• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche GT3’s teruggeroepen naar de fabriek

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 december 2007 om 18:15 – 44 Reacties

Porsche GT3 RS


Moeha! De autofabrikant die bekend staat om zijn ‘Pietje Precies-cultuur’ moet dit keer zelf voertuigen terughalen. Er moeten 128 GT3’s en GT3 RS’en terug naar de garage vanwege problemen met de knopjes van de Traction Control en de PASM-vering.

Deze fout kan verstrekkende gevolgen hebben. Stel je maar eens voor dat je denkt de vering van je GT3 RS bij te stellen terwijl je in werkelijkheid je TC uitschakelt. We weten allemaal wel dat de GT3-modellen niet altijd even makkelijk in de hand te houden zijn.

Voor de duidelijkheid: de console die de twee functies regelt, heeft een defect. Er zijn niet fysiek knopjes op verkeerde plekken gemonteerd. Als u in bezit bent van een Porsche van het bewuste type die tussen 28 september en 9 november 2007 is gemaakt mag u binnenkort naar de garage om het euvel te laten verhelpen (bron: porsche.com).

Stuttgart. Die Porsche AG, Stuttgart, lässt weltweit bei 128 Kundenfahr-
zeugen vom Typ 911 GT3 und 911 GT3 RS die Schalterkonsole für die Taster “TC-Off“ (Traction Control) und “PASM“ (Porsche Active Suspen-
sion Management) austauschen. Davon betroffen sind Fahrzeuge, die zwischen 28. September und 9. November 2007 produziert wurden.

Bei diesen Fahrzeugen können durch die fehlerhafte Schalterkonsole eventuell die Funktion Traction Control zur Regelung der Antriebskräfte an der Hinterachse oder das PASM-System, das für die sportliche Regelung der Dämpferkraft zuständig ist, ausfallen. Bisher sind jedoch keine Fälle bekannt, die zu Beanstandungen führten.

Der Werkstatt-Aufenthalt beträgt für die betroffenen Fahrzeuge rund 30 Minuten. Für die Kunden, die in Kürze informiert werden, ist diese Aktion kostenlos.

Ook interessant!

  • Porsche 992 GT3 Touring rijtest
    Porsche 992 GT3 Touring rijtest
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

GT3, Porsche, Supercars, terugroepactie

Vorig bericht: « Mini op batterijen voor onder de kerstboom
Volgend bericht: Dodge Challenger SRT-8 voor 30.000 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bramzel zegt

    4 december 2007 om 18:16

    Ouch, dat zijn nog eens foutjes. Wedden dat Clarkson hier straks de schuld op gaat schuiven? ;)

    Login om te reageren
  2. jeroen zegt

    4 december 2007 om 18:23

    Dat is wel een heel domme fout.

    @bramzel, waar moet hij de schuld op schuiven?

    Login om te reageren
  3. bartholomeo zegt

    4 december 2007 om 18:23

    ik beklaag degene die de knopjes heeft geinstalleerd

    Login om te reageren
  4. Divad zegt

    4 december 2007 om 18:27

    Tja, gemiddeld 48.000 € winst per verkochte Porsche….het kon niet blijven duren vooraleer er dergelijke berichten zouden opduiken.

    Login om te reageren
  5. Nullius zegt

    4 december 2007 om 18:29

    Grappig … kunnen ook nog enkele schadeclaims van komen dunkt me :D

    Login om te reageren
  6. M Freak zegt

    4 december 2007 om 18:30

    Nou, hoeveel Porsche dealers hebben we? Lekker lang rijden!

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    4 december 2007 om 18:32

    :(

    Login om te reageren
  8. Poekie Lauda zegt

    4 december 2007 om 18:32

    Hoe kan je na een groot aantal auto’s te hebben gemaakt ineens die knopjes omdraaien, en het niet merken? :lol:

    Login om te reageren
  9. bartholomeo zegt

    4 december 2007 om 18:33

    ploegwissels …. nieuwe man aan de band … stagiars ….

    Login om te reageren
  10. Chip zegt

    4 december 2007 om 18:36

    Die kopjes worden ook niet getest? En dat van de vooraanstaand duits merk?

    Misschien nu het geld flink begint te rollen bij Porsche zijn ze ook steeds meer aan het slacken. Zou jammer zijn.

    Login om te reageren
  11. Nick zegt

    4 december 2007 om 18:36

    Hoe komt dit in Godsnaam door de überstrenge Porsche Qualitätssicherung heen?!?

