• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Cayenne S E-Hybrid: 14% bijtelling en 416 pk

Auteur: Author, gepost 3 oktober 2014 om 16:33 – 16 Reacties

Porsche Cayenne S E-Hybrid


Wel een dikke SUV onder je kont, maar niet de volle mep aan bijtelling betalen? Porsche maakt het mogelijk met deze ‘groene’ Cayenne.

Zoals bekend valt de Cayenne S E-Hybrid ook volgend jaar binnen de 14%-bijtellingscategorie. Da’s allemaal te danken aan de geringe uitstoot van slechts 79 zeer theoretische grammetjes CO2 per kilometer. Desondanks hoeven toekomstige kopers zich niet te schamen bij het stoplicht, want de combo V6 + elektromotor pompt een bijzonder stevige 416 paardjes naar alle vier de wielen. Daardoor sprint je in 5,9 seconden van 0-100 km/u, maar toch kun je daarnaast (op papier uiteraard) een verbruik van 3,4l/100km halen.

De prijs van deze dikke kar is vastgesteld op 84.500 euro. Daarmee wordt het dus nog een lastige keuze als je in de markt bent voor een dikke quasi-terreinwagen met lage bijtelling. De Volvo XC90 biedt namelijk tegen hetzelfde bijtellingstarief 400 pk en krijgt een prijs van 76.495 euro. Zie jij liever de dikke Porker op je oprit staan, of heb je je privé-laadpaal allang van een Zweedse vlag voorzien?

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, Autoshows, cayenne, cayenne-s, Hybride, parijs, parijs-2014, Porsche, SUV, wit

Vorig bericht: « Lexus RC-F: carbonfestijn op z’n Japans
Volgend bericht: Citroën C1 Urban Ride is een merkwaardige crossover »

Lees Interacties

Reacties

  1. Entwicklung88 zegt

    3 oktober 2014 om 16:39

    XC90, no contest.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      3 oktober 2014 om 17:36

      @entwicklung88: eens. Met die Porsche kun je toch niet bij je klanten aan komen rijden?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        3 oktober 2014 om 18:00

        @awesome:
        Als je klanten in “HET” milieu zitten daan maakt het niet uit of je nou met een Cayenne of een X6 komt voorrijden. Verdien je echter je centen op een bonafide manier dan is de XC90 zeker de betere keuze..

        Login om te reageren
  2. MAB zegt

    3 oktober 2014 om 16:39

    Liever een porsche dan een volvo natuurlijk maar niks mis met volvo

    Login om te reageren
  3. 370z_stillen zegt

    3 oktober 2014 om 16:41

    De volvo is mooi, maar liever de porsche!

    Login om te reageren
  4. marussia zegt

    3 oktober 2014 om 16:41

    Toch lief dat jullie voor @993c zijn gaan kijken.,,,

    Login om te reageren
  5. parker zegt

    3 oktober 2014 om 16:46

    Altijd de Porsche, is logisch. Lekker ordi..
    Eigenlijk zouden ze bijtelling moeten limiteren op een maximaal bedrag. Het is belachelijk dat je 5 keer zoveel betaalt als Jan Modaal met een Astra voor je Range Rover, alleen maar omdat ie een stuk duurder is.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 oktober 2014 om 18:02

      @parker:
      Da ben jij vast voor het FNV idee om de loonsverhoging ook een vast bedrag te laten zijn, of komt het je dan ineens heeeel communistisch over..?

      Login om te reageren
      • parker zegt

        3 oktober 2014 om 20:00

        @tupperware: FNV is zo’n achterhaald instituut, daar ga ik niet eens over nadenken

        Login om te reageren
  6. koeberg zegt

    3 oktober 2014 om 17:42

    De Volvo is vooral erg groot. Maar de Porsche vind ik mooier.

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    3 oktober 2014 om 18:33

    Ik denk dat het niveau van verfijning bij de Porsche wat hoger ligt, ten opzichte van de XC90. De laatste is wel een stuk symphatieker.

    Maar als ik dan toch een dure 14% bijteller zou moeten kiezen zou ik standaard voor de Panamera Hybrid S gaan. Wel de remmen zwart spuiten, en al die lelijke groene details in de groene container gooien.

    Login om te reageren
  8. series2 zegt

    3 oktober 2014 om 18:38

    Een autoliefhebber koopt dit niet…

    Login om te reageren
  9. Specht zegt

    3 oktober 2014 om 18:48

    De volvo XC90 is voor paupers die niet kunnen en durven auto te rijden. Van die types die instappen, de navigatie (met stemgeluid aan op hoog volume) om bij de supermarkt te komen en vervolgens het liefst onderweg de krant lezen ipv aandacht op de weg te houden.

    Kortom ik zou de Porker nemen. :P

    Login om te reageren
    • volvaudi zegt

      3 oktober 2014 om 22:43

      @Specht: het algemene beeld wat ik bij een pauper heb is niet iemand die snel voorgestelde keuze zou mogen maken en deze tevens te financieren.

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      3 oktober 2014 om 23:03

      @Specht: Want een Porsche koper doet nooit boodschappen en doet hij dit wel, dan gebruikt hij de bebouwde kom als race track?

      Login om te reageren
  10. volvaudi zegt

    3 oktober 2014 om 18:50

    Ben benieuwd naar de dragrace vergelijkende test Wouter en Casper

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North