• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche: elektrische 911 zodra techniek voldoende rijp is

Auteur: Dennis, gepost 2 juli 2009 om 13:07 – 26 Reacties

eRUF Porsche 911


Eerder vandaag het bericht dat ons kleine natte kikkerlandje een voorbeeld wil zijn voor de hele wereld als het gaat om elektrisch rijden. Beetje in het verlengde daarvan het bericht dat Porsche R&D baas Wolfgang Dürheimer in een interview heeft aangegeven positief te staan tegenover een elektrische 911, zodra de techniek daar rijp voor is.

Het grote en alom bekende probleem is nog altijd het gewicht en de omvang van de accu’s. Een elektrisch aangedreven Porsche is als snel 250 kilo zwaarder en alle bagageruimte wordt ingenomen door de elektrische onderdelen. Wanneer op deze punten vooruitgang wordt geboekt, is een elektrische uitvoering van het 911 icoon, volgens Dürheimer absoluut een serieuze optie.

RUF loopt op dit gebied iets harder dan Porsche. Samen met Siemens ontwikkelde ze de eRUF Greenster, welke eerder dit jaar in Genève werd gepresenteerd. Deze elektrische 911 heeft 368 pk en 950 Nm koppel. Het duurt standaard ongeveer 250 kilometer voordat de accu’s je in de steek laten, maar met een extra groot accupack haal je een afstand van 320 km. De topsnelheid bedraagt 250 km/u en accelereren van 0 naar 100 km/u duurt zo’n 5 seconden. Het begin is er dus. (via: autobloggreen)

eRUF Porsche 911

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Elektrisch, Porsche, ruf, Wolfgang-Durheimer

Vorig bericht: « S11 Coupé: R8 met Ferrari trekjes en vleugjes Nissan GT-R
Volgend bericht: Belgische politie rijdt in Audi Q7, collega’s zijn jaloers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Handtjesthuis zegt

    2 juli 2009 om 13:14

    Vraag: Waarom zijn alle automerken zo bezig om ‘schonere auto’s te produceren? Kia etc oke, maar een porsche met een electromotor? Komop zeg! Dat s gewoon geen combi! :)

    Login om te reageren
  2. Gnermo zegt

    2 juli 2009 om 13:18

    950nm koppel. zal wel een goede caravantrekker zijn ;)

    Login om te reageren
  3. bartinspace zegt

    2 juli 2009 om 13:18

    Heel goed! :D

    Login om te reageren
  4. Porsche_Fan zegt

    2 juli 2009 om 13:25

    Ferdinand Porsche werkte er rond het jaar 1900 al aan!!

    Dus waarom ook niet!

    Login om te reageren
  5. jabb zegt

    2 juli 2009 om 13:31

    Dan kan RUF veranderen in TUF

    Login om te reageren
  6. zesinlijn zegt

    2 juli 2009 om 13:31

    @Handtjesthuis

    Omdat veel, zoniet alle, Europese autobouwers een verdrag hebben gesloten betreffende uitstooten emissies. Nooit van het verdrag van Kyoto gehoord?

    Daar is afgesproken voor een bepaalde tijd de GEMIDDELDE uitstoot per merk terug te dringen tot een ‘aanvaardbaar’ minimum.

    Als je zoveel benzineverslindende racemonsters produceert moet je bijna wel een zero emission auto bouwen om je gemiddelde omlaag te trekken.

    Daarom heeft Toyota ook zoveel zuinige en schone shit. Zodat ze de voor hen zo onmisbare iconen als de Landcruiser 100/120 en de Hi-Lux kunnen blijven bouwen. Daarom wordt BMW steeds schoner (hebben immers erg veel grote motoren, niet alleen in hun M-modellen), daarom houdt Mercede-Benz Smart in leven, etc. etc.

    Login om te reageren
  7. slappehap zegt

    2 juli 2009 om 13:34

    @Handtjesthuis:

    Vanaf de inwerkingtreding van de Euro 6-norm moeten de stikstofoxide-emissies van alle voertuigen met dieselmotor sterk dalen. De emissies van auto’s en andere voertuigen worden bijvoorbeeld beperkt tot 80 mg/km (een aanvullende verlaging met meer dan 50 % in vergelijking met de Euro 5-norm). De gecombineerde emissies van koolwaterstoffen en stikstofoxiden van dieselvoertuigen worden eveneens beperkt, bijvoorbeeld tot 170 mg/km voor auto’s en andere voertuigen.

    De Euro 6-norm is van toepassing vanaf 1 september 2014 voor de typegoedkeuring en vanaf 1 september 2015 voor de inschrijving en de verkoop van nieuwe voertuigtypen.

    http://europa.eu/legislation_summaries/internal_market/single_market_for_goods/motor_vehicles/interactions_industry_policies/l28186_nl.htm

    Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    2 juli 2009 om 13:37

    Ik zeg niet onmiddellijk nee tegen een elektrische 911. Net wat Porsche_Fan ook al schrijft: Ferdinand Porsche was degene die de eerste elektrische auto met vier wielmotoren introduceerde.
    Daaruit vind ik blijken dat de Proffessor heel breed dacht en dus is het ook verantwoord een elektrische 911 te ontwikkelen zodra de techniek daar rijp voor is. Doen dus!!

    Login om te reageren
  9. oli4k zegt

    2 juli 2009 om 13:37

    @zesinlijn is in leven houden genoeg? Wordt het niet over het totaal van de verkochte auto’s berekend? Overigens lijkt die Aston Marting gepimpte iQ ook een actie die in hetzelfde lijstje past.