    Login om te reageren
  12. Chip zegt

    4 december 2007 om 18:37

    *knopjes

    Login om te reageren
  13. smoke zegt

    4 december 2007 om 18:42

    Heren, ik heb even een zinnetje toegevoegd. Naar aanleiding van de reacties begreep ik dat het lijkt alsof een werknemer 2 knopjes heeft omgedraaid, maar het is eerder een elektronische fout in de aansturing van beide systemen.
    Ik kan na nog een keer lezen wel begrijpen hoe ik jullie op ’t verkeerde been heb gezet :)

    Login om te reageren
  14. muscle carfreak zegt

    4 december 2007 om 18:43

    Traction control aan of uit, porsche gaat zijwaarts, dus de fout is eigenlijk nog goed te begrijpen…

    Login om te reageren
  15. Twan zegt

    4 december 2007 om 18:43

    @ Poeki Lauda
    ik vind 128 auto`s nou niet echt veel…

    best wel een domme fout ,maar he ,dat zijn ook mensen(lees:duitsers)

    Login om te reageren
  16. Mee zegt

    4 december 2007 om 18:53

    @jeroen

    In zijn nieuwste dvd is te zien hoe hij met de GT3 RS in de muur terecht komt ;).

    Login om te reageren
  17. Guan zegt

    4 december 2007 om 19:02

    Weet je zeker dat dat een GT3 RS was? zo ja dan is het wel onnozel dat ook zelfs zij, als ervaren rijders met dit soort auto’s, niet door hebben dat ze de functies omgewisseld hebben…

    Login om te reageren
  18. Divad zegt

    4 december 2007 om 19:05

    Maakt mijn inziens niet uit of fout ligt aan knopjes gewisseld of elektronische fout in sturing, feit blijft wel dat ze door de kwaliteitscontrole geraakt zijn.
    Ik vind 128 stuks toch wel aanzienlijk, er rollen er van de GT3 en GT3 RS geen 60 per dag van de band hé.

    Login om te reageren
  19. jeroen zegt

    4 december 2007 om 19:09

    ok

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    4 december 2007 om 19:13

    Wat een geluk dat ik geen GT3 heb, al die knopjes die verkeerd geschakeld zijn…
    Oké, ik geef toe; ik ben gewoon mezelf aan het troosten :P

    Login om te reageren
  21. theboyofrace zegt

    4 december 2007 om 19:17

    Totaal onzin !!!! Porsche nederland is hiervan niet op de hoogte en heef dit voorgesteld aan porsche maar die kunnen dit bericht niet bevestigen en het zou gaan om een grap die porsche rijders doen laten denken dat dit bekende merk nu ook faaltje gaat krigen wat dus totale onzin is.

    Namens Pon Import dit bericht is totale Onzin !!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  22. Divad zegt

    4 december 2007 om 19:17

    Als je in de veronderstelling bent dat je PASM vering hebt uitgeschakeld en je hebt de tractiecontrole uitgeschakeld dan kan je weleens uit de bocht vliegen. Ik hoop dat Porsche er niet op deze manier is achter gekomen.
    Als ik mijn tractie uitschakel moet ik goed wakker blijven, zeker bij regenweer.

    Login om te reageren
  23. Divad zegt

    4 december 2007 om 19:21

    Bron Autoblog: http://www.porsche.com/germany/aboutporsche/pressreleases/?pool=germany&id=2007-12-04-02

    Login om te reageren
  24. SP33S zegt

    4 december 2007 om 19:34

    daarom doet dat ding zo vreemd, ik snapte er al geen reet van. Elke keer als ik aan die knopjes zat vloog dat ding de bocht uit :-(

    Login om te reageren
  25. Rob USA zegt

    4 december 2007 om 19:39

    Porsche gaat Chinezen kopieren!! hahaha :)

    Login om te reageren
  26. TT man zegt

    4 december 2007 om 19:43

    Kunnen dit soort mensen als theboyofrace gebanned worden (ip-ban) want om nu met grote stelligheid dit soort onzin te verkondigen, is echt niet meer van deze tijd. Blijkbaar leeft ie nog in 20e eeuw, waarin dit soort dingen niet even snel geverifieerd kunnne worden. Mischien kan ie dan ook gelijk een claim krijgen vanwege misbruik maken van het namens Pon Import spreken.

    Er is gewoon een persbericht van, en idd, knullige fout en ik was al zo blij dat ik geen Porsche reed :-)

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    4 december 2007 om 19:54

    @Sir Smokalot: Austauschen is verwisselen, maar ook vervangen! Als ik de duitse tekst lees lijkt het erop alsof er switches zijn gebruikt die mogelijk uitvallen. Dus niet verwisseld, maar omgewisseld.

