculeerd risico van 2,4%. Wat is het probleem voor PON?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        20 oktober 2016 om 23:23

        @erik2907: Zo werkt het nu altijd. Omkoping, kartelvorming, prijsafspraken, concurrentievervalsing, industriële spionage… De baten zijn altijd een tienvoud van de kosten als het ontdekt wordt. Altijd interessant dus!
        Zelfde met belastingontduiking. Versluis je geld naar een belastingparadijs, steek 50mio in je zak, betaal een ‘schikking’ van 1mio…

        In feite zouden ze de volledige winst van zo’n frauduleuze handelswijzen moeten in beslag nemen, plus nog een boete. Zou veel verschil maken…

        Login om te reageren
  2. 50mchljn zegt

    20 oktober 2016 om 07:55

    Maar wordt Pon dan ook uitgesloten bij de nieuwe aanbesteding of mogen zij gewoon weer meedoen ?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      20 oktober 2016 om 07:58

      @50mchljn: Dát is een héél erg interessante vraag… ik vermoed echter dat ze gewoon weer ‘meedoen’ bij ‘aanbestedingen’ van de roverheid.

      Login om te reageren
    • renegade zegt

      20 oktober 2016 om 08:28

      @50mchljn: Sterker nog, de gouden pen waarmee de aanbesteding geschreven wordt zal een cadeautje geweest zijn van……..

      Login om te reageren
    • bennieokkels zegt

      20 oktober 2016 om 08:29

      @50mchljn: waarom? Als straf? Vergeet niet dat de politieinkopers de fout maakten door de aanbesteding teveel op 1 merk te schrijven. PON ging er in mee.
      Uitsluiten is onzin. Het VAG produkt is een merk dat het goed doet bij de politie. De diesels zijn noet stuk te krijgen, zelfs niet door politiegeweld. Ze behoeven weinig onderhoud.
      Toen de politie Opel reed was het een en al ellende. De Vivaro, Zafira, Astra Corsa, een drama was het. De een na de andere stond langere tijd bij de dealer. Het was duidelijk dat Opel kwalitatief niet goed genoeg was hoor politiegeweld.
      VW spul doet het gewoon goed.
      En nou kun je alles over kettingen, olie verbruik e.d. roepen, maar de politie rijdt diesels, dus geen kettingen. Ook olie verbruik is nihil. DSG is vrijwrl geen probleem (bij Touran)
      Meest voorkomende dingen bij politie autos die stuk gaan zijn een gebroken veer, gordelsloten, lampjes voorzijde en kentekenplaat, een keer een turbopakkingkje, een velg/band, en bij de 180pk Transporter de turbo zelf nog wel eens. Maar daar zijn er niet veel van.
      Al met al dus weinig ernstig gedoe, zoals opgeblazen motoren, versnellingsbakken, electrische problemen…

      Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        20 oktober 2016 om 08:53

        @bennieokkels: een beetje makkelijk je reactie “politieinkopers de fout maakten door de aanbesteding teveel op 1 merk te schrijven. PON ging er in mee.” Of jij onderschat de tentakels van PON of je bent er zelf ook in gevangen. Tegen dit soort crimineel gedrag is maar 1 echte remedie en dat is uitsluiten voor enige tijd.

        Login om te reageren
      • ihrte zegt

        20 oktober 2016 om 08:55

        @bennieokkels: Dat kan ik als werknemer van de Politie NL zeker beamen. En ze krijgen serieus op hun flikker hoor, met koude motor volgas vertrekken en dat zo’n 5 tot 10 keer per dag in mijn geval. Nee ons hoor je niet klagen!

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          20 oktober 2016 om 09:47

          @ihrte: Volgens mij is dat ook het belangrijkste, wat vinden de mensen die ermee werken ervan? Als het goed is, hoef je het niet te veranderen

          Login om te reageren
        • edjehaze zegt

          20 oktober 2016 om 11:25

          @ihrte: een echte vent, wordt geen politieagent.

          Oke, toch wel respect voor sommigen hoor!

          Login om te reageren
        • vorsprungdurchbetrug zegt

          20 oktober 2016 om 13:38

          @ihrte:
          Daar geloof ik geen zak van,
          waarom zou een politie vw die zoals je aangeeft 5 tot 10 keer per dag met een koude motor volgas de weg opgaat, heel blijven.
          En een burger vw, in mijn geval, waar zorgvuldig mee omgesprongen wordt, heeft continue dingen die gerepareerd moeten worden.

          Toch een beetje vreemd, niet??

