• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 930 Turbo Koenig te koop

Auteur: CasperH, gepost 16 oktober 2011 om 10:10 – 29 Reacties

Koenig Porsche 930 Turbo


Jep, ook in de jaren ’70 en ’80 kon je al controversiële tuningbakken krijgen. En dit ultieme voorbeeld staat nu te koop!

De door Koenig gerestylde Porsche 930 Turbo is een aandachtstrekker zoals een FAB design Panamera dat ook is: veel plastic in bizarre vormen doen de auto in weinig meer lijken op het product dat in Stuttgart van de band kwam rollen. Koenig voorzag de 930 Turbo van onder meer een compleet nieuw front met Porsche 928 koplampen, de volledige zijkant werd herzien, de achterzijde werd gesloopt en opnieuw opgebouwd met Audi 200 Turbo achterlichten en er werd een spoiler achterop gemonteerd waar je bang van wordt. Een setje BBS’jes maakt het plaatje af.

Motorisch kon Koenig de 930 Turbo van 480 pk voorzien, bijna twee keer zoveel als de 260 pk die uit de standaard luchtgekoelde 3.0 zescilinder kwamen rollen. Het exemplaar staat te koop in Denemarken en heeft volgens de teller slechts een dikke 31.000 kilometer mijl gereden. En dat voor 45.000 euro, prikkie toch?

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 930, Koenig, Porsche, rood, tuning

Vorig bericht: « Intro Fisker Karma vertraagd door emissieproblemen
Volgend bericht: Het grote BMW 3 Serie vergelijkingstopic »

Lees Interacties

Reacties

  1. rechercheur zegt

    16 oktober 2011 om 10:14

    Ik vind die achterlichten wel heel “mooi” …..

    Login om te reageren
  2. trisx zegt

    16 oktober 2011 om 10:28

    €45.000.- valt nog wel mee

    Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    16 oktober 2011 om 10:36

    Vreemd ding. Moest dit nu gebeuren zou iedereen weer VAG zitten verketteren…

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    16 oktober 2011 om 10:43

    wowowow ..
    480 peekaas in 1976 !!

    dat moet een beetje de bruutste brandstof-crisis bak ooit zijn ..

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    16 oktober 2011 om 10:55

    Tjoeners het zou verboden moeten worden.

    Login om te reageren
  6. bullgod76 zegt

    16 oktober 2011 om 10:55

    Vette bak die ik wel zou willen hebben.
    45000 euro is peanuts alleen jammer dat deze wagen in Denemarken staat

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      16 oktober 2011 om 11:01

      @bullgod76:

      Wat boeit dat nu? Waarschijnlijk wil hij hem wel brengen of anders moet jij naar daar gaan (kleine moeite als je er 45k aan gaat uitgeven) desnoods vraag je dat hij de wagen eerst laat keuren door een garage ofzo.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 oktober 2011 om 12:33

      @bullgod76:

      45.000 euro is peanuts ..
      maar 450 euro (1%) bijkomende kosten houden je tegen !!

      Uber LOL ..

      Login om te reageren
    • x3ro zegt

      16 oktober 2011 om 12:54

      @bullgod76: 45k is peanuts maar de nog geen 1k euro om de back hier te krijgen vind hij te veel :’) Of is Denemarken toch iets te ver voor een trapauto?

      OT: Geweldig foute styling. Hier hou ik wel van.

      Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    16 oktober 2011 om 10:59

    Zalig ding dit is op zich een stukje geschiedenis.
    Vraag me af of ik toen in die tijd iets zou gehad hebben als WAW (brabus, AMG,…) of iets van bweeuuurk (mansory, techart, rinspeed,…) of iets van mhh ‘interessant (gemballa).

    In alle geval 45.000 is echt niet te veel voor zoiets.

    Login om te reageren
  8. hjhj zegt

    16 oktober 2011 om 11:01

    €45000 peanuts.. maar dat stukje Denemarken is ineens te ver?

    Login om te reageren
  9. audicoupe84 zegt

    16 oktober 2011 om 11:02

    Jammer van die mijlenteller. USA import?

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    16 oktober 2011 om 11:05

    Vind hem er niet mooier op worden. wel iets speciaals voor een liefhebber.

    Login om te reageren
  11. atakan zegt

    16 oktober 2011 om 11:41

    Dat ding is breeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed.