    Login om te reageren
  28. Divad zegt

    4 december 2007 om 20:00

    Ik annuleer mijn bestelling bij Porsche en ga voor de Nissan GT-R.

    Login om te reageren
  29. Bramzel zegt

    4 december 2007 om 20:02

    @ theboyofrace: Namens Pon moest ik even zeggen dat Pon nooit zoveel uitroepstekens gebruikt :P

    Login om te reageren
  30. Divad zegt

    4 december 2007 om 20:05

    Dit is de eerste keer dat ik comments plaats op autoblog…..maar heb al heel goed gelachen…..bedankt theboyofrace ;-)

    Login om te reageren
  31. Steven zegt

    4 december 2007 om 20:37

    het schijnt dat ze bier mogen drinken tijdens de lunch ;) had dat in npc magazine gelezen.

    and btw jeremy reed een rode gt3 geen rs.

    Login om te reageren
  32. ZwerverRoodbaard zegt

    4 december 2007 om 20:43

    Nou dat is idd geen klein foutje :S Rij je net met je nieuwe GT3 op een nat wegdek :(

    Login om te reageren
  33. bob zegt

    4 december 2007 om 20:54

    Tja .. wat moet je hier nou op zeggen. Alles wat met de hand wordt gebouwd heeft uiteindelijk een foutje. Het kan zijn dat de man die je onderstel heeft ingebouwd net een wilde nacht met zijn vriendin heeft gehad en niet heeft geslapen bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    4 december 2007 om 21:01

    Fijn dat iedereen de moeite neemt om te lezen wat ik geschreven heb…. heb ik het tenminste niet voor de kat z’n *** geschreven. Nogmaals het gaat niet om verwisseld maar ze moeten worden vervangen omdat ze uit kunnen vallen. Weliswaar tamelijk knullig, maar wel anders dan verkeerd gemonteerd.

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    4 december 2007 om 21:51

    Domme fout, maar ja kan gebeuren, we zijn tenslotte allemaal mensen en mensen maken ja wel hoor fouten…

    Login om te reageren
  36. CasperH zegt

    4 december 2007 om 22:16

    Zo lang er mensen in het proces betrokken zijn worden er fouten gemaakt. Ik dacht alleen dat Porsche alleen maar tot in de puntjes geperfectioneerde Droïden in dienst had…

    Login om te reageren
  37. Turbopaultje zegt

    4 december 2007 om 22:32

    Dat er fouten optreden in een hoogcomplexe moderne auto is geen wonder, ook niet bij een nieuwe Porsche.

    Het gaat er echter vooral om hoe deze voor de klanten worden opgelost……

    Login om te reageren
  38. Jan zegt

    4 december 2007 om 23:28

    waarschijnlijk een Toyota fanboy of zo die als interimmer bij Porsche begint en dit merk der merken zo iets aandoet!

    Login om te reageren
  39. SugarFree zegt

    5 december 2007 om 09:31

    “vanwege problemen met de knopjes” en
    “Voor de duidelijkheid: de console die de twee functies regelt, heeft een defect”

    Namens onze klanten moet ik even mededelen dat zij er nu helemaal niks meer van snappen.

    Namens onze klanten, via Autoblog, namens Porsche, namens Bush cs. (Balkenende moest er ook hartelijk om lachen),
    Sugar Free

    Login om te reageren
  40. fred zegt

    5 december 2007 om 10:43

    ik ben blij dat the knight rider niet met die porsche reed, hij weet toch al niet welke knopje hij moest indrukken…

    Login om te reageren
  41. Porsche Fan zegt

    5 december 2007 om 12:19

    Het gaat geen eens om alle GT3/GT3RS ‘s

    128 valt dus nog redelijk mee!

    Login om te reageren
  42. Job zegt

    5 december 2007 om 14:46

    Ik vind deze zo cool/mooi/bruut/vet

    Login om te reageren
  43. TDI zegt

    5 december 2007 om 16:22

    @ w0o0dy: Toch nog één iemand die het begrepen heeft ;-)

    Login om te reageren
  44. Wim Versteeg zegt

    11 december 2007 om 12:38

    Wel eens aan de toeleverancier gedacht die in gebreke is gebleven???
    Electronica kan ook op een later tijdstip kuren vertonen, en bij Porsche wordt iedere auto 250 km getest voordat de auto naar de koper gaat en deze testrijders zijn geen kleine mannetjes maar zitten boordevol know how voordat ze ook maar kunnen denken aan het mooie leven als testrijder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North