          Los van het feit dat ik je verhaal niet geloof, ben ik van mening dat Pon in dit geval uitgesloten moet worden bij aanbesteding van nieuwe overheidsopdrachten.

          Login om te reageren
          • ihrte zegt

            20 oktober 2016 om 13:44

            @vorsprungdurchbetrug: Ik weet natuurlijk niet wat jij voor de deur hebt staan, maar in mijn verhaal heb ik het over een 2.0 TDI transporter met DSG. Ik zeg namelijk zeker niet dat ze allemaal bulletproof zijn.

            Login om te reageren
            • rufctr01 zegt

              20 oktober 2016 om 13:49

              @ihrte: nou, hier bij Defensie gaan de VW’s flink vaak kapot. Oh ja, hier wordt niet 5-10 keer per dag met koude motor weggereden. En het is niet bij 1, het grootste gedeelte heeft flink veel problemen. Raar…u zegt dat de boel niet kapot te krijgen is terwijl internet vol met klachten staat over DSG en allerlei andere problemen.

              Login om te reageren
              • ihrte zegt

                20 oktober 2016 om 13:58

                @rufctr01: nogmaals, ik spreek echt voor mijzelf en mijn directe collega’s, niet voor defensie of particuliere gebruiker.

      • henkp1 zegt

        20 oktober 2016 om 09:46

        @bennieokkels: Joh schei toch uit met die flauwekul. VW is absoluut niet beter dan welk ander merk dan ook. Ook niet dan Opel. Eigenlijk kan bijna elk merk wel een voldoende goede auto/auto’s leveren voor Politietaken.

        Login om te reageren
      • bimmert zegt

        20 oktober 2016 om 10:31

        @bennieokkels:
        Zozo zitten de pon werknemers nu ook al direct op autoblog te reageren of ben je het soms het neefje van martinus de vw fanclub voorzitter?
        Hou alsjeblieft met die onzin van je, iedereen weet dat vag de laatste jaren omkomt in de (motorische) problemen, er zijn tal van andere die dezelfde poltietaken kunnen volbrengen en ook nog eens met minder problemen en voor minder geld.

        Login om te reageren
    • dwersbongel zegt

      20 oktober 2016 om 08:39

      @50mchljn: het is mogelijk om een partij uit te sluiten. Mits een goeie reden natuurlijk, maar die is er wel. Willen ze het nog enigszins geloofwaardig houden dan doen ze dat. Maar goed ik ben bang dat ik het antwoord daar al op weet.

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        20 oktober 2016 om 09:04

        @dwersbongel: Die goede reden is er in dit scenario juist niet. Het uitsluiten van partijen kan alleen wegens bepaalde redenen. Dat zijn geen redenen die je zelf mag verzinnen, maar is wettelijk bepaald. Eén van die redenen is dat een partij eerder is veroordeeld. Als het nu opgelost wordt middels een schikking, dan komt die veroordeling er dus niet.

        Login om te reageren
        • dwersbongel zegt

          20 oktober 2016 om 09:11

          @donvincenzo: dat is waar. Maar ze kunnen aantonen dit dit uiteindelijk nog heel veel ellende heeft veroorzaakt. Het is niet slechts wat onenigheid. Ach ze zullen dit keer wel onder een loep liggen en een goed adviesbureau raadplegen. Kunnen ze ook dubbel checken of het redelijk is om alles van 1 merk te wensen.

          Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      20 oktober 2016 om 08:54

      @50mchljn: dat uitsluiten zou de enige goede reactie zijn om dit soort criminaliteit enigszins tegen te gaan (ben niet zo naïef dat het echt te voorkomen is)

      Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      20 oktober 2016 om 10:26

      @50mchljn: doen gewoon weer mee

      Login om te reageren
  3. nfad zegt

    20 oktober 2016 om 08:05

    C’est la vie.

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    20 oktober 2016 om 08:14

    Die 12 Miljoen…

    Zou dat in- of exclusief snoepreisjes en presentjes voor de hoofd- en hulpofficier bij het Openbaar Ministerie zijn?

    Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    20 oktober 2016 om 08:23

    Gek. Je koopt een aanbesteding. Vervolgens koop je je strafvervolging af. Dus dat wat je verkeerd doet mag je nog een keer doen?

    Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      20 oktober 2016 om 10:12

      @pomoek: gek. Ook het eerste wat ik dacht. De corrupte actie koop je af met geld…

      Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      20 oktober 2016 om 11:37

      @pomoek: Wat denk je dan dat het resultaat zou zijn geweest als er niet geschikt was? Dan was er een rechtszaak geweest en was Pon (mogelijk) veroordeeld. De straf zou in dat geval een boete geweest zijn. Dus ze maken nu geld over en als ze veroordeeld waren hadden ze ook geld over moeten maken. Wat is voor jou het principiële verschil?