    Login om te reageren
  10. Handtjesthuis zegt

    2 juli 2009 om 13:45

    @ zesinlijn & slappehap:

    Daar hebben jullie ook gelijk in maar ik bedoel meer dat al die regels en regeling het niet moeten verpesten. Sommige auto’s horen nu eenmaal veel lawaai te maken en veel brandstof te verbruiken. Ik begrijp jullie uitleg maar ik bedoelde meer dat porsche hier een beetje mee ver*** wordt.

    Bedankt voor de uitleg ;)

    Login om te reageren
  11. zesinlijn zegt

    2 juli 2009 om 13:51

    @oli4k

    Je hebt m’n etc. etc. goed geinterpreteerd, die Aston-IQ hoort daar ook bij.
    En in leven houden is idd. niet genoeg maar als het niet deze achterliggende gedachte had zo ieder weldenkend mens (met een béétje zakelijk inzicht) Smart allang een zachte dood hebben laten sterven. I rest my case…

    Login om te reageren
  12. DJD zegt

    2 juli 2009 om 13:52

    Ik denk dat het weinig zin heeft om als sportwagenfabrikant CO2-reductie toe te passen. Er zijn in verhouding weinig sportwagens en ik denk dat het dus meer zin heeft de gewone auto’s aan te pakken. En daarbij worden een hoop sportwagenmerken naar de ** geholpen met alle electrische rommel. Wat zou Porsche immers zijn zonder een rauw geluid?

    Login om te reageren
  13. Autogek zegt

    2 juli 2009 om 13:57

    Waarom moeten auto’s veel lawaai maken en veel brandstof verbruiken? Wat zijn dat nu weer voor losse onzin kreten.

    Handjes thuis? Hoe oud ben je als ik vragen mag?

    Login om te reageren
  14. Markus zegt

    2 juli 2009 om 14:06

    Even over die Porsche: ziet er echt vet uit, een moderne Targa! Goed bezig RUF.

    Login om te reageren
  15. KoguchiPower zegt

    2 juli 2009 om 14:27

    Fossiele brandstof motoren zijn gewoon ver uit ontwikkeld (met name Benzine). Bovendien is een elektro motor veel handiger/sneller (zeker met wat doorontwikkelen). En dat het ‘groen’ is is alleen maar mooi meegenomen.

    Login om te reageren
  16. hubert zegt

    2 juli 2009 om 14:47

    Ik denk dat Porsche snel op dit soort zaken moet omschakelen.
    Zojuist las ik dat Porsche afgelopen maand 62% minder auto’s heeft verkocht dan in vergelijking met juni 2008.

    Login om te reageren
  17. John zegt

    2 juli 2009 om 14:49

    Actieraduis van 320 KM, hoeveel is dat dan realistisch gezien? Ik rij een Leon 1.9TDI waarvan de actieradius rond de 950 zou moeten liggen.. Ik klap al in m`n handjes als ik de 750 haal ( ik klap weinig in m`n handjes kan ik je zeggen…)

    Login om te reageren
  18. Autogek zegt

    2 juli 2009 om 15:03

    @ John, misschien je rijgedrag iets aanpassen. ;)

    Grapje ( okee, misschien klein beetje serieus bedoelt).

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    2 juli 2009 om 15:13

    Een echte Targa! Dat ie electrisch kan me minder boeien, alle normale auto’s worden electrisch.

    Login om te reageren
  20. RazorHead zegt

    2 juli 2009 om 15:23

    @Handtjesthuis
    je weet toch dat elektrische wagens krachtiger zijn als autos met verbrandingsmotoren? daarom is het juist een zeer goede optie voor elektrische sportwagens te bouwen, zie wat tesla nu al kan doen. En het is ook nog eens betrouwbaarder.

    Login om te reageren
  21. Buyck zegt

    2 juli 2009 om 16:33

    Verschillende automerken maken nieuwe keuzes voor de toekomst. Groenere en schonere technologiën zijn onvermijdelijk of je het nu wil of niet. De richtlijnen en
    de klimaatplannen worden alleen maar strenger. Dit is slechts het begin.

    Login om te reageren
  22. Arnoud zegt

    2 juli 2009 om 16:52

    @ KoguchiPower:

    Brandstof motoren uitontwikkeld??? Ga jij eens even bijlezen op dit blog.. Zie verschillende topics in de rubriek technologie. Variabele compressie, water injectie, schakelen tussen 2 en 4 takt, beter warmtegeleidende materialen voor cilinderbussen en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen. Het is alleen duur om te ontwikkelen. Maar dat zijn elektrische auto’s ook. Ik denk dat er nog zeker 50% te winnen valt met brandstof motoren.

    Login om te reageren
  23. Bugger zegt

    2 juli 2009 om 16:57

    Goed bezig!

    Wat is die RUF elektrische targa 911 toch prachtig, kleurtje staat ook mooi.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    2 juli 2009 om 21:18

    Rijp voor een Porsche is de elektromotor pas als er net zo’n geluid uit komt als uit een zescilinder boxer. :P

    De actieradius van die elektro-Porsche zal trouwens flink dalen als je ermee rijdt zoals je een Porsche ‘hoort’ te rijden. Goed voor een ritje naar het centrum dus…

    Login om te reageren
  25. test12399 zegt

    3 juli 2009 om 12:36

    Zo’n opmerking is echt zo niets zeggend als maar kan. Het Porsche ruimteschip komt ook als de techniek voldoende rijp is :S

    Login om te reageren
  26. Bacchus zegt

    4 juli 2009 om 12:05

    Geluid, actieradius, baggageruimte zijn m.i. bijzaken in een sportauto. Zuipen en stank boeien me er al helemaal niet bij. Prestaties zijn wat telt en daar zijn elektrische motoren koning in. Nu de energie-opslag/-opwekking nog..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North