
In een Cayenne kun je niet alleen prima de tasjes van de H&M Prada vervoeren, maar Porsche’s SUV is weldegelijk in staat om buiten de geasfalteerde banen als transportmiddel te dienen.
In augustus neemt Porsche daarom deel aan de 6200 km lange Transsyberia rally. De rally start op 2 augustus in Moskou en eindigt op 17 augustus in Ulaanbaatar in Mongolie. Porsche zal met een licht gemodificeerde Cayenne aan de start verschijnen: de Cayenne S Transsyberia.
Onder de kap is niets gewijzigd en vinden we dus de 385 pk sterke atmosferische 4,8 liter V8. Onder de auto zelf zijn wel wijzigingen doorgevoerd, zo zijn er grote aluminium beschermplaten gemonteerd en een RVS plaat bij de uitlaten om de onderkant van de auto verder te beschermen. Ook de wielophanging is verstevigd en uiteraard zijn er speciale offroad banden gemonteerd.
Om door dieper water te kunnen waden, is de luchtinlaat voor de motor met een snorkel verplaatst naar een hoger plek. Een rolkooi in het interieur moet de inzittende beschermen mocht er iets mis gaan. Het extra gewicht dat de rolkooi met zich meebrengt is gecompenseerd door o.a de achterbank en een groot gedeelte van de geluidsisolatie te verwijderen. Meer informatie is te vinden op de webspecial van de Cayenne S Transsyberia.









Hij is toch wel erug LELIJK!!! Gatverdamme!!
haha een té mooie uitvoering!
Ik wist niet dat ze dit gedrocht nog lelijker konden maken. Wansmaak zondag dit.
porsche wordt net als die zielege tuners dat met een blikje verf van aless een knalende kleur verfen.
VETT!:D
staat ie ook niet hoger? lelijk mss maar deze kan tenminste mee met de echte off-roaders!
WOOHOOO :D We spuiten er een paar domme oranje strepen op en we noemen het de “Transsyberia”!
Mooi zo, zo ver mogelijk wegrijden van Europa met dat lelijke hok. Mongolië, dé plek waar deze SUF thuishoort.
De nieuwe A-team (busje). hahaha
kzie geen overeenkomst met het ateam busje hoor
belediging voor het ateam busje
Toch wel erg dat een bedrijf dit durft te publiceren.
Misschien zijn ze bij Transsyberia wat langzaam van begrip en is dit nog hun 1 April grap.
ik vind hem wel vet. ik weet niet wat iedereen hierboven zit te zeiken maar ik vind hem best mooi. en ik wist ook niet dat een porsche cayenne met zo weinig modificaties een goede offroader kon zijn.
Zwart en oranje kleurt wel… maar niet op deze bak!
Gaaf!
jullie zijn duidelijk allemaal jaloers dat die bmw-nerdjes dat niet kunnen produceren, dit is een vette bak hoor!
Blijkbaar hebben ze toch wat teveel potten verf besteld toen ze dat oranje maakten voor de Gt3 RS. Eerst de Boxter en nu deze Cayenne… Denk je iets exclusiefs tekopen…
Waarom ziet (bijna) niemand dat dit kleuren zijn van een 911 (GT3) RS?
Wat een kennis hier.
Ik vind het wel wat hebben. Duidelijk link gelegd naar de 911 Carrera.
@Type R Ze zien dat echt wel hoor, alleen niet alles wat je weet/ziet hoeft in een reactie te komen.
@type-r…..omdat jij heeeeeel slim bent
@Type-R: die kleur heeft Porsche al wel eens eerder gebruikt. :-)
ik vind hem net als elke cayenne geweldig formitastisch natuurlijk, die RS kleuren bevallen mij ook wel en het is te hopen dat hij het goed doet, welke merken doen er eigenlijk nog aan mee
Wel vet en dan in die GT3 RS stijl kleuren :D
waar is die snorkel dan?
Wat een negativiteit hier over :O
Ik vind hem vet gaaf :D
Van mij mag die ook in productie genomen worden:)
ECHT GAVE CAYENNE :D
oranje is lelijk op een cayenne
Maar gewone velgen. Die van de turbo ”22” inch zijn wat mooier ;)
En ja dit is nuteloos model (niet mooi), en ook om hier op te reageren!!
Ik vind hem er met die facelift er niet op vooruit gegaan
“k wist ook niet dat een porsche cayenne met zo weinig modificaties een goede offroader kon zijn.”
Ik zie het een ongemodificeerde X5 niet doen ;-)
Hahahah wat een lelijk monster, als je dat ding zo aan moet passen om hem offroad geschikt te maken. Koop dan iets goeds, neem een ML. Statusbak met topprestaties op alle terreinen
Porsche dacht duidelijk: Hoe maken wij het lelijke eendje nog lelijker..
Wat een lelijke auto zeg.. Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden..
Eindelijk een SUV waar de SU ook echt doen wat ze betekenen.
Hopelijk doen ze het goed in de race.
Beetje zinloos om nog zoveel luxe in het interieur te laten zitten….
vind hem wel strak
Of het een beetje offroader is moet eerst nog bewezen worden. Een paar likjes verf helpen daar niet bij.
Maar aan de uitspraken hoeven we mijns inziens niet te twijfelen. Ze weten bij Porsche wel hoe ze offroader moeten bouwen: de beelden van de 959 in Parijs-Dakar (toen het nog echt Parijs – Dakar was) staan nog steeds op m’n netvlies.
t ziet er allemaal wel erg lelijk uit maar hij zal het zeker blijven doen daar in siberie en dat is belangrijk als je een rally wilt winnen rally auto’s zijn toch zoiezo niet mooi?
Een paar onderdeeltjes oranje spuiten.
Tja, en dan krijg je dit.
@Type-R: omdat we jou graag slim willen laten lijken, met je grote kennis.
jaja mensen zie hier de eerste redelijk mooie porsche cayenne ;)
MOOI!!! Alleen snap ik niet hoe ze hier ooit z’n lelijke spoiler op hebben kunnen zetten :s
Die kleuren zijn naarjuist VET!! — Dat hoort toch bij een Rally-SUV!!
Het lijkt net of dat sommigen denken dat het een gewone auto is.
ik durf te wedden dat er nog geen 100 van deze worden gemaakt.. bah:s
geef mij maar een range rover sport supercharged! met die STORMER velgen.
dat is altijd beter dan zo’n ”lelijk gepimpte” cayenne
@ Stannow
Ik vind dat je helemaal gelijkt hebt !
PS: Die kleuren zijn echt keigoed, het is eens wat anders he !
Two and a half months before the start of the Transsyberia Rally, Porsche has produced a small production run of 26 Cayenne S Transsyberias in Leipzig. At a mass training session, the drivers got intimately acquainted with their 385-bhp, long-distance rally vehicles and prepared themselves for their two-week mission. Among the Porsche drivers who will be lining up at the start in Moscow on August 2 are Armin Schwarz, the second most successful German rally driver after Walter Röhrl; three-time champion of the Dakar Rally, René Metge (France); two-time motorcycle world rally champion, Marc Coma (Spain); and New Zealand rally legend, Rod Millen…