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        20 oktober 2016 om 15:08

        @donvincenzo: Je hebt zeker een punt. Maar het gaat Pon erom dat ze mee kunnen doen aan de nieuwe aanbesteding. Waarschijnlijk onder het mom van: De rotte appels zijn nu weg. Dat zullen we nu echter niet zeker weten omdat het onderzoek er nu niet komt. Ik denk dat het niet mogelijk is maar een uitsluiting van de nieuwe aanbesteding zou ik hier wel op zijn plaats vinden.

        Login om te reageren
        • donvincenzo zegt

          20 oktober 2016 om 16:39

          @pomoek: Het onderzoek is al geweest. Zodoende weten we van die medewerkers die nog steeds verdacht zijn. Deze schikking maakt daaraan geen eind. Het betekent alleen dat er geen zaak tegen Pon komt.

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            20 oktober 2016 om 19:35

            @donvincenzo: Nee. niet waar, het onderzoek is nog in volle gang, Pon heeft de uitkomst van het onderzoek niet afgewacht maar geschikt. Dat betekend dus dat er géén strafzaak komt en dus niet duidelijk wordt in hoeverre er binnen de organisatie men wist over de strafbare feiten.

            Login om te reageren
  6. james82 zegt

    20 oktober 2016 om 08:26

    Hoezo corruptie?

    Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    20 oktober 2016 om 08:27

    Hoewel het natuurlijk heel praktisch is en geld bespaart om het af te kopen (voor beiden partijen) zou het eigenlijk uit principe gewoon helemaal in een rechtstaat uit geplozen moeten worden. Nu blijft er toch een zweem van doofpot hangen.
    De pon medewerkers zijn ontslagen, en die van de overheid?

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      20 oktober 2016 om 08:28

      @sketcher: never mind had de link gemist.

      Login om te reageren
  8. stuko zegt

    20 oktober 2016 om 08:29

    Bizarre ontwikkeling, voelt Italiaans aan.

    Daarbij lijkt Ford mij de enige serieuze opvolger voor de pliesiewagens etc. Transit, Focus, Cmax..

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      20 oktober 2016 om 08:34

      @stuko: welnee, gewoon van elk model wat ze nodig hebben bij alle merken zoeken. Die dienders hebben na twee keer echt wel in de gaten hoe die auto’s werken hoor.

      Login om te reageren
      • stuko zegt

        20 oktober 2016 om 08:39

        @lekbak: dat zal geen efficiënte oplossing zijn. Denk aan onderhoud, pech, leasecontracten, inbouw/ombouw van de voertuigen, aanbestedingen.

        Nu moet er 1 klap worden gegeven op een leverancier, in jouw voorbeeld zou je dit dus 5-6x moeten doen. Met het huidige politieke beleid duurt dat jaren.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          20 oktober 2016 om 09:00

          @stuko: Ach er zijn zoveel bedrijven die met een gemengd wagenpark rijden. sterker nog, ik kan zo snel geen bedrijf noemen dat enkel en alleen één merk rijdt. De service organisaties zijn prima ingericht. Ik kan mij niet voorstellen dat het rijden in verschillende merken auto’s veel problemen veroorzaakt. Sterker nog, ik denk dat het gewoon goedkoper is.

          Login om te reageren
          • stuko zegt

            20 oktober 2016 om 09:12

            @pomoek: ik kan uit je reactie een beetje opmaken dat je niet heel bekend met gemeentelijke of politieke trajecten. Bedrijven schakelen veelal sneller, gelukkig maar! Dat is de motor van de economie!

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              20 oktober 2016 om 15:19

              @stuko: Volgens mij zijn we het met elkaar eens? Dat overheids-aanbestedingstrajecten nodeloos complex zijn en te lang duren?