    Login om te reageren
  12. rickr zegt

    16 oktober 2011 om 11:51

    Lijkt zo van voren bijna wel op een Datsun 240z! Toch vind ik het jammer van de originele 930, dat is pas een prachtwagen!!

    Login om te reageren
  13. motherlover zegt

    16 oktober 2011 om 12:10

    GADVERDAMME wat een disproportioneel gedrocht zeg! Ik ben zoiezo geen fan van porche-design (saai), maar dit is véle malen erger!

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      16 oktober 2011 om 16:15

      @motherlover: goed ondersteunend je reactie ook, top

      Login om te reageren
      • motherlover zegt

        3 november 2011 om 21:58

        @sebasjuhh: Niet eens met mijn mening? dat mag… daarvoor is het ook een mening! :)

        Login om te reageren
  14. Modus zegt

    16 oktober 2011 om 12:14

    928 koplampen lijkt me niet kloppen. Die werden wel gebruikt door sommige andere tuners op flatnose 911s.

    Login om te reageren
  15. T16 zegt

    16 oktober 2011 om 13:50

    215 banden achter en 15 inch velgjes, remt waarschijnlijk voor geen meter meer als je hard gaat. Nee dank, veels te link.

    Login om te reageren
    • torana zegt

      16 oktober 2011 om 14:15

      @T16: standaard ligt er idd 215 onder een 930, zoals op het typeplaatje staat, maar als je de foto van de achterzijde bekijkt, dan liggen er in dit geval volgens mij wel iets bredere sloffen onder… overigens vertelt de diameter van de velgen niks over de remweg hoor

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        16 oktober 2011 om 14:31

        @torana:

        Wel over hoe groot de schijven zijn die erop kunnen en dus ook over hoe goed die gekoeld kunnen worden en dus ook hoe hard je kan stoppen.

        Login om te reageren
        • torana zegt

          16 oktober 2011 om 15:21

          @Hupke: tegenwoordig zijn ze daar natuurlijk inderdaad veel verder mee, maar vergeet niet dat de 935é ed waarmee ze ver boven de 300 over de circuits denderden ook maar 15″ velgen hadden, veel grotere velgen werden er in die tijd sowieso nauwelijks gebruikt… en volgens mij konden ze allemaal remmen hoor

          Onderstaande Ferrari BB512 LM bijvoorbeeld had ook maar 15″wielen ( zie beide links voor deze informatie )

          http://www.ultimatecarpage.com/car/163/Ferrari-512-BB-LM.html

          http://www.ferraridatabase.org/The_Cars/1981/BB%20512%20LM%20Series%20III/8/BB%20512%20LM%208%201981.htm

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            16 oktober 2011 om 17:07

            @torana:

            Ik ben nog niet in een old-timer racewagen over een circuit gejakert maar ik kan je vertellen dat old-timer sportwagens (en moto’s for that matter) veel minder goed remmen dan hedendaagse modellen.
            Die circuit versies zullen wel afgeremd hebben maar toch nooit zo efficiënt als de moderne racers.

            Login om te reageren
            • torana zegt

              16 oktober 2011 om 19:49

              @Hupke: ’tuurlijk, dat erken ik ook in mijn eerdere reply, dat is gewoon de vooruitgang die geboekt is in de loop der jaren, maar voor “die tijd” waarin de Koenig gebouwd is had ie toch echt wel een goed remsysteem… met een snelheidsmonster anno 2011 is het natuurlijk geen vergelijking meer

              Login om te reageren
  16. bramcorts zegt

    16 oktober 2011 om 14:09

    Mist alleen wel de 480pk motor die er eigenlijk inhoorde:

    http://www.1000sel.com/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=62

    Login om te reageren
  17. ohoogeveen zegt

    16 oktober 2011 om 15:22

    480pk door smalle 215 achterbandjes. Zal best een handvol zijn deze auto!

    Login om te reageren
    • ohoogeveen zegt

      16 oktober 2011 om 15:25

      @ohoogeveen: oh nee, er zitten gelukkig “iets” bredere sloffen onder de Koenig ;-)

      Login om te reageren
  18. dennisr zegt

    16 oktober 2011 om 15:39

    ja mooie cijfers, maar die body kit ben ik op af geknapt..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North