• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 718 RS is bijna af en klinkt teleurstellend

Auteur: willeme, gepost 29 juni 2021 om 14:01 – 17 Reacties

Porsche 718 RS

We hadden veel meer verwacht van het geluid van de Porsche 718 RS.

Het is eigenlijk best vreemd dat een behoudend bedrijf als Volkswagen de meest puristische auto’s van het moment bouwt. Wil je een hot hatch zonder viercilinder? De RS3 is de enige optie. Wil je een supercar met atmosferische V10? De Lamborghini Huracan en Audi R8 staan klaar.

Volkswagen is de enige met een ‘hete’ A-segmenter (Up GTI) en een van de weinige met een leuke B-segment hot hatch (op de i20 N, GR Yaris en Fiesta ST na is er niet veel meer). Oh, en dan is er nog een zestiencilinder hypercar van Bugatti.

Puristenmobiel

Binnenkort komt er een nieuwe puristenmobiel bij in de vorm van de Porsche 718 RS. Of beter gezegd, de Porsche 718 Cayman GT4 RS, zoals de auto hoogstwaarschijnlijk zal gaan heten. De basis van die auto is natuurlijk de Cayman GT4 (afbeelding onder). De RS-versie zal lichter, harder, scherper, sterker, sneller en intenser zijn.

De altijd alerte Automotive Mike was er weer snel bij. We kunnen de Porsche 718 RS niet alleen in actie zien, maar ook horen! De atmosferische zescilinder is niet alleen bovengemiddeld potent (reken op zon 450 Duitse Pferden). Uiteraard moeten we ‘m nog in het echt horen, maar het belooft vooralsnog niet veel goeds.

Porsche 718 RS met OPF…

De door de EU-verplichte benzinepartikelfilters (OPF) verstieren het feestje nogal. Het geluid is erg fraai, maar het volume stelt nogal teleur. Reken maar dat er een flink aftermarket-aanbod komt van uitlaten voor trackdays/export.

Op de beelden kunnen we ook zien dat de Porsche 718 RS zijn eigen bumpers gaat krijgen. Ook de hangende achtervleugel is uniek (ter referentie, de afbeelding boven toont de standaard GT4-vleugel). Daarnaast zien we in de voorklep twee NACA-ducts. Ook centerlock-wielen zijn aanwezig, waardoor je sneller van wielen kunt wisselen (als het Mercedes F1-team dat goed vindt, uiteraard). Heel erg gaaf zijn de luchtinlaten, daar waar vroeger de achterste zijruiten zich bevonden.

Met dank aan: Automotive Mike.

Ook interessant!

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
  • Gespot - De gloednieuwe Porsche 718 GT4 RS in het wild

Nieuwste artikelen

  • Is dit de eerste Taycan die méér waard is geworden?
  • Pas op: je kunt vanaf nu een boete krijgen van een focusflitser
  • Koop een 205 GTi voor weinig bij de Belgische overheid!
  • Wat voor gedrocht is Ferrari hier aan het testen…?
FacebookTweetPinLinkedIn

718, gt4, gt4-rs, nordschleife, nurburgring, Porsche, spyshot, Video

Vorig bericht: « Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
Volgend bericht: Mercedes jokt over upgrades, komen er toch »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericd zegt

    29 juni 2021 om 14:28

    nix mis met het geluid…. gewoon je laptop harder zetten.

    Login om te reageren
  2. 571 PK zegt

    29 juni 2021 om 14:43

    Persoonlijk vind ik hem nog wel aardig luidruchtig klinken naar hedendaagse begrippen…😉

    Login om te reageren
  3. boomhauwer zegt

    29 juni 2021 om 15:03

    Geluid is goed zo. Moet ook niet te luid zijn..
    Zie maar naar de motorwereld waar ze al wegen beginnen af te sluiten voor motoren. (oostenrijk..)

    Login om te reageren
    • jappie1996 zegt

      29 juni 2021 om 16:37

      @boomhauwer: ook bij ons in Noord-Holland worden enkele dijkwegen al afgesloten vanwege het geluid. Helaas….

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        30 juni 2021 om 22:21

        Daar zijn in Nederland wel meer voorbeelden van inderdaad. Maar dat komt niet door motoren met standaard uitlaten met rijders die zich normaal gedragen. Helaas.

        Login om te reageren
  4. Michel-GR zegt

    29 juni 2021 om 15:13

    Ja dat opf filter zit op mijn auto ook.. gelukkig doet een Milltek wonderen!

    Login om te reageren
  5. KEV9 zegt

    29 juni 2021 om 15:43

    Ik weet nu al iemand die deze op haar verlanglijstje zet

    Login om te reageren
  6. intimrasiert zegt

    29 juni 2021 om 15:48

    Hij klinkt harder dan die F8 volgens mij – niks mis mee toch?

    Login om te reageren
  7. kevin82 zegt

    29 juni 2021 om 16:18

    Doen jullie dit voor de kliks? Geluid is dikke prima hoor 🤣

    Login om te reageren
  8. flatsix010 zegt

    29 juni 2021 om 16:32

    Ik vind de decibelniveau’s van voor het ‘Aventador tijdperk’ een stuk beter (alhoewel het geluid an sich magistraal is). Het vaak doffe geluid van turbo’s heeft bij veel merken een slechtere invloed dan de OPF filter.

    Login om te reageren
  9. sportabgasanlage zegt

    29 juni 2021 om 19:08

    In mijn Puch boorde ik gewoon een gaatje in de uitlaat. Kan hier ook vast bij.

    Login om te reageren
  10. sportabgasanlage zegt

    29 juni 2021 om 20:00

    Met de 982-generatie (Nee, de 718 is geen generatie, maar een modelnaam zoals 911, generatie 992) introduceerde Porsche ook de soundaktor van Volkswagen/Audi waarmee nep-geluid via speakers de cabine in wordt gestuurd, dus ik zie (hoor) het probleem niet.

    Klinkt op ’t filpmje overigens hard zat.

    Login om te reageren
  11. tommot zegt

    29 juni 2021 om 20:58

    Super geluid. Al ben ik zelfs al tevreden met het geluid van mijn gewone 718, die ik al heerlijk vind klinken.

    Login om te reageren
  12. st33fie zegt

    29 juni 2021 om 21:08

    En wat is er precies mis met het geluid?

    Login om te reageren
  13. retsok zegt

    29 juni 2021 om 21:47

    Een puristische hothatch heeft wat mij betreft een atmosferische viercilinder, liefst hoogtoerig. De lancia delta en renault 5 turbo zijn iconische uitzonderingen maar een 5cilinder turbo is voor mij niet perse een puristische hothatch. Eigenlijk veel te zwaar!

    Login om te reageren
  14. michaelb zegt

    29 juni 2021 om 22:55

    Prima geluid, had het veel erger verwacht.

    Login om te reageren
  15. jeronimo81 zegt

    3 juli 2021 om 03:05

    Puristenwagen??? Porsche voor wie geen echte Porsche kan betalen ja… 🤮

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North