              Login om te reageren
          • 87sandyd zegt

            20 oktober 2016 om 09:49

            @pomoek: Alles onder 1 merk is veel voordeliger dan alles overal wat stallen. De contracten zijn voordeliger en overzichtelijker, net zoals je eigen verzekeringen maar dan keer 10000000

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              20 oktober 2016 om 15:18

              @87sandyd: Dat is nog maar de vraag. Om te beginnen lopen grote overheidsprojecten, vrijwel standaard, financieel uit de klauwen. Daar is onderzoek naar gedaan, dat ga ik nu niet opzoeken maar dat is er wel degelijk. Het argument groter is goedkoper gaat gewoon niet op. Daarnaast wordt de leverancier van de auto’s een soort monopolist met alle nare gevolgen die daar mee samen hangen. En ten slotte wordt de politie opgescheept met een beperkt aantal varianten. Het kan net zijn dat een korps behoefte heeft aan een type auto die niet wordt aangeboden. Om dat te voorkomen worden er dan auto’s aangeboden die een soort “Jack of all trades” zijn. Auto’s die alles kunnen. B.v. hard rijden door de duinen maar ook op de snelweg. Je raad het al, dat is een behoorlijk dure auto. Ik ben er gewoon niet van overtuigd.

              Login om te reageren
        • lekbak zegt

          20 oktober 2016 om 09:55

          @stuko: dan moet daar iets aan gedaan worden!

          Als iedereen alleen maar om de problemen heen werkt komen we nooit ergens! Er is prima te werken met 5 tot 6 bedrijven tegelijkertijd, dàt is niet het probleem. En niet zeggen dat er aan bepaalde dingen niks gedaan kan worden (logheid van de overheid bijvoorbeeld), want dan doe je niet hard genoeg je best.

          Login om te reageren
    • nsmvo zegt

      20 oktober 2016 om 08:49

      @stuko: ik kan je vertellen dat de dienders hun oude Mercedessen nog iedere dag missen

      Login om te reageren
      • ihrte zegt

        20 oktober 2016 om 08:57

        @nsmvo: Dat geldt enkel voor de afdeling verkeer, die in mooie onopvallende auto’s rondreden. De Vito’s worden echt niet gemist, die waren wij namelijk al de helft van de tijd kwijt, aangezien ze bij de dealer stonden voor reparatie of diagnose.

        Login om te reageren
  9. C6_R zegt

    20 oktober 2016 om 08:30

    Zo, nou dat zal ze leren! Wat ze met jaren (?) aan oneerlijke aanbestedingen hebben verdiend door dat handjevol pliesieautotjes zal wel volledig in het niet vallen bij die 12 miljoen!

    Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    20 oktober 2016 om 08:31

    Tijd dat iemand eens een hoge rechter in Nederland iets aandoet. En dan het onderzoek afkopen natuurlijk, want dat mag blijkbaar. Dan is het snel afgelopen met deze ellende.

    Wie doet mee met de pot om het te bekostigen? We pakken ook gelijk een paar politici en lui van het om.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      20 oktober 2016 om 08:50

      @lekbak: Helaas wonen we in Nederland; daar zegt af en toe iemand iets zinnigs, maar de meeste laten zich gewoon naaien door de roverheid; multikoeltoer en dat soort gebazel is belangrijker als dat wat “we” andere landen vaak aanwrijven, dat de overheid niet transparant is en een grote mate corrupt is.
      Ik vrees dat jouw idee in dit Nederland gedoemd is een stille dood te sterven.
      Ikzelf overweeg al een tijd om te emigreren; ben het kotsbeu.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        20 oktober 2016 om 11:17

        @406_v6: Goed, doei! Ik kan Syrië aanraden… Weinig belasting en de overheid heeft niks te zeggen. En multicultuur word met harde hand aangepakt… Ideaal land voor jou!

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          20 oktober 2016 om 19:42

          @svenska_aeroplan_ab: nee, hou niet van warme zandbakken; Canada ligt me meer

          Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    20 oktober 2016 om 09:10

    Moet je voor de grap die 12 miljoen eens afzetten tegen de cijfer van Pon.
    2015 = 2.5 miljard omzet = 0.48 %
    2015 = 141 miljoen winst = 5.6%

    Vergelijk dat eens met een gezien met een ‘normaal’ inkomen in NL. Waar zullen we dat op zetten: 50k?
    Dus als je voor omkopen zou worden vervolgd en dat zou mogen afkopen voor 0.48% van je inkomen… dat is dan 240 euro.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      20 oktober 2016 om 09:40

      @gregorius:

      Eigenlijk zou je eerst nog even de belasting over dat inkomen moeten trekken, want ik denk niet dat er heel veel gezinnen zijn die 50k netto verdienen.
      Dus dan wordt die €240,- opeens nog maar ca. € 120 – €150.

      Login om te reageren
  12. Alfarobert zegt

    20 oktober 2016 om 09:22

    Ook in Nederland geldt.Geld = macht.

    Login om te reageren
  13. LaLancia zegt

    20 oktober 2016 om 09:37

    Dit is echt absurd. En vervolgens gewoon weer die troep blijven afnemen. Gelijkheid bestaat niet, das wel duidelijk.

    Login om te reageren
  14. 87sandyd zegt

    20 oktober 2016 om 09:51

    Wat ik wel weet is dat de medewerker van Defensie in Soesterberg na de deal met PON een hele nette Audi A6 3.0 tdi (FULL OPTION!!!!!!!!!! ;)) rijdt, en voor de deal reed hij in een klein gebakje. En van het salaris van Defensie kan hij die auto niet betalen…

    Login om te reageren
    • sjonnie82 zegt

      20 oktober 2016 om 14:38

      @87sandyd: goed onderbouwd verhaal

      Login om te reageren
  15. fanboy zegt

    20 oktober 2016 om 09:52

    Verschrikkelijk bedrijf dat PON. 12 miljoen is niks en ze gaan gewoon verder.

    In die zin wel vergelijkbaar met VW en de fraude, er worden wat werklui ontslagen, maar je gaat mij niet vertellen dat de directie er niet vanaf wist. Hier ook zo.
    Daarom kopen ze het liever af voordat ze als persoon voor de rechter moeten verschijnen (het is een B.V. maar ze zullen dan wel gehoord gaan worden)

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      20 oktober 2016 om 10:02

      @fanboy: Met je eens. Overigens bestuurders van BV’s kunnen tegenwoordig wel hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld. Het is niet meer zo als vroeger, dat zij overal zo maar mee weg kunnen komen.

      Enige legale middel dat ons nog rest: absoluut niks meer van Pon kopen. Geen Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Gazelle, MAN, Porsche, Scania, Seat, Skoda, Union en VW. En vast en zeker nog het een en ander. Kijk maar op pon.nl waar deze maffiaclub haar tentakels allemaal heeft. Nou ja, dit is dan alleen het zichtbare deel dus hè.

      Login om te reageren
  16. henkp1 zegt

    20 oktober 2016 om 09:55

    Hoewel het juridisch gezien geen bekentenis is, maak ik eruit op dat Pon dus weldegelijk schuldig is aan omkoping.

    Toch erg jammer dat niet de bovenste steen boven komt, omdat:
    – Pon er nu relatief makkelijk vanaf komt, met alleen een boete. Bij een echte veroordeling zou er een grote kans zijn dat Pon van komende aanbestedingen uitgesloten zou worden
    – er nu maar een beperkt aantal mensen geslachtofferd wordt
    – er anders weleens een beerput bij onze eigen overheid open zou kunnen gaan (vergelijk bonnetjesaffaire, Teeven, wat nog?)

    Bah, wat een walgelijke vertoning is dit toch eigenlijk. Zie je het voor je? Hoge pieten van Pon tijdens een dinertje met hoge pieten van het OM of ministerie komen tijdens het klinken van de glazen met te dure wijn al lachend overeen om maar te gaan ‘schikken’.
    “Whahaha, Ben betaal jij het eten even?”

    Bleeeeeeehhhhh

    Mag ik effe een teiltje….

    Login om te reageren
  17. ghost zegt

    20 oktober 2016 om 11:54

    Dit toont eens en te meer aan hoe ruk ons rechtssysteem is in Nederland. Het gaat er niet om dat het recht zegeviert maar vooral om de keiharde euro’s. Net als snelheidscontroles die niet om veiligheid gaan, maar om geld.

    Al met al blijft het raar: je kan vrijheid/onschendbaarheid niet kopen maar je kan je(zelf) wel ‘vrij’kopen.

    Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    20 oktober 2016 om 11:58

    Dubbele omkoop, schandalig!

    Login om te reageren
  19. morty zegt

    20 oktober 2016 om 22:09

    Hmmmm interessant

    Toen ik het voor het eerst hoorde, dacht is dat is dubbelop….

    Eerst laat de regering zich omkopen, en geven dan als het naar buiten komt een straf. Beetje dubbelop

    Login om te reageren
  20. b0z4 zegt

    20 oktober 2016 om 22:29

    Als zoiets bijv in Turkije gebeurd waren de reacties waarschijnlijk wat anders en niet zo mild..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 oktober 2016 om 23:24

      @b0z4: Om nog maar te zwijgen over Rusland…

      Login om te reageren
  21. portie4oempfff zegt

    21 oktober 2016 om 22:11

    Tja, sjoemeldiesels, sjoemelPON en sjoemeloverheid….what else is new!

    Login om te reageren
  22. portie4oempfff zegt

    21 oktober 2016 om 22:15

    Ach ja, sjoemeldiesels, sjoemelPon en sjoemeloverheid…what elsecis new!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North